تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813202580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت هفته دولت/هفته دولت ؛ زمان ارزيابي عملكردها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: به مناسبت هفته دولت/هفته دولت ؛ زمان ارزيابي عملكردها
خبرگزاري مهر - گروه دين و انديشه: ارزيابي عملكردهاي گذشته و برنامه‌ريزي براي آينده از مهمترين فعاليتهايي است كه به مناسبت هفته وحدت بايد مورد توجه مسئولان قرار گرفته با پرداخت به آنها زمينه اعتلا و توسعه جامعه در زمينه‌هاي مختلف را فراهم آورده، زمينه رشد و بالندگي هرچه بيشتر ملي و بين‌المللي را فراهم كنند.

از زمان انفجار دفتر نخست وزيري در هشتم شهريور سال 1360 و شهادت محمد علي رجايي رئيس جمهور و محمد جواد باهنر نخست وزير كه نمونه اي از دولتمردان مردمي بودند، 2 تا 8 شهريور "هفته دولت" نام گرفته است .

هدف از اين نامگذاري آشنايي هرچه بيشتر و بهتر اقشار مختلف مردم با فعاليتها و بستري براي بيان اهداف و برنامه هاي آينده دولت است .

هفته دولت، بستر و زمان مناسبي براي نمايش اقتدار و اعلام فعاليتها و دستاوردهاي مثبتي است كه نهادها و دستگاههاي مختلف طي يك سال گذشته به دست آورده اند .

اين هفته همچنين فرصتي براي شناخت نقاط ضعف و كارهاي انجام نشده است تا در پي اين شناخت، عوامل شناسايي، راهكارهاي رفع آن براي ارتقاي فعاليتها اتخاذ شود .

از جمله حوزه هايي كه نياز به توجه و رسيدگي مضاعف دارد، حوزه فرهنگ ديني است كه با ضعفهايي همراه و رفع آنها نيازمند شناخت و تلاش گسترده براي رفع آنها است .

دين ركن جامعه اسلامي ايران است و داشتن جامعه اي ديندار نيازمند پرداخت همه جانبه و اصولي به مباحث و مباني ديني در ميان اقشارمختلف است .

خانواده و آموزش و پرورش در اين ميان نقش مهم و تعيين كننده اي دارند . آموزش و پرورش از دستگاههايي است كه بايد پرداخت به تربيت ديني را به صورت جدي مورد توجه قرار داده و براي تعميق باورها و ارزشهاي ديني و اخلاقي ميان دانش آموزان ، با روشهاي صحيح و تأثيرگذار به درستي فعاليت داشته باشد .

هفته دولت يكي از بهانه هاي و مناسبتهاي مناسب براي توجه به حوزه هاي مختلف اجتماعي از جمله دين است، اگر چنانچه به بهانه هفته دولت، اين امر از سوي مسئولان مورد توجه ويژه قرار گرفته و براي آن برنامه ريزيهايي صورت گيرد كه سال آينده در هفته دولت نتايج و برآيند آنها بررسي و ارزيابي شوند، مي توان انتظار داشت گامهاي مثبت و سازنده اي در اين عرصه برداشته شده و به يمن و بركت هفته دولت، اقدامات و فعاليتهايي كه جهت اعتلاي كشور صورت گرفته را به رخ كشيد .

در حوزه هاي ديگر و به صورت ريز نيز چنين است، اگر دستگاهها بررسي موردي به مباحث و موضوعات مختلف مرتبط با فعاليت خود را طي هفته دولت موردبررسي قرار داده، هر سال حداقل يه مورد را در رأس امور داشته و براي خود مقرر كنند كه سال آينده بايد فعاليتي براي طرح و ارائه داشته باشند، شكوفايي و گسترش همه جانبه بيشتري را در ابعاد مختلف شاهد خواهيم بود .

هر سال طرحهاي مختلفي به مناسبت هفته دولت به بهره برداري مي رسند كه بيشتر فعاليتهاي عمراني و امور زيرساختي را شامل مي‌شوند و در جايگاه خود از ارزش بالايي برخوردار هستند اما فعاليتها و برنامه اي محتوايي در حوزه فرهنگ ديني كه از مظلومترين حوزه ها است، نيازمند دقت و توجه بيشتري است .

شك نيست براي دستيابي به نتيجه مطلوب، دستگاهها بايد تعامل و همكاري بيشتري داشته و با همفكري و همدلي، به دور از موازي‌كاري، در سطح گسترده اقدامات ارزشمند و ماندگاري داشته باشند .
 يکشنبه 3 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن