تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند نماز بنده‏اى را كه دلش همراه بدنش نيست نمى‏پذيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820525636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله هاشمي رفسنجاني: بيانات رهبر معظم انقلاب درباره دولت فضاي كشور را آرام كرد


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: آيت الله هاشمي رفسنجاني: بيانات رهبر معظم انقلاب درباره دولت فضاي كشور را آرام كرد
آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني گفت: پس از رحلت امام(ره) خبرگان با صلابت و قاطعيت بهترين فرد را به عنوان جانشين امام انتخاب كرد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري ديروز در اولين روز چهارمين اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبري افزود: ما پس از گذشت اين همه سال ترديدي نكرديم كه انتخاب مان درست بوده است.
وي تصريح كرد: وظيفه ديگر خبرگان اين است كه از شرايطي كه براي رهبري در قانون اساسي ديده شده، مراقبت كنيم تا اين شرايط تداوم پيدا كند. اين كار هم بدون تشنج سياسي انجام مي شود و خبرگان خوشبختانه توانسته كارش را به نحو احسن در اين دو بخش انجام دهد. شايد برخي به ويژه در زمان رأي دادن به نمايندگان خبرگان انتظار داشته باشند كه اين افراد در همه امور زندگي روزمره مردم صحبت و فعاليت كنند، اما اگر خبرگان دو وظيفه عمده خود را در مورد انتخاب رهبري و مراقبت در تداوم ويژگي ها به خوبي انجام دهد، اين مي تواند روي همه مسائل تأثير بگذارد.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطر نشان كرد: يكي از نكاتي كه شايد خيلي از مردم آن را نمي دانند اين است كه خبرگان هيچ گونه هزينه مالي و سياسي را بر كشور تحميل نكرده است و اين علما حتي يك ريال از بيت المال دريافت نمي كنند، بلكه به وظيفه شرعي، ديني، انساني و اسلامي خود عمل مي كنند.
هاشمي رفسنجاني درباره موضوعات در دستور كار اين دوره اجلاس خبرگان يادآور شد: دو مسأله بسيار مهم هسته اي و يارانه ها در دستور كار است و گزارشي از مهمترين مسائل كشور داده مي شود. خبرگان اگر چيزي به نظرشان برسد بدون هياهوهاي سياسي تذكر مي دهند. رسانه ها هم به اين مسائل توجه كنند و نقش خبرگان رابه درستي براي مردم توضيح دهند. خبرگان هم به عنوان لنگر ثبات كشور و عامل اطمينان، آرامش و آسايش خاطر مردم مراقب باشند دچار خلأ رهبري نشوند و رهبري ناشايست در مقام رهبري نباشد. من شهادت مي دهم اين وظيفه را به خوبي با مجموعه مجتهدان انجام مي دهيم.
وي در ادامه با تشكر از بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با مسئولان دولت، گفت: اظهارات مقام معظم رهبري باعث شد شرايط كشور آرامش بيشتري پيدا كند؛ چرا كه تأكيد بر ضرورت نظارت هاي قانوني، تعيين مرز و خطي براي تخريب و انتقاد و تأكيد بر همدلي مسئولان و جلوگيري از التهاب هاي بي جهت - كه در جهت تمايل دشمنان ماست- مسائل بسيار مهمي است.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به نزديكي به انتخابات رياست جمهوري دهم، تصريح كرد: با نزديكي به فضاي انتخابات بايد سعي كنيم فضايي آرام، اسلامي، انقلابي و ملي در كشور داشته باشيم و از همه جريانات و احزاب انتظار داريم كه موقعيت زمان را درك كنند و دشمنان از بيرون نگاه مي كنند و به دنبال اين هستند كه ببينند در درون نظام چه خبر است.
وي همچنين به مسائل بين المللي و توطئه هاي غرب عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: ايران بين همه شيطنت هاي غرب با اقتدار ايستاده و مسير خود را طي مي كند، البته تحريم هاي شديد و فراتر از قطعنامه هاي سازمان ملل سخت است ولي در عين حال يك جنگ واقعي نيز هست.
چهارمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري از ديروز پنجم شهريور آغاز به كار كرد و تا فردا هفتم شهريور ماه در ساختمان سابق مجلس شوراي اسلامي به كار خود ادامه مي دهد.
رئيس جمهور: خدمات انجام شده در 30 سال گذشته
بي نظير است
رئيس جمهور هم كه ديروز به همراه سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي در نخستين روز اجلاس چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري حضور داشت به ايراد سخن پرداخت و تاكيد كرد: خدماتي كه در طول 30 سال گذشته در كشور انجام شده بي نظير است اما احساسي دربين مسئولان و مردم وجود دارد كه به آن هدفي كه بايد مي رسيديم، هنوز نرسيده ايم.
احمدي نژاد با اشاره به برخي دستاوردهاي دولت نهم در عرصه هاي مختلف تصريح كرد: عملكرد دولت در بخش هاي مختلف به اندازه يا بيشتر از 8 سال گذشته بوده است.
وي همچنين با اشاره به برخي دستاوردهاي دولت نهم از جمله در سياست خارجي خاطرنشان كرد: دراين عرصه دولت سياست فعال و هجومي داشته و بازخورد مثبتي نيز دريافت كرده كه دراين باره مدبرانه ترين سياست در موضوع هسته اي درسال هاي گذشته اتخاذ شده است.
رئيس جمهور خاطرنشان كرد: براي پيشرفت و توسعه نيز بايد تصويري روشن و با جزيياتي كامل در عرصه هاي مختلف ارائه دهيم، والا عدالت اجرا نخواهد شد.
دكتر احمدي نژاد با بيان اين كه در تمام بخش هاي كشور بايد معيارهاي اسلامي را مورد توجه قرار داد، تاكيد كرد: به طور مثال نمي توان با معيارهاي غربي، بانكداري اسلامي داشت: البته عده اي مدام مطرح مي كنند آن چه آن ها توليد كرده اند كاملا درست است؛ ولي ايمان دارم كه مي توان با معيارهاي اسلامي بخش هاي مختلف را احيا كرد.
علت همه نابساماني ها
مربوط به پنج، شش ساختار مهم است
وي تصريح كرد: در كشور اين احساس وجود دارد كه در مسير درست و به سمت جامعه آرماني حركت نمي كنيم؛ چنانچه از جمله برجسته ترين شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي، مفهوم والاي عدالت بود؛ اما امروز فاصله طبقاتي، پايين بودن بهره وري، تبعيض و تورم، واقعياتي است كه نمي توان آنها را انكار كرد و اين امر نشان دهنده وجود اشكالاتي در برخي ساختارهاست كه بايد اصلاح شود.
رئيس جمهور افزود: دولت اين مشكلات را ريشه يابي كرده و در نتيجه علت اصلي نابساماني ها را به پنج، شش ساختار مهم مربوط مي داند كه از اين رو طرح تحول اقتصادي را تدوين كرديم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: چشم انداز 20 ساله، چراغ راهنماي حركت دولت است و بايد براي رسيدن به جامعه هدف دراين مسير حركت كنيم اما متاسفانه برخي ساختارهاي معيوب اجازه نمي دهند.
رئيس جمهور تاكيد كرد:ناگزير از اصلاح ساختارها هستيم و بايد اين اصلاحات انجام شود تا اقتصاد كشور در مسير درست خود به پيش برود.
وي خاطر نشان كرد: دولت هاي قبلي نيز دنبال برخي اصلاحات ساختاري بودند اما به دلايلي موفق به انجام آن نشده اند، اما دولت نهم قصد دارد آن را اجرايي كند و البته آن را شدني مي داند؛ چنان كه در اجراي سهميه بندي بنزين نيز درحالي كه تنها دو ماه براي اجراي آن به دولت فرصت داده شد، توانستيم با كمترين آثار منفي نسبت به اجراي آن موفق شويم و در عرصه جديد نيز موفق خواهيم بود.
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: بايد مراقب باشيم تا عده اي با هدف مايوس كردن دولت از اجراي طرح تحول اقتصادي، مدام ايراد و اشكال نگيرند و از سوي ديگر عده اي نيز اين طرح را به قدري پيچيده مطرح نكنند كه اجراي آن امري ناشدني به نظر برسد.
دولت از عواقب اجراي طرح تحول اقتصادي نمي ترسد
وي با تاكيد بر اين كه دولت مصمم به اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي است و از عواقب آن نمي ترسد، افزود: عده اي چنين مطرح مي كنند كه چون امسال سال انتخابات است، اجرايي شدن اين طرح مي تواند تبعات منفي براي رئيس جمهور داشته باشد اما ما معتقديم حتي اگر يك روز هم از عمر دولت باقي مانده باشد، نبايد در جهت اصلاح ساختاري و خدمت به مردم كوتاهي كرد.
بايد جهاني را كه به آن اعتقاد داريم معرفي كنيم
رئيس جمهور افزود: قدرت هاي زورگو قصد دارند گرايش فطري بشر براي رسيدن به عدالت و خداپرستي را به سمت اهداف خودشان هدايت كنند.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد:براي ماندن و پيشبرد آرمان هاي انقلاب بايد در مقابل هجوم همه جانبه غرب، هجوم و واكنش متقابل داشته باشيم و داشتن موضع دفاعي فايده اي ندارد؛ چنانچه اگر بنابر دفاع مستمر و انفعالي باشد، نتيجه آن شكست خواهد بود.
رئيس جمهور تصريح كرد: نفي تهاجم غرب در عرصه هاي گوناگون به تنهايي كافي نبوده و ضروري است تعريف و تصويري را از آينده اي كه براي بشريت قايل هستيم، كه همانا حاكميت جهاني اسلام و برپايي جامعه مهدوي است، ترسيم كنيم و آن را به دنيا ارائه دهيم و از سوي ديگر راه رسيدن به اين حاكميت و اتصال بخش هاي مختلف آن را نشان دهيم.
دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: بايد ضمن اين كه سازوكار و هجمه هاي غرب را خنثي مي كنيم، دنيايي را كه به آن معتقد هستيم، به جهانيان معرفي كنيم.
 چهارشنبه 6 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن