تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815625719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وبايي هاي ايران 110 نفر شدند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: وبايي هاي ايران 110 نفر شدند


سرمايه : با تاييد جواب آزمايش شش مورد وباي گزارش شده در روزهاي گذشته شمار مبتلايان به وبا در كشور به 110 نفر رسيد. حسن امامي رضوي معاون سلامت، خبر افزايش مبتلايان به وبا را در جمع خبرنگاران تاييد مي كند و معتقد است: «آخرين موارد جديد ابتلا به وبا در كشور همگي مربوط به مهاجران غيرقانوني افغان بوده است.» او مي گويد: «هم اكنون به طور ميانگين سه تا چهار مورد جديد وبا در هفته در كشور گزارش مي شود.»

بيماري وبا تا كنون پنج استان كشور را درگير كرده است. اين استان ها به ترتيب تهران، قم، هرمزگان، فارس و زنجان هستند.
در فارس و زنجان به ترتيب پنج و سه نفر به وبا آلوده شده اند . بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت همچنان عرضه سالاد و سبزيجات در رستوران هاي كرج و قم ممنوع است و بر اين اساس مراقبت ها و نظارت هاي كنترلي نيز در شهرستان كرج و قم روي آب و سبزيجات دو برابر شده است.
با اين حال هر روز شاهد گزارش مبتلايان جديد به وبا در كشور و به ويژه استان تهران هستيم كه وزارت بهداشت اين افزايش را طبيعي مي داند. بيژن صدري زاده مشاور وزير بهداشت در امور بهداشتي در اين باره مي گويد: «به نظر من روند ابتلا به وبا در كشور در مقايسه با سال هاي گذشته كم بوده است. در حال حاضر وزارت بهداشت تمركز خود را روي شناسايي موارد ابتلا و درمان آنها گذاشته است.»
هرچند ابتلا به وبا در بين كشورهاي توسعه يافته، امروزه تقريباً محال به نظر مي رسد اما با نگاهي به آمارها اين بيماري در كشور ما بيماري غريبي نيست و تابستان هر سال با آن روبه رو هستيم. طي سال هاي 81 تا 83
به طور متوسط هر سال شاهد ابتلاي 90 تا 100 نفر به وبا در كشور بوديم، در سال 84 پس از اپيدمي اين بيماري در مجموع 1133 نفر در كشور به اين بيماري مبتلا شدند اما سال 85 كمترين ميزان ابتلا به اين بيماري را در 40 سال اخير داشتيم و فقط 24 مورد وبا در كشور شناسايي شد. 14مورد آن هم اتباع پاكستاني و افغاني بودند. سال گذشته نيز 57 مورد از اين بيماري در كشور شناسايي شد كه بسياري از آنها اتباع كشور عراق بودند. هرچند تا اواخر مرداد ماه آمار دقيقي مبني بر شيوع و ابتلا به وبا در كشور وجود نداشت، از ابتداي شهريور ماه اخباري مبني بر ابتلا به وبا و حتي مرگ بر اثر آن منتشر شد.
به گفته صدري زاده علت ابتلاي 110 نفر به وبا در سال جاري بررسي شده و بيشتر آنها ناشي از مواد غذايي و سبزي آلوده بوده است چرا كه اگر از طريق آب هاي آلوده مي بود تعداد مبتلايان در سطح گسترده و وسيعي پراكنده مي شد.
او در پاسخ به انتقادهاي كارشناسان مبني بر كم كاري وزارت بهداشت در اطلاع رساني مي گويد: «اطلاع رساني از طريق مطبوعات و صدا و سيما را دنبال مي كنيم. واقعيت اين است كه در همه جاي دنيا وبا هست اما اگر در كشورهاي ديگر شايع نمي شود به خاطر رعايت بهداشت به ويژه بهداشت فردي است.»
او مي گويد: «هرچقدر هم وزارت بهداشت براي كنترل وبا تلاش كند باز هم با توجه به اين جمعيت و افزايش مهاجرت و عدم رعايت بهداشت فردي ابتلا وجود دارد و وزارت بهداشت بايد هرچه سريع تر موارد را شناسايي و درمان كند.»
معاون سلامت نيز با بيان اينكه بروز وبا در هفته هاي اخير در جمعيت به مرحله كنترلي رسيده است، گفت: «در سال 77 در فاصله كوتاهي پس از گزارش نخستين مورد وبا در كشور شمار مبتلايان به 10 هزار نفر و در سال 84 به حدود دو هزار نفر رسيد.
اين در حالي است كه 110 مورد جديد وباي گزارش شده در سال جاري طي سه ماه بوده است.» امامي رضوي با اشاره به افزايش نذورات در ماه مبارك رمضان با تاكيد بر رعايت موازين بهداشتي حين تهيه و توزيع مواد غذايي و عدم استفاده از ظروف يك بار مصرف به عنوان عاملي براي توليد زباله و آلودگي محيط زيست يادآور مي شود: «رعايت بهداشت فردي، شستن دست پيش از صرف غذا و بعد از اجابت مزاج، اطمينان از سلامت آب آشاميدني و شست وشو و ضدعفوني كامل سبزيجات در پيشگيري از بروز موارد جديد ابتلا به وبا موثر است.»
 يکشنبه 10 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن