تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819970753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سازمان هاي غيردولتي ابزار آمريكا در پاكستان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سازمان هاي غيردولتي ابزار آمريكا در پاكستان
سازمانهاي مخفي آمريكا قصد دارند سازمان هاي غيردولتي را در پاكستان به نيروي قدرتمندي به نفع خود تبديل نمايند.
در سال 1380 يك خبر از واشنگتن واصل شد كه « يك تيم از افسران عاليرتبه سازمان اطلاعات نظامي آمريكا پس از بازديد از تاسيسات و سلاح هاي هسته اي پاكستان نسبت به تدابير امنيتي در اين مراكز ابراز عدم رضايت كرده و پيشنهاد كرده اند كه براي بهبود نظام امنيتي ابزارآلات و خدمات آموزشي و مشاوره اي را به پاكستان ارائه دهند. رئيس هيات آمريكايي « سرتيپ كيون چيلتون » در سفر سه روزه خود به پاكستان و ديدارهايش با مقامات پاكستاني آنها را از نگراني هاي خود آگاه كرده و گفته است كه مقامات نظامي پاكستان همدرد و دلسوز طالبان هستند بنابراين اين نگراني وجود دارد كه اين افسران سلاح هاي هسته اي را به سرقت برده و تحويل طالبان دهند لازم است پاكستان سلاح هاي هسته اي خود را به « جاي ديگري » منتقل كند و اين كه آمريكا روش هاي جايگزين ذخيره سازي سلاح ها و سيستم جديد امنيتي را به پاكستان پيشنهاد كرده تا نگراني آمريكا رفع گردد » .
بعد از آن روزنامه واشنگتن پست خبر داد كه « پاكستان سلاح هاي هسته اي خود را به شش نقطه جديد انتقال داده است » و اين كه حكومت آمريكا نگران بود كه مبادا سلاح هاي هسته اي پاكستان مورد حمله قرار گيرد و به سرقت برود و اين كه پاكستان مواد مورد نياز براي مونتاژ 30 الي 40 بمب هسته اي را در اختيار دارد .
به دنبال آن تحليلگر مسائل نظامي سرتيپ بازنشسته « شمس الحق قاضي » در روزنامه « نواي وقت » در سال 1380 نوشت : قبل از بحران فعلي ما به هيچ نيروي متفرقه به ويژه فرد يا گروه بيگانه اجازه نمي داديم كه در اطراف تاسيسات هسته اي ما حضور يابد و حتما خوانندگان فراموش نكرده اند كه سفير فرانسه در تلاش براي حضور در تاسيسات هسته اي دندان هايش را از دست داده بود اما اكنون آنگونه كه وزير دفاع آمريكا اظهار نموده پاكستان همه دارايي هاي (استراتژيك ) خود را در اختيار آمريكا قرار داده است » .
.... شبكه تلويزيوني آمريكا « نيوز باي نايت » از قول سفير سابق آمريكا در پاكستان « رابرت اوكلي » خبر داد كه « پاكستان و آمريكا توافق كرده اند نيروهاي امنيتي هر دو كشور (يعني آمريكا و پاكستان ) امنيت سلاح هاي هسته اي پاكستان را تامين و به صورت مشترك بر آن نظارت خواهند كرد.
... وزير خارجه آمريكا « كونداليزا رايس » در تاريخ 3 بهمن 1384 در صحن مجلس سناي اين كشور گفت : « سلاح هاي هسته اي پاكستان در امنيت كامل قرار دارد و آنچه را كه ايالات متحده براي حفظ اين سلاح ها از دست تروريست ها انجام داده است نمي تواند افشا كند » .
كانديداي سابق انتخابات رياست جمهوري آمريكا « جان كري » پرسيد كه « آيا پاكستان به اين قول خود عمل كرده است كه در آزادي عدم بازجويي از دانشمند هسته اي پاكستان « دكتر عبدالقديرخان » جاسوسان آمريكا را وارد ايران نمايد و رايس گفت : « اطلاعاتي كه ما در اين زمينه از پاكستان مي خواستيم به ما داده شده است » .
كونداليزا رايس ـ كه هنوز تصدي وزارت امور خارجه را به عهده نگرفته بود ـ در پاسخ به سئوال ديگري از سوي جان كري گفت : « ما براي موقعيت اضطراري در صورت تغييرات ناگهاني در پاكستان طرح فوق العاده اي تهيه نموده ايم » .
باتوجه به اظهارات فوق مقامات آمريكايي . چند واقعيت به دست مي آيد :
تاسيسات و سلاح هاي هسته اي پاكستان به طور كامل تحت كنترل آمريكا است .
تروريست هايي كه خود آمريكا به وجود آورده ديگر به اين سلاح ها دسترسي ندارند و افسران نظامي پاكستاني نيز كه با طالبان احساس همدردي مي كنند ديگر توان و امكان به سرقت بردن اين سلاح ها را ندارند و نمي توانند آنها را به طالبان يا اسامه بن لادن تحويل دهند . (1 )
ولي ... در صورت تغيير و تحولات در پاكستان و « به عبارت آشكارتر در صورت كنار رفتن ژنرال مشرف از صحنه قدرت » گزينه حمله به تاسيسات هسته اي پاكستان و انهدام آنها بدون شك منتفي نخواهد بود...
طرح هايي در راستاي تهي ساختن پاكستان (2 )
سازمان هاي غيردولتي در حقيقت نهادهاي خارجي هستند كه سرپرستي و حمايت مالي آنها در دست قدرت هاي خارجي است . نظارتي بر اين سازمان ها وجود ندارد و هيچ سيستمي براي حسابرسي آنها وجود ندارد. سازمان هاي حسابرسي كشور هيچ سرو كاري با اين سازمان ها كه مانند قارچ در همه جا روييده اند ندارند. اما از سوي ديگر اين سازمان ها اجازه دارند با همه اقشار جامعه آزادانه ارتباط داشته باشند و انواع فسادها را در جامعه رواج دهند و آزادي كامل دارند كه اقشار جامعه را تحت تاثير فرهنگ غرب قراردهند. « بنياد زن » و بنيادها و سازمان هاي همفكر آن تحت عنوان « آزادي زن » و « احقاق حقوق زنان » زنان پاكستاني را آزادانه در معرض هوس هاي مردان قرار مي دهند و با پايمال نمودن پاكيزگي و قداست جامعه اسلامي زنان مسلمان را از حريم خانه بيرون آورده به كالاي تجاري تبديل مي كنند و در اين زمينه فعاليت هاي آشكاري دارند.
« بنياد آغاخان » (3 ) در راستاي سكولاريزه نمودن نظام آموزشي كشور فعاليت مي كند و قدرت هاي خارجي تا حدود زيادي در زمينه آموزشي و پرورشي در امور ما دخالت مي كنند و سازمان سياي آمريكا مي كوشد سازمان هاي غيردولتي را در پاكستان به قدرت سازمان يافته و نيرومند تبديل كند.
« خانم نانسي پاول » سفير سابق آمريكا در پاكستان در تاريخ 18 بهمن 1383 در كارگاهي ـ كه توسط بنياد آغاخان و يك سازمان خيريه آمريكايي در اسلام آباد برگزار شده بود ـ طي سخناني گفته بود : « چنانچه مقررات ثبت سازمان هاي غيردولتي اصلاح و متحول شود نتايج بهتري به دست خواهد آمد; فرصت هاي جديدي در زمينه هاي آموزشي بهداشت و كارهاي عمراني ايجاد خواهد شد » .
وي در ادامه گفته بود : « من از عملكرد بنياد آغاخان تحت تاثير قرار گرفته ام و مي خواهيم سازمان هاي غيردولتي بيشتري به اين موقعيت دست يابند كه بتوانيم كمك هاي مالي را در اختيارشان قرار دهيم ... ما به وسيله بنياد آغاخان سازمان هاي غيردولتي را سازماندهي خواهيم كرد » .
از سوي ديگر دولت پاكستان در زمينه كنترل كردن نظام آموزن هاي موسسات آموزشي و مدارس و دانشكده ها و دانشگاه ها به بنياد آغاخان اختيارات تام داده است ; در زمينه تدوين كتاب هاي درسي مراكز آموزشي رسما با اين بنياد معاهده امضا كرده است و بدينسان سازمان هاي غيردولتي تحت حمايت دولت فعاليت هاي خود را ادامه مي دهند كه اين در واقع طرح بسيار خطرناكي در جهت ميان تهي كردن پاكستان ارزيابي مي شود.
شبكه سازمان هاي غيردولتي در پاكستان
تا سال 1383 تعداد سازمان هاي غيردولتي ثبت شده در پاكستان 56219 سازمان بوده كه تعداد كاركنان و كارمندان رسمي آن 300 هزار نفر و تعداد داوطلبان وابسته به آن 200 هزار نفر بوده است . در ايالت پنجاب تعداد اين سازمان ها 33168 بوده كه تنها 4000 سازمان در شهر لاهور فعاليت مي كردند (كه با گذشت دو سال از آن زمان اين تعداد افزايش چشمگيري داشته است ). در ايالت سند تعداد اين سازمان ها 16891 در ايالت سرحد 3033 و در ايالت بلوچستان 3367 بوده است .
براساس يك برآورد آماري (ديگر) تعداد فعالان اين سازمان ها در واقع 6 ميليون نفر است كه اين تعداد ده برابر نيروهاي ارتش و بيست برابر نيروهاي انتظامي و پليس است .
براساس مقتضيات دفاعي وجود چنين شبكه بزرگ سازمان هاي خارجي در كشور نيازمند توجه فوري بوده و لازم است كه اين شبكه فورا تحت كنترل دولت پاكستان قرار گيرد و الا چنانچه وضعيت وخيمي در كشور بروز كند اين شبكه مي تواند به عنوان ماري در آستين عليه منافع كشور وارد عمل شود.
دولت پاكستان در سال 1384 اعلام كرد كه تعداد سازمان هاي غيردولتي ثبت شده در كشور يكصد هزار سازمان است كه اين آمار نشان از افزايش چشمگير اين سازمان ها دارد. اين سازمان ها علاوه بر دريافت هاي كلان از قدرت هاي خارجي از دولت پاكستان نيز ميلياردها روپيه اعتبارات مالي دريافت مي نمايند. چندين سازمان غيردولتي از درآمد حاصله از زكات كشور (كه توسط دولت از حساب هاي مالي اهل تسنن كسر مي شود) دهها ميليون روپيه دريافت مي نمايند.
امداد ايالت متحده
اين سازمان يك نهاد آمريكايي است كه در كشورهاي در حال توسعه فعاليت مي كند و (بظاهر) در زمينه هاي رفاهي و خيريه آموزشي اجرايي و انتظامي نظامي بهداشتي و... به دولت ها و ملت ها كمك مي كند. هرگاه آمريكا بخواهد همكاري استراتژيك كشوري را جلب نمايد سازمان « يو اس آيد » در آن كشور رسما شروع به فعاليت مي كند تا بتواند مردم و دولت آن كشور را براي همكاري با آمريكا مهيا سازد و آنها را به اين كار وادار نمايد.
در قرن گذشته و در دهه 1360 جنگي طولاني در افغانستان عليه اشغال نظامي شوروي روي داد . پاكستان در اين جنگ هم پيمان خط مقدم ايالات متحده بود; بنابراين سازمان « يو اس آيد » بطور رسمي در پاكستان فعاليت مي كرد ولي به محض آن كه شوروي در افغانستان شكست خورد اين سازمان رخت سفر بربست و پاكستان را ترك نمود و آمريكا كه در حمايت از مردم افغانستان سراسر دنيا را به حركت وادار كرده بود. آنها را به حال خود واگذاشت و ميليون ها افغاني بي خانمان و مهاجر در كشورهاي خارجي را ناديده گرفت و كار تامين مواد غذايي و دارويي اين انسان هاي بيچاره را فورا تعطيل كرد و آنها را تنها گذاشت تا از گرسنگي بميرند و يا بر اثر سرما تلف شوند.
هنگامي كه با هدف انتقام 20 شهريور (11 سپتامبر) آمريكا هم پيمانان خود را براي حمله به افغانستان فراخواند سازمان « يو اس آيد » بازهم خيمه و خرگاه را به پاكستان منتقل كرد و رئيس اين سازمان « باراك اس وارد » به مطبوعات گفت : « اين بار كار اين سازمان با اعتباري بالغ بر 50 ميليون دلار آغاز خواهد شد و سال بعد اين اعتبار به 80 ميليون دلار افزايش خواهد يافت . و اين كه اين برنامه مشروط به حصول اهداف عمليات عليه القاعده نمي باشد. براساس اين برنامه احزاب سياسي نيز سازماندهي خواهند شد; به احزاب سياسي آموزش هاي تشكيلاتي و ساماندهي تشكيلاتي داده خواهد شد; كار ايجاد ثبات سياسي از طريق ادارات بهداشت و درمان و سازمان هاي غيردولتي دنبال خواهد شد; به امور اجتماعي و آموزش و بهداشت توجه ويژه بذل خواهد گرديد; و براي تقويت رسانه ها با ارباب رسانه ها نيز مشورت خواهد شد » .
اين سازمان در انتخابات اخير در پاكستان 2 ميليون دلار كمك مالي در اختيار دولت قرار داد . به سفارش اين سازمان دولت آمريكا كمك هاي مالي را جهت انجام فعاليت هاي مختلف در اختيار آن قرار مي دهد.
حزب مردم پاكستان در تاريخ 18 مرداد 1383 در يك بيانيه مطبوعاتي از « سازمان ملي حسابرسي » خواست كه به حيف و ميل 14 ميليون دلار كمك مالي « يواس آيد » توسط مقامات دولتي رسيدگي كند زيرا كمك مالي يواس ايد كه « به منظور آموزش قانون گذاري نمايندگان مجلس در اختيار دولت قرار گرفته در حال حيف و ميل شدن توسط دولتمردان است و علاوه بر رئيس مجلس ملي برخي نمايندگان مجلس نيز با استفاده از اين كمك ها به سفرهاي خارجي مي روند و شبكه تلويزيوني كه قرار بود با استفاده از اين اعتبارات تاسيس شود دولت مجوز آن را هنوز صادر نكرده است » .
مي توان گفت كه بدين ترتيب كمك هاي ما لي اين سازمان بسان ثروت بادآورده باعث فساد در جامعه مي شود و در عين حال گماشته هاي آمريكا با استفاده از اين اعتبارات در ادارات سازمان ها و نهادهاي كشور نفوذ مي كنند.
در تاريخ 24 فروردين 1383 سفير سابق آمريكا خانم نانسي پاول گفته بود كه « آمريكا 5000 نفر از معلمان پاكستاني را آموزش خواهد داد ما در دانشگاه هاي آمريكا از دانشجويان رشته هاي تجربي و علوم استقبال خواهيم كرد و سازمان يواس ايد در جهت گسترش همكاري هاي خود با پاكستان در زمينه هاي آموزشي راه هاي جديدي را جستجو خواهد كرد » .
... پاكستان بعد از 20 شهريور (11 سپتامبر) در آنچه كه جنگ عليه تروريسم خوانده شد بيش از انتظارات آمريكا در تعرض به طالبان به اين كشور كمك كرد و تسهيلات در اختيارش گذاشت . پاكستان شروط آمريكا از جمله « آزادي رفت وآمد نظاميان آمريكا به سرزمين خود » « واگذاري گذرگاه هاي موردنياز به نيروهاي آمريكايي » « ارائه تسهيلات لجستيكي و پشتيباني به ارتش آمريكا » و « تبادل اطلاعات با آمريكايي ها » را با « سخاوت تمام » پذيرفت . دولت آمريكا و رئيس جمهور بوش پاكستان را بارها و بارها « خط مقدم جنگ عليه تروريسم » ناميدند و قصيده هايي را در شان ژنرال پرويز مشرف سرودند! اما آمريكا در عمل هميشه از رفتار آبرومندانه با پاكستان پرهيز كرد . مجلس نمايندگان آمريكا طرح اعطا كمك 3 ميليارد دلاري را به پاكستان تصويب كرد و همزمان دستورالعمل پرداخت سه مرحله اي اين كمك ها را نيز تعيين كرد . قسط نخست اين كمك ها مبلغ يك ونيم ميليارد دلار بود كه پرداخت آن از سال 1384 آغاز شد كه در كنار آن شروط تازه اي نيز تعيين گرديد از جمله اين كه پاكستان بايد اطمينان دهد كه در جهت پايان دادن به تروريسم در آينده نيز با آمريكا همكاري خواهد كرد پاكستان در زمينه كاهش سلاح هاي هسته اي فعالانه اقدام خواهد كرد و اين كشور سفر خود را به سمت دموكراسي ادامه خواهد داد و... سپس به پاكستان فشارهاي زيادي وارد شد كه نيروهاي خود را به عراق اعزام كند اسرائيل را به رسميت بشناسد عدم ارتباط خود را در خصوص هدايت و سرپرستي جهاد كشمير اعلام كند... اين در حالي است كه نهاد آمريكايي « سنت كام » زيان هاي مالي پاكستان از ناحيه همكاري استراتژيك با آمريكا در جهاد افغانستان را 10 ميليون دلار تخمين زده بود . شكي نيست كه زيان هاي پاكستان خيلي بيشتر از 10 ميليون دلار بوده است اما وزير خزانه داري وقت پاكستان « شوكت عزيز » (به منظور جلب رضايت آمريكا) اين زيان ها را تنها يك ميليون دلار اعلام كرده و كمك هاي سه ميليارد دلاري را با پذيرش دستورالعملي مبتني بر به دست گرفتن كشكول گدايي و سماجت گداگونه ـ كه از سوي آمريكا تعيين شده بود ـ قبول كرد.
در سال 1382 وقتي رئيس جمهور پاكستان ژنرال مشرف به آمريكا سفر كرد از وي تعريف ها و تمجيدهاي زيادي به عمل آمد و رئيس جمهوري آمريكا او را « پسنديده ترين و مطلوب ترين انسان » لقب داد (و از او در كمپ ديويد پذيرايي كرد) اما هياتي كه با اميدهاي زيادي همراه وي به آمريكا رفته بود نااميد برگشت و آمريكا از دادن هرگونه فن آوري جديدي كه بتواند پاكستان را در هر زمينه به استقلال تكنولوژي برساند به شدت امتناع ورزيد.
در رابطه با اعطا كمك هاي آمريكايي به پاكستان كميته امور خارجه مجلس سناي آمريكا ابراز رضايت و اعلام كرده است كه « برنامه هسته اي پاكستان اينك در دستان بسيار مطمئني است » اما ملت پاكستان از اين اظهارات آمريكايي ها و سرنوشت سلاح هاي هسته اي خود كاملا بي خبر است .
آمريكا براساس « تضمين هاي نامعلوم دولت پاكستان » رسما در حال قانون گذاري براي سلاح هاي هسته اي پاكستان است و چنين به نظر مي رسد كه گويي پاكستان يكي از مستعمره هاي آمريكا است ; همان طوري كه بريتانيا براي مستعمرات خود قانون گذاري مي كرد. به طوري كه سناتور دموكرات « جوبايدن » لايحه اي را در اين رابطه به مجلس سناي آمريكا ارائه داده و گفته است كه « آمريكا مي خواهد اين قانون را براي پاكستان تصويب كند!; زيرا كه پاكستان در قلع و قمع رژيم طالبان در افغانستان كمك هاي بي سابقه اي را در اختيار آمريكا قرار داده است و اكنون دولت پاكستان در ايالت شمالي (يعني شمال غربي ) خود دست به عمليات مشابهي زده است » . جوبايدن همچنين گفته است آمريكا مي خواهد مطمئن شود كه « موضوعات بحراني موجود در « روابط ويژه » آمريكا و پاكستان دچار تنش نشود و پاكستان خودش با بي ثباتي روبرو نشود!!! » . اين قانون در حال تصويب است و يك فهرست نيز منتشر شده است كه براساس اين قانون مي تواند به ايجاد « ثبات » در پاكستان كمك كند!.
اين فهرست به شرح ذيل است :
1 ـ پاكستان در زمينه انرژي هسته اي مشمول برنامه هاي تكميل (و برآوردن اهداف ) سياست خارجي آمريكا خواهد بود .
2 ـ براي نجات از فقر و فساد (حيف و ميل و فساد مالي رايج در كشور) تدابيري اتخاذ خواهد شد تا اين كشور با ثبات باشد .
3 ـ نهادهاي دولتي فعالتر خواهند شد تا عملكردشان موثر باشد .
4 ـ در راستاي ترويج موسسات آموزشي ميانه رو و سكولار به دولت پاكستان كمك خواهد شد .
5 ـ در راستاي حصول اطمينان از حكومت قانون ... و تثبيت و تقويت نهادهاي دمكراتيك پاكستان به اين كشور كمك خواهد شد .
6 ـ به صورت موثر و با روش هاي نيرومند از گسترش افراط گرايي اسلامي در پاكستان جلوگيري خواهد شد .
حالا تمامي پاكستاني هاي وطن دوست و آگاه از اهميت ايدئولوژي تاسيس پاكستان بايد به اين لايحه توجه نمايند و بايد تلاش كنند بدانند كه با اجازه چه كسي و چگونه اين اختيار به آمريكا منتقل شده است كه در يك كشور مستقل و آزاد چنين اقدامات و عملياتي انجام دهد بايد همگان بدانند كه پاكستان با شعار « لااله الاالله » به استقلال رسيده و براساس قطعنامه اي معنون به « قرارداد مقاصد » متعهد است كه نظام اسلام را به مرحله اجرا بگذارد اما امروز تعاليم مذهبي و كتب درسي و نظام آموزشي و برنامه هسته اي و... از دست ما خارج شده است .
مبالغ و اعتبارات پيش بيني شده در اين لايحه به صورت مرحله اي در مدت چهار سال آينده در اختيار پاكستان قرار خواهد گرفت . تفصيلات كمك ها و اعتبارات پيش بيني شده در لايحه كه در فروردين 1384 توسط سفير آمريكا شرح داده شده از اين قرار است :
... اعتبار عمومي براي نيل به تمامي اهداف = 50 ميليون دلار
... بهداشت ملي و رفاه كودكان = 35 ميليون دلار
... كمك اقتصادي به پاكستان = 350 ميليون دلار
... براي كمك به نيروهاي مبارزه با موادمخدر و ساير سازمان هاي مجريان قانون (نيروهاي انتظامي و امنيتي ) = 5 ميليون دلار
... كمك به مبارزه با تروريسم = يكصد هزار دلار
... براي كمك به آموزش هاي نظاميان پاكستان ـ 2 ميليون دلار
... جهت آموزش نيروهاي ارتش پاكستان در خارج از كشور ـ 300 ميليون دلار
اين لايحه كمك هاي آمريكايي تحت عنوان « پايان دادن به فقر و همكاري در زمينه هاي آموزشي و بهداشت » تهيه شده است و علت تهيه آن اين گونه توضيح داده شده است .
« دولت پاكستان در قلع وقمع طالبان در افغانستان كمك هاي بي سابقه اي را در اختيار آمريكا قرار داده است ; اين كشور در ايالت شمالي خود دست به عمليات مشابهي زد;... و در « مناطق جنوبي شهرستان وزيرستان » (شهرستان وزيرستان جنوبي ) عمليات هايي انجام گرفته است .
با اين حال اف بي آي ـ كه از سوي آمريكا در پاكستان مستقر شده ـ پرچم سرخ را در شهرستان « وزيرستان شمالي » به اهتزاز درآورده و در اين منطقه نيز نيروهاي پاكستان عمليات خود را آغاز كردند زيرا اعضاي « القائده » و تروريست هاي خارجي اينك در وزيرستان شمالي گرد آمده اند.
اكنون كه اين منت بر سر پاكستان نهاد شده همزمان از سوي آمريكا اعلام شده است كه هواپيماي اف ـ 18 ساخت آمريكا به زودي در اختيار هند (كه رقيب سنتي پاكستان به شمار مي رود) قرار خواهد گرفت تا برتري هند در منطقه برقرار بماند.
منبع ـ هفته نامه « نداي ملت » چاپ پاكستان
تنظيم ـ مهدي جهانتاب
پاورقي :
1 ـ به دنبال شهادت ديپلماتها و خبرنگار ايراني در حين حمله طالبان به شهر مزارشريف در شمال افغانستان و استقرار نيروهاي ايراني در مرز افغانستان « طالبان چندين بار تهديد كرد كه در صورت حمله ايران آنها از سلاحهاي هسته اي استفاده خواهند كرد » .
2 ـ قابل توجه است كه بيشتر وزيران اولين كابينه آقاي مشرف ـ پس از كودتاي 1378 ـ اعضا و روساي سازمانهاي غيردولتي بوده اند كه اين امر براي ناظران سياسي مايه حيرت بود ضمن اين كه « حامد كرزاي » رئيس جمهور افغانستان قبل از ورود به افغانستان در سال 1381 در شهر كويته متصدي يك سازمان غيردولتي بوده و در همانجا با خانم زينت كرزي ـ كه او هم عضو آن سازمان بوده ـ ازدواج نموده است .
3 ـ كريم آغاخان ـ كه صاحب اين بنياد است ـ نواده آغاخان محلاتي و رهبر كنوني اسماعيليان آغاخاني و يكي از جاده صاف كن هاي استعمار انگليس بوده و پس از آن در راستاي تحكيم سلطه استكبار آمريكا در كشورهاي مختلف تلاش مي كند.
 دوشنبه 4 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن