تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821269423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور مسئولين در مجمع نمايندگان مشكلات آموزش و پرورش استان خراسان رضوي بررسي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: با حضور مسئولين در مجمع نمايندگان مشكلات آموزش و پرورش استان خراسان رضوي بررسي شد
مشهد – خبرگزاري ايسكانيوز : در جلسه مشترك مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي با مدير و معاونين آموزش و پرورش استان مسايل و مشكلات اين بخش مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران «ايسكانيوز»به نقل از مجمع نمايندگان استان خراسان رضوي : در اين جلسه حسين سبحاني نيا، نماينده مردم نيشابور در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اقدامات انجام شده توسط خيرين مدرسه ساز در كشور خاطر نشان كرد : استان خراسان رضوي رتبه اول خيرين مدرسه ساز را در كشور به خود اختصاص داده است .
وي افزود: دستگاههاي اجرايي نيازهاي اعتباري خود را واقع بينانه در نظر گيرند تا در طول سال دچار كسري بودجه نشوند .
غلامرضا اسداللهي نماينده تربت جام و تايباد هم خطاب به مديران آموزش و پرورش استان گفت :با توجه به محدوديت منابع ، روند مديريت آنها را بايد سالم كنيم تا از آن درست استفاده شود .
وي با انتقاد از اينكه جايگاه استان در سطح كشور مشخص نيست افزود : با مشخص شدن جايگاه استان نسبت به كشور نمايندگان به طور مستند مي توانند از حقوق مردم استان در مجلس دفاع كنند .
محمد علي رضايي، نماينده تربت حيدريه و مه ولات نيز اظهار داشت : آموزش و پرورش حرف اول سازندگي را در كشور مي زند كه اگر زير بناي آن درست باشد بسياري از مشكلات مملكتي بر طرف خواهد شد .
رئيس مجمع نمايندگان خراسان رضوي افزود : مجمع نمايندگان استان آماده هر گونه همكاري با مسئولين استاني است تا از حقوق مردم استان در مجلس دفاع شود .
در اين جلسه غلامحسين افسري، رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي با تشريح اقدامات و عملكرد اين سازمان در سال گذشته و جاري بيان داشت : در سال تحصيلي 87-86 يك ميليون و 207 هزار و 937 دانش آموز در مدارس استان به تحصيل اشتغال داشته اند كه در 56 هزار و 440 كلاس درس مشغول به تحصيل بوده اند .
وي افزود : تعداد دانش آموزان دختر در كل استان به ميزان 26 هزار و 23 نفر بيشتر از دانش آموزان پسر بوده است .
افسري در خصوص تعداد دانش آموزان روستاهاي استان گفت : 34 هزار و 574 دانش آموز در روستاها هستند كه 56/28 درصد از كل دانش آموزان را تشكيل مي دهند و از اين رقم حدود 21 هزار نفر را دانش آموزان پسر تشكيل مي دهد .
وي تاكيد كرد : آمارها نشان دهنده اين است كه علي رغم رشد تحصيل دختران بعد ازپيروزي انقلاب اسلامي هنوز در روستاها تعداد زيادي از دختران از تحصيل محروم مي باشند .
رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي خاطر نشان كرد : سپراكنده بودن جمعيت و به طبع آن به لحاظ موقعيت خاص جغرافيايي و آب و هوايي استان باعث تفاوت قيمت تمام شده فاحشي براي هر دانش آموز در روستا و شهر شده است كه اين هزينه ها براي دانش آموزان روستايي بالاتر است .
وي با انتقاد از نحوه توزيع بودجه كه بر اساس تعداد دانش آموزان به استانها و شهرها صورت مي گيرد اظهار داتش : سهم دانش آموز استان خراسان رضوي نسبت به كل كشور 34/8 درصد است و ملاك قرار دادن سهم دانش آموز براي توزيع بودجه بايد در كنار هزينه پراكندگي مدارس در نظر گرفته شود كه در غير اين صورت باعث آسيب ديدن استانهايي مانند خراسان رضوي خواهد شد .
افسري افزود : حدود 46 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزي به تحصيل اشتغال دارند كه اين رقم از تورم كشوري در استان بالاتر است ضمن آنكه اين دانش آموزان با توجه به شرايط خاص خود هزينه بالاتري را براي آموزش و پرورش استان در پي دارند .
وي با بيان اينكه در سالهاي اخير سال هاي اخير تلاش شده تا ورزش در آموزش و پرورش استان فراگير شود تصريح كرد : در حال حاضر 71 مكان ورزشي اعم از سالن زمين ورزشي استخر شنا وجود دارد كه 171 سالن ديگر نياز داريم .
وي با اشاره به رشد كسب مقامهاي قهرماني توسط دانش آموزان استان در مسابقات ورزشي كشور بيان داشت : چند سال اخير تنها 16 سالن ورزشي در سطح استان به بهره برداري رسيد ، كه مهمترين آنها شامل يك سالن تيراندازي كه در كشور به لحاظ تجهيزات بي نظير است و احداث سالن گود زورخانه اي توسط خيرين به منظور ترويج ورزشهاي باستاني در ميان دانش آموزان مي باشد .
وي كمبود مربي بهداشت ، در مقطع ابتدايي و وجود حدود 39 هزار فرهنگي فاقد مسكن را مهمترين مشكلات خانواده آموزش و پرورش استان قلمداد كرد و تاكيد كرد : بررسي و حل مشكلات آموزش و پرورش بايد در راس مسائل مملكتي قرار گيرد چرا كه اهميت آن در توسعه كشور بر كسي پوشيده نيست .
در ادامه اين نشست هاشمي نسب ، مدير كل نوسازي مدارس استان خراسان رضوي ضمن ايراد سخناني بيان داشت : در سرانه زيربناهاي مدارس استان خراسان رضوي با 62/4 درصد داراي وضعيت مناسبي نيست و استان يزد با 8/7 درصد بهترين سرانه فضاي آموزشي را به خود اختصاص داده است .
وي افزود : 7/9 درصد از كل پروژه هاي استان نيمه تمام است كه در حال انجام مي باشند .
وي خاطر نشان كرد : به لحاظ تراكم دانش آموزش در روستاها رتبه 26 كشوري را داريم كه در هر كلاس 18 نفر مشغول به تحصيل مي باشند .
هاشمي نسب گفت : از لحاظ اعتبارات ،استان داراي رتبه 26 كشوري مي باشد اما با توجه به حجم دانش آموزان پراكندگي مدارس به لحاظ سرانه فضاهاي آموزشي علي رغم كمك خيرين مدرسه ساز دچار مشكل هستيم .//120
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1374]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن