تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815343968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تدابير شديد امنيتي در آستانه برگزاري نشست شانگهاي در تاجيكستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تدابير شديد امنيتي در آستانه برگزاري نشست شانگهاي در تاجيكستان
در آستانه برگزاري هشتمين اجلاس سالانه شانگهاي، شهر دوشنبه پايتخت تاجيكستان شاهد تدابير شديد امنيتي است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتد پرس، شمار نيروهاي انتظامي در دوشنبه دو برابر شده و تمام جاده هاي اصلي اين شهر در مدت برگزاري اجلاس بسته خواهد بود.

ياداور مي شود تاجيكستان پيش از اين نشست هايي همچون اجلاس سه جانبه سران جامعه همسود ، پيمان امنيت جمعي و اتحاديه اقتصادي اورآسيا در اكتبر 2007 را ميزباني كرده است.

در اين اجلاس كه 7 شهريور برگزار خواهد شد قرار است روساي جمهور روسيه ، چين ، قزاقستان ، تاجيكستان ، ازبكستان و قرقيزستان به عنوان اعضاي دائم و روساي جمهور ايران ، هند ، مغولستان و وزير امور خارجه پاكستان به عنوان اعضاي ناظر و همچنين روساي جمهور تركمنستان و افغانستان به عنوان مهمان حضور داشته باشند.

بر پايه گزارش هاي وزارت كشور تاجيكستان ؛ شمار مهمانان و هيئت هاي خارجي و داخلي بيش از پنج هزار نفر خواهند بود. همچنين بيش از 700 خبرنگار نشست سران اجلاس شانگهاي را پوشش خبري خواهند داد.

در هشتمين نشست سران سازمان همكاري هاي شانگهاي پيش از همه مسايل اقتصادي كشورهاي عضو ، سياست اين كشورها در مراحل كنوني و همكاري هاي داخلي سازماني بررسي مي شوند.

گفته مي شود بحث عضويت ايران در شانگهاي نيز يكي از محورهايي است كه احتمالا درباره آن بحث و رايزني انجام مي شود.

برخي تحليلگران معتقدند روسيه قصد دارد ماجراي اوستياي جنوبي و گرجستان را در اين اجلاس مطرح كند. همچنين احتمال مي رود كه موضوع توافقنامه استقرار سپر موشكي آمريكا در لهستان نيز براي برخي اعضاي سازمان مطرح شود زيرا با اين كه شانگهاي سازماني نظامي نيست ولي مسائل امنيتي كشورهاي عضو را مي تواند بررسي كند.

كشورهاي روسيه، چين، قزاقستان، و تاجيكستان در سال ‪۲۰۰۱‬ سازمان همكاريهاي شانگهاي را براي تقويت محور همكاريهاي خود تاسيس كرده و سپس ازبكستان و قرقيزستان به عنوان عضو دائم و كشورهاي ايران، هند، پاكستان و مغولستان به عنوان ناظر به آن پيوستند.

اين سازمان همچون داراي اهدافي است كه دستيابي به آنها به طور مشترك توسط اعضاء پيگيري مي شود. اين اهداف عمدتا امنيتي و سپس سياسي و بعد نظامي و اقتصادي است.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن