تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، بزرگ‏ترين ـ فرمود ـ يا با عظمت‏ترين نام خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806906073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شکلات قيفي(تصويري) : تنقلات


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین:
 



شکلات قيفي
 

مواد لازم جهت فيلينگ پنير و قهوه
 
خامه فرم گرفته : 50 گرم
پنير خامه اي : 50 گرم
پودر قند : يک قاشق سوپخوري
پودر قهوه فوري : يک قاشق چايخوري
گردو : يک هشتم پيمانه ، خرد شده
تهيه اين قيف هاي شکلاتي گر چه کمي وقت گير است ولي براي تزئين ظرف شکلات ، کيک هاي خامه اي ، مراسم خاص و افرادي که در شيريني پزي به دنبال کارهاي فانتزي هستند ، مناسب است . اين قيف ها مي توانند فيلينگ هاي مختلفي مانند خامه ، کرم شانتي ، کرم پنير ، انواع آجيل شکلاتي ،آجيل کاراملي و ... داشته باشند .

مواد لازم جهت تهيه قيف ها :
 
75 گرم شکلات تيره ، ترجيحاً شکلات تلخ حدود 60 درصد ( شکلات هاي تلخ بالاي 80 درصد براي اين دستور خيلي طعم تلخي داشته و مناسب نيستند مگر اين که فيلينگ مورد نظرتان خيلي شيرين باشد . )
کرم مرنگ ، اکليل هاي خوراکي ، ترافل هاي رنگي ، گل هاي شکري مينياتوري از فوئدانت ، مرواريد هاي خوراکي و ... به دلخواه جهت تزئين .

طرز تهيه :
 
جهت تهيه قيف ها ، ابتدا روي کاغذ روغني ترجيحاً ضخيم ، زرورق نازک يا زرورق مخصوص شکلات با يک قالب گرد و به قطر حدود 7 سانتي متر و يا توسط پرگار 10 دايره رسم کرده و دايره ها را قيچي کنيد . سپس دو لبه دايره را کمي روي هم آورده و با چسب نواري از سمت بيرون قيف ، آن را ثابت کنيد . ( دقت کنيد که چسب را خيلي زياد و محکم استفاده نکنيد زيرا بعداً در جدا سازي قيف از شکلات با مشکل موجه خواهيد شد . ) اگر از زرورق هاي مخصوص شکلات استفاده مي کنيد سطحي که کره کاکائو دارد به سمت داخل قيف باشد . شکلات را خرد و روي بخاري آب ذوب کرده و در صورت سفت بود ن شکلات ، يک قاشق چايخوري روغن جامد به آن اضافه مي کنيم يک دقيقه صبر کنيد تا شکلات از حالت شل و روان و داغ خارج شود بعد به کمک يک قلم موي کوچک به آرامي سطح داخلي قيف ها رابه شکلات آغشته کنيد ، سعي کنيد شکلات به درز کاغذ نفوذ نکند . قيف ها را در يخچال قرار دهيد تا شکلات ها سفت شود . در صورت تمايل مي توانيد يک بار ديگر اين کار را تکرار نمائيد، بديهي است در اين صورت قيف هاي شما قشر ضخيم تري از شکلات را بخود مي گيرند و ممکن است طعم آن ها خيلي خوشايند نشود ولي چون قيف ها ضخيم تر خواهند شد ، کارکرد ن با آن ها برايتان آسان تر است .به آرامي و با دقت چسب را باز کرده و کاغذ را از روي قيف جدا کرده و به دلخواه آنها را تزئين نمائيد. مي توانيد با رنگ طلائي و قلموي نازک ، طرح هايي روي قيف ها نقاشي کنيد و يا با استفاده از ماسوره ساده ( شماره يک ) روي قيف ها را با کرم مرنگ به شکل پاپيون با طرح دلخواه نقاشي کنيد . در صورت تمايل مرواريد هاي خوراکي يا ترافل هاي رنگي را با کمي شکلات ذوب شده روي قيف ها بچسبانيد . اين قيف ها را از يک هفته قبل آماده کنيد و حداکثر 2 ساعت قبل از سرو با مواد دلخواه پر نمائيد .



طرز تهيه کرم پنير و قهوه :
 
براي پر کرد ن قيف با کرم پنير و قهوه ، پنير و خامه اي و پودر قند را با هم مخلوط کنيد تا کاملاً يکدست شوند ، سپس قهوه فوري را که در کمي آبجوش حل کرده ايد به آن اضافه کرده و هم بزنيد ، در آخر خامه فرم گرفته را نيز افزوده و به آرامي مواد را با هم مخلوط کنيد .
براي پر کرد ن قيف ها به 2 روش مي توانيد عمل کنيد : کرم را در قيف يا ماسوره ستاره اي متوسط ريخته و داخل قيف هاي شکلاتي را با آن پرکرده و روي آن کمي گردوي خرد شده بپاشيد و يا گردو را با يک چهارم از کرم مخلوط کرده و با کمک قاشق کوچک کمي از اين مخلوط را در قيف ها قرار داده ، سپس روي آن را با کرم ساده شکوفه بزنيد .

نکته :
 
1 ـ اين دستور 60 گرم کربوهيدرات ، 20 گرم پروتئين ، 70 گرم چربي ، 630 کيلو کالري انرژي دارد .
2 ـ براي پر کرد ن قيف ها مي توانيد از هر نوع فيلينگ دلخواه ( که انواع متنوعي تا بحال در مجله آموزش داده شده است ) استفاده کنيد . مي توانيد هم از مواد « تر » مانند خامه ، انواع کرم ها و ميوه ها و هم از انواع خشک مانند آجيلي که در شربت کارامل غلتانده ايد ، مواد داخل تارت فلورانتين ، شکلات ترافل يا ... استفاده نماييد ولي دقت کنيد که فيلينگ مورد نظرتان نبايد گرم باشد زيرا قيف آب شده و فرم خود را از دست مي د هد .
3 ـ قيف ها را زياد در دستتان نگيريد چون با گرماي دست شما ممکن است فرم خود را از دست بد هند . اگر براي انجام تزئيناتي لازم است که مدتي قيف را دست نگاه داريد ، پيشنهاد مي کنم ظرف آب و يخي رادر کنار خود قرار داده و قبل از آن دست خود را چند ثانيه در ظرف آب فرو ببريد ، سپس دست خود را خشک کرده و شکلات را در دست بگيريد .
منبع:هنر آشپزي







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 711]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن