تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815512132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير عامل شركت فن آوري اطلاعات (1): گران بودن اينترنت دانشگاه ها صحت ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: مدير عامل شركت فن آوري اطلاعات (1): گران بودن اينترنت دانشگاه ها صحت ندارد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: مديرعامل شركت فن آوري اطلاعات تصريح كرد: گران بودن اينترنت دانشگاه ها صحت ندارد چرا كه بايد ديد دانشگاه ها به تناسب هزينه اي كه مي پردازند چه چيزي به دست مي آورند، دانشگاه ها مي توانند بر پايه فيبر نوري كه در اختيار دارند خدمات خود را گسترش دهند.

به گزارش روز شنبه خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر سعيد مهديون در دومين نشست خبري خود به مناسبت هفته دولت گفت: در اساسنامه شركت فن آوري اطلاعات محورهايي همچون هماهنگي پروژه هاي ملي، امنيت در فضاي تبادل اطلاعات و طرحهاي توسعه اي كلان در نظر گرفته شده است و به هيات دولت ارسال شده كه تاكنون هيچ تغييرخاصي در آن ايجاد نشده است.
وي افزود: در زماني كه بحث اساسنامه مطرح شد مسايل تفكيك شركت فن آوري اطلاعات نيز پيش آمد كه چه بخش هايي تصدي گري و چه بخش هايي زير ساختي آن را به عهده داشته باشند.
مهديون با اشاره به خصوصي سازي در بخش ICT گفت: پيش از اين صاحبان سرمايه قبلي شركت IT، شركت مادر تخصصي مخابرات بود به همين دليل مصوبه اي از سوي هيات دولت براي كاهش سرمايه مخابرات در نظر گرفت و الان نيز منتظر نظر نهايي مجمع عمومي شركت ها هستيم تا پرونده تفكيك شركت بسته شود.
مديرعامل شركت فن آوري اطلاعات گفت: بر اساس محورهاي اصلي در نظر گرفته شده در اساسنامه تعدادي پروژه تعريف شده كه هم اكنون در مرحله مبادله موافقت نامه است تا به امضا برسد.
وي در تشريح سه پروژه اصلي تعريف شده در راستاي اين محورها گفت: سنجش عملكرد شاخص هاي حوزه IT به خصوص در زمينه فرابخشي و بين دستگاهي كه در قالب 33 شاخص تعريف شده است، تغيير نام شركت و توسعه فرهنگ ICT از جلمه پروژه هاي شركت فن آوري اطلاعات است.

**تصويب فصول تعيين كاربران اينترنت
مهديون گفت: فرمول تعيين كاربران اينترنت بر اساس محور علمي و آماري از طريق مركز تحقيقات مخابرات در حال پيگيري و برون سپاري به دانشگاه ها است تا بتوان هر ساله آمار كاربران اينترنت را اعلام كرد.
به گفته مديرعامل شركت فن آوري اطلاعات پروژه مديريت فن آوري اطلاعات در 3 حوزه اصلي تعريف شده است.
وي در تشريح اين سه حوزه گفت: ايجاد مركز امداد و هماهنگي رايانه اي، حمايت از توسعه نرم افزارهاي متن باز و اتصال مدارس به اينترنت از جمله پروژه هايي است كه در اين راستا مورد توجه قرار خواهد گرفت.
مهديون تصريح كرد: در ايجاد مركز امداد وهماهنگي رايانه اي عمليات پيشگيري و آگاهي رساني، امداد در مواقع بروز حادثه در شبكه و ارزيابي در دستور كار قرار مي گيرد.
وي افزود: در راستاي توسعه و مديريت اينترنت تمام توان خود را به كار خواهيم گرفت تا منابع مشكل ساز در اينترنت شناسايي شده تا به اهداف چشم انداز 20 ساله نزديك شويم./187

اخبار مرتبط
• بخش خصوصي در راه اندازي پورت هاي اينترنت موفق تر از دولتي ها بوده است
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن