تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اجراى حدود و احكام خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با ضايع كردن آن بدبخت نمى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816604436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادر كنندگان پوشاك هشدار داد: بحران در توليد و فروش پوشاك اين صنعت را فلج كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادر كنندگان پوشاك هشدار داد: بحران در توليد و فروش پوشاك اين صنعت را فلج كرده است
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: رئيس اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان پوشاك گفت: عدم وجود مواد اوليه و ملزومات متنوع و باكيفيت مطلوب در بازار توليد و فروش داخلي دچار بحران شده است.
نبوي رئيس اتحاديه توليد كنندگان و صادركنندگان پوشاك روز دوشنبه در حاشيه اولين همايش بزرگ توليد و صادركنندگان پوشاك و چرم در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگارگروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" گفت: اشكالات موجود براي نوآوري در صنعت پوشاك خطر جدي است.
وي عدم وجود ملزومات خوب و متنوع مانند پارچه،زيپ ، دكمه و مارك و ... را نو حمايت هاي غير تخصصي از صنايع سنتي و آنتيك در كشور را باعث جلو گيري از رشد و نوآوري بيان داشت.
رئيس اتحاديه پوشاك به گراني ماشين آلات از يك سو و حقوق و عوارض آن از طرف ديگر اشاره كرد و گفت: كمبود متخصيصين تحصيلكرده در مهندسي پوشاك و دوخت از ديگر مشكلات اين صنعت است.
وي به كارگاه هاي سنتي زير پله اي كه با برق ارزان ، عدم پرداخت بيمه كارگري ، عدم پرداخت ماليات و ... كه در كشور تقريبا اجرا نمي گردد به دليل نداشتن هزينه هاي يك واحد صنعتي محصولاتي با كيفيت پائين و قيمت ارزان توليد شده و مزاحم فروش واحدهاي صنعتي مي شود.
نبوي در ادامه متذكر شد : علاوه بر مواردي كه تاعث بال رفتن و افزايش قيمت تمام شده و به دنبال آن گراني قيمت محصول نهايي در مقايسه با كالاهاي خارجي و ديگر رقبا مي شود گراني و وجود تورم افزون در خصوص نرخهاي املاك كارخانجات ، واحدهاي توليدي ،فروشگاه ها و همچنين سرقفلي ها و اجاره بها است.
***كاهش جوايز صادراتي
نبوي به مشكلات صادرات اين بخش از صنعت اشاره داشت و گفت:قيمت تمام شده بسيار بال ودر مقايسه با ساير رقبا و ديگر كشور ها يكي از دلايل مهم و اساسي عدم صرفه صادرات است..
وي ادامه داد: كاهش حمايت هاي دولت از صادرات به طوري كه عدم و نفع ها يا به اصطلاح همان مشوق ها و جوايز هر ساله كاهش مي يابد( در سال 82 و 81 حدود 20 درصد و امسال پنج درصد ) كه اين ميزان مشوق به هيچ وجه براي صادر كننده ايجاد انگيزه و جبران آن نمي شود.
وي به راه حل هاي مناسب براي مشكلات صادرات اشاره داشت: صدور مجوز توليد پوشاك و واحد هاي نساجي در شعاع 120 كيلومتري شهر هاي بزرگ مشروط بر مسكوني نبودن ملك مورد استفاده و همچنين عدم نياز مجوز محيط زيست با توجه به اينكه اين صنعت از آلودگي كمي برخوردار است.
وي به معافيت مالياتي براي واحدها بالاي 50 نفر اشتغال به مدت پنج سال اشاره داشت وگفت:معافيت حق بيمه اجتماعي سهم كارفرما براي بالاي 50 نفر اشتغال به مدت پنج سال از اهم طرح هاست.
نبوي در ادامه متذكر شد : منطقي نبودن نرخ پايه صادراتي ،پرداخت سريع مشوق ها حداكثر تا يك ماه پس از صادرات و به صورت نقدي و پرداخت صد در صد هزينه هاي نمايشگاهي خارجي از جمله مواردي است كه مشكلات صادرات را كم مي كند.
وي به افزايش درصد مشوق هاي صادراتي به 30 درصد اشاره داشت وگفت: دولت بايد شرايطي را به وجود آورد كه ايجاد انگيزه دربين سرمايه دار و كار آفرين برغيب شود.
نبوي به تشكيل كميته هاي تخصصي اشاره داشت و گفت: نه نفر عضو هيئت مديره به تنهايي قادر به حل كليه مسائل و مشكلات صنعت عظيم نساجي و پو شاك نيست ، لذا جهت جذب مشاركت حداكثر اعضا در نظر گرفته شد، كميته هاي تخصصي مانند كميته
گرد باف، فرش ،موكت ، كت و شلوار ، مانتو و پيراهن و... در اتحاديه تشكيل شود.
وي در ادامه اذعان داشت: با توجه به اهداف و دردهاي مشترك كل صنعت نساجي پوشاك و چرم به منظور تقويت هرچه بيشتر جايگاه تشكل ها و هم افرائي بين آنها در جهت طرح موضوعات و خواسته هاي مشترك و پيگيري آنها اتحاديه تلاش كرده و همواره ارتباط معمول و گسترده اي با تشكل هاي همگن داشته باشد.
***در حال حاضر نساجي و پوشاك و به ويژه پوشاك شرايط خوبي ندارد
وي در اين گفت و گو اشاره داشت : از يك طرف نا بساماني هاي توليد و صادرات در داخل كشور و از طرف ديگر شرايط خاص ايران درمنطقه وجهان به لحاظ تحريم ها و فشارهاي اقتصادي و مهم تر از همه وجود رقباي بسيار قوي در سطح جهان موجب شده كه توليد وصادرات اي صنعت موقعيتي خاص و نگران كننده داشته باشد./194/125
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن