تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به احترام پدر و معلمت از جای برخیز هرچند فرمان روا باشی.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805729607




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در هفته دولت عملكرد اداره كل هنرهاي نمايشي تشريح شد مهمترين عنصر موفقيت درحوزه نمايشي كشور استمرار در برنامه‌ها بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در هفته دولت عملكرد اداره كل هنرهاي نمايشي تشريح شد مهمترين عنصر موفقيت درحوزه نمايشي كشور استمرار در برنامه‌ها بوده است
فرهنگي. تئاتر . هفته دولت . پارسايي
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در آستانه هفته دولت به تشريح برنامه‌هاي حوزه مديريتي خود، بررسي نقاط قوت و ضعف در عرصه تئاتر كشور پرداخت.

حسين پارسايي در آستانه هفته بزرگ داشت دولت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا بزرگ‌ترين دستاورد عرصه نمايشي كشور را در دوره مديريتي خود استمرار در انجام برنامه‌ها تا رسيدن به حصول نتيجه دانست.

وي ساماندهي وضعيت پرسنل و تبديل وضعيت آنهااز شكل قرار دادي در انجمن نمايش به شكل قرار داد معين در وزارت ارشاد ، حركت در مسير نظام هماهنگ پرداخت ، توجه جدي به ساختار اداري،اداره كل هنرهاي نمايشي، استفاده از مديران تحصيل كرده وخبره در بخش‌هاي تخصصي و حركت به سمت برنامه‌هاي عملياتي را از جمله دستاوردهاي دوره مديريتي خود دانست .

مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تئاتر ارتقا بودجه تئاتر از دو ميليارد و ششصد ميليون تومان به ده ميليارد تومان،استفاده از خرد جمعي و برخوردهاي شورايي در امور مديريتي و برنامه ريزي هدفمنمد و به كارگيري متخصصين هر رشته در دفاتر تخصصي و شوراهاي تئاتر و مشاورين، ارتباط و برخورد حرفه‌اي با اهل هنر ، تاسيس انجمن هنرهاي نمايشي ايران در سطح كشور با رويكرد جديد به نيازهاي و مطالبات روز اهل تئاتر را از ديگر برنامه‌هاي اجرا شده در سه سال گذشته دانست .

پارسايي استمرار در عرصه نشر و توجه به مباني نظري و پژوهشي ،چاپ كتب علمي و تئاتري گوناگون در رشته‌هاي مختلف را از ديگر برنامه‌هاي عرصه تئاتر كشور در چند سال گذشته برشمرد .

مدير كل هنرهاي نمايشي گفت: درحوزه بين‌الملل برقراري ارتباط مستقيم هنرمندان با مديران و فستيوال‌هاي جهاني، حمايت از گروه‌هاي نمايشي خصوصا آثار نمايشي فاخر ، ارتباط با مراكز تئاتري بين‌المللي از جمله موسسه بين‌المللي تئاتر يونسكو (آي تي آي)وموسسه بين‌المللي تئاتر عروسكي( يونيما)،استفاده از يارانه‌هاي نمايشي براي اعزام گروههاي داخلي به جشنواره‌هاي معتبر تئاتر خارجي ، پرداخت حق عضويت ايران در موسسه‌هاي جهاني تئاتر،دعوت از گروه‌هاي تراز اول تئاتر براي حضور در جشنواره‌هاي بين‌المللي داخل كشور ، برپايي كلاس‌هاي آموزشي با حضور استادان خارجي براي دوستداران هنر نمايش ، توليد آثار نمايشي مشترك با ديگر كشورها و معرفي چهره‌اي معقول و حرفه‌اي از تئاتر ايران در محافل بين‌المللي رااز ديگر موفقيت‌هاي تئاتر ايران ظرف سال‌هاي گذشته دانست .

پارسايي افزود: درحوزه نظارت و ارزشيابي با سياست مشورتي و خرد جمعي و ايجاد شوراهاي انتخاب آثار در تالارهاي نمايشي شرايط مشاركت هر چه بيشتر هنرمندان مهيا شده است تا بر اساس هويت و نياز هر تالار نمايشي در توليد و اجرا بتوان برخود معقولانه‌اي با توليدات نمايشي اهل تئاتر انجام داد .

وي يكي از مهمترين اهداف برنامه‌هاي تئاتري چند سال گذشته را استفاده از خرد جمعي و مشاوره همگاني در مسير توسعه تئاتر تا رسيدن به كيفيت مناسب دانست .

پارسايي ايجاد شوراهاي نظارت و ارزشيابي در ‪ ۳۰‬استان كشور و استفاده از متخصصين هر گرايش را از ديگر دستاوردهاي دوره مديريتي خود دانست .

وي شوراي نطارت و ارزشيابي را پشتوانه مناسبي در جهت اهداف عالي تئاتر كشور و حفظ منزلت هنر نمايشي كشور دانست .

در حوزه تئاتر استان‌ها :
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفتدر حوزه تئاتر استان ها از گذشته تا كنون همواره ضعف امكانات اجرايي و آموزش تئاتر وجود داشته است كه با تلاش مستمر همكارانم در حوزه تئاتر كشور بيساري از دل نگراني‌هاي اهل تئاتر شهرستان برطرف شده است .

پارسايي برگزاري كلاس‌هاي آموزشي در استان‌ها و شهرستان‌ها توسط استادان داخلي و خارجي اعزام گروه‌هاي تئاتر شهرستاني به جشنواره‌هاي خارج از كشور،احيا ،مرمت و بازسازي و تغيير كاربري برخي از تالارهاي متروك نمايشي و احداث جديدن تالار جديد در استان‌ها و شهرستان‌ها را از ديگر ثمرات دولت نهم برشمرد .

وي گفت:در عرصه تئاتر استان‌ها با برنامه ريزي به عمل آمده در قالب برنامه چهار فصل تئاتر سعي شده است تا نخبگان هر گرايش شناسايي شوند و به همين منظور در گام نخست از‪۱۲۰‬نويسنده و ‪ ۱۲۰‬كارگردان تئاتر شهرستاني حمايت‌هاي جدي در مسير توليد تئاتر و نمايشتنامه نويسي شده است .

مدير كل هنرهاي نمايشي ايجاد شعب انجمن هنرهاي نمايشي ايران در شهرستان ها و استقلال در توليدات نمايشي، ارتقا بودجه تئاتر شهرستان‌ها و بالابردن توليدات تئاتري و توجه جدي به اجراهاي عمومي در شهرستان‌ها را از ديگر دستاوردهاي تئاتر كشور در چند سال گذشته دانست .

پارسايي گرد آوري تاريخ تئاتر استان ها،اجراي طرح جامع اطلاعات آماري تئاتر شهرستان كه براي نخستين بار ظرف ‪ ۳۰‬سال گذشته در حال انجام است را از ديگر ثمرات دوره مديرتي خود برشمرد .

اطلاع رساني و تالارها:
وي تحول در عرصه اطلاع رساني تئاتر را از ديگر برنامه‌هاي عرصه نمايشي كشور دانست كه با مشورت اهل فن و همكاري روابط عمومي تئاتر كشور به طور جدي دنبال مي‌شود.

پارسايي تمركز زدايي ازمجموعه تئاتر شهر در عرصه‌هاي مختلف توجه به تالار هاي اقماري تئاتر را از ديگر برنامه‌هاي اجرايي در چند سال گذشته دانست .

وي بازسازي تالارهاي فرسوده و احياي سيستم‌هاي جديد نوري، صورتي و امكانات سرويس دهي به مخاطبان تئاتر را از ديگر برنامه‌هاي اداره كل هنرهاي نمايشي درچند سال گذشته دانست .

مدير كل هنرهاي نمايشي گفت: امروز و با تلاش همكاران من در عرصه تئاتر كشور تئاتر ايران بسيار خوش نام است.

پارسايي اظهار داشت با برنامه ريزي هدفمند درحال حاضر بيش از ده تالار اقماري به اجراي تئاتر مي‌پردازند و از يارانه‌هاي اداره كل هنرهاي نمايشي برخوردارند .

وي ايجاد موزه تئاتر ايران و احياي قديمي‌ترين تالار تئاتركشور تئاتر نصر را به عنوان موزه تئاتر ايران و راه اندازي آن در دهه فجر سال جاري را ازديگر برنامه‌هاي حوزه نمايشي كشور دانست .

ناكامي‌ها :
مدير كل هنرهاي نمايشي ،به نتيجه نرسيدن ساماندهي انجمن نمايش قديم كه پس از‪ ۲۰‬سال سابقه خدمت رساني به اهل تئاتر در حوزه صنفي به بن بست رسيد و ابهام در حوزه مسئوليتي آن و خارج شدن تصميم‌گيري در مورد آن از حيطه مديريتي اداره كل هنرهاي نمايشي را ازجمله ناكامي‌هاي دوره مديريتي تئاتر خود دانست .

وي بحث ايجاد سازمان تئاتر ايران با ساختاري مستقل و جديد ، ناكام ماندن سند توسعه تئاتر كشور، عدم همكاري نهادها و در اختيار قرار ندادن تالار هاي نمايشي به اهل تئاتر، مشكلات اقتصاد تئاتر و وابستگي شديد آن به يارانه‌هاي دولتي و عدم استقلال تئاتر كه البته اهل تئاتر هم چندان تمايلي به آن ندارند را از جمله ناكامي‌هاي دوره مديريتي خود برشمرد .

وي گفت:اهل تئاتر بيشتر دوست دارند مصرف‌كننده باشندو چندان اعتقادي به بازگشت سرمايه ندارند و مشاركت در برگشت سرمايه را نمي‌پذيرند .

مهمترين چالش فرا روي عرصه تئاتر كشور :
پارسايي نبودآثار متفكرانه و انديشه ورز، عدم تامين نيازهاي تكنيكي و اجرايي در مسير توليد آثار مبتني بر خلاقيت و ابتكار را مهمترين چالش فرا روي عرصه نمايشي كشور دانست .

وي گفت تئاتر ايران داراي اين ظرفيت است تا در عرصه نمايشنامه نويسي آثاري توليد شود كه مبتني بر ساختارهاي درست نگارشي و مضامين و تكنيك خاص تئاتر ايراني باشد.

پارسايي يكي از مهمترين نقاظ ضعف عرصه تئاتر كشور را نبود آثاري از جنس مردم و هم طراز با فرهنگ جامعه دانست .

وي گفت: اين پيشينه شائبه‌اي ايجاد كرده كه ما هنوز در جايگاه فاخر و شايسته خود نيستيم .

آرزوها و برنامه‌هاي آتي :
مدير كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همگاني شدن تئاتر در تمامي مناطق كشور ، ايجاد شرايط مناسب فعاليت براي همه اهل تئاتر و استقلال تئاتر و عدم وابستگي به دولت را بزرگترين آرزوي خود در عرصه نمايشي كشور دانست .

وي تمركز زدايي در عرصه تئاتر كشور ، رويكرد جدي به توسعه تئاتر شهرستان ها ،حمايت از نويسندگان ايراني در مسير توليدات ملي با مضامين و ضرورت هاي فرهنگي جامعه،تلاش درمسير ارتقا بودجه تئاتر كشور مبتني بر چشم انداز طرح توسعه تئاتر كشور، پيگيري سند توسعه تئاتر كشور و تلاش در مسير ايجاد سازمان تئاتر كشور را از جمله برنامه‌هاي آتي وارزوه‌هاي حوزه نمايشي كشور دانست .

پارسايي حركت به سمت ثبت ملي و جهاني ميراث معنوي تئاتري كشور از جمله نمايش تعزيه را از ديگر برنامه‌هاي در دست اقدام حوزه مديرتي خود دانست .

وي ابراز اميدواري كرد تا تئاتر كشور روز به روز در مسير ارتقا فرهنگ و هنر ايراني و اسلامي موفق تر از گذشته عمل كند .
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن