تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804317635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت‌وگو با «ادوارد نورتن»، بازيگر فيلم «هالك شگفت انگيز»سبز ترين فيلم تاريخ سينما


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: گفت‌وگو با «ادوارد نورتن»، بازيگر فيلم «هالك شگفت انگيز»سبز ترين فيلم تاريخ سينما
مارگارت رايان-فرشيد عطايي- ادوارد نورتن هميشه به رنگ سبز علاقه داشته است، و حالا جديد ترين فيلمش «هالك شگفت انگيز» از اين قاعده مستثنا نيست. بازيگر فيلم «باشگاه مشت زني» اين بار در نقش دكتر «بروس بنر» ظاهر شده است. او به‌رغم داشتن 38 سال سن، اعتراف مى‌كند كه هنوز طرفدار پر و پا قرص داستان‌هاى مصور است، پس بازى در نقش يك غول سبز رنگ خشمگين براى او آرزويى بوده كه به واقعيت تبديل شده است، علاوه بر اينكه او با بازى در اين نقش يكى از دشوار ترين نقش آفرينى‌هاى عمرش را انجام داده است. ادوارد نورتن هر وقت كه به حرفه بازيگرى مشغول نباشد در زمينه محافظت از محيط زيست فعاليت مى‌كند. اين حامى محيط زيست اعتقاد شديد دارد به اينكه بايد به‌هاليوودى‌ها – و همچنين باقى مردم جهان – در مورد گرم شدن جهان و آلودگى محيط زيست اطلاعات آموزنده داد. او قسم خورده است كه تا وقتى كه جهان به مكانى سبزتر و تميزتر تبديل نشود، دست از فعاليت‌هاى خود در زمينه حفظ محيط زيست بر ندارد.

چه چيزى باعث شد كه شما بازى در نقش «بروس بنر» را قبول كنيد؟

من در زمان بچگى خواننده پر و پا قرص داستان‌هاى مصور «مار- ول» بودم. اشتراك خيلى از مجلات مصور مار- ول را داشتم؛ خوب يادم هست كه توى پوشش پلاستيكى كه رويش نوار چسب داشت به دستم مى‌رسيدند. من عاشق «هالك» بودم. هنوز هم هستم. و هنوز هم عاشق داستان‌هاى مصور هستم. بچه كه بودم بر اساس داستان‌هالك چند فيلم تلويزيونى ساختند كه خيلى آن فيلم‌ها را دوست داشتم. من هم متن داستان‌ها را دوست داشتم و هم نقاشى‌ها را چون خيلى امروزى و معاصر بودند، و هميشه احساس مى‌كردم كه مثل يكى از آن افسانه‌هاى بزرگ معاصر هستند. اين مفهوم كه هيولاى درونت را سركوب كنى براى من خيلى جذاب بود.داستان‌هالك داراى پتانسيل‌هاى نا محدودى است. وقتى مى‌گفتم دوست دارم در نقش‌هالك بازى كنم خيلى‌ها به مسخره نگاهم مى‌كردند؛ ولى براى من فرصت شگفت انگيزى پيش آمد تا به شكلى جدى روى يك داستان كلاسيك كار كنم.

شما براى بازى در نقش يك آدم دو شخصيتى با چه چالش‌هايى مواجه شديد؟

من البته قبلا نقش‌هاى خشن زياد بازى كرده‌ام ولى بازى در فيلمى كه بيشتر قسمت‌هاى آن جلوه‌هاى ويژه كامپيوترى است، يك موضوع متفاوت است. يكى از چيز‌هايى كه من را به بازى در اين نقش علاقه مند كرد اين بود كه قرار شد من نقش هر دو نيمه شخصيت اين آدم را بازى كنم. وقتى تصميم گرفتم در نقش‌هالك بازى كنم احساس كردم كه واقعا مى‌توانم چيزى به اين شخصيت اضافه كنم.

بازى در نقش‌هالك چطور بود؟

بازى در اين نقش يك جور‌هايى باعث افتخار است، در آن واحد هم شادمانه و هم هيجان انگيز. تصميم مى‌گيرى كه چنين كارى را انجام بدهى ولى بعد مى‌بينى نهايتا بايد آنجا را با دوستانت اداره كني. چون بازى در اين فيلم را قبول كرده بودم خيلى استرس داشتم؛ نمى‌دانستم دوستانم درباره بازى من در اين فيلم چه خواهند گفت، و يا اينكه آيا به من خواهند خنديد ولى بعد وقتى واكنش بعضى از آنها را ديدم واقعا غافلگير شدم. شوكه شدم وقتى ديدم كه مردم از ديدن اين فيلم چقدر به هيجان مى‌آيند. من يك دوست دارم كه وكيل بسيار خوش زبانى است. مثلا وقتى به او گفتم كه در نقش‌هالك بازى كرده ام خيلى خوشحال شد. مى‌گفت‌هالك قهرمان محبوب دوران كودكى‌اش بوده. اول فكر مى‌كنى همه چيز شوخى است ولى بعد كم كم متوجه مى‌شوى قضيه جدى است و مسئوليت‌هايى را هم با خودش به همراه دارد. مردم واقعا شخصيت و داستان و روح‌هالك را دوست دارند.

آيا شما در نحوه اجراى نقش شخصيت‌هالك، بيشتر شخصيت اصلى كميك استريپى آن را در نظر داشتيد يا شخصيتى كه «لو فريگنو» در سرى فيلم‌هاى تلويزيونى نقش آن را بازى مى‌كرد؟

جذابيت ساخت اين قسمت از فيلم‌هالك در اين نبود كه بخواهيم چيزى را باز سازى كنيم بلكه جذابيت كار در اين بود كه ايده و افكار خود مان را در ساخت آن مورد استفاده قرار بدهيم.

آيا حقيقت دارد كه شما فيلمنامه ‌هالك شگفت ‌انگيز را نوشتيد؟

بله، فيلمنامه را من نوشته‌ام.

شما با تعداد زيادى از بازيگران زن و مرد از جمله براد پيت و نائومى واتس در‌هاليوود كار كرده ايد. آيا بازيگر ديگرى هست كه دوست داشته باشيد با او كار كنيد؟

ليو تايلر آخرينش بود. تمام!

آيا اين جمله كلاسيك‌هالك را مى‌گويي: «عصبانى ام نكن! وقتى عصبانى بشوم اصلا از من خوشت نخواهد آمد!»؟

به هيچ وجه نمى‌توانستم چنين جمله اى را ناديده بگيرم.

چه چيز‌هايى شما را عصبانى مى‌كند؟

من شخصا آدمى نيستم كه به راحتى خشمگين بشوم. هميشه توانسته‌ام خشمم را خيلى خوب كنترل كنم. جهالت در مورد محيط زيست عصبانى‌ام مى‌كند.

يك بار از شما نقل قول شد كه دوست داشتيد فيلم «هالك شگفت انگيز» سبزترين فيلم تاريخ سينما باشد؛ آيا نتيجه كار آنطور كه مى‌خواستيد شد؟

ما نهايت تلاش مان را كرديم كه اين فيلم تا آنجا كه ممكن بود با محيط زيست سازگار باشد.‌هاليوود بايد به جنبه‌هاى فيزيكى ساخته شدن يك فيلم توجه كند. به اين شيوه‌اى كه در‌هاليوود فيلم ساخته مى‌شود ضايعات خيلى زيادى به جا گذاشته مى‌شود. به نظر من استوديو‌هاى فيلمسازى و آدم‌هايى كه در آنجا‌ها شاغل هستند، كم كم دارند نقش خود را در اين زمينه ايفا مى‌كنند. دليل اين فعاليت‌ها فقط اين نيست كه كار درست را انجام بدهند؛ اين گونه فعاليت‌ها باعث صرفه جويى در هزينه‌ها هم مى‌شود.

شما هنوز هم در زمينه حفظ محيط زيست فعاليت مى‌كنيد؟

بله، صد در صد. من خيلى به اين كار علاقه دارم. مسأله محيط زيست يك مسئله جهانى است كه همه ما مى‌توانيم كارى براى آن انجام بدهيم. من خيلى پيگير اين مسائل هستم.

پدر شما در مورد مسائل محيط زيستى خيلى فعال بود؛ آيا توجه شما به محيط زيست به خاطر فعاليت‌هاى او در اين زمينه بود؟

بله، خيلي. من بعضى وقت‌ها مى‌گويم ما خانوادگى اين كاره بوديم. بعضى آدم‌ها بقال‌اند، بعضى خانواده‌ها پيمانكارند؛ خانواده ما هم فعالان محيط زيست هستند. پدر من تا سال‌هاى سال رئيس روابط عمومى «ويلدرنس سوسايتي» بود؛ او بعد‌ها تراست «گراند كانيون» را راه‌اندازى كرد. يعنى من از بچگى در متن مسائل محيط زيستى بودم. من از خيلى جهات آدم خوش شانسى بودم كه چيزى را كه آدم‌ها در پنج يا ده سال اخير به آن دارند توجه مى‌كنند پدر من از خيلى سال‌ها پيش جلوتر از همه قدم بر مى‌داشت، و من هم همينطور.

آيا به نظر شما الان ديدگاه مردم در مورد مسائل سبز تغيير كرده است؟ وقتى داريد در زمينه مسائل محيط زيست فعاليت مى‌كنيد و به مردم آگاهى مى‌دهيد آيا از اينكه مى‌بينيد مردم هم در مقياس‌هاى كوچك مى‌توانند تفاوت ايجاد كنند هيجان زده مى‌شويد؟

صد در صد؛ مسئله محيط زيست الان ديگر كم كم دارد به يك موضوع همه جانبه و گسترده تبديل مى‌شود، و حالا جامعه نسبت به آن آگاهى پيدا كرده است. مسئله محيط زيست به يك مسئله همگانى و بين المللى تبديل شده است.

به نظر شما ما براى حفظ محيط زيست مان و نجات آن از وضعيت كنونى چه كارى مى‌توانيم انجام بدهيم؟

استفاده از كيسه‌هاى بازيافتى به جاى كيسه‌هاى پلاستيكى يك كار خيلى ساده است كه همه مى‌توانند انجامش بدهند. اين كار براى شروع خيلى خوب است.

عجيب و غريب ترين كارى كه يك طرفدار براى نزديك شدن به شما انجام داده چه بوده؟

يك بار يك شخصى خواست براى ما فيلمنامه‌اى بفرستد، ما آن موقع داشتيم فيلم «باشگاه مبارزه» را مى‌ساختيم، او فيلمنامه‌اش را توى يك مين زمينى فرستاد! وقتى ديدند كه بسته مربوطه يك مين است به همه گفتند در فاصله دورى بايستند؛ به خنثى كنندگان بمب زنگ زدند و آنها آمدند و آن مين زمينى را باز كردند و از توى آن يك فيلمنامه بيرون آوردند كه روى آن نوشته شده بود: «لطفا اين را برسانيد به دست ادوارد نورتن و بقيه. من البته هيچ وقت نشد آن فيلمنامه را ببينم چون آن را به عنوان سند با خودشان بردند.

به نظر مى‌رسد در‌هاليوود منيت‌هاى بسيار زيادى بين فيلمسازان وجود داشته باشد؛ ولى شما جزو آنهايى نيستيد كه منم منم مى‌كنند. چه چيزى باعث مى‌شود اينقدر خاكى و سر به زير باشيد؟

اين چيزى است كه به خواست خود آدم بستگى دارد. من از مراحل فيلمسازى آن مرحله را كه فيلم عملا و واقعا ساخته مى‌شود خيلى دوست دارم؛ حتى اگر كار نااميد كننده باشد. فيلمسازى يك كار گروهى است و هر كس هم افكار و غرايز و رفتار‌هاى خاص خود را دارد، و در بعضى موارد با رفتار‌هاى خودخواهانه مسخره‌اى رو به رو مى‌شوي. كسانى را مى‌بينى كه مى‌گويند: «من اسمارتيز‌هاى سرد مى‌خواهم در غير اين صورت از ماشينم بيرون نمى‌آيم.» البته چنين برخورد‌هايى بسيار كم است.رفتار خودخواهانه بد جور توى ذوق مى‌زند. در بين عوامل يك فيلم بالاخره كسى هست كه از اين داستان‌ها رفتار متكبرانه كسى را برايتان تعريف كند. من خدا را شكرمى‌كنم از اين دسته آدم‌ها نيستم.»
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1548]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن