تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812770911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوالات درباره چگونگی ازدواج فرزندان ادم:


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: سلام

نمیدونم شاید این سوال من کمی همراه با حاشیه باشه اما دوست دارم که در نهایت به یه جواب درست وحسابی برسیم

میخواستم بدونم که فرزندان حضرت ادم با چه کسانی ازدواج کردنند یعنی منظورم اینه که پسران با دختران چه کسانی و یا دختران با پسران چه کسانی و یا قبیله ایی ازدواج کردنند؟

یا اینکه ایا قبل از ما (یعنی پیش از افرینش ادم) انسانهای دیگه ایی بودن که به طریق عذاب الهی همگی از بین رفته باشن و فقط عده قلیلی از اونا باقی مونده بوده که فرزندان حضرت ادم با اونها وصلت کردن؟

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام خدمت دوست گرامی ؛

سوال بسیار مهمی پرسیدید ، که دامنه دار در کتب مختلف و زمینه ساز عقیده های مختلف شده است . اما در قالب آیات و روایات صحیحه

به بررسی پاسخ این پرسش می پردازیم .

اما ابتدا نظریه های ضعیفی که در این زمینه وجود دارد را بیان و علت ضعف و ردّ آنها را مطرح می کنیم و سپس به بیان نظریۀ برگزیده می پردازیم

إن شاء الله

1- ضعیف ترین نظری که در این مورد وجود دارد این است که فرزندان آدم (ع) با بقایای نسل های قبل ، ازدواج کرده اند .

که این نظر با آیه شریفه « و جعلناکم خَلائفَ فی الارض » که بیانگر این است که ما شما را جانشینان اقوام پیشین بر روی زمین قرار دادیم

و بالطبع آنها از بین رفته اند که شما را جانشین قرار دادیم ، در تعارض است . همچنین با آیه « و بَثّ منهُما رجالاً کثیرا و نساء» که نشان می دهد

نسل نوین بشر از آدم (ع) و حواء (س) گسترش یافته اند نیز در تعارض است . دیگر اینکه دلیل ساده و منطقی هم وجود دارد :

خوب اگر قرار بود (بر فرض باقی ماندن نسل های پیش) نسل آدم (ع) از ایشان گسترش یابد ، خوب دیگر دلیلی نداشت حضرت حواء (س) خلق شود !

خوب همان آدم خلق می شد و بعد با همان اقوام پیشین ازدواج می کرد و گسترش نسل می داد .

اما بر اساس اینکه در عالم وجود ، هر جنسی تنها می تواند با هم جنس خود زوجیت پیدا کند ، لذا خداوند فرمود « و خلق منها زوجها »

یعنی زوج این جنس بشر را نیز از جنس خودش آفریدیم . پس نتیجه می گیریم که اقوام پیشین قابلیت زوجیت با این نوع تکامل یافته (جسمی و روحی)

بشر را نداشته اند . و البته هم قبل از خلقت آدم (ع) نسل آنها از بین رفته است و فقط آدم (ع) و حواء (س) بر روی زمین قرار گرفتند .


2- نظریه دومی که بسیار حاشیه دار و قابل نقد است ؛ این است که فرزندان آدم ـ العیاذ بالله ـ با یکدیگر ازدواج کرده اند . یعنی خواهر و برادر با هم !

و بسیاری توجیهات مختلف نیز بر آن حمل کرده اند تا درست در آید . که در جلوتر خواهیم دید که این روایات ساخته دست یهودیان و برگرفته از عقاید مجوس

و آن هم به نیت هایی است که خواهیم گفت .
اما متاسفانه به سرعت و با حمایت خلفا ، از کتب روایی مکتب خلفا (اهل سنت) به برخی کتب ما نیز منتقل شده است .

اولا امام سجاد (ع) در پاسخ فردی که همین سوال را مطرح نمود ، با صراحت و هشدار فرمودند : وای بر تو ، در این صورت تمامی پیامبران و صالحان

خدا از حرام به دنیا آمده اند ! خیر اینگونه نیست ؛ چرا که حرام خداوند از ابتدا حرام بوده ، و در کتاب خدا معلوم و محفوظ است ... و آدم (ع) نیز

بر شریعت اسلام بوده است و پیرو دین صحیح (و هرگز فرزندان خود را بر چنین مسئله امر نکرده) »

و نیز اثر زنا و عمل حرام ، به صورت تکوینی بر جسم و روح انسان اثر می گذارد قابل برگشت نیست . و این عمل از ابتدا نهی و حرام شده است .


پس جواب چیست ؟

نظریه برگزیده ای که از روایات بسیاری به دست می آید ، پاسخی است که امام صادق (ع) به یکی از اصحاب خویش می فرمایند :

« که برای حضرت هابیل و شیث (یا در بعضی نقل ها هابیل و قابیل) پس از رسیدن به سنّ مشخص مردان ،

خداوند دو حوریه از جنس انسان آفرید و به آدم (ع) فرمان داد که به ازدواج ایشان درآورد ، و پس از آن فرزندان ایشان (به حکم عموزاده)

با هم ازدواج نمودند و نسل بشر ادامه یافت »


اما توضیح لازم :

اولا مهم ترین نکته ای که اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است که تعریف حوریه در قرآن آمده است و چیز عجیب وغریب و یا فرشته نیست .

بلکه تعریف آن زوجی است برای انسان ، که پاک بوده و کسی قبل از آن او را لمس نکرده و بکر است و سایر ویژگی های نمونه یک انسان را دارد .

(اما آنهایی که در بهشت هستند برای زندگی در بهشت آفریده شده اند ، مثل انسان که پس از ورود به بهشت شرایط جسمی و نیازهایش متفاوت

می شود) و آنهاییکه برای این دو بنده صالح خدا آفریده شده اند ، همچون حواء که از خاک آفریده شد ، برای ازدواج و تولید نسل آفریده شدند .

لذا حوریه ، از جنس خود انسان است و قابلیت زوجیت با انسان را دارد ( اما کاملا پاک و دست نخورده است ) و اگر قابلیت زوجیت با انسان را نداشت

هیچ گاه ائمه (ع) در دعاهایشان (که آموزش به ماهم هست) نمی فرمودند « و زوّجنا بحور العین » .

نکته دوم اینکه ، این مسئله چیز غریب و بعیدی نیست و برای خداوند کاری نیست . همانگونه که آدم (ع) و حواء(س) را از خاک آفرید و

عیسی (ع) را بدون پدر آفرید و ... ، به حکم این آیه « و خلق منها زوجها » پس برای دیگر بندگان خود نیز می تواند و مانعی ندارد .

« هو الذی یُحیی و یُمیت ، فإذا قضَی امراً فإنّما یقول لَه کُن فیَکون »

و لذا اینکه بعضی قائل به آن شدند که لازمۀ خلقت تولید مثل است و راهی غیر از ازدواج خواهر و برادر نبوده ، کاملا غافل از این همه نمونه بوده اند

که خداوند متعال از هیچ ، انسان را آفرید .

نکته سوم این است که در همین روایات نیز ، دسته ای به تحریف کشیده شده اند ، و آن هم روایاتی است که می گوید برای قابیل از جنیان همسری

آورده شد و برای هابیل از ملائک . و اختلاف ایشان نیز از همینجا سر گرفت . این نیز از دروغ هایی است که به دلایلی که ذکر خواهیم کرد ساخته شده است .


پس تا اینجا پاسخ سوال اصلی عرض شد . اما دو نکته ای که گفتیم در آخر توضیح خواهیم داد :
1- اولا دلیل جعل احادیثی که ازدواج خواهر و برادر را قائل بودند .

2- و ثانیا به دنبال آنها ، احادیثی که دلیل حسد قابیل را آن ازدواج دانسته اند .


مهم ترین کارهایی که یهود در ساختن جعلیات و اسرائیلیات انجام دادند ، در پایین آوردن مقام انبیاء تا رکیک ترین افتراهایی که به ایشان بستند

برای اینکه اولا بگویند عصمتی در کار نیست و همه هر کاری کردند ایرادی ندارد ، چون خود پیامبران نیز ـ العیاذ بالله ـ همه کار می کردند .

و دیگر اینکه حلال زاده بودن بندگان و انبیای الهی و نیز موحد بودن همه پدران پیامبران و نسل ایشان را زیر سوال بردند تا دستاویزی باشد

برای جواز کارهای نامشروع خود ، و جلوه دادن دین به عنوان یک چیز ساختگی و خرافی .

ومتاسفانه در ماجراهای ننگین پس از رحلت رسول خدا(ص) و روی کار آمدن هواپرستان (همانگونه که در موضوع [highlight=#fafafa] لينکها براي کاربران مهمان قابل دسترسي نيست، براي مشاهده ي لينکها لطفا ثبت نام کرده و وارد شويد [/highlight] ذکر کردیم)

این عقاید باطل و نادرست ، به سرعت و با حمایت دستگاه خلافت به میان مردم راه پیدا کرد و کتب حدیثی سده های اول مملوّ از این اسرائیلیات شد .

مخصوصا کتبی که در غیر مکب اهل بیت (ع) نگاشته شد . برای نمونه می توانید به صحیح بخاری مراجعه کنید ، که حتی پیامبر (ص) خود ما را با چه تعابیر

زننده و غیر قابل ذکری دراینجا ، معفی می کنند و دیگر پیامبران که بماند چگونه هیچ آبرویی برای ایشان نگذاشته اند .


اما مسئله دوم :

این است که اصل ماجرای حسادت قابیل نسبت به هابیل ، بخاطر ازدواج و اینها نبوده ! بلکه بر سر وصایت و جانشینی حضرت آدم (ع)

بوده است . زمانی که خداوند ( پس از آن آزمایش و قربانی که از هابیل بخاطر اخلاصش پذیرفته شد و از قابیل پذیرفته نشد ) برای آدم (ع) وصی تعیین نمود

و هابیل را انتخاب کرد ، اعتراض قابیل بلند شد . آدم (ع) گفت این انتخاب از طرف من صورت نگرفته ، بلکه وصی هر پیامبری از جانب خدا انتخاب می شود .

و قابیل تاب نیاورد و هابیل را کشت .

و لذا وقتی که آدم (ع) متوجه شد ، چهل روز بر مزار هابیل گریست و سپس از خداوند خواست تا فرزندی دیگر به او عطا کند .

و خداوند نیز شیث ( هبةا لله) را به عطا نمود و او را وصی آدم (ع) قرار داد . که باز هم البته مورد تهدید قابیل قرار گرفت ، اما خدا او را حفظ کرد .

عَنْ هِشَامِ بْنِ الْحَكَمِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ الصَّلَاةُ وَ السَّلَامُ قَالَ لَمَّا أَوْصَى آدَمُ ع إِلَى هَابِيلَ حَسَدَهُ قَابِيلُ فَقَتَلَهُ ، فَوَهَبَ اللَّهُ تَعَالَى لآِدَمَ هِبَةَ اللَّهِ

وَ أَمَرَهُ أَنْ يُوصِيَ إِلَيْهِ وَ أَمَرَهُ أَنْ يَكْتُمَ ذَلِكَ قَالَ فَجَرَتِ السُّنَّةُ بِالْكِتْمَانِ فِي الْوَصِيَّةِ فَقَالَ قَابِيلُ لِهِبَةِ اللَّهِ قَدْ عَلِمْتُ أَنَّ أَبَاكَ قَدْ أَوْصَى إِلَيْكَ

فَإِنْ أَظْهَرْتَ ذَلِكَ أَوْ نَطَقْتَ بِشَيْ‏ءٍ مِنْهُ لَأَقْتُلَنَّكَ كَمَا قَتَلْتُ أَخَاكَ !


و لذا مسئله وصایت از مسائل بسیار مهمی است که پس از هر پیامبری ، ماجراها و دشمنی های زیادی به دنبال داشته است . و یکی از دلایل تحریف

روایات قتل هابیل بخاطر ازدواج و نه به خاطر وصایت ، همین امر بود تا کلا ذهن مردم را از این مسئله منحرف کنند ، که هر پیامبری وصی و جانشینی

دارد که آن هم از جانب خدای متعال انتخاب می شود ؛

و نه در اسلام بلکه از ابتدای خلقت تا اوصیای دیگر انبیاء که در قرآن به صراحت ذکر می کند :

که یهودیان ایشان را می کشتند و حتی پیامبران خویش را به قتل می رساندند ، امری واضح است . حتی میعادی که موسی (ع) با پروردگارش داشت

چون طول کشید ، مردم گوساله پرست شدند و حتی قصد قتل هارون (وصی موسی ع) را نیز نمودند ( حتی با وجود زنده بودن موسی ع ) .

حال روشن می شود که انگیزه تحریف این روایات و کتمان امر وصایت توسط معاندان چیست !


و البته برای حفظ دین ، گاهی به وصی فرمان داده می شود که علنا و آشکار دعوت نکند ولی کار خود را ادامه دهد . و ما در روایت مذکور هم دیدیم

که از طرف خدا به شیث (ع) فرمان داده شد که تا مدتی این امر را مخفی نگاه دار تا شر برخی دشمنان کنده شود ، و البته منافاتی ندارد که

در این مدت کار خود را در ترویج دین بصورت غیر علنی ادامه دهند . همانگونه که در اوصیای پیامبر اکرم (ص) نیز دیدیم .


[size=167] اللّهم اَخرجنا من ظلمات الوَهم ، و اَکرمنا بنور الفَهم ؛ اللّهم افتَح علینا ابوابَ رحمتک و انشُر علینا خزائنَ عُلومک ...
[تصویر: rose.gif]


خيلي جالب بود
حالا دو تا سوال ديگه: مگه اين درس نيس كه حوا از تو پهلوي ادم اومد بيرون؟خوب نميشد واسه هابيل و قابيل و شيث هم خدا از پهلوشون يه زن بياره بيرون كه باهاش ازدوج كنن؟اينجوري حوري موريم لازم نبود اين همه بحثم راجبش نبود،
حالا كه با دليلاتون ثابت كردين پسراي ادم با خواهراشون ازدواج نكردن وگفتين دليل اين دروغا چيه يه سوال پيش اومد واسم ،اينكه اصلا ادم و حوا دختر داشتن؟اگه داشتن با كي ازدواج كردن؟
اتفاقا همین مسئله که حوا از پهلوی ادم یا دنده چپ او افریده شده درست نیست و دراحادیث معتبر هم معصومین آن را رد کرده اند .

حوا از زیادی گل او افریده شد .
نکته بعد اینه که بر اساس ایات ابتدایی سوره مبارکه نساء خداوند زوج انسان رو از [b]جنس خودش آفریده .



پس معنای حوریه بهشتی رو باید دقیق بدونیم . چون اگر از جنس خود انسان نباشه نمی تونه با او تولید [b]مثل (= همجنس جفتشون) انجام بده .

لذا معنای حوریه در این روایات، پاک بودن و باکره بودن و نیز سایر صفاتی است که در دیگر ایات قران برای حوری امده است .

پس چیز خاصی نیست که دور از ذهن باشه .

همونطور که خدا برای ادم ، حوا رو از جنس خودش افرید برای فرزندانش هم می تونه زوجی از جنس خودشون بیافرینه .

و دست خدا بسته نیست .

همونطور که در روایات فراوانی داریم که ادم برای هر کدام از فرزندانش از خداوند طلب زوج می کرد و خدا درخواست او را اجابت می کرد .

[b]نقل قول:

حالا كه با دليلاتون ثابت كردين پسراي ادم با خواهراشون ازدواج نكردن وگفتين دليل اين دروغا چيه يه سوال پيش اومد واسم ،اينكه اصلا ادم و حوا دختر داشتن؟اگه داشتن با كي ازدواج كردن؟

طبق برخی روایات دختر هم داشتند . ولی قوی نیست . اما هیچ گزارشی در مورد ازدواج اونها و یا ادامه نسل ادم از اونها نرسیده . ضمن اینکه ثابت کردیم که خلق زوج برای اونها دور از ذهن نبوده است .

مطلبی که گزارش شده در مورد ادامه ی نسل ادم ، این هست که وقتی هابیل کشته شد ، همسرش حامله بود و پسری برایش به دنیا امد .

پس از کشته شدن هابیل ، ادم از خدا فرزندی طلب کرد . این فرزند پسر بود و برای او نیز همسری از بهشت قرار داده شد . که ثمره این ازدواج فرزند دختر بود .

پسر هابیل با این دختر ازدواج نمود (پسرعمو و دختر عموی هم می شدند) و فرزندان ادم از این نسل بوجود امد و تمامی پیامبران و مرسلین از این نسل پاک و ازدواج حلال به دنیا امدند .

-------------------------------------------------------------------------

[تصویر: rose.gif]
برای مطالعه بیشتر توصیه می کنم کتاب ارزشمند [b]تفسیر مناهج البیان جلد 4 ص 250 به بعد را مطالعه بفرمایید .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 630]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن