تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819529721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد راه‌اندازي بانك فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري تا يك ماه آينده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري خبر داد راه‌اندازي بانك فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري تا يك ماه آينده
خبرگزاري فارس: معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از راه‌اندازي بانك فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري ظرف يك ماه آينده خبر داد.


به گزارش خبرنگار اجتماعي فارس، مهدي جهانگيري، صبح امروز در نشستي كه در محل معاونت سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار شد، اظهار داشت: بانك فرصت‌هاي سرمايه گذاري در گردشگري را تا يك ماه آينده راه اندازي خواهيم كرد و با مناطق اقتصادي و تجاري كشور نيز نشست‌هايي را برگزار كرده‌ايم و از آنها خواسته‌ايم كه اطلاعات مورد نياز را در اختيار مشاوران بخش خصوصي قرار دهند تا اين اطلاعات در اين بانك قرارگيرد و هر سرمايه‌داري كه در هر جاي دنيا تصميم مي‌گيرد در ايران سرمايه‌گذاري داشته باشد بهترين نقطه را با توجه به شرايط خود در اين بانك بتواند انتخاب كند.
وي با بيان اينكه براي تدوين سند سرمايه‌گذاري گردشگري كشور بايد از تجربيات كشورهاي ديگر استفاده شود، گفت: در حال حاضر پيش نويس مسير اخذ مجوزهاي سرمايه‌گذاري در شهرهاي كشور در حال نهايي شدن است.
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري از تدوين ضوابط فني و معماري تأسيسات گردشگري نيز خبر داد و گفت: اميدواريم اين ضوابط تا پايان امسال نهايي شده و به استان‌ها ابلاغ شود.
جهانگيري درباره ايجاد بانك گردشگري كشور نيز تصريح كرد: دولت در اين بانك هيچ گونه سهمي ندارد و 30 درصد بلوك آن براي مردم و مابقي از آن سرمايه‌گذاران است.
وي ادامه داد: طي دو هفته آينده درخواست مجوز راه‌اندازي بانك گردشگري ايران را به بانك مركزي ارائه خواهيم كرد و اميدواريم پيش از برگزاري همايش بين‌المللي سرمايه‌گذاري در گردشگري ايران كه آبان ماه برگزار مي‌شود تأسيس بانك گردشگري به مرحله پذيره نويسي برسد.
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در خصوص اجراي اصل 44 قانون اساسي نيز گفت: اگر بتوانيم اين اصل را در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نهايي كنيم يكي از افتخارات ما محسوب مي‌شود در حال حاضر ستاد اصل اجراي 44 با عضويت تمام معاونان سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين سازمان ايجاد شده است.
جهانگيري به شدت از سيستم بانكي كشور در ارائه تسهيلات گردشگري گله كرد و گفت: بارها گفته‌ايم كه افق گردشگري سياست ابلاغي مقام معظم رهبري است. و بايد بانك‌ها نسبت به گردشگري مهربان‌تر برخورد كنند و نگاه مثبت‌تري به مجموعه گردشگري كشور داشته باشند.
در حال حاضر طلسم پرداخت‌ها از سوي بانك‌ها نسبت به گذشته شكسته است اما اگر بخواهيم عملكرد آن‌ها را با انتظارات مجموعه دولت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از نظام بانكي مقايسه‌ كنيم بايد بگوييم كه بانك‌ها خيلي عقب هستند.
وي گفت: در حال حاضر بيش از دو هزار ميليارد تومان پروژه در سيستم بانكي كشور داريم و بيش از 4 هزار ميليارد تومان تقاضاي سرمايه‌گذاري در گردشگري كشور داريم.
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در حال حاضر موافقت سرمايه‌گذاري خارجي 4 هزار ميليارد دلار در سازمان سرمايه گذاري خارجي به ثبت رسيده است.
جهانگيري درباره ايجاد زيرساخت در مناطق نمونه گردشگري نيز گفت: حداقل 350 مجموعه از 700 منطقه نمونه گردشگري بايد در همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري ايران به بخش خصوصي واگذار شود.
وي درباره ساخت يك هزار سرويس بهداشتي تا پايان امسال نيز اظهار داشت: دولت امسال 30 ميليارد تومان براي اين طرح اختصاص داد در حال حاضر 1015 قطعه زمين براي ساخت اين سرويس‌هاي بهداشتي انتخاب شده و در اختيار شركت هاي استاني قرار گرفته است.
معاون سرمايه‌گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري افزود: مجموعه‌هاي زير 150 متر را سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و مجموعه‌هاي داراي متراژ بيش از 150 متر را سرمايه‌گذاران بخش خصوصي خواهند ساخت.
جهانگيري ادامه داد: در حال حاضر 243 مجموعه به بخش خصوصي و 293 مجموعه نيز توسط شركت توسعه گردشگري به پيمانكاران خود اين مجموعه واگذار شده است.
وي درباره برگزاري همايش فرصت‌هاي سرمايه گذاري در گردشگري ايران در آبان امسال گفت: امسال نيز همچون سال گذشته دولت يك ريال از بودجه خود را صرف اين همايش نخواهد كرد و همه از بخش خصوصي تأمين مي‌شود. پيش همايش هاي اين همايش بين المللي در استانبول، امارات، كويت و مالزي برگزار مي‌شود.
معاون سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در خصوص فروش هتل لاله نيز گفت: در اينكه هتل‌هاي لاله به بخش خصوصي واگذار شده است شكي نيست اما ممكن است فرد خريدار آن تغيير كند.
جهانگيري در پاسخ به خبرنگار خبرگزاري فارس درباره بخش‌هاي قابل واگذاري در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري طبق اصل 44 قانون اساسي گفت: در حال حاضر سهام برخي از شركت‌ها قابل واگذاري است و برخي زمين‌ها نيز وجود دارد كه مي‌توان به بخش خصوصي واگذار كرد و در كنار آن مجموعه‌هاي ميراث فرهنگي قابل واگذاري به بخش خصوصي را مي‌توان در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي به بخش خصوصي واگذار كرد.
وي ادامه داد: در همايش بين‌المللي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري در همين راستا 70 پكيج پايگاه ميراث فرهنگي به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن