تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراي شهر نرخ سرويس‌هاي مدارس در سال تحصيلي جديد را تصويب كرد دانشجو: اين نرخ‌ها حداكثر ارقام ممكن است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شوراي شهر نرخ سرويس‌هاي مدارس در سال تحصيلي جديد را تصويب كرد دانشجو: اين نرخ‌ها حداكثر ارقام ممكن است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - شهري

طرح الزام شهرداري تهران به ارائه برنامه عملياتي كاهش خطرپذيري لرزه‌اي شهر تهران با اصلاحاتي به تصويب رسيد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در يكصد و بيست و دومين جلسه شوراي شهر تهران كه به شكل علني برگزار ‌شد، طرح فوق به تصويب رسيد و به موجب آن شهرداري تهران موظف شد، با همكاري ساير مراجع ذيربط حداكثر ظرف 18 ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه نسبت به تهيه و تدوين برنامه تفصيلي جهت عملياتي كردن «برنامه جامع كاهش خطرپذيري لرزه‌اي شهر تهران» با استفاده از اسناد پيوست اقدام و پس از تاييد نهايي مطالعات و تهيه طرح‌هاي توسعه شهري، گزارش آن را به شوراي شهر تهران ارائه كند.

در جريان بررسي اين طرح حمزه شكيب ـ رييس كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهران ـ با اشاره به خطرپذيري شهر تهران در حوادث، اظهار كرد: مديران شهر موظف و مكلف هستند كه ريسك خطر زلزله در تهران را كاهش داده و آن را مديريت كنند و بايد بتوانيم با برنامه‌ريزي و مديريت صحيح و كارشناسانه در ساخت‌وسازها، معابر و بناهاي شهري فعلي به گونه‌اي مقاوم‌سازي را داشته باشيم و در ساخت‌وسازهاي جديد نيز خطرپذيري را به حداقل برسانيم.

به گزارش ايسنا، احمد مسجد جامعي ـ رييس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران ـ نيز در ادامه اين بررسي گفت: زلزله ابعاد بسيار وسيع‌تري دارد، اما در طرح فوق فقط جنبه سخت افزاري مقابله و مواجهه با اين پديده پيش‌بيني شده است.

وي گفت: قبل، همزمان و پس از وقوع زلزله بايد شيوه‌هاي پيشگري، مقابله و برخورد رعايت شود و در زمان بروز حادثه امداد و نجات، درمان و خدمت‌رساني اولويت دارد و پس از آن اسكان و بازسازي روح و روان افراد بازمانده مهم‌ترين بخش خواهد بود.

عباس شيباني ـ ديگر عضو شوراي شهر تهران ـ نيز تصريح كرد: بر اساس تجربياتي كه وجود دارد، خانه‌هايي كه در آن‌ها چاه وجود دارد، در برابر زلزله مقاوم‌ترند و كمتر مي‌لرزند و بهتر است كارشناسان زلزله و متخصصان ساختماني در اين زمينه مطالعاتي داشته باشند.

همچنين مازيار حسيني ـ رييس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران ـ در دفاع از طرح فوق، گفت: 80 تا 90 درصد مباحث مديريت جامع بحران در بخش مربوط به قبل از وقوع بحران است، اما متاسفانه رويكرد قوانين ما تنها مربوط به فعاليت‌هاي پس از بحران است.

طبق مصوبه امروز شوراي شهر تهران سرويس‌هاي مدارس فقط چهار مسافر را مي توانند سوار كنند

به گزارش ايسنا، در جلسه امروز همچنين طرح تعيين «نرخ و ساماندهي وضعيت ارائه سرويس‌هاي مدارس در سال تحصيلي در شهر تهران» كه از دو هفته قبل در صحن و كميسيون‌هاي شورا بررسي شده است، پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد.

به موجب اين طرح شهرداري تهران موظف شد، به منظور استفاده از كليه ظرفيت‌هاي موجود در خودروهاي ون، تاكسي، آژانس‌هاي اتومبيل شهري تهران، شركت‌هاي خصوصي حمل‌ونقل، ضمن تشكيل كميته‌اي از اعضا و روساي اجرايي شهر شامل معاونت حمل‌ و نقل و ترافيك شهرداري تهران، رييس سازمان تاكسيراني، اتوبوسراني و نماينده تام الاختيار نيروي انتظامي و آموزش و پرورش نسبت به اجرا و نظارت بر رعايت نرخ سرويس‌هاي مدارس اقدام كند.

به گزارش ايسنا، خسرو دانشجو ـ سخنگوي شوراي شهر تهران ـ ضمن قرائت متن مصوبه، گفت: سرويس‌هاي مدارس در سال گذشته عمدتا بيش از ظرفيت مجاز خدمات مي‌دادند و هيچ خدمات بيمه‌اي نيز نداشتند.

چمران ـ رييس شوراي شهر تهران ـ هم گفت: اگر تعداد دانش‌آموزان براي هر سرويس سواري به چهار نفر الزامي شود، آن وقت قيمت اين سرويس براي خانواده‌ها گران نمي‌شود؟

وي همچنين گفت: توافق بين خانواده‌ها و سرويس‌هاي مدارس همچنان مي‌تواند، وجود داشته باشد!

دانشجو در پاسخ به چمران، گفت: اگرچه مسافران سرويس‌هاي مدارس كوچكند و جاي كمي مي‌گيرند، اما خودروها بايد به تعداد استاندارد مسافر سوار كنند.

شكيب نيز در توضيح گفته‌هاي چمران، گفت: اعداد و ارقام در نظر گرفته شده براي نرخ سرويس‌ها كاملا منطقي است و اگر غير از اين مصوبه انجام شود، مصوبه لغو مي‌شود.

رسول خادم ـ رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ـ گفت: در مورد سرويس‌هاي مدارس همانند موضوع تاكسي‌ها اصرار بر گرفتن نرخ‌هاي مصوب داريم ، چرا كه اگر اين نرخ‌ها رعايت نشود، مصوبه هيچ ارزشي ندارد و در همان سال اول با مشكل روبرو مي‌شود.

دانشجو هم ادامه داد: نرخ تعيين شده براي سرويس‌ها حداكثر نرخي است كه سرويس‌ها مي‌توانند، از خانواده‌ها دريافت كنند.

گفتني است، نرخ‌هاي مصوبه در مورد سرويس مدارس به زودي توسط تاكسيراني اعلام مي‌شود.

به گزارش ايسنا، همچنين براي رفت و برگشت تاكسي به ابتداي خطي كه در آن فعاليت مي‌كنند، به ميزان 15 دقيقه در نظر گرفته شده است، همچنين براي هر بار سوار و پياده شدن دانش‌آموز به ميزان 45 ثانيه زمان در نظر گرفته شده است.

براساس اين گزارش، در اين جدول هزينه تعداد روزهاي سرويس‌دهي در هر ماه 26 روز محاسبه شده است.

بر اساس مصوبه شوراي شهر تهران در مورد نرخ سرويس مدارس مشخص شد، هزينه هر ساعت سرويس مدارس با تاكسي سواري مدل 82 به بالا 30 هزار ريال و تاكسي ون 35 هزار ريال در نظر گرفته شود.

از سوي ديگر با توجه به خدمات مدارس و شركت‌هاي خصوصي، پنج درصد از رقم فوق براي مدرسه و 10 درصد براي شركت خصوصي در نظر گرفته مي‌شود و با توجه به اين كه سرعت حركت در معابر محلي كه مدارس و خانه‌ها در آن‌ها پايين‌تر از 18 كيلومتر در ساعت است، لذا حداقل قيمت پيشنهادي ارائه شده است.

طرح تشكيل نهاد مطالعات و تهيه طرحهاي توسعه شهري تصويب شد

در جلسه امروز همچنين طرح تشكيل نهاد مطالعات و تهيه طرح‌هاي توسعه شهري به تصويب رسيد و اعضاي شورا در حين بررسي اين طرح در مورد رياست اين نهاد و اين كه حكم وي از سوي چه مرجعي ابلاغ شود، اختلاف نظر داشتند.

حسن بيادي ـ نايب رييس شوراي شهر تهران ـ گفت: اگر اين طرح در راستاي مديريت شهري تهيه شده باشد، شايسته است كه حكم رييس اين نهاد توسط رييس شوراي شهر، شهرداري تهران و وزير مسكن امضا شود.

وي گفت: نمونه درستي اين نهاد همان شوراي عالي انقلاب فرهنگي است.

به گزارش ايسنا، طبق اين مصوبه رييس «نهاد مطالعات و تهيه طرح‌هاي توسعه شهري تهران» به اتفاق آرا توسط اعضاي شوراي عالي نهاد انتخاب و حكم وي توسط شهردار تهران به نمايندگي از طرف اعضاي شوراي عالي نهاد ابلاغ مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن