تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804900858




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال از المپيك پكن مي‌گويد تجربه خوبي بود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حامد حدادي، ستاره تيم ملي بسكتبال از المپيك پكن مي‌گويد تجربه خوبي بود
جام جم آنلاين: فقط كافي بود يك نفر براي گرفتن عكس يادگاري با حامد حدادي جلو بيايد تا او بيش از 5 دقيقه ميان مردم گرفتار شود. خودش مي‌گويد: در اين چند روزي كه در المپيك بودم به اندازه تمام عمرم عكس يادگاري گرفته‌ام و كاغذ امضا كرده‌ام.


بازيكن جنوبي تيم ملي بسكتبال در تمام اين مدت فقط لبخند مي‌زد، چون به خاطر قد بلندش (18/2)‌ فقط وقتي در اتاق محل اقامتش بود، مورد توجه المپيكي‌ها و تماشاگران قرار نداشت.

با حامد حدادي پس از پايان بازي‌هاي تيم ملي بسكتبال در المپيك و پيش از عزيمت اين تيم به تهران، در دهكده ورزشكاران گفتگو كرديم كه حاصل آن را مي‌خوانيد.

بازي‌هاي تيم ملي بسكتبال را چطور ارزيابي مي‌كني؟ خوب يا بد... .

غير از 2 بازي كه همان ابتدا بد شروع كرديم، در ديگر بازي‌ها نسبتا خوب نتيجه گرفتيم بخصوص در مقابل آرژانتين كه توانستيم 82 امتياز بگيريم. بازي‌هاي بدمان هم مقابل استراليا و كرواسي بود؛ اما در مجموع فكر مي‌كنم با توجه به اولين حضورمان در ميدان‌هاي جهاني، همين كه توانستيم بسكتبال ايران را به قدرت‌هاي برتر اين رشته بشناسانيم، عملكردمان رضايت‌بخش بود. ضمن اين كه 2 بازيكن هم توانستند از دل همين المپيك به تيم‌هاي خارجي بروند.

يكي خودت بودي و ديگري هم صمد. درست است؟

بله صمد كه واقعا ستاره ما در رقابت‌هاي المپيك بود، به ليگ حرفه‌اي فرانسه رفت و من هم براي بازي در آمريكا انتخاب شدم؛ اما هنوز تيمم مشخص نيست و طي روزهاي آينده نهايي خواهد شد.

اما حتما شنيده‌اي كه آمريكايي‌ها به تيم‌هاي ليگ NBA اعلام كرده‌اند جذب بازيكن ايراني ممنوع است.

بله. اين تصميم باعث تعجب همگان شد.

به نظر مي‌رسيد اردوهاي فشرده تيم ملي بسكتبال در آمريكا و چين، حسابي ملي‌پوشان را خسته كرده باشد. فكر نمي‌كني اگر اين برنامه‌ها اينقدر فشرده نبود، نتيجه بهتري مي‌گرفتيم؟

درست است كه خسته شديم، ولي بايد بعد مثبت قضيه را هم نگاه كرد. اعتماد به نفس تك‌تك بچه‌ها پس از سفر به آمريكا و چين بالا رفته بود و پيروزي بر صربستان در همين اردوي چين ما را به توانايي‌‌هايي كه داريم، آگاه كرد. فكر مي‌كنم اين 2 اردوي تداركاتي تيم ملي بهترين اردوهاي تاريخ بسكتبال ايران بود.

من خودم به شخصه خيلي خسته شدم، اما به هر حال اگر مي‌خواهيم شاهد رشد بسكتبال و جهاني شدن آن باشيم، بايد اين فشارها را تحمل كنيم. براي خودم اين مدت تجربه بسيار باارزشي بود.

حامد، از عملكرد خودت در 5 بازي تيم‌‌ملي در المپيك راضي بودي؟

من در مجموع 83 امتياز براي تيم‌ملي به دست آوردم و پس از صمد كه 86 امتيازي ‌شد، پرامتيازترين بازيكن تيم ملي بودم. با وجود اين مي‌‌‌توانستم بهتر هم باشم.

بهترين بازي‌هاي من مقابل آرژانتين و ليتواني بود كه هم در دفاع موفق بودم و هم در كسب امتياز. ضمن اين كه در مقابل آرژانتين حتي يك ثانيه هم تعويض نشدم و با تمام توان بازي كردم؛ البته بازي من هم مثل ديگر بازيكنان تيم ملي نوسان داشت.

به عنوان مثال در روز اول و مقابل روسيه ضعيف‌ترين نمايش را ارائه كردم كه البته مصدوميت مچ پا و پارگي چانه نيز مزيد بر علت شد. در مجموع، از بازي‌ خودم راضي هستم.

در 5 بازي تيم ملي فقط 2 پرتاب 3 امتيازي داشتي كه آنها هم گل نشد. چرا اينقدر در پرتاب‌هاي 3 امتيازي ضعيف هستي؟

اين انتقاد را مي‌پذيرم، اما بخشي از آن به پست بازي من بستگي دارد. من به خاطر قد بلندي كه دارم يا بايد زير سبد تيم خودمان باشم يا زير سبد تيم حريف.

به همين علت هم كمتر پيش مي‌آيد كه در شرايط پرتاب 3 امتيازي قرار بگيرم.

انتظار مي‌رفت تيم ملي بسكتبال بازي به بازي بهتر شود، اما در بازي آخر مقابل كرواسي شاهد ضعيف‌ترين نمايش تيم ملي بوديم.

بچه‌ها پيش از بازي آخر فقط به فكر بازگشت به تهران بودند. چون هم خسته شده بودند و هم دلتنگ خانواده‌هايمان بوديم. به همين علت هم تمركزمان را از دست داديم و بيشتر توپ‌هايمان وارد سبد كرواسي نشد. ما در اين بازي 16‌‌پرتاب 3 امتيازي گل نشده پياپي داشتيم كه اين آمار براي تيم ملي بي‌سابقه بود.

ما فرصت‌هاي خوبي به صمد نيكخواه و حامد آفاق داديم كه در بازي‌هاي قبلي بارها پرتاب‌هاي 3 امتيازي‌شان تبديل به گل شده بود؛ اما در بازي با كرواسي از 26 پرتاب فقط 3‌‌پرتاب آفاق گل شد.

خود من هم در اين بازي پر اشتباه بودم و در حالي كه يكي از بهترين پنالتي‌زن‌هاي تيم هستم از 5 ضربه پنالتي، فقط يك توپ را گل كردم. در نيمه اول، يكي از ضعيف‌ترين بازي‌هاي 4 ماه اخيرمان را به نمايش گذاشتيم كه البته صبح زود بيدار شدن هم در اين نمايش بد بي‌تاثير نبود. فكر مي‌كنم بچه‌ها در نيمه‌اول خواب بودند!

3 بازي از 5 بازي تيم ملي بسكتبال ساعت 9 صبح آغاز شد. آيا قبلا تجربه بازي در اين ساعت از روز را داشتيد؟

ما هيچ وقت ساعت 9 صبح بازي نكرده بوديم، اما در اين 2‌‌هفته آخري كه در چين بوديم هر روز ساعت 6 صبح از خواب بيدار مي‌شديم تا بدن‌هايمان به تمرين و بازي در اين ساعت عادت كند. در مجموع اگر شرايطي پيش مي‌آمد كه چند بازي تداركاتي‌مان را صبح‌ها انجام مي‌داديم، بهتر بود.

در بيشتر بازي‌ها ما يك كوارتر را فوق‌العاده بوديم. مقابل روسيه كوارتر دوم را 16 بر 8 برديم، مقابل ليتواني كوارتر اول را 20 بر 15 برديم، با آرژانتين در كوارتر چهارم 25 ‌25 مساوي كرديم و كرواسي را هم در كوارتر سوم 23 بر 16 شكست داديم. علت اين‌كه فقط در يك كوارتر مي‌توانستيم خوب باشيم چه بود؟

خب، من فكر مي‌كنم كم‌تجربگي بچه‌ها عامل اصلي بود. ما اگر توپ‌هايمان گل مي‌شد با تمركز بالاتري بازي را ادامه مي‌داديم؛ اما به محض اين‌كه حريفان چهار پنج امتياز از ما جلو مي‌افتادند، تمركز ماهم بهم مي‌ريخت و ضريب اشتباهاتمان بالا مي‌رفت.

اين مساله كاملا طبيعي بود، چون به هر حال با حريفاني بازي مي‌كرديم كه تجربه بين‌المللي‌شان سال‌ها از ما بيشتر است. از لحاظ بدني هم توان بچه‌هاي ما كمتر از رقبا بود و به همين علت فقط مي‌توانستيم در يك يا 2 كوارتر بازي برابري را مقابل آنها ارائه كنيم.

تجربه حضور در المپيك براي تو چگونه بود؟

در يك كلام بايد بگويم فوق‌العاده. المپيك واقعا رويداد بزرگي است و تا وقتي در آن بازي نكرده بودم، نمي‌توانستم بزرگي آن را باور كنم. از بازي با قدرت‌هاي بسكتبال دنيا هم درس‌هاي زيادي آموختم كه حتما در ادامه راه برايم مفيد خواهد بود.

اين تجربه براي تيم ملي بسكتبال چقدر مفيد بود؟

صددرصد. كمترين فايده‌اش اين است كه حالا ديگر كارمان با رقباي آسيايي راحت‌تر مي‌شود. ما در اين 4 ماه 30 بازي بين‌المللي انجام داديم كه 25 بازي را واگذار كرديم. مطمئنا الان با تيم ملي لبنان كه رقيب اصلي ما در آسياست خيلي راحت‌تر مي‌توانيم بازي كنيم.

با اين ارزيابي، آينده بسكتبال ايران را چطور مي‌بيني؟

عملكرد فدراسيون بسكتبال در اين چند سال اخير و بخصوص در سال گذشته عالي بوده و من با اطمينان مي‌گويم اگر اين روند براي تدارك تيم ملي ادامه داشته باشد، مي‌توانيم در مسابقه‌هاي جام‌جهاني بسكتبال حداقل صاحب يك يا 2‌‌پيروزي شويم. ما در همين المپيك هم اگر كمي باتجربه‌تر بوديم مي‌توانستيم يك پيروزي به دست آوريم، اما متاسفانه نشد.

پس از تحمل اين همه فشار براي تمرين و مسابقه، به ‌نظر مي‌رسد به استراحت نياز داشته باشي.

همين‌طور است، اما فرصت چنداني ندارم. يك ماه ديگر تيم‌ملي بايد در جام استانكوويچ شركت كند كه در مجموع به نظر مي‌رسد فرصت چنداني براي استراحت نداشته باشم.

رضا پورعالي‌
خبرنگار اعزامي به المپيك پكن‌
 شنبه 2 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن