تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815303610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه هنري


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه هنري
دبيرخانه پانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها:
امسال هيچ بخشي از رشته هاي مطبوعاتي
حذف نشده است

به گزارش "آفرينش" دبيرخانه پانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها با صدور بيانيه اي اعلام كرد كليه آثار ارسالي از سوي همكاران مطبوعاتي و خبرگزاري ها متناسب با رشته ها و گرايش هاي اعلام شده در فراخوان جشنواره، از سوي داوران مياني و نهايي جشنواره مورد بررسي قرار خواهند گرفت.
اين خبر حاكي است دبيرخانه جشنواره پانزدهم مطبوعات و خبرگزاري ها در اطلاعيه خود تاكيد كرد آثاري كه در حوزه مقاله و گزارش و مصاحبه و ساير رشته هايي كه در فرم فراخوان جشنواره ذكر شدند، اعم از اينكه در مورد كدام موضوع خاص به رشته تحرير درآمدند، مورد داوري قرار خواهند گرفت.در اين اطلاعيه ضمن اينكه تاكيد شده است در جشنواره امسال هيچ بخشي حذف نشده است، تصريح شد آثاري كه في المثل در حوزه كودك و خانواده و يا ورزش در قالب ها و گرايش هاي مختلف نظير گزارش، مصاحبه، مقاله، سرمقاله ... به رشته تحرير درآمدند، در همان گرايش مربوطه، مورد داوري قرار خواهد گرفت.در پايان اين اطلاعيه تاكيد شده است دبيرخانه از اظهارنظرها و ديدگاه هاي كارشناسانه و مسئولانه اصحاب رسانه و همكاران شاغل در مطبوعات و خبرگزاري ها براي برگزاري هر چه باشكوه تر پانزدهمين جشنواره مطبوعات و خبرگزاري ها، استقبال مي كند.
نشست هم انديشي اعضاي ستادهاي استاني جشن ديدار با پدران آسماني برگزار شد

نخستين نشست هم انديشي اعضاي ستادهاي استاني جشن ديدار با پدران آسماني با حضور 150 نفر از فرزندان شاهد سراسر كشور روزهاي شنبه و يك شنبه، دوم و سوم شهريورماه در مجموعه فرهنگي ايثار كردان كرج برگزار شد. اين هم انديشي با هدف آشنايي ستادهاي استاني با ستاد مركزي، بررسي و انتقال تجرييات 4 دوره برگزاري جشن فوق، ارائه و بررسي پيشنهادات برنامه هاي سال آينده و تقدير از نفرات و استان هاي برتر در برگزاري جشن انجام شد. به گزارش آفرينش،دكتر دهقان، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين نشست با تبريك فرارسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر گفت: اين دو شهيد يك انديشه و مكتب را نمايندگي مي كردند. وي در ادامه اظهار كرد: امروز در يك فضاي انتظاري حقيقي به سر مي بريم و فرزندان شاهد و ايثار گر نقش اساسي را در تحقق اين انتظار ايفا مي كنند چون شهيدان نقش فراانساني در طول تاريخ ايفا كرده و مي كنند. دهقان يادآور شد: شهيدان با فداكردن خود براي يك انديشه و روحيه و فضاي ارزشي، در بستر زمان جاري شدند و اين فضا ماندگار است. با نگاهي به حادثه بزرگ عاشورا متوجه مي شويم كه از يك نگاه، جنگ تمام شده اما اين فرهنگ و حادثه همچنان زنده است چون انديشه اي ماندگار بود. دهقان افزود: اگر شخصيت خودمان را باور كنيم به راحتي مي توانيم روحيه شهيد و شهادت را ترويج دهيم و در اين زمينه بايد به ابزار پيمودن راه شهيدان مجهز باشيم البته اين حضور فعال در اين زمينه بايد عزتمندانه باشد. وي به موضوع اين نشست اشاره كرد و افزود: پدران آسماني ابزاري براي دستيابي به اهداف مهم و ايجاد يك بستر براي حضوري موثر است.
دهقان با تاكيد بر تعامل بنياد شهيد با فرزندان شاهد گفت: بنياد شهيد خانه شماست هرچند ممكن است برخي نسبت به شما كم لطفي كنند و يا سليقه شان با سليقه شما همسان نباشد.
گفتني است در حاشيه اين نشست نمايشگاهي از فعاليت ستادهاي استاني جشن پدران آسماني نيز برگزار شده بود كه رييس بنياد شهيد ضمن بازديد از اين نمايشگاه در جريان فعاليت ستادهاي استاني قرار گرفت.

كمپاني خالق هري پاتر از يك كمپاني هندي شكايت كرد
كمپاني "برادران وارنر" سازنده مجموعه "هري پاتر" از يك كمپاني هندي به خاطر ساخت كمدي با اسمي مشابه "هري پاتر" شكايت كرد.
به گزارش برنا به نقل از بي بي سي، كمپاني برادران وارنر، كمپاني سازنده مجموعه "هري پاتر" از كمپاني هندي "ميراچي موويز" به خاطر ساخت كمدي تحت عنوان "هري پوتار" Puttar Hari شكايت كرد.
بر اساس اين گزارش يك كمپاني هندي تحت عنوان "ميراچي ماويز" Movies Mirchi در بمبئي اخيرا كمدي با مضمون ترور تحت عنوان "هري پوتار" ساخته است كه قرار است 12 سپتامبر سال جاري در هندوستان اكران شود.
كمپاني سازنده مجموعه "هري پاتر" به خاطر تشابه اسمي كمدي "هري پوتار" با مجموعه "هري پاتر" از اين كمپاني هندي شكايت كرده است. به دنبال اين خبر، "دبورا لينكلن" يكي از سخنگويان كمپاني وارنر ضمن تاييد خبر اقدام قانوني اين كمپاني از كمپاني هندي "ميراچي ماويز" طي سخناني به هاليوود ريپورتر گفت: "هرچند كه ما درمورد جزييات اقدام قانوني خود صحبتي نمي كنيم ولي كمپاني برادران وارنر از حقوق خود دفاع خواهد كرد."
"راجش راجاج" و "لاكي كولي" كارگردانان كمدي هندي "هري پولار" هستند. "راجش راجاج" در پاسخ به شكايت كمپاني وارنر گفت: "هري" در زبان هندي اسمي مشهور و "پوتار" نيز به معناي پسر است و كمدي "هري پوتار" هيچ وجه تشابهي با مجموعه "هري پاتر" ندارد.
ياد آور مي شود كمدي "هري پوتار" داستان زندگي پسر بچه اي ده ساله است كه با خانواده اش به انگلستان سفر مي كند و در آنجا با حوادث مختلفي روبرو مي شود.

مبارزه با عرفان هاي كاذب، استراتژي سازمان تبليغات اسلامي در ماه رمضان است

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در نشست خبري گفت: مبارزه با عرفان هاي كاذب از محورهاي اصلي سازمان تبليغات اسلامي در ماه مبارك رمضان است.
در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران در سازمان تبليغات اسلامي برگزار شد و حسين روحاني نژاد در مورد فعاليت هاي سازمان تبليغات اسلامي در ماه مبارك رمضان توضيحاتي ارائه داد.
معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي در ابتدا ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي دولت رجائي و باهنر به برنامه هاي متنوع اين سازمان در ماه مبارك رمضان اشاره كرد و گفت: امسال توجه ويژه اي به موضوعاتي كه جز» ضرورتها بوده شده است و اين موضوع به شبكه تبليغ ارائه گشته است.
وي تصريح كرد: در همين زمينه به شبكه توليد كنندگان پوشاك هم توجه مي كنيم تا ايشان با بهره مندي از الگوهاي شكيل و زيبا و متناسب با شئون اسلامي استفاده كنند.
روحاني نژاد موضوع عرفانهاي كاذب را از محورهاي اساسي فعاليت هاي سازمان خواند و گفت: بحث عرفانهاي انحرافي و نحله هاي كاذب از جمله فعاليتهايي است كه استعمارگران فرهنگي با توجه به علاقه شديد و جدي مردم بويژه نسل جوان به معنويت از آن سو» استفاده مي كنند و مي كوشند اين عرفانهاي كاذب را در كشورهاي اسلامي گسترش دهند لذا يكي از برنامه هاي ما اين بوده كه مبلغين در سراسر كشور ضمن مبارزه با اين انديشه هاي غلط عرفان صحيح و معنوي را به مردم معرفي كنند و اهداف دشمن را براي ايشان آشكار سازند.

علي رغم اخبار مربوط به ممنوع الخروج بودن;
«گلشيفته فراهاني» به آمريكا سفر كرد
علي رغم اخبار چند روز گذشته درباره ممنوع الخروج بودن «گلشيفته فراهاني»، وي به آمريكا سفر كرده است.
به گزارش فارس، شايعه اي مبني بر خروج «گلشيفته فراهاني» از ايران شنيده شد كه پيگيري هاي خبرنگار فارس از خانواده اين بازيگر بي نتيجه ماند، اما اين خبر توسط «محمدرضا شريفي نيا» دستيار كارگردان و مسوول انتخاب بازيگران در چند فيلم «فراهاني» تاييد شد.
شريفي نيا در اين باره به فارس گفت: اين سفر پنجشنبه گذشته انجام شده و وي سفري شخصي به آمريكا داشته كه اين سفر به خاطر بازي در پروژه ديگر خارجي كه به وي پيشنهاد شده، نبوده است.
وي ادامه داد: در حقيقت همكاري خانم فراهاني با اين پروژه خارجي به دليل تداخل آن با فيلم «درباره الي...»،منتفي شد، چون دست اندركاران آن پروژه خارجي قصد داشتند هر چه زودتر كار را كليد بزنند.
وي خبر ممنوع الخروج بودن اين بازيگر سينما را تكذيب كرد و گفت: اين خبرها چيزي جز شايعه نيست و همين سفر، نشانه كذب بودن اين شايعات است.
«گلشيفته فراهاني» سال گذشته در فيلم «مجموعه دروغ ها» به كارگرداني ريدلي اسكات در كنار بازيگراني چون لئوناردو دي كاپريو و راسل كرو ايفاي نقش كرد و با انتشار خبر اين همكاري اخباري مبني بر ممنوع الخروج بودن وي از رسانه هاي معتبر داخلي منتشر شد.

تهراني ها نسل دوم و سوم فرهنگهايي هستند كه از آنها جدا شده اند

خرده فرهنگهاي موجود در كلان شهر تهران نيازمند توجه بيشتر و احيا هستند.
به گزارش آفرينش، دكتر "حسن ذوالفقاري" استاد دانشگاه در رشته فرهنگ مردم در گفتگو با ستاد خبري اولين جشنواره ملي فرهنگ ها كه از فردا در پنج فرهنگسراي سطح شهر تهران به مدت سه روز برگزار مي شود با بيان اين مطلب گفت: بسياري از تهراني ها نسل دوم و سوم فرهنگهايي هستند كه از آنها جدا شده اند و عدم توجه به اين امر مي تواند انقطاع فرهنگي را بوجود آورد.
وي افزود: اكنون واقعيتي كه در اين زمينه وجود دارد اين است كه بسياري از افراد پاره فرهنگهاي خويش را انكار مي كنند و بعنوان مثال از گويش خاص خويش كه از آن فرهنگ برآمده اند دوري مي جويند كه اين امر توجه هرچه بيشتر به فرهنگ هاي سراسر ايران را مي طلبد.
"دكتر ذوالفقاري" با تقدير از مجريان برگزاري جشنواره هايي از اين قبيل تصريح كرد:
براي آنكه خرده فرهنگ هاي موجود در سطح به فراموشي كامل سپرده نشوند بهتر است كه برخي از ميادين و خيابانهاي سطح شهر به نام فرهنگ گوشه اي از ايران نامگذاري شود تا علاوه بر حفظ اين فرهنگها به شناسايي هرچه بيشتر فرهنگهاي مختلف كمك شود.
جشنواره ملي فرهنگها به همت معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از تاريخ 6 تا 9 شهريور ماه 1387 به ميزباني 5 فرهنگسرا برگزار خواهد شد.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن