تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816130842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت جهاني بي‌نظمي در اصفهان‌


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جام جم آنلاين: پانزدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان در حالي به آخرين روز خود رسيده كه صرف‌نظر از افتتاحيه، اميد مي‌رفت طبق گفته مسوولان در ادامه، شاهد عنصر نظم به عنوان شاخصه اصلي جشنواره باشيم، اما تنها نكته‌اي كه در اين چند روز به چشم نخورد، همان نظم و انضباطي است كه وعده داده شده بود. همه شواهد در طول 4 روز برگزاري جشنواره پانزدهم تئاتر كودك و نوجوان البته با پيشوند بين‌المللي اين نكته را به اثبات مي‌رساند كه هنوز با وجود سال‌ها تجربه، ما در ساده‌ترين و اساسي‌ترين مراحل برگزاري يك رويداد نمايشي، دچار ضعف شديد برنامه‌ريزي، مديريت، اجرا، تاثيرگذاري، جريان‌سازي و در يك كلام، ضعف بنيادين در ساختار مهندسي فرهنگي خود هستيم. نكته‌هاي اين جشنواره را مي خوانيد: داوران قلابي‌ روز دوم جشنواره، اتفاقي عجيب همه را شگفت زده كرد. نمايشي از شهرستان ساري در بخش مسابقه ايران جشنواره در سالن شيخ بهايي با حضور 3 نفر كه ادعا مي‌كردند داوران جشنواره هستند به روي صحنه رفت، در حالي كه داوران پشت در مانده بودند و آن 3 نفر نيز تا كنون شناسايي نشده‌اند. پس از 2 روز داوران متوجه شدند تمامي كارهاي حاضر در جشنواره تنها يك اجرا دارند در حالي كه يك تجربه ساده در برگزاري جشنواره‌ها ثابت كرده كه به دليل حجم بالاي آثار حاضر در جشنواره و كمبود داوران، كارها حد اقل بايد در 2 روز متفاوت اجرا داشته باشند اما باز هم در بدعتي نوين از سوي مسوولان برگزاري، كارهاي نمايشي تنها در يك روز 2 اجرا داشتند. داوران از كيفيت نازل آثار ايراني حاضر در جشنواره گله‌مند بودند و به خود نويد كارهاي بهتر را درروزهاي آتي مي‌دادند و به خبرنگاران براي پاسخ به همين كيفيت نازل لبخند مي‌زدند يا سكوت مي‌كردند. نشست‌هاي تخصصي روي پشت بام‌ - ستاد خبري جشنواره در ارايه اخبار بسيار كند عمل مي‌كند و تمام تلاش خود را بر انتشار بموقع بولتن روزانه متمركز كرده است. - نشست‌ها ي تخصصي شبانه با حضور استادان و داوران خارجي حاضر در جشنواره، در آخرين ساعات شب (11 شب) در بام هتل صفوي در حالي برگزار مي‌شود كه حاضرين خوابند يا از سرما تنها به فكر رهايي از اين نشست هستند. - در سالن‌هاي نمايشي، مردم مدام رفت و آمد مي‌كنند و بيشتر سالن‌ها به جاي تعريف تئاتر و فرهنگ مخاطب سازي براي ايشان شبيه پارك است كه در اين ميان گروه‌ها و بخصوص گروه‌هاي خارجي در طول اجرا مجبور به تذكر سكوت و كمتر جا به جا شدن مخاطبان به‌جاي تمركز بر اجراي صحنه هستند. - خبرنگارها كه روزهاي ابتدايي كمي عزيز بودند، روز سوم يا به آنها ماشين براي انتقال به سالن داده نمي‌شود يا از ايشان مي‌خواهند براي خودشان تاكسي تلفني بگيرند. بين المللي شدن به روش ما همه آنچه ذكرش رفت و تعداد ديگر كه بيان نشد، اما مي‌توان از اين مجمل حديث حيراني آنها را نيز خواند مويد اين نكته هستند كه متوليا ن نمايش تنها به فكر پاسخگويي به بالا دستي‌هاي خود هستند. تكثر برگزاري جشنواره‌هاي بي‌برنامه و تلاش براي بين‌المللي كردن آنها و ثبت جهاني تنها به افزودن آمار كمي كارهاي فرهنگي در كشور منجر مي‌شود. در حالي كه پيش از تلاش براي بين‌المللي كردن هر جشنواره بايد شيوه‌هاي برنامه‌ريزي برگزاري جشنواره‌ها را بخصوص در شرايط بين‌المللي بودن آنها آموخت، مگر اين‌كه متوليان جشنواره بين‌المللي تئاتر كودك و نوجوان در كنار ثبت جشنواره خود در فهرست جشنواره‌هاي بين‌المللي جهان، بي‌نظمي‌هاي آن را در تمام زمينه‌ها به ثبت رسانيده باشند كه اگر اين‌گونه باشد، باز هم نشان از متفاوت بودن جشنواره‌هاي ما در قياس با تمام دنيا خواهد داشت و اگر نه، لزوم برگزاري اين چنين جشنواره‌هايي در دستيابي به چه اهدافي نهفته است؟!




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن