تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):علم ما به شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821117638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
طلا ماراتن به ساموئل وانجيرو رسيد

ساموئل كامائو وانجيرو از كنيا نشان طلاي دوي ماراتن المپيك پكن را به خود اختصاص داد كه اين براي نخستين بار است كه يك دونده از كنيا قهرمان دوي ماراتن بازي هاي المپيك مي شود.
او مسير 42 كيلومتر و 195 متري مسابقه را در دو ساعت و 6 دقيقه و 32 ثانيه و جلوتر از غريب از مراكش و كبده از اتيوپي به خط پايان رسيد.
وانجيروي 21 ساله كه در فوكواوكا زندگي مي كند، براي نخستين بار كنيا را به نشان طلاي ماراتن در المپيك رساند.
كنيا با 5 طلا در بازي هاي پكن از تيوپي كه 4 طلا در دووميداني به دست آورده بود، پيشي گرفت.
هايله گبرسيلاسي ركورددار اتيوپيايي به دليل نگراني از آلودگي هوا در اين رقابت شركت نكرد.

پايان المپيك بيست و نهم با قهرماني چين
ايران در مكان پنجاه و يكم

المپيك 2008 پكن به پايان رسيد و ايران با يك طلا و يك برنز در مكان پنجاه و يكم قرار گرفت.
سرانجام المپيك بيست و نهم پس از هجده روز رقابت به پايان رسيد و چين با درخشش خيره كننده خود آمريكا را جا گذاشت و با 51 طلا، 21 نقره و 28 برنز بر صدر ايستاد.
آمريكا نيز با 36 طلا، 38 نقره و 36 برنز دوم شد و روسيه در روزهاي پاياني از زير سايه بريتانيا بيرون آمد و با 23 طلا، 21 نقره و 28 برنز در جايگاه سوم قرار گرفت.
87 كشور در المپيك صاحب مدال شدند كه ايران با طلاي هادي ساعي و برنز مراد محمدي در مكان پنجاه و يكم قرار گرفت.

رقابت هاي واليبال بازي هاي المپيك
آمريكا طلاي واليبال را هم برد
تنها و پس از دو ماه از گذشت قهرماني آمريكايي ها در فينال مسابقات ليگ جهاني واليبال، سيا ه پوشان قاره آمريكا به دومين مدال طلاي خود طي چند ماه اخير دست يافتند.
گفتني است كه ديروز در ديدار پاياني رقابت هاي واليبال بازي هاي المپيك تيم ملي آمريكا به مصاف تيم برزيل قهرمان دوره گذشته بازي هاي المپيك رفت و در پايان با كسب پيروزي سه بر يك كسب مدال طلاي خود را جشن گرفت.
در ديدار سخت و نفس گير تيم ملي آمريكا به رغم شكست در ست نخست كه با نتيجه20 بر 25 رقم خورد در ست هاي دوم، سوم و چهارم مقابل تيم بلند آوازه برزيل به پيروزي دست يافت.
در ديداري كه داوراني از چين و مجارستان آن را قضاوت كردند، كلايتون استنلي با كسب 20 و ريلي سالمون با كسب 13 امتياز، امتيازآورترين بازيكنان تيم آمريكا بودند.
در تيم برزيل هم دانته آمارال با كسب 15 و گيلبرتو گودي (جيبا) با كسب 14 امتياز بهترين نفرات تيم شان لقب گرفتند. اما پيش از اين ديدار در مرحله رده بندي تيم روسيه موفق شد سه بر صفر تيم ملي ايتاليا را مغلوب نموده و مدال برنز مسابقات را از آن خودنمايد.

سفرصمدنيكخواه بهرامي به فرانسه

صمد نيكخواه بهرامي ملي پوش تيم بسكتبال كشورمان سه شنبه يا چهارشنبه هفته جاري عازم فرانسه مي شود تا تمرينات خود را با تيم شوله براي حضور يك ساله در اين تيم آغاز كند.
وي كه در جريان برگزاري پيكارهاي المپيك 2008 پكن قرارداد يك ساله اي را با شوله امضا كرد اين روزها در تداركات سفر به اين كشور است تا از ساير بازيكنان تيم جديدش عقب نماند چرا كه چند روزي از آغاز تمرينات تيم شوله مي گذرد.
وي كه سال گذشته همراه با تيم مهرام قهرمان ليگ برتر باشگاه هاي كشور شد يك سال از قرارداد باقي مانده خود با اين تيم را به حالت تعليق در آورد. وي ديروزآخرين نشست خود مديرعامل تيم سابقش را برگزار كرد تا تكليف يك سال قرار داد باقي مانده خود با اين تيم را مشخص كند.

مسابقات بسكتبال المپيك پكن
برنز به آرژانتين رسيد

تيم ملي بسكتبال آرژانتين حريف تيم ايران در بازي هاي بسكتبال المپيك پكن به مدال برنز بيست و نهمين دوره اين بازي ها دست يافت.
گفتني است كه تيم ملي بسكتبال آرژانتين روز گذشته در برابر تيم ملي ليتواني ديگر هم گروه ايران در اين مسابقات قرار گرفت و در پايان توانست با كسب پيروزي به مدال برنز اين دوره از مسابقات دست يابد.
تيم ملي آرژانتين در اين ديدار به لطف درخشش دلفينو و لوئيس اسكولا توانست شكست مقابل آمريكا در مرحله نيمه نهايي مسابقات را با كسب جايگاه سوم المپيك جبران كند. آنها كه مدعي اصلي عنوان قهرماني در اين دوره از مسابقات بودند پس از اينكه از راهيابي به ديدار پاياني بازماندند، توانستند در يك بازي كاملا برتر در وقت هاي اول، دوم و سوم ديدارشان برابر ليتواني به كارشان در جام بيست و نهم خاتمه دهند.

كره جنوبي قهرمان تكواندو شد
ايران در مكان چهارم ايستاد

در پايان مسابقات تكواندو بازيهاي المپيك 2008 پكن تيم سه نفره تكواندو ايران با تك مدال طلاي هادي ساعي در مكان چهارم جدول رده بندي اين مسابقات ايستاد.
گفتني است كه در پايان رقابت هاي تكواندو بازيهاي المپيك تابستاني پكن كره جنوبي كه با چهار نماينده در اين مسابقات شركت كرده بود با كسب چهار مدال طلا عنوان قهرماني را به خود اختصاص داد. تيم ايران كه در اين مسابقات سه نماينده داشت با تك مدال طلاي هادي ساعي در مكان چهارم قرار گرفت. تيم ايران در بخش مردان به همراه مكزيك در جاي دوم قرار گرفت.
در اين رده بندي كه با احتساب رقابت در بخش هاي مردان و زنان تعيين مي شود پس از كره جنوبي، مكزيك با دو طلا نايب قهرمان شد و چين با يك طلا و يك برنز بر سكوي سوم ايستاد.
تيم آمريكا با يك نقره و دو برنز كه توسط خانواده سه نفره لوپز به دست آورد پس از ايران در جاي پنجم ايستاد و تركيه با يك نقره و يك برنز ششم شد.

مسابقات بسكتبال المپيك پكن
آمريكا قهرمان شد
تيم ملي بسكتبال در روز درخشش كوبي برايانت، ستاره بي چون و چرايش عنوان قهرماني رقابت هاي بسكتبال بيست و نهمين دوره بازي هاي المپيك پكن را بدست آورد.
گفتني است كه تيم ملي بسكتبال آمريكا در ديدار پاياني بازي هاي بسكتبال المپيك پكن در برابر تيم ملي اسپانيا قهرمان جهان قرار گرفت و در پايان با ارايه يك بازي برتر با نتيجه118 بر 107 مقابل اين تيم به پيروزي دست يافت.
آمريكايي هاي بلندآوازه در بسكتبال با درخشش ديويد ويد، كوبي برايانت و لبرون جيمز توانستند تيم سخت كوش و منظم اسپانيا را از پيش رو بردارند و يك مدال طلاي ديگر را به افتخارات چندين چندساله خود اضافه كنند. در سوي ديگر ميدان هم فرناندز و پوگسول هر كدام با كسب 22 و 21 امتياز روز پرباري را پشت سر گذاشتند اما، در نهايت مغلوب تيم سياه پوش آمريكا شدند.
در تيم آمريكا ديويد ويد با كسب 27 امتياز، دو ريباند به عنوان امتيازآورترين بازيكن ميدان معرفي شد. اين در حالي بود كه كوبي برايانت به عنوان بهترين ورزشكار روز شانزدهم بازي هاي المپيك معرفي شد. او با كسب 110 امتياز در رده ي نخست بهترين هاي اين روز قرار گرفت.

معمارزاده پايان اين هفته جراحي مي شود

ميثاق معمارزاده دروازه بان مصدوم پرسپوليس به احتمال فراوان تا پايان اين هفته زانويش را به تيغ جراحان مي سپارد.
وي كه در بازي با پاس همدان دچار پارگي رباط صليبي شد، تا پايان اين هفته مورد عمل جراحي قرار مي گيرد. فريد زرينه پزشك پرسپوليس در مورد آخرين وضعيت وي گفت: براي عمل جراحي بايد ورم زانو خوابيده شود و حركت پا طبيعي باشد، به همين دليل معمارزاده درحال حاضر فيزيوتراپي مي كند تا براي عمل جراحي آماده شود. اگر همه چيز خوب پيش برود، معمارزاده تا پايان اين هفته تحت عمل جراحي قرار مي گيرد.

برترين هاي هفته سوم ليگ برتر فوتبال
كريم باقري با اخلاق ترين بازيكن

روابط عمومي فدراسيون فوتبال در راستاي ارج نهادن و بزرگداشت بازيكنان و مربيان برتر اخلاق كريم باقري را به عنوان با اخلاق ترين بازيكن هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران برگزيد. از اين پس در برترين ها، مربي برتر اخلاق، بازيهاي برتر جوانمردانه و ميزبان برتر اخلاق نيز معرفي مي شوند. در برترين هاي هفته سوم كريم باقري بازيكن برتر اخلاق، پرويز مظلومي مربي برتر، بازي فجر شهيد سپاسي و مس كرمان با اخلاق ترين بازي و صبا قم به عنوان برترين ميزبان شناخته شدند.

جان واريو از هفته پنجم در استقلال

هافبك برزيلي تيم فوتبال استقلال تهران از هفته پنجم رقابتهاي ليگ برتر فوتبال باشگاههاي ايران با صلاحديد قلعه نوعي مي تواند، براي اين تيم بازي كند.
به گزارش ايرنا، جان واريو كه سه هفته اول فصل را به دليل مصدوميت از دست داد، در تمرين پنج شنبه هفته گذشته باز هم مصدوم شد تا نتواند استقلال را در هفته چهارم و مقابل مس كرمان همراهي كند. دكتر نوروزي در اين رابطه گفت: در شرايطي كه جان واريو بعد از مدت ها آماده حضور در ميدان شده بود، باز هم آسيب ديد تا حضورش در تركيب استقلال يك هفته به تاخير بيفتد.

حسن روشن بازيكن سابق تيم ملي:
از رك گويي كريمي هراس دارند

حسن روشن يكي از كارشناس فوتبال كشور و بازيكن سابق تيم ملي معتقد است كه مسوولان فدراسيون فوتبال به دليل صراحت لهجه علي كريمي مانع از دعوت او به تيم ملي فوتبال مي شوند.
وي در گفت و گو اختصاصي با خبرنگار ايرنا گفت: متاسفانه مسئولان فدراسيون عاملان اصلي دعوت نشدن كريمي به تيم ملي هستند زيرا آنها از رك گويي وي هراس دارند.

غلامحسين يزدان پناه كاپيتان و مربي اسبق تيم ملي بدمينتون:
ورزش دانشجويان بايد از حالت شعاري خارج شود

غلامحسين يزدان پناه كاپيتان و مربي اسبق تيم ملي بدمينتون در خصوص وضعيت ورزش دانشجويي در كشورمان گفت: امسال نسبت به سال گذشته به خاطر فارغ التحصيل شدن بازيكنان شاخص، دانشگاه ها هنوز نتوانسته آند جايگزين مناسبي براي آنها پيدا كنند كه طبعا اين امر منجربه كاهش سطح بازي ها شده است.
وي با بيان اين مطلب كه ورزش را بايد از حالت شعاري خارج كرد، افزود: سطح مسابقات نسبت به گذشته افت محسوسي در بر داشته و دانشگاه ها نسبت به ترميم اين مسايل كند و سنگين اقدام مي كنند; ورزش را بايد از حالت شعاري به حالت جاري در بين دانشجويان و جامعه تبديل كرد تا بتوانيم بيش از انتظار از وضع موجود، برداشت كنيم.
وي افزود: بايد به عينه به دانشجو اهميت داده شود كه اين مهم با توجه خود مسوولين به ورزش، انجام آن و استخدام مربيان باهوش براي تحصيل كنندگان ورزشي بدست مي آيد و در اين صورت است كه دانشجو رغبت پيدا مي كند تا در مسابقات آماده تر شركت كند و تمام قواي خود را به كار گيرد كه در نهايت با توجه به اين مسايل مي توان به بالارفتن سطح المپيادهاي دانشجويي اميدوار بود.
وي درمورد نحوه برگزاري المپياد هاي دانشجويي گفت: در شروع كار ، المپياد هابا مشكلاتي روبرو بود ولي با گذشت زمان اين نواقص به سرعت برطرف شد و چه بهتر بود كه برنامه ريزي ها طوري صورت مي گرفت تا در بدو شروع مسابقات همه چيز مهيا بود و در زمان ورود دانشجو به سالن ورزشي از اين لحاظ لطمه اي به روحيه ورزشكاران وارد نمي شد كه خود اين امر يكي از دلايل افت سطح بازي ها محسوب مي شود.
وي اظهار داشت: شناسايي توانايي هاي شاخص توسط كميته فني و داوران صورت مي گيرد اما، انتخاب افراد برگزيده و انتخاب بدون هدف مهم نيست. بايد در اين امر هدفي را دنبال كرد و صرف اينكه اسامي منتخبين در هر رده ورزشي در برگه اي نوشته و بعد به فراموشي سپرده شود، بي معناست.
وي ادامه داد: انتخابي هدفي همچون تشكيل تيم ملي دانشجويي، ليگ دانشجويي و شركت در مسابقات برون مرزي و غيره مي تواند اثر بسيار زيادي به ورزش دانشجويي و بالا بردن سطح المپيادها داشته باشد.
وي در پايان گفت: ورزش باعث شادابي و سازنده شخصيت انسان هاست و كسي موفق تر خواهد بود كه از بهره هوشي بالاتري برخوردار باشد و در اين مسير هرچه راه هموارتر و آسان تر طي شود جامعه نيز طبيعتا از رشد و بالندگي مضاعفي برخوردار خواهد بود.

گزارش سايت رسمي فدراسيون جهاني تكواندو از قهرماني هادي ساعي :
او شايسته بود

سايت رسمي فدراسيون جهاني تكواندو در گزارش خود از پيكارهاي وزن سوم تكواندو المپيك، هادي ساعي را برنده شايسته مبارزه اي دشوار در مصاف با حريف ايتاليايي دانست.
در متن اين گزارش آمده است: هادي ساعي از مقام قهرماني خود در المپيك آتن دفاع كرد. ساعي دارنده مدال برنز بازي هاي المپيك سيدني و مدال طلاي المپيك 2004 آتن، مبارزه اي دشوار برابر مائورو سارمينتو از ايتاليا را با پيروزي پشت سر گذاشت تا به مدال طلاي اين وزن دست يابد.ساعي در پايان اين مسابقه گفت: احساس بسيار خوبي دارم زيرا از سال گذشته به سختي تمرين كرده بودم. من خانه نرفتم و هميشه در تمرينات حاضر بودم. من تنها به خاطر كسب مدال طلا به المپيك آمدم.

امروز تكليف علي كريمي روشن مي شود

علي كريمي هافبك ايراني تيم السيليه قطر در آستانه جدايي از اين تيم قرار دارد.
روزنامه قطري الوطن با درج مطلبي در مورد اين خبر از اختلافات موجود و نارضايتي مسوولان تيم قطري از بازيكن ايراني خبر داده است.
علي كريمي كه به تازگي از تيم القطر به تيم السيليه پيوسته، خود نيز تمايلي به ادامه حضور در اين باشگاه ندارد.
علي كريمي فصل پيش با قراردادي به ارزش 4 ميليون و 700 هزار يورو به تيم القطر پيوست، او با توجه به اختلاف نظر با مسوولان اين باشگاه طبق نظر مسوولان كميته المپيك اين كشور كه طرف قرارداد بازيكنان خارجي هستند، به تيم نه چندان قوي السيليه منتقل شد.
حال با توجه به محبوبيت جادوگر در كشور امارات و ايران بايد ديد اين هافبك تكنيكي فوتبال خود را در كدام كشور ادامه خواهد داد. قرار است، روز دوشنبه با نشست مدير برنامه هاي كريمي با مسوولان قطري جدايي اين بازيكن بررسي شود.

جلسه هماهنگي رقابت هاي پارالمپيك برگزار شد

جلسه هماهنگي كاروان اعزامي ايران به بازي هاي پارالمپيك 2008 پكن در محل سالن همايش هاي آكادمي ملي المپيك و با حضور خسروي وفا رييس كميته ملي المپيك و رييس فدراسيون جانبازان و معلولان، غفور كارگري رييس ستاد بازي هاي پارالمپيك پكن و كاروان اعزامي به اين بازي ها برگزار شد.
در ابتداي مراسم كارگري رييس ستاد بازي هاي پارالمپيك پكن گزارشي را از وضعيت تيم هاي اعزامي ارايه كرد.
رييس ستاد بازي هاي پارالمپيك پكن با تاكيد بر اينكه جوايز مدال آوران پارالمپيكي افزايش پيدا كرد، يادآور شد: با پيگيري ها و رايزني هايي كه شد جوايز مدال آوران پارالمپيك (طلا 20 ميليون، نقره 15 ميليون و برنز 12 ميليون و 500 هزار تومان) افزايش پيدا كرد. بودجه اي گرفته ايم كه براساس روش موثر و انگيزشي در اختيار ورزشكاران قرار خواهد گرفت كه مدال مي گيرند.

انتخاب رئيس هيات مديره پرسپوليس
با حضور علي آبادي

در جلسه اي با حضور رئيس مجمع پرسپوليس رييس هيات مديره اين باشگاه انتخاب خواهد شد.
گفتني است كه اعضاي هيات مديره پرسپوليس در جلسه اي كه با حضور علي آبادي برگزار مي شود در مورد تعيين رياست هيات مديره پرسپوليس بحث و تصميم گيري خواهند كرد. بعد از كناره گيري سعيدلو، رييس هيات مديره پرسپوليس تا كنون انتخاب نشده است.

برگزار ي نشست هيئت مديره باشگاه استقلال

اعضا هيئت مديره باشگاه استقلال امروز گردهم مي آيند تا در خصوص مسائل جاري اين باشگاه به بحث و تبادل نظر بپردازند.
گفتني است كه در اين نشست قرار است پيرامون مسائل مختلف از جمله انتخاب اسپانسر براي تيم فوتبال باشگاه، برگزيدن پيمانكار مناسب براي آغاز به كار ساخت كمپ ويژه باشگاه استقلال، شرايط جاري تيم و... بحث و تبادل نظر شود. اين نشست امروز در محل باشگاه استقلال برگزار خواهد شد. در حال حاضر تيم فوتبال استقلال تهران بدون حامي مالي در مسابقات ليگ برتر شركت مي كند و مسئولان باشگاه در تلاشند تا يك اسپانسر مناسب براي تيم خود انتخاب كنند.

جدايي موقت ترومن از بسكتبال ايران

رايكو ترومن سرمربي صربستاني تيم ملي بسكتبال كشورمان پس از پايان سه ماه مرخصي در مورد ادامه همكاري با اين تيم تصميم مي گيرد.
قرارداد وي پس از 18 ماه فعاليت در راس تيم ملي بسكتبال ايران جمعه هفته گذشته به پايان رسيد اما ادامه همكاري فدراسيون بسكتبال كشورمان با اين مربي صربستاني سه ماه ديگر مشخص مي شود.
وي روز گذشته در نشستي مشترك با محمود مشحون به علت خستگي و رسيدگي به وضعيت سلامت خواستار سه ماه مرخصي شد كه البته موافقت رئيس فدراسيون بسكتبال را به همراه داشت.
قرار است در صورتيكه وي مايل به ادامه همكاري با بسكتبال ايران بود پس از پايان اين مدت به تهران بازگردد و مذاكرات خود را فدراسيون بسكتبال ايران از سر بگيرد. البته اين مذاكرات منوط به موافقت مسئولان فدراسيون بسكتبال نيز مي باشد.
ترومن با تيم ملي بسكتبال ايران عنوان قهرماني جام ملتهاي آسيا و يازدهمي المپيك پكن را به دست آورد.

محمود خسروي وفارييس كميته ملي پارالمپيك:
در پارالمپيك پكن به دنبال ارتقاي جايگاه ايران هستيم

محمود خسروي وفا رييس كميته ملي پارالمپيك ايران با اشاره به بازي هاي پكن و حضور كاروان جانبازان و معلولان ايران در اين بازي ها گفت: در پكن به دنبال يك درجه رتقاي جايگاه ورزش ايران در پارالمپيك هستيم.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اين كه پارالمپيك پكن ششمين دوره اي است كه كاروان ورزشي جانبازان و معلولان ايران در اين بازي ها شركت مي كند، بازي هاي پكن 2008 را يكي از سخت ترين دوره هاي بازي هاي پارالمپيك دانست و گفت: با توجه به تغييرات صورت گرفته از سوي كميته بين المللي پارالمپيك در جهت توزيع عادلانه تر مدال ها، شرايط براي مدال گرفتن نسبت به گذشته سخت و سخت تر شده است. براي مثال در پارالمپيك 2004 آتن سه ورزشكار ما در سه رشته مدال گرفتند، در حالي كه در پكن آن سه كلاس درهم ادغام شده و ورزشكاران در يك كلاس به رقابت خواهند پرداخت. بي شك كشورهاي سطح بالاي ورزش جانبازان و معلولان نظير چين، آمريكا، استراليا، انگليس و كانادا از اين بابت ضرري نخواهند كرد، اما كشورهاي وسط جدول كه با يك طلا موقعيت شان در جدول بازي ها دچار تغييرات زيادي مي شود، ديگر از اين شانس بهره مند نيستند.
وي اضافه كرد: با توجه به شرايط مورد اشاره، برنامه ريزي ورزش جانبازان و معلولين براي حضور در بازي هاي پارالمپيك شكل گرفته و براين مبنا ما با تعداد كمتري از ورزشكاران، اما با كيفيت بهتري در عرصه بازي ها حاضر خواهيم شد.
خسروي وفا با تاكيد بر اينكه برنامه ريزي براي حضور در بازي هاي 2008 پكن در پايان بازي هاي 2004 آتن مورد توجه قرار گرفته و فدراسيون با آسيب شناسي لازم و آگاهي از نقاط ضعف و قوت موجود، خود را براي حضور در آوردگاه پارالمپيك چين آماده كرده است، به مشكلات مالي ايجاد شده براي فدراسيون اشاره كرد و افزود: در سال 86 و 87 اعتبارات ورزش از سوي كميته ملي المپيك خوب توزيع نشد تا ما در سال 86 با سخت ترين شرايط به لحاظ مالي مواجه شده و 400 ميليون تومان بدهي بالا آورديم. اما در اين مقطع و عليرغم اينكه سازمان تربيت بدني مسووليتي نداشت كه به ورزش پارالمپيك كمك كند، با نظر مثبت "علي آبادي" كمك هاي ويژه اي از ورزش جانبازان و معلولان از سوي سازمان صورت گرفت كه جاي تقدير و قدرداني دارد. قطعا اگر همراهي هاي رييس سازمان نبود كاروان جانبازان و معلولان ايران در راه حضور خود در بازي هاي پارالمپيك با بحران روحي و اقتصادي مواجه مي شد، چرا كه حداقل حقوق مربيان و ورزشكاران حدود يك سال پرداخت نشده بود كه در اينجا نقش علي آبادي در حمايت از ورزش جانبازان و معلولان براي ما راهگشا شد.
وي در عين حال اختصاص 10 درصد از بودجه كميته ملي المپيك به كميته پارالمپيك را غير منصفانه خواند و ابراز اميدواري كرد كه در اين زمينه تجديد نظرلازم بعمل آيد.
رييس كميته ملي پارالمپيك با اشاره به كسب سهميه حضور در بازي هاي پارالمپيك پكن در 4 رشته تيمي و 5 رشته انفرادي، گفت: خوشبختانه با كار برنامه ريزي شده و سيستماتيك ،امروز كاروان ورزش جانبازان و معلولان با كمترين حاشيه روبروست و جملگي اعضاي كاروان با عزمي راسخ و توكل به خدا به ميدان مي روند تا دل مردم را شاد كنند .به شخصه اميدوارم ورزشكاران ما بتوانند از اين فرصت نهايت استفاده را در كسب نتايج مطلوب بعمل آورند.

مسوول انجمن تيراندازي جانبازان و معلولان:
تيم تيراندازي ايران جز» 8 تيم برتر دنيا قرار خواهد گرفت

جليل كوهپايه زاده مسوول انجمن تيراندازي جانبازان و معلولان گفت: اگر اعضا تيم تيراندازي بتوانند ركوردهاي فعلي خود را در پكن هم به دست آورند قطعا جز» هشت تيم برتر دنيا قرار خواهند گرفت.
به گزارش ايسنا وي درباره انتظارات خود از اعضاي اين تيم افزود: از اعضاي تيم تيراندازي انتظار داريم كه بتوانند ركوردهايي كه هم اكنون در اردوهاي آمادگي به دست مي آروند در بازي هاي پارالمپيك نيز كسب كنند، البته با تمركز و توجه بيشتر تيراندازان دستيابي به مدال بازي هاي پارالمپيك دور از ذهن نخواهد بود.
وي اضافه كرد: اعضا تيم تيراندازي از نظر آمادگي جسماني و تاكتيكي مشكل خاصي را ندارند و با حضور روانشناس در طول اردوهاي آمادگي خوشبختانه از روحيه قوي جهت حضور در بازي هاي پارالمپيك را برخوردار هستند.

مسابقات واترپلو المپيك
مجارستان به عنوان قهرماني رسيد

تيم واترپلو مردان مجارستان با شكست آمريكا به عنوان قهرماني بيست و نهمين دوره رقابت هاي المپيك دست پيدا كرد.
گفتني است كه تيم واترپلو مردان مجارستان با پيروزي 14 بر10 در ورزشگاه يينگ دونگ شهر پكن به عنوان قهرماني رقابت هاي واترپلو دست پيدا كرد. همچنين اين سومين قهرماني پياپي مجارها و نهمين قهرماني اين تيم در مجموع رقابت هاي المپيك است. صربستان هم با نتيجه 6 بر 4 مقابل مونته نگرو برتري رسيد و مدال برنز اين دوره از رقابت ها را از آن خود كرد.

تشكيل كميته بررسي علل ناكامي در المپيك

معاون سازمان تربيت بدني از تشكيل كميته ويژه المپيك براي بررسي علل ناكامي و تخلفات احتمالي در تيم هاي اعزامي به المپيك 2008 خبر داد .
نجفي در حاشيه افتتاح طرح هاي ورزشي استان مركزي گفت : اين كميته متشكل از رئيس سازمان تربيت بدني و كارشناسان مختلف ورزشي ، وظيفه دارند عوامل كم كاري هاي احتمالي هيات هاي ورزشي را بررسي كنند .
معاون هماهنگي و استان هاي سازمان تربيت بدني از افزايش هشت برابري اعتبار امسال سازمان تربيت بدني خبر داد و افزود : هزار و 500 طرح ورزشي با 320 ميليارد تومان اعتبار تا پايان امسال دركشور به بهره برداري مي رسد كه از اين تعداد 150 طرح در هفته دولت افتتاح مي شود .

مسابقات نمايشي ووشو المپيك
زهرا كريمي طلاگرفت

زهرا كريمي نماينده ووشو ايران در وزن منهاي60 كيلو گرم مسابقات المپيك، اولين مدال طلا بانوان ايران در اين رشته را به خود اختصاص داد.
وي در مسابقه پاياني مقابل حريف ويتنامي خود به پيروزي رسيد و اولين مدال طلاي تاريخ ووشو بانوان ايران در عرصه بين المللي را به دست آورد. كريمي در اين رقابت ابتدا راند اول را پيروز شد. وي سپس راند دوم را به حريف واگذار كرد ولي با برتري در راند سوم پيروزي را از آن خود كرد.
وي در رقابتهاي جهاني چين به اين حريف ويتنامي باخته بود. مسابقات ووشو به صورت نمايشي در المپيك برگزار مي شود و مدال هاي آن در جدول مدال ها محاسبه نخواهد شد.
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 416]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن