تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804354445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستاد تسهیلات سفر


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: اهمیت تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی

با رسیدن ایام تعطیـلات نوروزی ، تعـداد زیادی از هم میهنان عزیزمان بار سـفر بسته و برای بهـره‌مندی از طبیعت زیبـا به اقصــی نقاط این سـرزمین رهسپار می‌شوند.
اسـتان خراسان رضوی و بـه خصـوص مشـهد مقدس به دلیـل وجود بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) همه ساله زیارتگاه میلیون‌ها نفر زائر مشتاق است که از جای جای ایران اسلامی و کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس به خیل عظیم میهمانان ورودی می‌پیوندند به خصوص در سال جاری که پس از حدود 9 سال ، محرم و صفر به صورت کامل از ایام نوروز خارج شده است. هر چند ورود جمعیت کثیر زوار حضرت ثامن الائمه (ع) منبع فیض و برکت برای استان خراسان رضوی و بویژه ساکنین شهر مشهد مقدس می‌باشد ، در عین حال پذیرایی از آنان در مقاطعی از سال همچون ایام تابستان با مشکلاتی همراه است که پیشگیری از بروز آن ها مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و فراهم نمودن آمادگی لازم می‌باشد. به همین منظور ایجاد تشکیلاتی فعال ضروری بوده و برای نیل در راستای سیاست‌های سازمان « ستاد تسهیلات سفرهای استان خراسان رضوی » در محل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی تشکیل می‌گردد.

شیوه عمل ستاد
در سال جاری تفاهمنامه‌ای فی ما بین معاونت محترم گردشگری سازمان متبوع با وزارت محترم کشور منعقد و مقرر گردیده است ستاد تسهیلات نوروزی کشور در سال 1387 بر اساس چارت تشکیلاتی تعیین شده و در سراسر کشور به شرح لیست ذیل در استان خراسان رضوی به ریاست استاندار و دبیری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان به مرحله اجرا گذاشته شود ضمناً در چارت ستاد مذکور معاونت جدیدی بنام معاونت مشهد مقدس و معاونت حمل و نقل با نظر کارگروه گردشگری و میراث فرهنگی استان در نظر گرفته شده است.

اعضای پیش بینی شده ستاد
علاوه بر استاندار محترم بعنوان ریاست ستاد و رئیس سازمان استان بعنوان دبیر ستاد عبارتند از:
· جناب آقای مهندس پژمان – شهردار
· جناب آقای روحانی – رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی
· جناب آقای دکتر ملکی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی
· جناب آقای جعفری – مدیر کل ارشاد
· جناب آقای باغستانی – مدیر کل امور اجتماعی استانداری
· جناب آقای حسینی – مدیر کل سازمان حمل و نقل و پایانه ها
· سرتیپ پاسدار 2 جناب آقای حمید فهیمی راد – فرماندهی نیروی انتظامی
· جناب آقای اسماعیلی – دادستان یا قاضی تام الاختیار
· جناب سرهنگ جعفری – معاون راهور استان
· جناب آقای منتجبی – معاون گردشگری سازمان استان

ارائه خدمات مناسب بدون شک نیاز به تامین اعتبار مناسب دارد که در بودجه جاری این استان پیش بینی لازم جهت تامین هزینه‌های ستاد به عمل نیامده است و از طرفی با عنایت به نوع فعالیت‌های پیش بینی شده و ضرورت انجام هماهنگی‌های بین سازمانی مستلزم هزینه های فوق‌العاده خواهد بود لذا با عنایت به اهمیت موضوع ، تامین حداقل یکصد میلیون تومان جهت فعالیت‌های اجرای ستاد مذکور ضروری خواهد بود.

اهم فعالیتهای مرتبط با سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان
نظارت بر واحدهای اقامتی
مهمترین و اساسی ترین بخش ستاد تسهیلات سفرهای کشور معاونت نظارت ، اسکان و پذیرایی است که در واقع وظیفه نظارت برنحوه خدمات‌دهی و پذیرایی کلیه تاسیسات گردشگری ، اسکان مسافرین و دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها و همچنین پاسخگویی به مراجعین و سایر دوایر دولتی نیز از وظایف دیگر این معاونت می‌باشد که اقدامات معاونت به شرح ذیل می‌باشد.
استفاده از بازرسین نظارتی (10نفر) در ستاد و برگزاری یک دوره کلاس توجیهی برای آنها جهت بازدید از واحدهای تحت پوشش جدول ذیل می‌باشد.

واحد اقامتی
تعداد
تعداد تخت

هتل
107
17117

هتل آپارتمان
208
9768

مهمانپذیر
497
27556



نرخ گذاری واحدهای اقامتی
هر ساله در کمبته نرخ گذاری متشکل از رئیس سازمان و نماینده تشکل‌های صنفی برگزار و نرخ مربوطه تعیین و بعد از هماهنگی با معاونت گردشگری سازمان متبوع ، مصوب و ابلاغ می گردد که واحدهای اقامتی استان خراسان رضوی در سال 1387 افزایش نرخ نخواهند داشت.

نظارت بر خدمات تأسیسات بین راهی و تشکیل تیم‌های مشترک
در بخش امور شهرستان ها نظارت بر رستوران های میانراهی و ییلاقات با توجه به حجم گسترده این واحدها و پهناور بودن استان با پیش بینی شش اکیپ بازرسی از تاریخ20/ 12/86 ، فعالیت خود را آغاز و برای سهولت کار و همچنین جلوگیری از بازدیدهای مکرر و هماهنگی بین بازرسان و بازدیدکنندگان ، نمایندگان این سازمان ، مرکز بهداشت استان ، سازمان بازرگانی و اداره اماکن عمومی ناحیه انتظامی خراسان به اتفاق و به طور مشترک به بازدید از واحدهای تحت نظارت اقدام می‌نمایند.
با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و به منظور ساماندهی و هدایت واحدهای پذیرایی بینراهی و ارائه خدمات مطلوب و مناسب در خور شأن زائرین حضرت رضا (ع) و مسافرین به این استان ادارات شهرستانها از بهمن ماه سال جاری نظارت بر خدمات واحدهای فوق را شروع و در حال انجام می‌باشد که گزارشهای بازدید را هر 15 روز یک بار به این سازمان ارسال می‌نمایند.

رستورانهای بین راهی
103

رستورانهای ییلاقی
100



نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
با توجه به اهمیت نقش دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در ایام نوروز به دلیل برگزاری تورهای داخلی و خارجی ، نظارت بر این دفاتر و رسیدگی به شکایات واصله از جمله فعالیت‌های مهم در ایام نوروز می‌باشد.

دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری
221



واحد آمار و نظر سنجی و وظایف آن
این بخش با هدف جمع آوری آمار و اطلاعات روزانه در ستاد نوروزی فعالیت خور را آغاز خواهد کرد.

شرح وظایف
· دریافت روزانه اطلاعات برگـزاری تـورهـای سـیاحتـی توسـط انجمـن صـنفی دفاتر خدمات مسافرتی
· دریافت روزانه اطلاعات و خروج از طریق فرمانداری / سازمان ترافیک و گمرک
· دریافت روزانه اطلاعات بازدید کنندگان از آثار و ابنیه تاریخی مشهد و شهرستان های استان
· دریافت روزانه اطلاعات و آمار دفاتر اطلاع رسانی
· دریافت آمار بازدید کارشناسان نظارتی از واحدهای اقامتی
· جمع بندی آمارهای فوق الذکر و ارسال آن ها به مرکز
· انجام طرح نظر سنجی از زائرین و گردشگران ورودی به مشهد مقدس

اهمیت ، جایگاه و شیوه کار پایگاههای اطلاع رسانی
یکی از وظایف عمده و شاخص حوزه گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ایران و سایر کشورهای جهان ، اطلاع رسانی و معرفی توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر منطقه در ابعاد مختلف تاریخی ، مذهبی ، فرهنگی ، طبیعی ، ورزشی ، تجاری و ... می‌باشد. این امور که به عنوان ابزاری اساسی و مهم در جذب و نگهداشت گردشگران اعم از داخلی و خارجی به شمار می‌رود از مهمترین و ظایف مربوط به پایگاهها و دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری به شمار می‌رود.
این دفاتر که غالباً در مبادی عمدی ورودی و خروجی نظیر ورودی‌های شهر مشهد و شهرهای عمده توریستی ، فرودگاهها ، خطوط راه آهن و پایانه‌های مسافربری ، مستقر می‌گردند به راهنمایی گردشگران می‌پردازند.
در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به ورود خیل عظیم و میلیونی گردشگران و زائران به شهر مشهد و شهرستانهایی که دارای توانمندی‌های بالای گردشگری در استان می‌باشند ، سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اقدام به راه اندازی این دفاتر در راستای راهنمای زائران می‌نماید.
در این ارتباط زمان ، مکان و برنامه زمانبندی تعداد و نیروهای مستقر در پایگاهها به شرح ذیل می‌باشد:

مکانها
1- دفتر اطلاع رسانی گردشگری مستقر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد (متأسفانه این دفتر تعطیل شده و انتظار میرود دستور تحویل مجدد دفتر را صادر فرمایند).
2- دفتر اطلاع رسانی گردشگری مستقر در راه آهن مشهد
3- دفتر اطلاع رسانی گردشگری مستقر در پایانه مسافربری شهرداری مشهد
4- پایگاه اطلاع رسانی مستقر در ورودی محور نیشابور – مشهد (پلیس راه) که وظیفه ایجاد این پایگاه بر عهده شهرداری می‌باشد و به مجرد اعلام شهرداری این سازمان آمادگی انجام کار را دارد.
دفتر اطلاع رسانی مستقر در ورودی چناران – مشهد (پلیس راه) که وظیفه ایجاد این پایگاه بر عهده شهرداری می‌باشد و به مجرد اعلام شهرداری این سازمان آمادگی انجام کار را دارد.
5- دفتر اطلاع رسانی راه آهن نیشابور
6- دفتر اطلاع رسانی سبزوار
7- دفتر اطلاع رسانی قوچان
8- دفتر اطلاع رسانی مستقر در سازمان

این دفاتر در ایام مذکور بصورت 24 ساعته و در 3 شیفت 8 ساعته و با حضور 3 نفر نیروی تحصیل کرده و مسلط به زبانهای انگلیسی و عربی در هر دفتر فعالیت خواهند نمود و عملاً در ایام نوروز بالغ بر 30 نفر در شیفت‌های 8 ساعته در هر شبانه روز فعالیت خواهند نمود که بایستی با توجه به حجم کار و اهمیت آن اعتبار مناسب و منطقی به آن اختصاص داده شود.

ستاد ساماندهی منازل شخصی و استیجاری
از آن جایی که ساماندهی منازل شخصی و ضرورت نظارت به نحوه فعالیت های آنها در استان خراسان رضوی خصوصاً شهر مقدس مشهد همواره از دغدغه‌های مسئولین استان و خصوصاً دستگاه‌های نظارتی بوده است لذا پیرو تاکیدات فرماندار محترم در دو سال گذشته با تشکیل کمیته آسیب شناسی و رفع ناهنجاری‌های بافت پیرامون حرم مطهر با ریاست فرماندار محترم و دستگاه‌های متولی به منظور سامان بخشی وضعیت نابسامان اطراف حرم مطهر و پیگیری این سازمان جهت تصویب شیوه‌نامه صدور مجوز برای این منازل در سازمان متبوع نتایج خوبی عاید گردیده است و این سازمان با هماهنگی شهرداری منطقه ثامن مشهد ، اداره نظارت بر اماکن عمومی و اداره بهداشت در قالب کمیته ساماندهی منازل شخصی و با بهره گیری از توان بخشی خصوصی اقدام به شناسایی و صدور مجوز موقت جهت منازل شخصی نموده و برابر بررسی‌های انجام شده تا امروز:

پیش بینی تعداد منازل شخصی
7000

تعداد واحدهای شناسایی شده
1634

تعداد مجوزهای صادره و در حال صدور
650


در حال حاضر به منظور تسریع در روند صدور مجوزها سازمان نسبت به معرفی نماینده و حضور نماینده سازمان در اتحادیه مهمانپذیران مشهد اقدام نموده و پیش‌بینی‌های لازم به عمل آمده تا برای واحدهای واجد شرایط به استثنای مواردی که دارای پرونده تخلفات در کمیسیون ماده صد می‌باشند و توسط شهرداری محترم ثامن به این سازمان اعلام گردیده است مجوز فعالیت صادر شود.
قابل ذکر است این سازمان در قالب کارگروه ساماندهی خوابگاه‌های دانشجویی به ریاست فرماندار محترم مجوزهای فعالیت پانسیون‌های دانشجویی را به تعداد 15 واحد صادر نموده است که در ایام حضور قابل ملاحظه مسافرین از این فضاها نیز جهت اسکان مسافران استفاده خواهد شد.
همچنین ساماندهی زائرسراهای دولتی با استقرار در میدان 15 خرداد و همکاری اتحادیه هتل‌داران مشهد نیز در حال انجام است که پیرو صدور بخشنامه استاندار محترم در این خصوص موضوع با جدیت در حال پیگیری است که در این راستا بیش از 200 زائر سرا شناسایی و برای 8 واحد مجوز صادر گردیده است.
با عنایت به تصویب و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی منازل شخصی و استیجاری در سازمان متبوع و پیگیری این سازمان جهت تصویب و اجرایی نمودن آن از طریق کارگروه گردشگری و با همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی متولی ، امیدوار هستیم بسیاری از دغدغه‌های مسئولین در جهت رفع مشکلات و تامین رفاه و آسایش زائرین بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج مرتفع گردد برای این واحدها صدور مجوز بهره‌برداری به صورت موقت در ایام پیک پیش‌بینی گردیده است و زمینه نظارت تمامی دستگاه‌های مسئول به این واحدها فراهم خواهد گردید.

ستاد ساماندهی راهنمایان زائر
از دیرباز یکی از مهمترین مشکلات زائرین و گردشگران ورودی به شهر مقدس مشهد که به صورت خود جوش نضج گرفته و به شکل بسیار نامناسب اقدام به راهنمایی گردشگران می‌نمودند ، پدیده راهنمایان غیرمجاز زائر (زوارکش) در شهر مقدس مشهد بوده است.
حرکات و رفتار این افراد بعضاً باعث هتک حرمت زائران و خدشه‌دار نمودن فعالیتهای سایر دست اندرکاران و خادمان زائرین حضرت رضا (ع) می‌گردید.
در این راستا سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بر آن شده است تا با حمایت فرماندار محترم و سایر ادارات و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کار ساماندهی این‌گونه افراد را آغاز نماید. ساماندهی این گروه از یک سال پیش با برگزاری جلسات متعدد با رئیس پلیس پیشگیری ، اداره اماکن ، نماینده دادگستری و نمایندگان تشکل‌های اقامتی و شرکت متحدین وفاق توس (از بخش خصوصی و مجری طرح) آغاز گردید و به حمدا... تا کنون 400 نفر از این افراد شناسایی گردیده و کار بررسی صلاحیت آنان توسط اداره محترم نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی ، اداره تشخیص هویت مرکز بهداشت انجام شده وکلاس‌های آموزشی مرتبط جهت ارتقاء سطح دانش آنان آغاز خواهد شد. شرکت متحدین وفاق توس به عنوان مجری این طرح انتخاب گردید و کلیه افراد می‌بایست با نظر این شرکت کار راهنمایی زائرین حضرت رضا (ع) را در واحدهای اقامتی مجاز انجام دهند و اولین جلسه توجیهی و گردهمایی بزرگ این گروه در تاریخ 30 / 11 / 1386 با حضور فرماندار محترم مشهد ، مدیران سازمان ، رئیس اداره اماکن ، رئیس پلیس پیشگیری مشهد و... در سالن اجتماعات تاکسیرانی برگزار شد.

موزه ها و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده
1. تجهیز و آماده سازی کلیه موزه‌ها و باغ موزه‌های استان جهت بازدید گردشگران
2. تدارک پرسنل ، نگهبان و راهنمای مورد نیاز موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی با توجه به حجم بازدید گردشگران
3. تدارک ورودیه‌های لازم و توزیع به موقع آن در سراسر استان
4. لغو تعطیلات هفتگی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و باستانی
5. هماهنگی جهت بازدید ، اطلاع‌رسانی و جلب همکاری متولیان مراکز مذهبی و زیارتگاه‌ها
6. ارایه گزارش روزانه به رئیس ستاد





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن