تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813436608




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پشت پنجره


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پشت پنجره
هك شدن هر روزه سايت هاي دولتي

استفاده از نرم افزارهاي كدباز در طراحي سايت ها، باعث آسانتر شدن كار هكرها و حمله بي محاباي آنان به سايت هاي دولتي شده است.
به گزارش «تابناك»، امروز و پس از گذشت چندين و چند سال از ورود مبحث IT در ايران هنوز كه هنوز است خدمات الكترونيكي شايسته اي از طريق وب سايت هاي دولتي قابل ارايه به مخاطبان نيستند، چرا كه در بيشتر سايت هاي دولتي از خدمات الكترونيك تنها در حد تعريف و يا چند لينك بسيار معمولي به چند فرم عادي چيز ديگري پيدا نمي كنيد و در اين ميان خبر روزانه هك شدن سايت هاي دولتي به موضوعي طبيعي تبديل شده كه خود نيز مانعي بزرگ در ابتداي ورود به مباحث خدمات الكترونيكي است!
اين گزارش حاكي است: به روز نبودن اطلاعات و دانش مديران رايانه اي ادارات و وزارتخانه ها، خود باعث شده است، بسياري از ادارات دولتي خريدار اين نوع نرم افزارها حتي نمي دانند كه دارند يك نرم افزار كد باز رايگان را خريداري مي كنند و با ترفندهاي عجيب و غريب برخي شركت هاي خصوصي مانند نام گذاري بر روي پرتال كد باز، قدري دستكاري در سورس و تغيير رد پاها و ادعاي كاملا بومي بودن آن و طراحي شده در شركت خصوصي نسبت به فروش اين نوع پورتال ها به ادارات دولتي اقدام مي نمايند و نهايتا اقدام به طراحي يك قالب گرافيكي براي آن نموده اند را به قيمت يك نرم افزار طراحي شده داخلي و بسا گرانتر از آن به مشتري عرضه مي كنند.
اين در حالي است كه به علت دسترسي عموم به كد برنامه ها، احتمال هك شدن سايت هايي كه با اين برنامه ها نوشته شده اند، بسيار بالاست و از سوي ديگر، معمولا خريداران دولتي خبر از كد باز بودن نرم افزار خود نداشته و مطمئنا به دنبال بروز رساني نرم افزار و نصب نسخه هاي جديد آن كه براي مسائل امنيتي ارائه مي شود نيستند و سايت آماده هك و نفوذ مي شود و اين گونه است كه هر ساله شاهد هك شدن ده ها سايت دولتي نيز مي باشيم.

واكنش وزيران خاتمي به گزارش هاي احمدي نژاد

تعدادي از وزراي دولت خاتمي در صدد ارائه پاسخ به گزارش رييس جمهور درباره پيشرفت هاي دولت نهم و مقايسه آن با عملكرد دولت خاتمي هستند.
به گزارش عصرايران، پس از آنكه محمود احمدي نژاد در هفته دولت و ديدار با مقام معظم رهبري، گزارشي از كارنامه دولت ارائه كرد و به مقايسه آن با عملكرد دولت هاي پيشين پرداخت و نيز بعد از انتشار گزارش هاي برخي وزارتخانه ها درباره عملكردهاي موجود و پيشين، تعدادي از وزيران دولت سابق نشستي برگزار كرده و گزارش هاي موجود را غيرمنصفانه ارزيابي كرده اند.
در اين نشست وزيران خاتمي از اينكه دولتمردان كنوني، آمار و ارقام عملكرد خود را مبالغه آميز توصيف مي كنند و در مقابل به كوچك شمردن عملكرد دولت هاي پيشين و تقليل آماري عملكردهاي مثبت آنها مي پردازند، انتقاد شد.

استعلام درباره مدرك كردان

اطلاعات رسيده به خبرنگار شهاب نيوز حاكي از آن است كه يكي از سايت هاي خبري - تحليلي معتبر طي دو روز اخير اظهارات دكتر رحيمي معاون حقوقي و پارلماني رياست جمهوري درباره پاك شدن مدارك «علي كردان» از سايت دانشگاه آكسفورد را استعلام كرده و اين دانشگاه نيز بيانيه قاطعانه اي را صادر كرده است.
بر اساس اين گزارش، مديران سايت مزبور با توجه به تجربه قبلي مشغول بررسي خطرات و پيامدهاي انتشار اين استعلام هستند. از تصميم احتمالي مديران سايت مزبور يا محتواي بيانيه مزبور اطلاع چنداني در دست نيست.
محمدرضا رحيمي معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري دو روز قبل گفته بود: «بعد از اعلام شبهه در خصوص اصالت مدرك دكتراي آقاي كردان نماينده اي از طرف وي به دانشكده آكسفورد اعزام شد كه چگونگي موضوع را بررسي كند. با مراجعه اين فرد به لندن مشخص شد مطالب مربوط به مدارك وزير كشور از روي سايت اينترنتي كاملا حذف شده و اطلاعاتي دراين خصوص وجود ندارد كه وي در نتيجه اقدام به استخدام وكيل كرد. وكيل انگليسي از طريق مقامات قانوني به سايت اصلي دانشگاه آكسفورد مراجعه و همه اطلاعات مربوط به دكتراي كردان را كه در جلسه اخذ راي اعتماد توزيع شده بود، از آن سايت استخراج كرد. وكيل انگليسي بعد از مراجعه به مقامات قضايي مراتب صحت مدرك را تاييد كرد و از طريق سفارت ايران براي آقاي كردان فرستاد كه اين مدرك شنبه گذشته به دست وي رسيد و من شخصا مدرك را ملاحظه كردم».
وزارت علوم هم اكنون مشغول بررسي مدرك تحصيلي آقاي كردان است. همچنين به دستور رئيس جمهور قرار است مدارك تحصيلي تمام مديران دولت مورد ارزيابي قرار گيرد.

شنيده هاي سايت حاميان قاليباف

عصر ايران گزارش داد: بعد از بركناري رئيس راديو گفت وگو، شنيده مي شود كه فشارها بر كاركنان راديو گفت وگو تشديد شده است; از جمله اين كه پيش از اين به تهيه كننده برنامه «گفت وگوي روز» - كه هر روز از ساعت 18 تا 19/30 پخش مي شود - قبلا 30 هزار تومان پرداخت مي شده اما اين مبلغ هم اكنون به 15 هزار تومان كاهش يافته است.
اين سايت خبر داد شنيده شده رئيس دفتر مركز پژوهش و اسناد رياست جمهوري كه ويژه نامه هاي «ديالكتيك سقراطي» و «تجلي هويت ايراني در نيويورك» آن خبرساز شده بود به زودي تغيير خواهد كرد.
عصر ايران در خبر ديگري آورده است: به دنبال بالاگرفتن بحث درباره سخنان مشايي در محافل مختلف شنيده شده است رحيم مشايي صبح روز جمعه گذشته در تماس تلفني با برخي از ائمه جمعه، از جمله علم الهدي امام جمعه مشهد، به تشريح سخنان خود درباره اسرائيل پرداخته و با تاكيد بر اينكه سخنان او درست بيان نشده، كوشيده است سو» تفاهم به وجود آمده را از بين ببرد.

روزنامه جديد حاميان قاليباف مشخص شد

به گزارش خاتمي نيوز، بعد از توقيف روزنامه تهران امروز و توقف فعاليت همشهري عصر، كه حاميان محمد باقر قاليباف آن را اداره مي كردند، از روزنامه «خبر بين الملل» به عنوان مقصد بعدي روزنامه نگاران حامي شهردار تهران نام برده مي شود. به گزارش پايگاه خبري گروه ياري كسب اطلاع كرد، به زودي تيم اداره كننده و نيز تحريريه «همشهري عصر» به روزنامه «خبر بين الملل» منتقل خواهد شد. همچنين برخي از اعضاي تحريريه روزنامه تهران امروز نيز به اين روزنامه كه گفته مي شود سردبيري آن بر عهده محمد مهاجري است، پيوسته اند. اين روزنامه در پائيز منتشر خواهد شد.
عدول بي صدا از اجراي بخشنامه دولت

اين روزها شنيده مي شود كه برخي از ادارات دولتي بخشنامه دولت مبني بر استفاده از خرما، توت و كشمش به جاي قند را لغو كرده اند.
به گزارش شهاب نيوز، گفته مي شود قيمت بالاي اين محصولات در مقابل قند باعث شد بخشنامه دولت براي ادارات مبني بر ممنوعيت استفاده از قند در سكوت ملغي شود.
دولت سال گذشته طي بخشنامه اي به ادارات مصرف قند را ممنوع و خواستار جايگزيني محصولات مشابه شده بود.
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن