تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798518205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير ارشاد: بودجه فرهنگ در دولت نهم سه برابر افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير ارشاد: بودجه فرهنگ در دولت نهم سه برابر افزايش يافت
جام جم آنلاين: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تكيه به فرهنگ و هنر قرآن محور و مسجد محور را يكي از شاخص هاي مهم فصل فرهنگ در دولت نهم برشمرد و گفت: بودجه فرهنگ در دولت نهم سه برابر افزايش يافته است .


به گزارش ايرنا محمد حسين صفار هرندي امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران داخلي و خارجي با تشريح دستاوردها و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در دولت نهم افزود: تاكيد اصلي مان در ارائه گزارش فرهنگي و هنري ، ارائه تنها يك سري آمار و مقايسه اعداد و ارقام نيست چرا كه حقيقت امر اين است كه در فصل فرهنگ آنقدر كه كيفيت تاثير گذار است كميات اثر ابتدايي ندارد.

وي جبران خسارت هايي كه از دوران گذشته به بخش فرهنگ وارد آمده است، يكي از مطالبات و توقعات جدي مردم از دولت نهم ارزيابي كرد و گفت: اگر رجوع شود به سال هاي گذشته كه منتهي به روي كار آمدن دولت نهم شد مي بينيم كه حوزه فرهنگ يكي از جاهايي بود كه انتقاد شديد مردم به مسئولين آن بود.

تلاش ما رفع اتهام از فعالان فرهنگ بوده است

وي با بيان اين مطلب كه " در آن دوره متاسفانه حوزه فرهنگ بعنوان يك متهم هميشگي و بعنوان مسئول بسياري از مشكلات، تباهي ها و انحطاط هاي اخلاقي در جامعه معرفي شده است"، گفت: بهترين هدف براي ما اين بود كه اين تصوير جابجا و فعالان فرهنگ از موضع اتهام خارج شوند .

وزير ارشاد در اين باره افزود: هدف آن بود كه فعالان فرهنگ آنطور كه شايسته هستند در جايگاه هدايت و راهبري فكري و فرهنگي جامعه بنشينند كه معتقديم در تحقق بخش قابل توجهي از اين هدف توفيق حاصل شده است.

توجه به استان ها رويكرد سه سال گذشته در عرصه فرهنگ

صفار هرندي توجه به ظرفيت هاي مستعد استان ها و آشتي اقشار مختلف مردم با مقوله فرهنگ و هنر را گوياي اعتماد مردم به اين عرصه دانست.

وي افزود: بخش عظيمي از نيروهاي اجتماعي و فعالان عرصه فرهنگ كه تمركز فرهنگي آنها برحوزه اعتقادات ديني و باورهاي ملي و بومي خودشان بوده در اين دوره احساس كردند كه به آنها اعتناي بيشتري مي شود لذا با اين نگرش به سراغ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي آمدند و وزارتخانه نيز پاسخگوي مطالبات زمين مانده آنها شد .

بودجه فرهنگ در دولت نهم سه برابر افزايش يافته است

وي با ارايه آمار و ارقامي از سه برابر شدن فصل فرهنگ در دولت نهم خبر داد ، و گفت: همان طور كه رييس جمهوري اعلام كردند سرجمع فصل فرهنگ در طول سه سال گذشته سه برابر شده و بودجه كل حوزه فرهنگ از جمله وزارت ارشاد ، صدا وسيما وسازمان تبليغات كارهايي كه به صورت معنا دار با كمك بودجه دولت انجام مي شود رقمي بيش از دو هزار ميليارد تومان رسيده كه در گذشته يك سوم اين رقم بوده است .

وزارت ارشاد توجه به كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را مد نظر دارد

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي توجه به كانون هاي فرهنگي هنري مساجد را مورد تاكيد قرار داد و گفت : تمامي شاخصه هاي فعاليت هاي فرهنگي هنري در حاشيه مسجد و نگاه به مسجد مي تواند رشد يابد از اين رو با رونق بخشيدن به اين كانون ها در اين جهت گام هاي اساسي برداشته ايم .

صفار هرندي افزود : با جهش ده برابري بودجه كانون هاي مساجد ، بودجه اين بخش از دو ميليارد توماني سال 83 به 18 ميليار تومان افزايش يافته است .
وي با اشاره به وجود بيش از 4 هزار كانون فرهنگي هنري مساجد در كشور گفت : اگر تنها هر كانون بتوانند دو نيروي توانمندي كه در خدمت آرمان هاي نظام قرار گيرند به جامعه تحويل دهند حجم قابل توجهي از نيروي زبده در اين بخش فعال خواهند شد كه در اين زمينه برنامه ريزي هاي لازم صورت گرفته است .

بودجه قرآني 20 برابر افزايش يافته است

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به بودجه قرآني در كشور گفت : بودجه قرآني در سال 84 حدود 640 ميليون تومان بوده كه اين رقم به بيش از 15 ميليارد تومان افزايش يافته كه جهش بيش از 20 برابري را نشان مي دهد .

وزير ارشاد از تكميل پروژه هاي عمراني فرهنگي خبر داد

صفار هرندي با اشاره به تكميل پروژه هاي عمراني زمين مانده در بخش فرهنگ گفت : در طول سه سال گذشته نزديك به 500 پروژه عمراني به اتمام رسيده ، حدود 600 پروزه در دست احداث و بيش از 200 پروژه نيز ساخت آن آغاز شده است .
وي به ده ها پروژه زمين مانده از سال هاي گذشته اشاره كرد وگفت : طرح هاي عمراني بسياري بودند كه از سال 69 تا آغاز دولت نهم تنها 46 درصد پيشرفت كاري داشته و 54 درصد باقي مانده تنها طي سه سال صورت پذيرفته است .
صفار هرندي با اشاره به ساماندهي نيروهاي رسمي پيماني و قراردادي وزارتخانه و برون سپاري و واگذاري كارها به مردم گفت : كار اصلي را بخش خصوصي و مردم انجام مي دهند و دولت تنها وظايف حاكميتي را برعهده خواهد داشت .
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اين مطلب كه " صدور مجوزبراي فعاليت فرهنگي در اين دوره سنجيده تر شده است " ،گفت : حدود 800 تقاضاي موسسات فرهنگي زمين مانده بود كه ظرف يك سال و نيم گذشته به تمامي اين درخواست ها رسيدگي شده است .

در دولت نهم ، 300 نشريه به جمع نشريات پيوسته اند

صفار هرندي به افزايش تعداد نشريات در دولت نهم اشاره كرد و گفت : برخلاف آنجه كه برخي متهم به قلع و قمع حوزه رسانه مي كنند تعداد نشريات كشور افزايش يافته است .
وي گفت : تعداد كل نشريات از هزار و 800 در سال 83 به دو هزار و 100 نشريه در 87 افزايش يافته است .

هدفمند كردن يارانه هاي بخش فرهنگ

وي هدفمند كردن يارانه ها را از اقدامات مهم وزارتخانه در بخش مطبوعات و كتاب ذكركرد و گفت : در اين راستا كارت الكترونيك براي صد ها هزار دانشجو ، علما و طلاب و اساتيد و نبروهاي فرهنگي اهل مطالعه صادر شده است .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت : اين طرح براي ميليون ها نفر از جامعه هدف گسترش خواهد يافت صفار هرندي افزود : در كنار صدور كارت الكترونيك ، بن كتاب نيز نسبت به گذشته افزايش يافته و از مسير هدف مند كردن يارانه هاست كه به رقم شگفت آورخريد كتاب 25 ميليارد توماني رسيده ايم.

بودجه سينما در سه سال گذشته ، چهار برابر شده است

وي درباره بودجه معاونت سينمايي و هنري وزارتخانه نيز گفت: در اين دوره بودجه سينما چهار برابر شده است و فعاليت‌هايي كه در حوزه نمايش اتفاق افتاده، افزايش يافته است.

وزير ارشاد بيان داشت: يكي از ديگر كارهاي انجام شده ساخت و ساز در بازسازي فضاهاي كهنه و قديمي بود كه از آن جمله مي‌توان به تئاتر شهر، سنگلج و تئاتر نصر در لاله‌زار اشاره كرد. ما همچنين بيش از 50 سينما را كه بيش از 70 سالن سينما داشت بازسازي كرديم و هركدام از اين سالن‌ها داراي يك يا دو سالن ديگر بودند.

صفار هرندي گفت: در سال 83 تعداد كل نمايش‌هاي توليدشده بيش از 5هزار بود و در سال 86 اين رقم كاهش يافت و به سه هزار و 625 عنوان نمايش رسيد و اين درحالي است كه نوبت اجراها براي كارگردانان بيشتر شده و زمينه اجراي نمايش در طول سال براي همه كارگردانان فراهم شده است .

وي افزود: در حوزه موسيقي نيز چندين كار ارزشمند و فاخر توليد و اجرا شد و همچنين جهت دهي به اركستر سمفوني و اركستر ملي نيز صورت گرفت به طوري كه مردم توانستند با اين موسيقي فاخر رابطه برقرار كنند.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن