تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812916224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد ادبيات امام و انقلاب را به فرهنگ ملي تبديل كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: احمدي نژاد ادبيات امام و انقلاب را به فرهنگ ملي تبديل كرد
نايب رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: ادبيات اين دولت ادبياتي است ارزشي و برخاسته از آرمانها و اهداف و نگاههاي كه حضرت امام در طول دوران مبارزه داشته اند كه احياي اينگونه ارزشها و ادبيات يك نقطه قوت براي اين دولت محسوب مي شود.

آيت الله حسيني بوشهري در گفت و گو بارجانيوز با اشاره به فرمايشات رهبر انقلاب در ديدار با هيئت دولت تصريح كرد: بدون شك پايبندي به ارزشهاي مد نظر حضرت امام و همگامي با شعارهاي ايشان و به تعبير مقام معظم رهبري روي آوردن به اين گفتمانها، از خصيصه هاي قابل توجه اين دولت است كه رهبري با زيبايي به آن اشاره كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري برجسته كردن شعارها و گفتمان امام و انقلاب توسط دولت را عامل خشم دشمناني كه هميشه براي شكست انقلاب زمان تعيين مي كردند، برشمرد و افزود: دشمنان بعد از گذشت نزديك به دو سه دهه دوباره شاهدند كه فضاي ايران اسلامي ما نه تنها در مقابل شعارهاي ارزشي امام خود كوتاه نيامده بلكه رئيس جمهور كشور با حساسيت و دغدغه خاص، اين شعارها را مجدداً تكرار كرده و عملاً تبديل به يك فرهنگ ملي، ديني و مذهبي مي نمايد.

مدير سابق حوزه علميه قم با بيان اينكه همراه و همگام بودن رييس دولت با گفتمان امام و شعارهاي ارزشي انقلاب براي دشمنان بسيار سنگين است اظهار داشت: به همين خاطر بيشترين حملات و هجمه ها را متوجه دكتر احمدي نژاد كرده اند.

وي با اشاره به ويژگي ديگر دولت نهم كه همان "انس با مردم و روحيه مردمي" است ادامه داد: روحيه انس با مردم در سيره پيامبر اكرم و اهل بيت عصمت و طهارت به صورت مكرر آمده است.

حسيني بوشهري افزود: در تاريخ آمده كه پيامبر اكرم (ص) زماني كه در يك جمعي قرار داشتند براي كسي كه تازه وارد مي شد قابل تشخيص نبود كه كدام يك از اينها پيغمبرند.

وي شيوه معصومين (ع) را نشانگر اين دانست كه شخص با همه منزلتي كه دارد در صورت امكان بايد در كنار مردم و همرنگ با مردم و همراه مردم باشد كه اين باعث ايجاد الفت و محبت مي شود.

حسيني بوشهري با اشاره به تاكيد روايات بر لزوم خدمتگزاري به مردم و اينكه انسان بايد خود را وقف خدمت به مردم كند تصريح كرد:. در سيره اهل بيت است كه در دل شب مايحتاج زندگي مردم را بر دوش گرفته و به خانه فقرا مي بردند كه اين نشانه اوج خدمتگزاري امامان ما با آن موقعيت ممتاز و مقام عصمت آنهاست

وي با بيان اينكه اهل بيت از هيح فرصتي براي خدمت به مردم فروگذاري نمي كردند افزود: آن بزرگواران شب و روز تلاش مي كردند تا شايد بتوانند گره اي از كار يك مسلمان باز كنند.

به گفته حسيني بوشهري اين روش و منش اگر در وجود كارگزاران و مسئولين نظام باشد قطعاً پيروي از خط مشي اهل بيت عصمت و طهارت است.

وي اسراف واشرافي گري را از جمله مواردي كه در اسلام مورد نكوهش قرار گرفته ذكر كرد و اظهار داشت: مجموعه اي كه خود را به عنوان يك جامعه اسلامي تلقي مي كند بايد در خط و مشي زندگي و در رفتار آحاد طبقه پايين جامعه را مدنظر قرار داده تا آنها احساس نگراني نكنند.

عضو مجلس خبرگان نتيجه هم راهي با مردم و پرهيز از اشرافي گري را عامل گرم شدن ارتباطات ميان مردم و مسئولين ذكر كرد و افزود: وقتي بالاترين شخصي كه توفيق خدمتگزاري به مردم را پيدا كرده و در برخورد با آنها به گونه اي رفتار مي كند كه آنها احساس حقارت نمي كنند بسيار نيكوست.

وي با بيان اينكه صميمي برخورد كردن باعث رشد و تعالي در جامعه اسلامي مي شود اظهار داشت: همه افراد جامعه احساس مي كنند كه با يك نگاه عدالت و با مهر و محبت طرف هستند.

حسيني بوشهري در پاسخ به اين سوال كه نقش علما نسبت به فرمايشات مقام معظم رهبري در حمايت از دولت چيست، گفت: نگاه رهبر انقلاب يك نگاه هدايتگرانه براي آحاد جامعه و نگاهي است كه مسير و خط مشي را براي همگان تعيين مي كند كه بايستي درعمل نشان داده شود.

وي با بيان اينكه بدون ترديد نگاهي كه رهبري به مسائل مختلف جامعه دارد همراه با مصلحت نظام اسلامي است اظهار داشت: طبيعتاً سخنان رهبر انقلاب به عنوان كسي كه مسائل عامه جامعه اسلامي را درنظر مي گيرند براي همه راهگشا خواهد بود

نايب رييس جامعه مرسين حوزه علميه قم ابراز اميدواري كرد اين فرمايشات راهي بگشايد كه ما افقهاي دور را براي پيشرفتهاي همراه با عدالت محوري جامعه اسلامي شاهد باشيم.

نظرات كاربران:
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن