تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815069441




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمام‌درماني، درمان با كمك طبيعت درياچه اروميه به دليل منابع نمكي از مناسب‌ترين محل‌ها براي حمام درماني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: حمام‌درماني، درمان با كمك طبيعت درياچه اروميه به دليل منابع نمكي از مناسب‌ترين محل‌ها براي حمام درماني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

درياچه اروميه، با نمك‌ترين درياچه ايران، به دليل ويژگي‌هاي منحصر به فردي كه دارد يكي از بهترين مكان‌ها براي حمام درماني با نمك دريايي است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، آب‌هاي شفا دهنده و گل و نمك‌هاي معدني درياچه اروميه فرصت‌هاي گوناگوني از آب درماني و لجن درماني را براي درمان انواع بيماري‌هاي رماتيسمي، پوستي، زنان و ... ارائه مي‌كند.

درياچه اروميه بدليل حجم فوق العاده بالاي نمك و مواد معدني آن، خالي از حيات مي‌باشد و بدين دليل آب درياچه قدرت شفابخشي و علاج امراض پوستي و رماتيسمي را داراست. همچنين غلظت بالاي نمك اين درياچه اين امكان را مي دهد كه به راحتي در روي آب شناور شده و تمدد اعصاب كنيد، بدون آنكه غرق شويد.

آب درياچه اروميه بي نهايت شور و ميزان نمك محلول در آن دو برابر اقيانوس‌ها است؛ لذا هيچ ماهي و نرم تني به جز گونه سخت پوستان در آن زندگي نمي‌كنند و به همين علت نيز آب آن هيچ وقت يخ نمي‌زند و از زمانهاي قديم آب درياچه اروميه به علت املاحي كه دارد مورد توجه بيماران امراض جلدي بوده است.

آب درياچه اروميه از دسته آبهاي كلروره سديك مي‌باشد؛ بدين لحاظ مي توان از آب درياچه در درمان بيماري‌ها استفاده كرد.آشاميدن آب‌هاي كلروره سديك غلظت صفرا را پايين مي آورد و در نتيجه ترشح صفرا بهتر جريان مي‌يابد.

گل درياچه اروميه خميري سياه رنگ است كه داراي خاصيت درماني مي‌باشد. از گل درياچه مي توان در درمان بيماري‌هايي چون رماتيسم و آرتروز و بيماريهاي زنانه و غيره استفاده كرد. گل درياچه اروميه جزو گل‌هاي كلروره است كه خاصيت تقويت كننده دارند. به طور كلي از آب و گل و ماسه و هواي درياچه اروميه مي توان در درمان بيماري‌ها استفاده كرد.

استفاده از نمك دريايي از هزاران سال رواج داشته، به طوري كه بيماران و مسافران مسافت‌هاي طولاني را براي رسيدن به چشمه‌هاي آب معدني و استحمام در آنها طي مي‌كرده‌اند.

گذشتگان براي رفع خستگي،‌ افزايش لطافت، جواني و طراوت پوست و همچنين گرفتگي عضلات و درد مفاصل و حتي براي رفع بوي نامطبوع بدن خود از اين راه به عنوان ساده ترين و طبيعي‌ترين راه حل بهره مي‌جستند. سابقه استفاده از عصاره‌هاي گياهي نيز در تاريخ به مصريان باستان و 4500 سال پيش برمي‌گردد كه از اين تركيبات معطر براي موميايي كردن فراعنه، انجام مراسم آييني، مداواي بيماران و معطر كردن موها و بدن و ماساژ در حمام استفاده مي‌كردند.

تا نيمه‌هاي قرن بيستم تصور مي‌شد كه پوست نفوذ پذيري كمي نسبت به نمك، عصاره‌ها و روغن‌هاي گياهي دارد ولي اكنون پي برده اند كه پوست در برابر موادي مانند روغن‌هاي معطر و نمك هاي دريايي، سد ضعيفي است و اين مواد با نفوذ به پوست و ورود به جريان خون و لنف، ‌مي توانند در تمام بدن گردش كنند.

امروزه نمك‌هاي دريايي علاوه بر عناصر ذكر شده، داراي عصاره گياهان دارويي متنوعي مانند اكاليپتوس، ليمو، كاج، ‌نعنا و لاوندر مي باشد كه با توجه به خواص مشروحه قبلي،‌ مكملي خوب براي جذب سريعتر و اثر گذاري بيشتر عصاره گياهان فوق مي باشد.

عصاره نعنا در كنار نمك دريايي كه داراي خاصيت ضدعفوني كنندگي مي باشد، يك تركيب مؤثر جهت افزايش سلامتي و زيبايي مي باشد.

عصاره گياه لاوندر(اسطوخودوس) در كنار خاصيت فرح بخشي نمك دريايي، يك تركيب مؤثر در ايجاد حس راحتي،‌ جواني و كاهش خستگي پوست است.

عصاره كاج در كنار اثر تسكين بخشي نمك دريايي در تخفيف علائم آرتروز، پسوريازيس، اگزما و رماتيسم بسيار مؤثر است.

عصاره اكاليپتوس و ليمو در كنار اثر لطافت بخشي نمك دريايي به پوست، تركيبي بسيار اثرگذار جهت افزايش انرژي، سلامتي و تخفيف علائم سرماخوردگي است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن