تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارزيابي عملكرد دولت در حوزه‌هاي اجتماعي _ 7 طرح رحمت اقدام اساسي دولت در نهضت فراگير آموزش خانواده است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ارزيابي عملكرد دولت در حوزه‌هاي اجتماعي _ 7 طرح رحمت اقدام اساسي دولت در نهضت فراگير آموزش خانواده است
خبرگزاري فارس: رئيس مركز زنان و خانواده رياست جمهوري از اجراي طرح رحمت به عنوان يكي از اقدامات اساسي دولت نهم در نهضت فراگير آموزش خانواده نام برد.


زهره طبيب‌زاده نوري در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس گفت: اين طرح تاكنون يك ميليون‌ نفر زن خانه‌دار را در سراسر كشور زير پوشش قرار داده است.
وي به ايجاد مراكز رشد و كارآفريني در استان‌هاي خراسان جنوبي،‌ آذربايجان شرقي، سيستان و بلوچستان و مركزي جهت آموزش دختران روستايي و كاهش نرخ بيكاري اشاره كرد و افزود: امسال در 8 استان ديگر مراكز رشد و كارآفريني ايجاد مي‌كنيم.
مشاور رئيس جمهور در امور زنان همچنين به امضاي موافقتنامه با سازمان مركزي تعاون روستايي اشاره و تصريح كرد: در سال جاري 30 تعاوني در 22 استان از سوي مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري حمايت شدند و مركز درصدد است تا با مركزيت 5 استان شامل تبريز، رشت، مشهد، اصفهان و شيراز نمايشگاه‌هايي را براي فروش محصولات تعاوني‌هاي زنان استان‌هاي محروم در استان‌هاي كه برخوردارترند و قدرت خريد بيشتري در آن‌ها وجود دارد برگزار كند.
وي طرح سلامت زنان خانوار را از طرح‌هاي موفق مركز با وزارت بهداشت برشمرد و اضافه كرد: طي دو سال گذشته استان‌هاي تهران، خراسان رضوي، قم، كرمان و آذربايجان شرقي تحت پوشش اين طرح قرار داشتند و در سال جاري نيز طرح سلامت زنان سرپرست خانوار به 6 استان فارس، گلستان‌، كرمانشاه، اصفهان‌، يزد و گيلان تعميم مي‌يابد.
طبيب‌زاده به ضرورت اجراي اين طرح و نتايج مؤثر آن اشاره‌ كرد و گفت: با اجراي اين طرح بيماري‌هاي مختلفي مانند افزايش چربي خون‌، ديابت‌، كم خوني، عفونت‌ها و بيماري‌هاي زنان از جمله كانسرسرويكس پيشرفته و توده‌هاي سينه‌اي مشترك در زنان تحت پوشش مشاهده شد و براي درمان آنان پيگيري صورت گرفت.
طبيب‌زاده از ديگر اقدامات مركز امور زنان را در راستاي تقويت روحيه اعتماد به نفس و توان‌افزايي زنان و دختران تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور و ايجاد استقلال در آنان، آموزش‌هايي در قالب فعاليت‌هاي فوق برنامه فرهنگي به مادران داراي فرزند معلول و دختران داراي معلوليت‌هاي جسمي و حركتي و تقويت و تجهيز مراكز ورزشي آن‌ها، همچنين تقويت تعاوني‌هاي معلولان و ‌آموزش فني و حرفه‌اي و اشتغال‌زايي براي دختران با در نظر گرفتن معلوليت آن‌ها عنوان كرد.
وي اظهار داشت: به گفته مسئولان سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور زنان و دختران معلول براي اولين بار در دولت نهم توسط مركز امور زنان از چنين حمايت‌هايي برخوردار شدند.
رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري اضافه كرد: همكاري مركز با وزارت دادگستري در سال 86 به اجراي برنامه مشاور خانواده در 20 استان كشور با نظارت رياست كل دادگستري استان‌ها منجر شد كه به دليل موفقيت اجراي طرح براي كاهش دعاوي در‌ خانواده امسال هم 30 استان در ارتباط با راه‌اندازي مراكز مشاوره مجتمع‌هاي قضايي خانواده مورد حمايت مركز قرار مي‌گيرند.
وي به اجراي طرح مبارزه با محروميت‌زدايي در سال گذشته در 4 استان كرمان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي و تهران اشاره كرد و گفت: اين طرح به عنوان يكي از طرح‌هاي موفق كشوري در حوزه زنان بوده كه در سال جاري در 20 استان ديگر كشور نيز به اجرا در مي‌آ‌يد.
طبيب‌زاده تجهيز مدارس راهنمايي دخترانه مناطق محروم به امكانات ورزشي در سال گذشته را از ديگر اقدامات مركز امور زنان برشمرد.
وي همچنين به راه‌اندازي كلينيك‌هاي مشاوره‌اي براي بررسي علل بروز ناهنجاري‌هاي اخلاقي و رفتاري در زنان آسيب ديده زنداني و تلاش براي اصلاح آن‌ها اشاره كرد و افزود: در سال جاري براي سومين بار تعامل في‌ما‌بين مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري با سازمان زندان‌ها در راستاي توان‌افزايي زنان زنداني و تقويت آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي به منظور پيشگيري از بازگشت مجدد به بزه و تقويت مراكز مشاوره در زندان‌ها صورت گرفت.
طبيب‌زاده درباره حمايت از زنان نخبه علمي كشور به تخصيص اعتبار براي دو طرح تحقيقاتي مؤسسه رويان در زمينه علوم پزشكي در تداوم تحقيقات سال قبل اشاره كرد و گفت: همچنين مركز همانند سال‌هاي‌ گذشته حمايت از تحقيقات ضايعات نخايي را جزو برنامه‌هاي سال جاري قرار داده است.
انتهاي پيام/ز
 جمعه 8 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن