تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816706241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاه سياستمداران به المپيك


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: نگاه سياستمداران به المپيك
انتقادات به عملكرد دولت نهم ديگر محدود به حوزه اقتصاد يا سياست نيست بلكه مديران ورزشي كشور نيز از اين دايره به دور نمانده‌اند. طي هفته اخير كسب نتايجي نامطلوب در المپيك چين توسط كاروان ورزشي كشورمان موجب آن شد كه سيل انتقادات متوجه سازمان تربيت‌بدني كشور شود و حتي عده‌اي خواستار تغيير مديريت اين سازمان شدند. نگرش سياسي به ورزش كشور شايد از جمله آفت‌هايي است كه گريبانگير ميدان‌هاي ورزشي ما شده و بنابراين اين روزها بسياري از مردان سياست وارد ميدان اين انتقادات شده‌اند.

ابراهيم اميني، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي

سطح ورزش پايين آمد

طي سال‌هاي گذشته زحمات زيادي كشيده شده بود تا در عرصه‌هاي مختلف ورزشي به وضعيت قابل‌قبولي برسيم هر چند در اوايل پيروزي انقلا‌ب اسلا‌مي به دليل نگرش‌هاي نامطلوبي كه نسبت به عرصه ورزش وجود داشت برخي از حركات ورزشي تحت‌الشعاع قرار گرفت و البته جنگ تحميلي نيز در اين روند تاثير‌گذار بود. اما به هر حال در كنار تمام اين مسائل در عرصه‌هاي ورزشي پيشرفت خوبي داشتيم ولي متاسفانه در اين چهار سال گذشته چنان در عرصه‌هاي ورزشي سقوط كرديم كه سطح ورزش ما در حد كشوري چون افغانستان قرار گرفته است و اين نتايج قابل‌مقايسه با هزينه‌هايي كه در اين عرصه كرده‌ايم نيست. بنابراين مسووليت كسب چنين نتايجي متوجه دولت نهم است و براي پرهيز از تكرار چنين نتايجي بايد دولت به مسائلي كه موجب ايجاد روحيه در كاروان‌هاي ورزشي مي‌شود بپردازد و از دخالت سياست در عرصه ورزش پرهيز كند. دولت نهم بايد براي تقويت عرصه ورزش از حضور چهره‌هاي ورزشي در راس مديريت بهره‌گيري كند.

***

مسعود ده‌نمكي، فعال سياسي

ورزش را سياسي نبينيم

فضاي نقد در جامعه مسموم است. متاسفانه غلبه سياست‌زدگي در همه حوزه‌ها مشخص است،‌ يعني اين سياست‌زدگي به تعبيري منفعت‌طلبي جناح‌ها يا رسانه‌هاي منتسب به جناح‌ها باعث مي‌شود در قضاوت‌شان جانب عدالت را رعايت نكنند. مخاطبان گمان مي‌كنند انتقادها از سر رقابت و كينه‌ورزي است ‌ولي اين درحالي است كه نبايد مسائل مرتبط با اعتبار حيثيت ملي در حوزه ورزش و فرهنگ با رقابت‌هاي جناحي و سياسي خلط شود. سال‌ها وقت را صرف فرهنگ كشور كرده‌ايم فارغ از گرايش سياسي همه به آن مديون هستند و در اين راستا وقتي در عرصه‌اي به طور مثال ورزشكاري نتيجه مطلوبي را كسب نمي‌كند نبايد آن را به گرايش‌هاي سياسي مرتبط دانست و البته نبايد اگر ورزشكاري نتيجه‌اي مطلوب را هم كسب كرد با توجه به گرايش سياسي‌اش از او تجليل كرد. فكر مي‌كنم تا جايي كه مي‌شود نبايد به اين مساله رنگ و لعاب سياسي داد. ‌مديريت ورزش كشور يا حتي رشته‌ها و فدراسيون‌ها قابل نقد است مانند عملكرد استانداران ولي بايد به جاي اينكه با نگرش سياسي به نقد بپردازيم به آسيب‌شناسي بپردازيم و البته نبايد اين را فراموش كنيم كه ايران در فوتبال آسيا جايگاه اوليه از دست مي‌دهد و اين ربطي به گرايش سياسي رئيس فدراسيون فوتبال ندارد زيرا زيرساخت‌هاي كشور احتياج به فعاليت علمي و ملي دارد. اما اگر اين آسيب‌شناسي رنگ و لعاب سياسي به خود بگيرد باعث مي‌شود نقدهاي دلسوزانه مورد توجه قرار نگيرد. اگر وضعيت كسب نتايج در المپيك امسال آگاهانه مورد بررسي قرار نگيرد نمي‌توان از آن عبرت گرفت. اين روزها تا جايي كه من ديدم جهت‌گيري‌ها در نقد عملكرد حوزه ورزش بيشتر داراي رنگ و بوي سياسي است و اين لطمه‌اي است كه به اين حوزه وارد مي‌شود. من فكر مي‌كنم نبايد وارد چنين بحث‌هايي شويم كه با رفتن يك مدير معجزه‌اي روي مي‌دهد زيرا اين يك ديدگاه عقب‌افتاده‌اي است كه در دنياي مدرن وجود دارد. به اعتقاد من علي‌آبادي‌ها بايد مجري سياست‌هاي كلا‌ن سياستگذاران باشند هرچند بايد گفت سياست‌هاي كلا‌ن به درستي تعريف نشده است و البته اين مختص به اين دولت نيست بلكه همواره سياست يك بام و دو هوا وجود داشته است. همواره روي يك‌سري از آدم‌هاي محدود سرمايه‌گذاري شده است مانند اينكه در فوتبال تمامي امكانات در اختيار تيم‌هاي پايتخت بسيج مي‌شود. اين درحالي است كه همين تيم‌ها در برابر تيم‌هاي شهرستاني شكست سنگيني را متحمل مي‌شوند.

***

حسين مرعشي، سخنگوي حزب كارگزاران اسلا‌مي

مديريت ضعيف داشتيم

بازي‌هاي المپيك ملا‌كي براي ارزيابي جايگاه كشورها در عرصه‌هاي بين‌المللي است و در واقع به نوعي جايگاه كشورها را تعريف مي‌كند و مي‌تواند موجب سربلندي و عزت و گاهي موجب سرافكندگي و شرمساري شود و از اين منظر اين بازي‌ها شاخصي براي ارزيابي مديريت واقعي هر كشور و موقعيت نظام سياسي آن مي‌شود. در دنيا شاخص‌هاي مختلفي وجود دارد و شاخص توسعه انساني شاخصي است كه كشورها بر اساس آن ارزيابي و دسته‌بندي مي‌شوند. اما اين شاخصي است كه كارشناسان آن را مي‌فهمند و مردم دركي از آن ندارند ولي المپيك شاخصي است كه مردم آن را مي‌فهمند و بنابر آن به ارزيابي مي‌پردازند. بنابراين هرگز نمي‌تواند مديريتي در ايران بگويد كه بايد براي مديريت جهاني آماده شويد و ادعا كند كه كشورهاي مختلف براي مديريت موفق به ما كمك كنيد و آنگاه در عرصه بين‌المللي چنين نتيجه‌اي را كسب كند. در عرصه‌اي كه مديريت آن هيچ سابقه ورزشي ندارد و روساي فدراسيون‌هاي آن مرتبط با ورزش نيستند و در چنين نظام مديريتي آنها از ورزش تنها با سخت‌افزاري به نام سالن ورزشي آشنا هستند، چگونه مي‌توان انتظار كسب نتايج بهتري را داشت؟

***

امير محبيان، روزنامه‌نگار

به غرور ملي توجه نكرديم

ورزش براي يك سياستمدار از جهت اثرات آن بر وحدت ملي و افزايش غرور ملي و نيز افزايش اعتمادملي مورد توجه قرار مي‌گيرد و جدا از آن اثراتي را بر سلا‌مت ملي دارد. حضور در عرصه‌هايي چون المپيك به صورت مستقيم با غرور ملي ارتباط دارد ولي در ايران متاسفانه هيچگاه به اين مساله توجهي نشده و ما بارها شاهد آن بوده‌ايم كه غرور مردم تهييج شده است ولي با شكست‌هاي سنگين يأس عمومي ايجاد شده بدون آنكه كسي در اين مورد پاسخگو باشد. به گمان من خساراتي كه شكست‌هاي اينچنيني به روحيه ملي وارد مي‌كند اثرات كمتري از مسائل ديپلماتيك ندارد. بر اين اساس معتقدم بايد به ورزش ايران به ويژه در سطح جهاني و حضور در اين سطح فراتر از مساله‌اي ورزشي نگاه كرد و بايد به ارزيابي دلا‌يل شكست آن پرداخت. بايد به آسيب‌شناسي اين موضوع پرداخت كه آيا دخالت سياستمداران به عنوان مجريان ورزشي و دخالت گرايش‌هاي سياسي در اين عرصه باعث تحميل چنين شكست‌هايي مي‌شود يا اينكه عوامل ديگري در اين حوزه تاثير‌گذار است. بر اين باورم كه سازمان بازرسي كل كشور به عنوان يك نهاد بازرسي مهم بايد در اين مورد وارد شود و بر حسن اجراي امور نظارت كند. به نظر من حجت‌الا‌سلا‌م پورمحمدي به عنوان رئيس سازمان بازرسي مي‌تواند حضوري پرقدرت داشته باشد و ريشه‌ها را بازشكافي كرده و كمك كند كه يكبار براي هميشه مساله شكست‌هايي كه غرور ملي را به بازي مي‌گيرد در حوزه ورزش به فراموشي سپرده شود.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 شنبه 9 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن