تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
گزارش قدس از يك معضل شهري ؛ ترافيك سنگين ميدان آزادي؛ گرهي كه هر روز پيچيده تر مي شود

* فاطمه معتمدي نسب
خراسان امروز: پل و تقاطع ميدان آزادي با هدف تعديل ترافيك اين كريدور اصلي كه وصل كننده مناطق پيرامون مانند بزرگراه كلانتري، بلوار وكيل آباد و قاسم آباد به هسته اصلي شهر مي باشد احداث شد.
تا قبل از اين پروژه حجم بالاي تردد خودروها از مبادي ياد شده ترافيك سنگين و طاقت فرسايي را به ميدان تحميل مي كرد، به طوري كه حركت خودروها در اين مسير با كندي و مدت زمان طولاني مواجه بود.
هر چند با احداث اين پل و تقاطع در عبور و مرور خودروها تسريع شد اما با اين حال اكنون اين كريدور با گره كور ترافيكي مواجه است كه به ويژه در ايام تابستان و با ورود زائران و مسافران بار ترافيكي ميدان ياد شده و وروديهاي اطراف آن به اوج خود مي رسد.
اين در حالي است كه ترافيك در ساعات اوليه و آخر شب در وروديهاي اطراف ميدان به اوج خود مي رسد.اين ترافيك اكنون به حدي است كه تعدادي از مأموران راهنمايي و رانندگي براي روان سازي ترافيك در اين مسير مشغول فعاليت مي باشند.
يك كارشناس حوزه راهنمايي و رانندگي با بيان اينكه هم اكنون بار ترافيكي سنگيني از ميدان آزادي تا فلسطين و بر عكس وجود دارد مي گويد: اين ترافيك حاصل حجم بالاي ورود و خروج خودروهايي است كه در اين مسير تردد مي كنند.

دلايل اصلي ترافيك در ميدان آزادي
سرهنگ عظيمي با اشاره به اينكه در قسمت هاي جنوبي بلوار وكيل آباد (از ميدان آزادي تا انتهاي بلوار وكيل آباد) و نيز در قسمت هاي شمالي اين منطقه جمعيت زيادي ساكنند اضافه مي كند: مناطقي نظير قاسم آباد با اين هدف ايجاد شد كه مراكز مورد نياز اداري و تجاري در آن لحاظ شود تا ساكنان براي نيازهاي خود به مركز شهر مراجعه نكنند.
وي با بيان اينكه اين مسأله محقق نشده مي افزايد: اين عامل سبب شده ساكنان اين منطقه و مناطق پيرامون بلوار وكيل آباد در صبح و بعد از ظهر براي انجام امور اداري و تجاري و خريد به هسته مركزي شهر مراجعه كنند.
وي ادامه مي دهد: در اين بين تمايل افراد و صاحبان خودروها براي استفاده از مسير بلوار وكيل آباد است و به همين دليل آنها كمتر از مسيرهاي ديگر استفاده مي كنند و در نتيجه ترافيك سنگيني حول اين محور به ويژه در ميدان آزادي و لاين هاي اطراف آن ايجاد شده است.
وي با اشاره به اينكه اين مسأله ترافيك سنگيني در مسير ياد شده و بالعكس ايجاد كرده است مي گويد: اوج ترافيك در ساعات آخر شب به سمت بلوار وكيل آباد است.
وي با بيان اينكه اين دالان و كريدور پاسخگوي اين حجم عظيم وسايل نقليه به صورت رفت و برگشت نيست اضافه مي كند: براي رفع آن ابتدا بايد به نوعي فرهنگ سازي و اطلاع رساني شود تا مردم در ساعات اوج ترافيك از وسايل حمل و نقل عمومي و در صورت استفاده از خودرو شخصي از ديگر معابر نظير فردوسي، سجاد، شهيد فهميده، بزرگراه شهيد كلانتري و... استفاده كنند.
وي ادامه مي دهد: در كنار اين راه حل بايد ترافيك از ميدان آزادي تا ميدان شريعتي (تقي آباد) روان تر شده و در ميدان تقي آباد بار ترافيك تقسيم شود.

برداشتن موانع ترافيكي در مسير وكيل آباد- فلسطين
وي با بيان اينكه لازمه اين كار برداشتن تمام موانع توقف نظير چراغ راهنمايي و رانندگي دراين مسير است مي گويد: چراغ راهنمايي و رانندگي از مسير ميدان آزادي تا ميدان شريعتي شامل سه راه فلسطين، ملك آباد ، سه راه راهنمايي و ميدان احمدآباد بايد برداشته شود تا بار ترافيكي روان گردد.
وي در اين رابطه كه چرا راهنمايي و رانندگي با هدف روان تر شدن ترافيك در مسير اقدام به برداشتن چراغ هاي راهنمايي و رانندگي در اين مسير نمي كند مي گويد: لازمه اين كار ايجاد پل رو گذر و زير گذر ويژه عابران و خودروها در مسير ياد شده است كه اكنون به واسطه عدم ايجاد آن، تحقق اين امر ممكن نيست.

منتقل شدن بار ترافيكي مركز شهر به نقاط ديگر
رئيس كميسيون حمل و نقل و ترافيك شوراي شهر نيز گفت: در بررسي هاي اجمالي براي حل ترافيك، اين نتيجه حاصل شد كه طرح ترافيك براي تمام شهر مشهد اجرا شود.
كمال سرويها با اشاره به اينكه براي نقاط مركزي و اصلي شهر (اطراف حرم مطهر) هم اكنون طرح ترافيك در حال اجراست اضافه مي كند: به نظر مي رسد بخشي از ترافيك ميدان آزادي حاصل اجراي اين طرح در محدوده مركز شهر است كه بار ترافيك اين منطقه را به ديگر نقاط شهر از جمله ميدان آزادي منتقل كرده است.
وي ادامه مي دهد: در نتيجه ميدان آزادي و لاين هاي پيرامون آن با ازدحام خودرو و ترافيك سنگين مواجه شده است.
اين عضو شوراي شهر با بيان اينكه عامل اصلي اين مسأله عدم اجراي كامل طرح ترافيك است يادآور مي شود: بايد براي ميدان آزادي طرح تردد زوج و فرد پلاك خودروها اعمال شود تا بخشي از مشكلات ترافيكي مرتفع گردد.
وي ادامه مي دهد: از ديگر پيشنهادات براي حل ترافيك در ميدان آزادي، ايجاد و احداث 14 تقاطع در سطح شهر است.
وي در ادامه با اشاره به اينكه 60 تا 65 درصد خودروها به صورت تك سرنشين اقدام به سفرهاي درون شهري مي كنند مي گويد: اين مسأله يكي از معضلاتي است كه در كلانشهرهايي نظير مشهد مشكلات فراواني ايجاد كرده است.وي معتقد است: اگر قوانين و محدوديتهايي براي تردد خودروهاي كمتر از 3 سرنشين در نظر گرفته شود، اين مسأله نيز مي تواند به ترافيك روان اين بخش و ساير مناطق كمك كند.وي در خصوص اين پرسش كه در حال حاضر براي كاهش ترافيك ميدان آزادي چه برنامه اي در دستور كار است خاطر نشان مي كند: احداث تقاطع در ميدان تلويزيون با هدف كاهش و كنترل بخشي از ترافيك ميدان آزادي در دست اقدام است.وي در خصوص اجراي پيشنهاد برداشتن چراغ هاي راهنمايي و رانندگي از ميدان آزادي تا شريعتي مي گويد: اين قبيل پيشنهادات بايد با بحث هاي كارشناسي مورد ارزيابي قرار گيرد.
وي با بيان اينكه هم اكنون در سازمان حمل و نقل و ترافيك پيشنهادات در حال بررسي است مي گويد: در اين رابطه يكي از مشاوران معتقد است با اصلاح هندسي سه راه خيام مي توان ترافيك اين محدوده را برطرف كرد و يا اينكه مشاور ديگري معتقد است با آموزش شهروندان مي توان 30 درصد ترافيك ايجاد شده را حل كرد.
در اين رابطه تلاش شد تا نظر مسؤولان سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد در خصوص گره ترافيكي ميدان آزادي و تدابير انديشيده شده براي رفع آن گرفته شود كه متأسفانه عليرغم پي گيريهاي مكرر با مسؤول روابط عمومي و به واسطه دلايلي جلسات پي در پي مسؤولان سازمان اين مهم محقق نشد.

نارضايتي شهروندان از نبود نظارت بر عملكرد مسافربرهاي شخصي؛ برخي رانندگان با تاكسيمتر ذهن، كرايه را محاسبه مي كنند!

* اعظم طيراني
خراسان امروز: مسافربرهاي شخصي يكي از انواع وسايل حمل و نقل عمومي در مشهد است كه هنوز مدت زيادي از ساماندهي آنها نمي گذرد و حدود 6 هزار خودرو در قالب خطي و شناور در سطح شهر تعريف شده اند.گر چه در ابتداي امر ساماندهي مسافربرهاي شخصي رضايتمندي زيادي از شهروندان را به همراه داشت، اما با گذشت زمان مشكلاتي كه شهروندان با برخي از رانندگان تاكسي داشتند اكنون در مورد مسافربرهاي شخصي مصداق دارد به طوري كه دريافت كرايه هاي اضافي، دريافت كرايه هاي متفاوت در مسيرهاي يكسان،تمايل به دربست سوار كردن و... نيز به اين مسافربرها سرايت كرده و مشكلاتي را براي شهروندان به وجود آورده است.

نرخها رعايت نمي شود
در اين ارتباط يك شهروند گفت: برخي از تاكسيهاي خطي نرخي تعريف شده دارند، در حالي كه به هيچ عنوان رعايت نمي شود.وي در ادامه افزود: نرخ تعريف شده اي از سوي سازمان تاكسيراني براي اين خودروها در يك مسير مشخص شده، اما اغلب اين رانندگان از تعرفه هاي ياد شده تخطي مي كنند كه در اين خصوص نظارت بر اين قبيل خودروهاي خطي بايد بيشتر شود.
شهروندي ديگر نيز از فرسودگي برخي از اين خودروها ابراز نارضايتي كرده و اظهار داشت: برخي از اين خودروها قابليت جا به جايي مسافر را ندارند و تنها با يك خط كشي مختصر روي بدنه خودرو در زمره مسافربرهاي شخصي ساماندهي شده اند و حتي برخي از اين خودروها در طول مسير خراب شده و مسافران را در ميانه راه معطل مي گذارد.
وي با اشاره به اينكه مسافربرهاي شخصي وضعيت تعريف شده اي براي شهروندان ندارند، گفت: بهتر است سازمان تاكسيراني در خصوص نوسازي اين خودروها فكري اساسي كند و اين خودروها را نيز به تاكسيمتر مجهز نمايد تا بخش عمده اي از مشكلات مسافران برطرف گردد.
وي در ادامه افزود: طرح ساماندهي مسافربرهاي شخصي براي بهره گيري از اين خودروها در ناوگان حمل و نقل عمومي شهر و برخي از اهداف تعريف شده ديگر انجام شد، اما اين در حالي است كه هم اكنون به دليل تفاوت نرخها استفاده از تاكسي سرويس در مقايسه با اين مسافربرها كه تمايل به دربستي سوار كردن دارند، مقرون به صرفه تر است.
تأكيد بر نظارت جدي تر سازمان تاكسيراني
وي خواستار نظارت جدي تر سازمان تاكسيراني بر ساماندهي و عملكرد مسافربرهاي شخصي شد و تصريح كرد: اميد مي رود با پيوستن بخشي از اين خودروها در قالب تبديل به تاكسي اين مشكلات برطرف شود.
وي افزود: برخي از رانندگان در طول يك مسير كرايه را با توجه به محاسبات ذهني حساب مي كنند كه همين مسأله موجب شده در يك مسير از مسافران كرايه هاي مختلفي دريافت شود.
در اين راستا تلاش شد براي پاسخگويي به اين بخش از گلايه ها و همچنين اطلاع از اقدامات انجام شده سازمان تاكسيراني در خصوص ساماندهي بهينه مسافربرهاي شخصي، تبديل آنها به تاكسي و رفع نواقص موجود، با متوليان سازمان تاكسيراني مصاحبه اي انجام شود كه متأسفانه به رغم پيگيريهاي يك ماهه خبرنگار ما اين مسأله محقق نشد.

گروه هاي مديريت بحران محله در مشهد تشكيل مي شود

خراسان امروز: نخستين دوره آموزشي گروه هاي مديريت بحران محله (CERT) در راستاي كاهش تلفات انساني و عوامل بحران ساز در مشهد برگزار شد.
مدير ساماندهي بحران شهرداري مشهد با اعلام اين خبر گفت: اين دوره با همكاري مشترك شهرداريهاي مشهد و كرمان و با هدف اعتلاي فرهنگ مقابله با حوادث و بحرانهاي احتمالي برگزار شده است.
ابوالقاسم باغبان نژاد تصريح كرد: در اين مراسم بيش از 400 شركت كننده از شهرداريهاي كرمان و مشهد به تبادل تجربيات پرداختند.
وي از تشكيل گروه هاي مديريت بحران محله در هر يك از نواحي شهر مشهد خبر داد و در خصوص ويژگيهاي اين گروه ها اظهار داشت: اعضاي اين گروه داوطلباني هستند كه آموزشهاي پايه لازم را در زمينه مديريت بحران و در زمينه هايي چون اطفاي حريق، جستجو و نجات مجروحان و ارايه كمكهاي اوليه مي بينند و در مواقع بحراني قبل از رسيدن و يا در كنار تيمهاي اصلي مديريت بحران در محلات خود به فعاليت مشغول مي شوند.
وي با بيان اينكه دليل اصلي ايجاد اين گروهها استفاده از تجربيات بحرانهاي گذشته است، تشكيل اين گروهها را مبتني بر دو رويكرد دانست و ادامه داد: افرادي كه در اين گروهها عضو مي شوند در پي آموزشهاي ارايه شده آمادگي بيشتري در برابر سوانح پيدا خواهند كرد و نيز اين افراد قادر خواهند بود به عنوان نيروهاي كمكي در هنگام وقوع بحران به خود، خانواده و همسايگان تا رسيدن كمكهاي سازمانهاي متولي خدمات امداد و نجات ارايه دهند.
در حاشيه اين مراسم نيز دو مانور مشترك با همكاري شهرداريهاي مشهد و كرمان در پارك باباقدرت برگزار شد.

اعلام آمادگي كميته امداد خراسان شمالي براي دريافت كمكهاي مردمي

بجنورد - خبرنگار قدس: معاون مشاركتهاي مردمي كميته امداد امام خميني (ره) خراسان شمالي از اجراي برنامه هاي كميته امداد در ماه مبارك رمضان براي كمك و مساعدت مردم به نيازمندان خبر داد.
حسين پور با اعلام اين مطلب گفت: با توجه به فرا رسيدن ايام ماه مبارك رمضان اين نهاد همچون سالهاي گذشته براي ترويج گسترش فرهنگ احسان و نيكوكاري برنامه هايي را برگزار خواهد كرد.
حسين پور اطعام نيازمندان را از جمله برنامه هاي اجرايي در اين ماه مبارك برشمرد و افزود: مردم خير و نوعدوست ما براي شركت در اين امر خداپسندانه مي توانند كمكهاي نقدي و غيرنقدي خود را به دفاتر كميته امداد در استان و شهرستانها ارايه دهند.وي خاطرنشان كرد: مراسم اطعام نيازمندان از اولين شب ماه مبارك رمضان آغاز خواهد شد كه اين مراسم با كمكها و مساعدتهاي خيرين تا آخرين روز از ماه مبارك رمضان ادامه مي يابد.
وي با اعلام اينكه مسؤولان اين نهاد با اجراي اين برنامه ها در تلاش هستند در ماه مبارك رمضان افراد را نسبت به حمايت از ايتام تشويق نمايند، گفت: در اين ايام مبارك نيز پايگاههايي به صورت دايم و مستمر در مركز اصلي شهرها براي حامي يابي ايتام داير مي شود.
وي تصريح كرد: هم اكنون نيز 7 هزار و 714 يتيم زير 18 سال تحت پوشش اين نهاد هستند كه 6 هزار و 54 نفر آنان داراي حامي و بقيه چشم انتظار حمايت حاميان مي باشند.
وي بيان داشت: جمع آوري كمكهاي مردمي در روز قدس و جمع آوري مبالغ فطريه براي نيازمندان و محرومان واقعي از ديگر برنامه هاي اجرايي در اين ماه مبارك مي باشد.

معرفي دبير ستاد مبارزه با موادمخدر خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: استاندار خراسان شمالي گفت: در برگزاري جلسات كميته هاي شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر با جذب اعتبارات لازم راهكارهاي مناسبي براي مقابله با مواد مخدر و پيشگيري از اين بلاي خانمانسوز ارائه مي شود. جهانبخش گفت: براي تقويت بنياني مقابله با موادمخدر سهميه اي براي آغاز به كار ليگ دو فوتبال در اين استان اختصاص يافته است.
وي افزود: براي شروع به كار ليگ فوتبال در استان به مبلغ 2 تا 3 ميليارد ريال اعتبار نياز است كه هزينه هاي مالي اين ليگ از محل اعتبارات صنايع استان تأمين مي شود.
وي همچنين از برقراري تفاهمنامه اي بين دبير كل ستاد مبارزه با موادمخدر كشور و سازمان تربيت بدني در خصوص راه اندازي 31 مجتمع ورزشي در كشور خبر داد.
استاندار خراسان شمالي، همچنين سرهنگ اسفندياري، فرماندهي انتظامي خراسان شمالي را به عنوان معاون و دبير ستاد مبارزه با موادمخدر استان معرفي كرد و از زحمات سردار حسيني معاون و دبير قبلي ستاد تقدير نمود.
موافقت با احداث مجتمع ورزشي و تسريع در تأمين زمين مورد نياز، جمع آوري بيماران رواني مزمن و نگهداري آنان در مراكز نگهداري بيماران رواني بهزيستي شيروان و نظارت بيشتر بر فروش داروهاي بي نسخه از جمله مصوبات اين جلسه بود.

كشف 120 تن گندم احتكار شده در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس:در پي اخبار و اطلاعات واصله مبني بر اينكه فردي در شهرستان مانه و سملقان اقدام به نگهداري مقدار قابل توجهي گندم در واحد مسكوني خود كرده است، پس از تحقيقات و بررسيهاي لازم و محرز شدن موضوع در بازرسي به عمل آمده از محل، مقدار 120 تن گندم كشف و ضبط شد.
در همين راستا متهم دستگير و به همراه محموله مكشوفه براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي معرفي شد.

مدير عامل شركت خبر داد ؛ ورود شركت داروسازي ثامن به حوزه بيوتكنولوژي

خراسان امروز: مدير عامل شركت داروسازي ثامن گفت: در مصرف داروهاي ايراني بايد به فرهنگ خودباوري برسيم و تمام تلاش خود را براي اطلاع رساني بكار گيريم.
مهندس احمد كاخكي در ميزگردي كه در اداره كل روابط عمومي آستان قدس رضوي برگزار شد، اظهار داشت: داروسازي ثامن يكي از چهار شركت بزرگ توليد كننده سرم در كشور است و 40 درصد سرم مورد نياز ايران را تأمين مي كند.
وي افزود: شركت داروسازي ثامن در آغاز به منظور توليد انواع فرآورده هاي تزريقي در مشهد تأسيس شده است كه در حال حاضر با گسترش فعاليتهاي اين شركت بيش از 30 درصد داروي مورد نياز كشور را تأمين مي كند.
وي در خصوص داروهاي انحصاري اين شركت، تصريح كرد: ثامن 7 نوع داروي انحصاري توليد مي كند.
مدير عامل شركت داروسازي ثامن، فعاليتهاي اين شركت را گسترده خواند و ابراز داشت: اخيراً وارد حوزه بيوتكنولوژي شده ايم و محصولات جديدي را در دستور ساخت داريم، كه منتظر مجوز اين محصولات از سوي وزارت بهداشت هستيم.
وي اذعان داشت: دارو در تجارت جهاني بيشترين گردش مالي را دارد، لذا صادرات دارو مي تواند براي كشور بسيار ثمربخش باشد.
كاخكي با انتقاد از فرهنگ دارو در كشور ابراز داشت: كيفيت بسياري از داروهاي ايران برتر از كشورهاي ديگر است، اما متأسفانه مردم داروي خارجي را با قيمت بالاتر ترجيح مي دهند.وي تأكيد كرد: بايد به سمت فرهنگ خودباوري برويم و در اين زمينه به اطلاع رساني و همكاري پزشكان نيازمنديم.
همچنين نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: نبايد در توليد مواد اوليه دارو، به خارج وابسته باشيم و بايد به دنبال داروهايي برويم كه انحصاري و داراي ارزش فوق العاده باشند.
دكتر محمد حسين قاضي زاده اظهار داشت: چون منابع سرمايه گذاري ما محدود است، بايد در هر حوزه اي به دنبال كسب دانش آن برويم و اگر دانش هر مسأله اي را كسب كنيم، دنيا به ما وابسته مي شود.
وي فعاليتهاي كشور را در زمينه علوم پزشكي و خدمات دارويي برتر دانست و افزود: اگر مي خواهيم به اهداف چشم انداز 20 ساله برسيم، بايد با تمام محدوديتها و مشكلات مبارزه كنيم تا در مدت 20 سال در منطقه به رتبه اول برسيم.
دكتر قاضي زاده به سرمايه گذاري در بخش تجارت داروها تأكيد و خاطرنشان كرد: بخش خصوصي بايد فعالانه در توليد دارو وارد شود تا با ايجاد رقابت، كيفيت داروي داخلي ارتقا يابد.وي اذعان داشت: بازار ايران، براي شركتهاي دارويي بازار امني با تضمين مصرف است.
وي در خصوص مصرف داروهاي داخلي اظهار داشت: داروهاي توليد داخل هم از لحاظ كيفيت و هم قيمت، مناسب هستند و بايد با تدابير و راهكارهاي مؤثر فرهنگ صحيح استفاده از داروهاي داخلي را به مردم بياموزيم تا داروي خارجي به داروي ايراني ترجيح داده نشود.

محمدي زاده : ارتقاي دانشگاه علوم پزشكي گناباد نتيجه 2 سال تلاش و پيگيري است

گناباد- خبرنگار قدس: استاندار خراسان رضوي در مراسم جشن ارتقاي دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: گناباد با داشتن شخصيتهاي بزرگ مردمي و ولايت مدار و متدين و سلحشور مايه افتخار خراسان رضوي است.
مهندس محمدي زاده افزود: امروز گناباد در مسير توسعه از نظر دامپروري، كشاورزي و زراعت سرآمد است و علاوه بر آن در صنعت غذا، سنگهاي معدني و تزئيني، چيني، نساجي و سيمان افق روشني را نويد مي دهد.
محمدي زاده خودباوري، تعهد، تلاش و خستگي ناپذيري را از خصوصيات مردم منطقه دانست و گفت: اكنون گناباد به سمت توسعه با سرعت به پيش مي رود و نه تنها اين شهرستان مهاجر نخواهد داشت بلكه مهاجر پذير هم خواهد شد.
وي افزود: اگر چه در حوزه زيرساختها توسعه شكل مي گيرد اما آنچه جلوه گراست، چهره فرهنگي است و وجود دانشگاه علوم پزشكي اين شهر باعث رونق بيش از پيش فرهنگي منطقه خواهد شد و علاوه بر خدمات بهداشتي به شهرستان به ديگر شهرها نيز خدمات ارائه خواهد كرد.
استاندار خراسان رضوي افزود: ارتقاي دانشكده علوم پزشكي به دانشگاه نتيجه بيش از دو سال تلاش و پيگيري است و تاكنون اعتبارات خوبي داشته و زيرساختهاي آن نيز از قبل آماده شده است.
در پايان اين مراسم پيام دكتر لنكراني وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي توسط دكتر حيدري مشاور اجرايي وزير قرائت شد و ضمن برنامه هاي متنوع از جمله نورافشاني و اهداي لوح تقدير و هدايا به مسؤولان و كاركنان دانشگاه، حكم سرپرستي دانشگاه به دكتر عليرضا مسلم اهدا شد.

برگزاري مسابقات كونگ فو كمپو در بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: مسابقات كونگ فو كمپو قهرماني استان خراسان شمالي با حضور بيش از 100 شركت كننده در سالن شهيد عليدخت بجنورد برگزار شد.
در پايان اين دوره از مسابقات و در رده سني نونهالان سعيد باغچقي، اماني، فراست، باغچقي و مهرداد باغچقي به ترتيب در اوزان 24-، 32- ،34- ،36- و 50- كيلو مقام اول را كسب كردند.
در رده سني نوجوانان نيز آقايان عباس باغچقي، عدالتيان، فردين نژاد، رسولي، حيدري و معشوق به ترتيب در اوزان 31-، 37-، 39-، 43-،50- و 53- كيلوگرم عناوين نخست را به خود اختصاص دادند.
همچنين در رده سني بزرگسالان علي باغچقي، رستمي، قيصري و براتي به ترتيب در اوزان 51-، 60-، 63- و 73- كيلوگرم در جايگاه نخست قرار گرفتند.
گفتني است، در بخش تيمي باشگاه دلاوران اول، باشگاه شهيد چمران دوم و تيم درگز در جايگاه سوم قرار گرفت و كاپ اخلاق به تيم شيروان اهدا گرديد.

كنترل مكانيزه ورود و خروج خودروها در محدوده اجراي طرح ترافيك مشهد

خراسان امروز: معاون بهره برداري سازمان حمل و نقل و ترافيك مشهد از تجهيز مبادي ورود و خروج محدوده اجراي طرح ترافيك به سيستم هاي مكانيزه خبر داد.پوريا محمديان گفت: هدف از اين كار حذف راهبندانهاي موجود بخصوص در وروديهاي محدوده اجراي طرح و جلوگيري از تخلفات موجود بويژه ورود غيرمجاز به محدوده است.وي ادامه داد: با اجراي اين طرح از تعدد حضور نيروي انساني بازدارنده در محدوده اجراي طرح به ويژه وروديها كاسته خواهد شد.
محمديان با اشاره به اينكه اين طرح براي اولين بار در ايران انجام مي شود، تصريح كرد: با اجراي اين طرح قسمتهاي مشخص شده اي در اين محدوده، مجهز به دوربينها و رادارهاي هوشمند خواهد شد.وي خاطرنشان كرد: اين سيستم هوشمند قادر خواهد بود خودروهاي وارد شده به محدوده طرح را در سه حالت فاقد برچسب، داراي برچسب فاقد شارژ و برچسب داراي شارژ شناسايي كند و سپس اطلاعات موجود براي اعمال قانون در داخل محدوده را در اختيار پليس قرار دهد.محمديان هزينه اجراي اين طرح را حدود 10 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اميدواريم با جذب مشاركت بخش خصوصي بتوانيم هر چه سريعتر اين طرح را به مرحله اجرا درآوريم.

اخبار كوتاه

اسفراين: در اولين روز گراميداشت هفته دولت مسؤولان ادارات و نهادهاي شهرستان اسفراين در اولين ساعتهاي كاري خود با حضور در گلزار شهداي اين شهر بار ديگر با آرمانهاي حضرت امام خميني(ره) و شهدا تجديد ميثاق كردند.در اين مراسم معنوي، پس ازقرائت زيارت عاشورا، گلزار شهدا توسط فرماندار و مسؤولان شهرستان اسفراين غبار روبي و عطرافشاني شد و حاضران با اهداي شاخه گل و نثارفاتحه ياد و خاطره شهدا را گرامي داشتند.

كاشمر: در مراسمي از پرستاران و بازنشستگان ناجا تجليل به عمل آمد. در اين مراسم از چند تن از بازنشستگان ناجا كه پس ازگذراندن 30سال تلاش صادقانه به مقام بازنشستگي نائل شدند، تقدير شد.
همچنين از چند نفراز پرستاران زحمتكش، پرتلاش و صبور زندان كاشمر نيز تقدير شد.خبر ديگري حاكي است، كلينيك مثلثي متادون درماني زندان كاشمر افتتاح شد.

نيشابور: يك دوره مسابقه طناب كشي با شركت بيش از30 تن از مددجويان زندان نيشابور با هدف ارتقاي سطح روحي و رواني و افزايش ضريب اوقات ورزشي مددجويان برگزار شد.در همين راستا يك دوره مسابقه تنيس روي ميز نيز به مدت سه روز در بين مددجويان برگزار شد كه 24 تن از زندانيان در بيش از 50 مسابقه به رقابت پرداختند و به نفرات برتر نيز جوايزي به رسم ياد بود اهدا گرديد.

سبزوار: با هدف ترك اعتياد و نيز ترك سيگار با هماهنگي اداره كل زندانهاي خراسان رضوي، كلاسهاي NA در زندان سبزوار برگزار گرديد.
در اين كلاسها كه با حضور تعداد كثيري از مددجويان برپا شد، زندانيان علاوه بر اينكه توانستند بر اعتياد خود غلبه كنند تعدادي از آنان نيز موفق به ترك سيگار شده و با نظرشوراي طبقه بندي به واحد اشتغال و حرفه آموزي انتقال يافتند.همچنين با هدف آموزش حرفه و كار و اشتغال و كمك به اقتصاد خانواده مددجويان، دوره هاي كلاسهاي فني و حرفه اي برق، هويه كاري و گليم بافي در اين زندان برگزار گرديد و تعداد 40 نفر از زندانيان در اين كلاسها شركت كردند.

مشهد: در راستاي اهداف اصلاحي و تربيتي و رسالت تأسيس كانونها و با توجه به اهميت حرفه آموزي و اشتغال در جرم زدايي، كارگاه خياطي با به كارگيري تعدادي مددجو در كانون اصلاح و تربيت مشهد راه اندازي شد.
مدير كانون اصلاح و تربيت مشهد گفت: در حال حاضر با همكاري مركز آموزش فني و حرفه اي مشهد، چهار دوره آموزشي در رشته هاي باغباني، درودگري، برق و منبت كاري داير مي باشد.مظفري گفت: گسترش و توسعه اشتغال و حرفه آموزي و برگزاري دوره هاي آموزشي و دريافت مدارك معتبر براي مددجويان گامي در راستاي تحقق اهداف اصلاحي و تربيتي سازمان است.

درگز: نماينده شهرستان درگز در مجلس شوراي اسلامي از زندان اين شهر بازديد كرد.دلاور ضمن بازديد از قسمتهاي مختلف زندان و ديدار با رياست و كاركنان زندان از نزديك با مددجويان صحبت كرد و از كم و كيف پرونده ها و مشكلات آنان در داخل و خارج از زندان آگاه شد.
امير عباس طلابكي، رياست زندان درگز نيز بازديدها و ديدارهاي مسؤولان با مددجويان را مايه خوشحالي همگان دانسته و پيگيري بيشتر و سريع تر پرونده ها به حسب دستور آنان را ثمره اين بازديدها عنوان كرد.

گناباد: رئيس دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: اين شهرستان بيشترين درصد جمعيت بالاي 65 سال كشور را بعد از كاشان داراست.دكتر عليرضا مسلم افزود: 9 درصد جمعيت يكصد هزار نفري شهرستان گناباد بالاي 65 سال سن دارند.

بيرجند: همزمان با روز پزشك، طي مراسمي از پزشكان پيشكسوت خراسان جنوبي تقدير شد.در اين مراسم كه از سوي دانشگاه علوم پزشكي و نظام پزشكي خراسان جنوبي برگزار شد، از خدمات ارزنده دكتر فروزانفر به عنوان پزشك پيشكسوت و 50 نفر از پزشكان نمونه استان تجليل شد.

هدف

برگزاري پنجمين دوره مسابقات فوتسال جام مساجد
بجنورد - خبرنگار قدس: پنجمين دوره مسابقات فوتسال جام مساجد در سالن شهداي دانش آموز بجنورد برگزار مي شود.اين مسابقات در 2 رده سني جوانان و نوجوانان از 4 تا 8 شهريور صبح و عصر برگزار مي شود.
مسابقات جام مساجد هر ساله با شركت بيش از 50 تيم برگزار مي شود.هدف از برگزاري اين مسابقات آشنايي بيشتر جوانان و نوجوانان با مسجد و ترويج فرهنگ نماز جماعت و انس و الفت با روحانيت عنوان شده است.
در اين دوره از مسابقات استانداري، سازمان ملي جوانان، شوراي شهر، هلال احمر، آموزش و پرورش، دانشگاه دولتي، دبيرخانه كانون مساجد و هيأت فوتبال همكاري مي كنند.

معرفي نفرات برتر مسابقات كاراته خراسان شمالي
اسفراين - خبرنگار قدس: پنجمين دوره مسابقات سبكهاي آزاد كاراته استان خراسان شمالي در شهرستان اسفراين با معرفي نفرات برتر پايان يافت.
به مناسبت گراميداشت هفته دولت پنجمين دوره مسابقات سبكهاي آزاد كاراته استان خراسان شمالي به ميزباني شهرستان اسفراين در محل سالن شهيدان مصرزاده برگزار گرديد.در اين دوره از مسابقات كه 85 نفر از شهرستانهاي اسفراين، بجنورد، فاروج، مانه و سملقان، جاجرم، شيروان و راز و جرگلان حضور داشتند ورزشكاران به صورت يك روزه با يكديگر رقابت كردند.
در مجموع تيمي، تيم كن شن كان از شهرستان بجنورد و اسفراين مقام اول و تيم دامي دوجوكو از بجنورد و اسفراين مقام دوم و تيم كيوكوشين از بجنورد در مقام سوم را از آن خود نمودند.منتخبان بزرگسالان از هر وزن 3 نفر به اردو دعوت كه نفرات هر وزن به مسابقات قهرماني كشور اعزام خواهند شد.

يك مسؤول: استاديوم تختي بجنورد براي مرمت به اعتبار نياز دارد
بجنورد- خبرنگار قدس: رئيس هيأت فوتبال خراسان شمالي گفت: تنها استاديوم ورزشي موجود در بجنورد براي مرمت و توسعه فضاي ورزشي به اعتبار نياز دارد.
بهمن جباري اظهار داشت: بخشي از هزينه هاي مورد نياز براي مرمت استاديوم تختي بجنورد تاكنون به صورت خودياري از محل مساعدتهاي شهرداري، هيأت فوتبال و كمكهاي مردمي تأمين شده است.
اين مسؤول در هيأت فوتبال خراسان شمالي با بيان اينكه در ماه هاي اخير 100 ميليون ريال براي آسفالت مقابل سكوهاي تماشاگران، تأسيسات آب و برق و زيرساختهاي پاركينگ استاديوم تختي هزينه شده است، گفت: اعتبار مورد نياز براي انجام مرمت كامل اين فضاي ورزشي يك ميليارد ريال است.
وي خاطر نشان كرد: اين استاديوم پنج هكتار وسعت دارد كه با توجه به تعداد تيمهاي فوتبال بجنورد، مرمت و توسعه زمينهاي چمن آن ضروري است.وي اذعان داشت: در شهرستان بجنورد 36 تيم فوتبال در 3 رده فعال هستند كه براي استعداديابي و شكوفايي اين تيمها، توسعه و مرمت تنها استاديوم اين شهرستان ضروري است.
به گفته وي مدرسه فوتبال بجنورد در دوره قبل 320 نفر و در دور جديد 190 نفر از علاقه مندان را پذيرش كرد.
استاديوم تختي بجنورد در شمال اين شهر با 50 سال قدمت، گنجايش 2 هزار تماشاگر را دارد.

مسابقات كشتي قهرماني روستاييان در خراسان شمالي

بجنورد - خبرنگار قدس: مسابقات كشتي قهرماني روستاييان استان خراسان شمالي براي اعزام به مسابقات قهرماني كشور با معرفي نفرات برتر به كار خود پايان داد.
در اين دوره از رقابتها 20 كشتي گير با هم به رقابت پرداختند كه در وزن 50 كيلوگرم اويس حسين زاده از بجنورد، 55 كيلو جلال عليزاده از شيروان، 66 كيلو جواد الهيان از بجنورد، 84 كيلو مجيد براتعلي زاده از شيروان، 96 كيلو اميد سلحشور از شيروان در 120 كيلوگرم مامران دوللو از بجنورد به عنوان نفرات برتر هر وزن معرفي شدند.
نفرات برگزيده اين رقابتها به مسابقات كشتي قهرماني روستاييان كشور كه از ششم شهريور ماه در استان سمنان شهر گرمسار برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.

برتري تيم فوتبال خليل آباد در مسابقات ليگ دو استان
خليل آباد- خبرنگار قدس: رئيس اداره تربيت بدني خليل آباد گفت: تيم فوتبال پرسپوليس جعفرآباد نماينده فوتبال شهرستان خليل آباد توانست در مسابقات ليگ دو استان به دور دوم اين مسابقات راه يابد.
غلامرضا توكلي با بيان اينكه اين مسابقات با شركت نمايندگان گناباد، تربت حيدريه، رشتخوار و خليل آباد به ميزباني شهرستان گناباد برگزار گرديده، افزود: نماينده شهرستان خليل آباد موفق شد با 3 پيروزي و يك تساوي و كسب ده امتياز جواز حضور در مرحله بعدي اين مسابقات را از آن خود كرده و به دور دوم مسابقات راه يابد.

كسب دو مقام دومي تيم كيك بوكسينگ خراسان شمالي در مسابقات كشوري
بجنورد- خبرنگار قدس: با اعزام تيم كيك بوكسينگ بانوان استان به مسابقات قهرماني كشور كه در تهران برگزار شد، فاطمه ايزانلو و مينا ملازاده در اوزان 55- و 65- كيلو در رده سني جوانان مقام دوم را كسب كردند.
همچنين در رده سني بزرگسالان خانمها صادقي و زهرا ايزانلو در اوزان 45- و 55- كيلو موفق به كسب مقام سوم شدند.
خبرديگري حاكي است، آزمون ارتقاي كمربند قرمز تا دان 2 كشوري با همكاري هيأت تكواندو استان برگزار شد كه در اين آزمون 45 نفر از خواهران و 81 نفر از برادران حضور داشتند.
همچنين يك دوره كلاس مربيگري درجه 3 كشور با حضور 10 نفر از بانوان و 20 نفر از آقايان به مربيگري معاونيان و برزگري به مدت يك روز در سالن آزادي بجنورد برگزار شد كه پس از قبولي و گذراندن آزمون به شركت كنندگان گواهينامه اهدا خواهد شد.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 859]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن