تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805509902




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير بهداشت در گفت‌و‌‌گو با فارس: 2 ميليون نفر در ايران مبتلا به هپاتيت B هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشاور وزير بهداشت در گفت‌و‌‌گو با فارس: 2 ميليون نفر در ايران مبتلا به هپاتيت B هستند
خبرگزاري فارس: مشاور وزير بهداشت گفت: شيوع بيماري هپاتيت B در ايران حدود 2درصد است و تقريباً 2 ميليون نفر در كشور به اين بيماري مبتلا هستند اما شيوع بيماري هپاتيت C زير يك درصد است و جز كشورهاي با شيوع پائين اين بيماري هستيم.


مؤيد علويان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعي فارس‌ افزود: در دنيا حدود 400ميليون نفر به بيماري هپاتيت B مبتلا هستند، در كشور ما حدود 2 ميليون نفر به اين بيماري مبتلا هستند، در زمان حاضر شيوع اين بيماري در كشور ما به طور متوسط حدود 2 درصد است. 20 سال پيش شيوع اين بيماري در كشور ما حدود 3 درصد بود و جزء كشورهاي با شيوع متوسط رو به بالاي اين بيماري بوديم.
وي افزود: در سال‌هاي اخير با غربالگري بيماري هپاتيت B، واكسيناسيون نوزادان و افراد پر خطر و شاغلان حرف پزشكي و نيز واكسيناسيون جوانان متولد سال‌هاي 67 و 68 كه در سال‌هاي آينده براي ساير جوانان متولد 70 و 71 تا 30 سالگي ادامه مي‌يابد، شاهد كاهش شيوع اين بيماري در كشوريم به طوري كه انتظار مي‌رود تا 5 سال آينده به سمت حذف اين بيماري برويم و شيوع اين بيماري در كشور به زير 2 درصد برسد تا جزء كشورهاي با شيوع پائين اين بيماري بشويم.
علويان ادامه داد: درباره بيماري هپاتيت C بيش‌تر مبتلايان به اين بيماري سابقه تزريق خون قبل از سال 75 دارند، بنابراين همه كساني كه سابقه چنين تزريقي دارند بايد آزمايش شوند، چون ممكن است بيماري در بدن آن‌ها باشد و در طول زمان بروز كند، همچنين آزادگاني كه مدتي در اسارت رژيم بعثي بودند نيز بايد از اين نظر آزمايش شوند زيرا به علت رعايت نشدن اصول بهداشتي در معرض خطر بيماري هپاتيت B و C هستند.
مشاور سلامت وزير بهداشت گفت: شناسايي و درمان همه افراد مبتلا به اين بيماري در كشور ممكن است سال‌ها طول بكشد تا به هدف كنترل و حذف اين بيماري در كشو برسيم.
وي ادامه داد: يكي از راه‌هاي مهم انتقال بيماري هپاتيت C اعتياد تزريقي است، براي كنترل اين مسئله بايد سطح سواد مردم را بالا ببريم و كمك كنيم كه اعتياد اين افراد حداقل به روش خوراكي تغيير كند، تلاش سياستگذاران بايد معطوف به اطلاع‌رساني بيش‌تر در اين بخش باشد تا اين بيماري متوقف شود.
وي گفت: يكي از اقدامات مؤثر در اين بخش درمان رايگان بيماران هموفيلي و تالاسمي مبتلا به هپاتيت C بود كه خود من پيگير آن هستم. بر اساس اين برنامه حدود 700 نفر در تهران به طور متمركز با درمان دارويي اينترفرون پگ تحت درمان قرار گرفتند و درمان قطعي شدند، حدود 300 نفر ديگر نيز در سراسر كشور تحت انواع درمان اين بيماري قرار گرفتند اما به نظر مي‌رسد تعداد اين بيماران حدود 5 هزار نفر در كشور باشند و بايد حداقل 4 هزار نفر ديگر اين بيماران به مرور تحت درمان قرار گيرند.
وي افزود: تلاش مسئولان وزارت بهداشت در سال‌هاي اخير باعث شده است كه بتوانيم بيماري هپاتيت C را در بين هموفيلي‌ها تا بيش از 70 درصد و در بين تالاسمي‌ها تا بيش از 50 درصد ريشه كن كنيم و البته اين درمان بايد كامل شود. اين بيماري قبل از سال 1990 شناخته شده نبود بنابراين نبايد انتظار داشته باشيم كه در گذشته كنترل مناسبي درباره اين بيماري اعمال شده باشد.
وي گفت: بيماري هپاتيت B و C هر دو جزء‌ بيماري‌هاي منتقله از راه تماس خوني هستند و از طريق تزريق خون، استفاده از سرنگ مشترك، تيغ اصلاح آلوده، تاتو و خالكوبي غير بهداشتي، روابط جنسي متعدد با افراد متعدد، التزام نداشتن به اصول اخلاقي و بهداشت فردي منتقل مي‌شود، بنابراين در كنار درمان بيماران، اطلاع‌رساني به مردم از طريق رسانه‌ها نقش اصلي را در كنترل اين 2 بيماري ايفا مي‌كند.
وي افزود: هر دو اين بيماري‌ها مانند ايدز روش‌هاي انتقال از راه خون دارند اما احتمال ابتلا به بيماري هپاتيت بر اثر تماس خوني بسيار بيش‌تر از ايدز است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن