تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821007614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زنيت فاتح سوپرجام اروپا - رژه تزارها روى قلب شياطين


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: زنيت فاتح سوپرجام اروپا - رژه تزارها روى قلب شياطين
ياسر احمدى
Yaser Ahmadi
زنيت سن پترزبورگ، فاتح جام يوفا در فصل گذشته بار ديگر دست به كارى بزرگ زد تا قهرمان ليگ قهرمانان اروپا، منچستريونايتد را در ديدار سوپرجام قاره سبز با نتيجه 2- يك شكست داده و به نخستين تيم از روسيه تبديل شود كه اين افتخار را براى تزارها به ارمغان مى آورد.
گل هاى پاول پوگربنياك و دنى مهاجم پرتغالى كه به تازگى به زنيت سن پترزبورگ پيوسته است پيروزى را از آن ديك ادووكات و شاگردان او كرد و باعث شد اين سرمربى هلندى بر حريف قديمى اش سرآلكس فرگوسن فائق آيد و به او اجازه ندهد تا قهرمانى در سوپرجام اروپا را به همراه شياطين سرخ تجربه كند. شايد فرگوسن از همان لحظه اى كه روى نيمكت مربيگرى اش در ورزشگاه لويى دوم شهر موناكو نشست احساس مى كرد كه شب موفقيت او نيست اما ناكامى هاى اين مربى اسكاتلندى به همين بازى ختم نشد. خطاى پل اسكولز هافبك مقتدر منچستريونايتد در دقيقه ۹۰ بازى در لمس توپ با دست، كارت قرمز داور را به دنبال داشت تا اين بازيكن انگليسى نتواند در نخستين ديدار تيمش در مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا بازى كند.
بهترين لحظه بازى براى منچستر يونايتد زمانى بود كه نمانيا ويديچ مدافع اين تيم 17 دقيقه مانده به پايان بازى يكى از ۲ گل حريف را جبران كرد اما زنيت سن پترزبورگ كه به وسيله ۷ هزار و پانصد هوادار خود كه رومن آبراموويچ مالك ميلياردر روس چلسى نيز در ميان آنها بود حمايت مى شد، اين نتيجه را تا انتهاى بازى حفظ كرد و به قهرمانى رسيد. پوگر بنياك كه به دليل محروميت فينال جام يوفا را مقابل رنجرز از دست داده بود، در اين بازى جبران مافات كرد و در دقيقه چهل و چهارم از روى موقعيتى كه توسط ايگو دنيسوف به وجود آمد قهرمان جام يوفا را با يك گل از حريف ليگ برترى جلو انداخت. دنى، مهره جديد و ۳۰ ميليونى باشگاه هم در نخستين بازى رسمى اش طى يك حركت انفرادى عالى براى زنيت گلزنى كرد تا ثابت كند پرداخت چنين مبلغ ركوردشكنى براى او بيهوده نبوده است.

آمادگى زنيت
زنيت كه ۱۹ هفته بازى در ليگ روسيه را پشت سر گذاشته است در بازى سوپرجام به مراتب آماده تر و تند و تيزتر از يونايتدى ها كه تنها ۲ بازى در ليگ برتر انجام داده اند نشان داد. در اين ديدار آندرى آرشاوين ستاره ملى پوش زنيت كه از مدت ها پيش موضوع انتقالش به ليگ برتر انگليس مطرح بوده در ابتدا از روى نيمكت شاهد هنرنمايى هم تيمى هاى خود بود تا آنكه با شروع نيمه دوم به عنوان بازيكن تعويضى وارد ميدان شد تا به تيمش براى كنترل جريان بازى در ۴۵ دقيقه دوم كمك كند. در سوى ديگر ميدان منچستر يونايتد جدا از موقعيتى كه وين رونى آن را به هدر داد، تنها يك موقعيت خطرناك در نيمه اول به دست آورد كه هوشيارى مالافيو دروازه بان زنيت مانع از به ثمر نشستن آن شد. شياطين سرخ كه هنوز كريستيانو رونالدو را به دليل مصدوميت در اختيار ندارند در اين بازى به شدت كمبود مهاجمى خلاق را در خط حمله خود احساس كردند.

اخراج اسكولز
اخراج پل اسكولز در اين بازى به منزله آن است كه وى نخواهد توانست در نخستين بازى تيمش در مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا مقابل ويارئال در اولدترافورد به ميدان برود. فرگوسن در مورد اخراج هافبك ارزنده تيمش گفت: «مايه تاسف است كه نمى توانيم در نخستين بازى ليگ قهرمانان اسكولز را در اختيار داشته باشيم. بدشانسى آورديم اما به هرحال اين اتفاق افتاد.»

رضايت ادووكات
ديك ادووكات از عملكرد شاگردانش در ارائه فوتبالى روان كه به پيروزى زنيت مقابل فاتح ليگ قهرمانان اروپا منجر شد تمجيد كرد و اظهار داشت: «عملكرد بازيكنان ما در اين بازى فراتر از حد تصور بود و ما بدون شك استحقاق اين پيروزى را داشتيم. در واقع از اينكه نتوانستيم گل هاى بيشترى به ثمر برسانيم تعجب كردم. ما شايستگى كسب يك پيروزى با تعداد گل هاى بيشتر را داشتيم.» سرمربى هلندى زنيت در ادامه به كليه شايعات در مورد انتقال آندرى آرشاوين به انگليس پايان و از ماندن او در تركيب قهرمان جام يوفا خبر داد. وى در اين خصوص گفت: «درهاى خروج بسته شد و مهلت نقل و انتقالات پايان يافت. تاتنهام با پرداخت ۲۲ ميليون پوند براى آرشاوين موافقت نكرده است. مى دانيم كه او چقدر ارزش دارد و به همين دليل ۱۶ ميليون پوندى كه سران تاتنهام براى جذب او پيشنهاد كرده بودند را در عين احترام فراوانى كه براى آنها قائليم نپذيرفتيم.»
ادووكات همچنين در مورد برترى قاطع شاگردانش در بازى مقابل شياطين سرخ افزود: «اگر به موقعيت هايى كه بازيكنان ما در اين بازى به وجود آوردند توجه كرده باشيد خواهيد فهميد كه ما شايستگى پيروزى را داشتيم. در ۱۵ دقيقه ابتدايى با مشكلاتى از قبيل هماهنگى مهاجمان مواجه شديم اما از آن به بعد كنترل بازى را به دست گرفتيم و شروع به خلق موقعيت هاى خطرناك روى دروازه حريف كرديم. هرچند معتقدم تعداد گل هايى كه به ثمر رسانديم در مقايسه با موقعيت هايى كه به وجود آورديم بسيار كم بود. در مجموع فكر مى كنم در طى ۹۰ دقيقه بازى پيروزى قاطع از آن ما بود.»
سرمربى تزارها در ادامه نيز در مورد قرعه تيمش در مرحله گروهى ليگ قهرمانان اروپا گفت: «فكر مى كنم ما در گروه سختى قرار گرفته ايم اما فصل گذشته در جام يوفا قدرت خودمان را به همه نشان داديم. چرا نتوانيم اين كار را در ليگ قهرمانان اروپا تكرار كنيم. ما در اين بازى توانستيم به تمام حريفان خود هشدارى جدى بدهيم اما فكر مى كنم ليگ قهرمانان و بازى در آن از سوپرجام كه حكم يك بازى دوستانه را دارد متفاوت است.»

دومين ناكامى
سرآلكس فرگوسن كه يك بار در سال ۱۹۸۳ به همراه آبردين اسكاتلند و يك بار ديگر در سال ۱۹۹۱ به همراه منچستريونايتد فاتح سوپرجام اروپا شده بود در سال ۱۹۹۹ در همين ديدار به لاتزيو باخت تا نتواند سومين قهرمانى اش در اين جام تجربه كند. اين بار نيز بخت با اين مرد اسكاتلندى يار نبود تا شكست شاگردانش مقابل زنيت باعث شود او همچنان در حسرت سومين فتح سوپرجام اروپا باقى بماند.

ركوردشكنى
زنيت با پرداخت ۳۰ ميليون پوند به باشگاه دينامو مسكو براى جذب دنى، هافبك پرتغالى اين تيم ركوردى را در تاريخ قراردادهاى اين كشور بر جاى گذاشت اما دنى در نخستين بازى اش براى قهرمان فصل گذشته ليگ روسيه بار ديگر توانايى هايش را به رخ كشيد و نشان داد چرا اين باشگاه آنچنان براى جذب وى اصرار داشته است. وى كه در بازى مقابل منچستريونايتد به عنوان برترين بازيكن ميدان انتخاب شد پس از دريافت جايزه خود گفت: «بسيار خوشحالم. تيم بازى خوبى ارائه داد و از اين بابت تيم ما بايد تحسين و تمجيد شود. منچستر تيمى بزرگ است اما اين ما بوديم كه هم در كارهاى هجومى و هم در دفاع قوى تر عمل كرديم.»
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن