تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816936787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ظرفيت توليد سيمان به 64 ميليون تن مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: ظرفيت توليد سيمان به 64 ميليون تن مي‌رسد
معاون وزيرصنايع:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن گفت: با برنامه ريزي‌هايي كه انجام شده، تا پايان سال ظرفيت توليد سيمان به 64 ميليون تن افزايش مي‌يابد و براي هر نفر 900 كيلوگرم سرانه سيمان در نظر گرفته مي‌شود.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "دكتر سيد محمد مسعود سميعي نژاد" در همايش چشم انداز صنعت سيمان در خوزستان توضيح داد: در ابتداي انقلاب ظرفيت توليد سيمان در كشور هفت ميليون تن و به ازاي هر نفر 200 كيلوگرم بود، در حالي كه امروز ظرفيت توليد سيمان در كشور به 55 ميليون تن و سرانه هر نفر به 500 كيلوگرم رسيده است.

وي افزود: پس از روي كار آمدن وزير فعلي صنايع و معادن، ستادي بنام ستاد سيمان كشور در وزارت صنايع و معادن تشكيل شد. با توجه به رشد پروژه‌هاي ملي به خصوص در بخش مسكن و هدف گذاري دولت براي ساخت 1/5 ميليون واحد مسكوني در سال، هدف گذاري براي افزايش ظرفيت توليد سيمان در كشور در اين ستاد برنامه ريزي شد.

سميعي نژاد بيان كرد: هدف ما راه‌اندازي طرحهاي نيمه تمام سيمان در كشور بود كه به همين منظور كارخانه سيمان شهركرد كه عمليات اجرايي آن در سال 64 آغاز شده بود و تا 2 سال و نيم گذشته فقط 10 درصد پيشرفت فيزيكي داشت، طي اين مدت بيش از 90 درصد پيشرفت كرد و در روزهاي گذشته نيز به بهره‌برداري رسيد.

وي تاكيد كرد: طرحهاي نيمه تمام بسياري وجود داشت كه اين ستاد با حمايت دولت و با اختصاص بيش از 280 ميليارد تومان اعتبار به طرحهاي نيمه تمام، خارج از بودجه‌اي كه از سوي بانكها تصويب شده بود، توانست ‌17 طرح سيماني با ظرفيت 14 ميليون تن را ‌طي شهريور 86 تا خرداد 87 وارد مدار توليد كند.

سميعي نژاد ادامه داد: بعد از گذشت 27 سال پس از انقلاب، هر سال يك ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور اضافه شده، در حاليكه با حمايت دولت و ستاد سيمان، در سال گذشته و سه ماهه نخست امسال، 14 ميليون تن به ظرفيت توليد سيمان كشور اضافه گرديد. اين ميزان رشد توليد سيمان در دنيا كم نظير بوده است.

وي با اشاره به رشد 17 درصدي توليد سيمان در سال گذشته نسبت به سال 85، خاطرنشان كرد: در سال گذشته 40 ميليون تن توليد سيمان داشتيم و اين در حالي است كه امسال براي رشد 25 درصدي در توليد سيمان هدف گذاري شده و ظرفيت توليد سيمان كشور تا پايان سال به 64 ميليون تن خواهد رسيد.

سميعي نژاد افزود: مجوز احداث كارخانه سيمان بهبهان و اميديه در سال جاري صادر شده و پيگيريهاي لازم براي سرعت بخشيدن به اجرا و بهره‌برداري از اين دو طرح انجام خواهد شد.

وي تصريح كرد: برنامه‌ريزيهاي انجام شده براي افزايش ظرفيت توليد سيمان به گونه‌اي است كه براي توليد 110 ميليون تن تا سال 92 هدف گذاري شده است و در حال حاضر پروژه‌هاي در حال اجرا از صفر تا 90 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.

سميعي‌نژاد بيان كرد: طبق آمارهاي بين‌المللي در زمان ساخت كارخانجات سيمان براي حدود هزار نفر به صورت مستقيم و در زمان راه‌اندازي براي حدود 400 نفر به صورت غيرمستقيم اشتغال‌ ايجاد مي‌شود. با توجه به اجراي طرحهاي توسعه در كشور اميدواريم اين صنعت بتواند در ايجاد اشتغال پايدار در استان سهمي را به خود اختصاص دهد.

وي عنوان كرد: زماني كه احساس شد عرضه سيمان بيش از تقاضا است طرح آزاد سازي سيمان به هيات دولت اعلام شد و با توجه به حمايتهاي انجام شده از سوي وزارت صنايع و معادن و وزارت بازرگاني، اين طرح پذيرفته شد كه در نتيجه آن امروز شاهد هستيم در برخي استانها حتي تا 50 درصد قيمت سيمان در بازار آزاد كاهش يافته است.

سميعي‌نژاد ادامه داد: به منظور اجراي اصل 44 قانون اساسي توزيع سيمان بايد به بخش خصوصي واگذار شود و به همين منظور به زودي دست وزارت بازرگاني و وزارت صنايع و معادن از توزيع سيمان خارج مي‌شود.

وي تاكيد كرد: كمك به مشكلات توليد كارخانجات سيمان توسط سازمانهاي صنايع استانها و كمك وزارت بازرگاني در نظارت دقيق بر سيستم توزيع 2 علت واگذاري توزيع سيمان به بخش خصوصي است.

وي گفت: در راستاي اجراي سياستهاي بخش سيمان و توسعه آن در استان، علاوه بر سه كارخانه توليد سيمان، ‌پنج طرح ديگر در استان با حمايت ستاد سيمان در حال اجراست.

سميعي نژاد افزود: در طرح آمايش صنعت استان با استفاده از منابع مالي وزارت صنايع و با مديريت تامين نقدينگي توسط دو بانك صنعت و معدن و ملت، 800 طرح بزرگ در كشور طرح ريزي شد. اين برنامه ريزي بر اساس پتانسيلهاي موجود در هر استان انجام شده است.

وي بيان كرد: استان خوزستان رتبه نخست را در جذب اعتبارات طرحهاي آمايش صنعتي با 52 طرح بزرگ صنعتي داشته است. در هفته آينده عمليات اجرايي طرحهاي پذيرش شده در بانك آغاز مي‌شود.

سميعي نژاد خاطرنشان كرد: همه طرحهاي آمايش صنعت داراي توجيه اقتصادي هستند و تامين بالغ بر 80 درصد نقدينگي سرمايه گذاران براي راه‌اندازي اين طرحها برعهده وزارت صنايع و معادن خواهد بود.

وي ادامه داد: در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي، وزارت صنايع و معادن 95 درصد از كليه كارخانجات خود را به بخش خصوصي واگذار كرده و رتبه نخست خصوصي سازي را با واگذاري فولاد مباركه، مس سرچشمه، فولاد خوزستان و فولاد كاويان به بخش خصوصي كسب كرده است. اين اقدام از سوي وزارت صنايع و معادن پيش از ابلاغ سياستهاي اصل 44 صورت گرفته است.

سميعي نژاد افزود: مديران بايد در توليد انواع سيمان با ارزش افزوده بالا به استانداردهاي بين‌المللي توجه كنند. 40 نوع محصول سيمان در دنيا توليد مي‌شود در حالي كه اين ميزان در كشور 9 نوع بيشتر نيست.

معاون امور معدني وزارت صنايع و معادن بيان كرد: رساندن ظرفيت توليد سيمان از 55 ميليون تن در سال جاري تا 110 ميليون تن در سال 1392، نيازمند حل مسائل و مشكلات زير بنايي سيمان همچون توسعه حمل و نقل، ناوگان ريلي، ‌ناوگان دريايي و تجهيز بنادر است.

انتهاي پيام//
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن