تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نجات و رستگارى در سه چيز است: پايبندى به حق، دورى از باطل و سوار شدن بر مركب جدّيت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803380622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در گفت و گوي تفصيلي با فارس تشريح كرد: آخرين اخبار از اجراي طرح تحول اقتصادي و پرداخت نقدي يارانه‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در گفت و گوي تفصيلي با فارس تشريح كرد: آخرين اخبار از اجراي طرح تحول اقتصادي و پرداخت نقدي يارانه‌ها
خبرگزاري فارس: سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي در گفت و گو آخرين اخبار از مراحل اجراي طرح تحول اقتصادي دولت، فعاليت 7 كارگروه طرح تحول و پرداخت نقدي يارانه‌ها زا تشريح كرد.


*رقم يارانه نقدي قابل پرداخت مشخص نشده است

محمد رضا فرزين در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس كه گفت، شايعات مختلفي در ميان مردم درباره ميزان پرداخت يارانه نقدي به افراد و خانوارها مطرح است آيا رقم خاصي در اين رابطه مشخص شده است، اظهار داشت: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها شامل 4 فاز "نظام شناسايي"‌، "روش اصلاح قيمت"، "تحليل آثار" و "روش بازپرداخت" است، در حال حاضر نظام شناسايي از طريق مركز آمار و تكميل فرم‌هاي خانوار در حال انجام است و 3 فاز بعدي در حال مطالعه است و نتايج آن نهايي نشده است.
وي تصريح كرد: بخشي از اين شايعات كنوني برگرفته از جداولي است كه در آن ميزان يارانه پرداختي به حامل‌هاي انرژي بر اساس تفاوت قيمت داخلي و قيمت فوب خليج فارس محاسبه شده است.
فرزين افزود: اين ارقام براساس قيمت‌هاي سال 86 بوده و كاملا برآوردي است كه ميزان يارانه پنهان را تعيين مي‌كند و هيچ ارتباطي با ميزان پرداختي دولت به افراد و خانوارها ندارد. تعيين اين رقم در آخرين مراحل مطالعات طرح پس از تعيين روش‌هاي اصلاح قيمت، تحليل آثار و روش بازپرداخت قرار دارد.
وي تاكيد كرد: بنابراين درحال حاضر هيچ رقم خاصي در اين رابطه مشخص نشده است و تمامي ارقامي كه مطرح است در حد همان شايعه است.

*طرح تحول اقتصادي از مهر به اجرا در نمي‌آيد

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي دولت در پاسخ به اين پرسش كه آيا طرح تحول اقتصادي از مهرماه به جرا درمي‌آيد و اجرايي شدن طرح به معناي پرداخت نقدي يارانه‌هاست؟ گفت: طبق برنامه زمان‌بندي تا پايان مهر ماه اطلاعات خانوارها استخراج شده و كنترل اطلاعات طرح با ساير دستگاه‌ها و اديت موضوعي و استخراج آنها صورت مي‌‌گيرد.
وي ادامه داد: سه فاز مطالعاتي ديگر در حال انجام است، بنابراين طرح تحول اقتصادي دولت در مهرماه به اجرا در نخواهد آمد، در خصوص روش‌هاي هدفمندسازي و نحوه پرداخت يارانه‌ها نيز مطالعات نهايي نشده است و آنچه كه در طرح اوليه به عنوان روش پرداخت يارانه‌ها مطرح بوده است روش پرداخت نقدي يارانه‌هاست.
فرزين اظهار داشت: ذكر اين نكته را ضروري مي‌دانم كه حامل‌هاي انرژي شكل‌هاي متفاوتي دارند و براي هدفمند كردن يارانه هر حامل انرژي برنامه و روش مشخصي وجود خواهد داشت. به عبارت ديگر با تمامي آنها به شكل يكسان برخورد نخواهد شد.

*ارايه لايحه به مجلس در صوورت نياز به قانون

عضو كار گروه تحول اقتصادي دولت همچنين دباره احتمال ارايه لايحه به مجلس براي انجام تحولات اقتصادي مطرح خاطرنشان كرد: مجلس كميسيون ويژه‌اي در خصوص طرح تحول ايجاد كرده است و اعضاي كميسيون نشستي را در نهاد رياست جمهوري با رياست جمهوري داشته‌اند.
فرزين خبر داد: در اين نشست قرار شد كه بعد از تعطيلات مجلس جلسات منظمي با حضور كار گروه و كميسيون ويژه در مجلس برگزار شود و نمايندگان در جريان جزئيات طرح قرار گيرند.
وي گفت: بديهي است علاوه بر استفاده از نظرات تخصصي مجلس در هر كجا كه اصلاحات موردنظر در 7 محور (تحول در سيستم بانك و بيمه ، گمرك، نظام مالياتي،توزيع كالا و خدمات، هدفمند كردن يارانه‌ها،بهره‌وري، ارزش‌گذاري پول ملي) نياز به قانون داشته باشد، لايحه آن تقديم مجلس خواهد شد.

*مراحل بررسي 7 محور در 7 كاگروه

فرزين درباره آخرين اخبار از انجام مطالعات و عمليات اجرايي طرح تحول اقتصادي يادآور شد: طرح تحول اقتصادي دولت شامل 7 محور است كه پيشرفت هر يك از محورها با يكديگر متفاوت است.
وي توضيح داد: طرح اصلاح نظام توزيع در كار گروه نظام توزيع تقريبا نهايي شده است و شوراي مشورتي توزيع نيز چندين جلسه براي بررسي طرح تشكيل شده است، بنابراين به زودي پس از بررسيهاي كارشناسي اين طرح به كار گروه تحول اقتصادي ارائه خواهد شد.
وي گفت: طرح گمرك نيز از پيشرفت خوبي برخوردار بوده است و هم اكنون در شوراي مشورتي گمرك در حال بررسي است.

*تشكيل 5 كارگروه تخصصي براي هدفمند كردن يارانه‌ها

سخنگوي كارگروه تحول اقتصادي افزود: طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نيز در حال حاضر مرحله اول يعني شناسايي آن در حال انجام است كه وضعيت پيشرفت آن ارائه شد و براي انجام ساير مراحل كارها به 5 كار گروه تخصصي تقسيم شده است.
فرزين تاكيد كرد: كار گروه تخصصي اول وظيفه محاسبه يارانه را بعهده دارند كه وزارت نفت و نيرو مسئوليت آنرا به عهده دارند و بخش زيادي از مطالعات انجام شده كه در روز شنبه دوم مهرماه 87 جلسه‌اي براي ارائه آن در نهاد رياست جمهوري برگزار مي‌كنند.
وي افزود: كار گروه تخصصي دوم اثرات اصلاح قيمت بر فعاليت‌هاي اقتصادي را بررسي مي‌كند كه مسئوليت آن با معاونت نظارت برنامه‌ريزي راهبردي رياست جمهوري است و وزارتخانه‌هاي صنايع و كشاورزي نيز با آن همكاري مي‌كنند.
فرزين مثال زد: براي مثال در وزارت صنايع علاوه بر داده‌هاي آماري كلان، مطالعه ميداني نيز در حال انجام است و تاثيرات اصلاح قيمت از جمله بهره‌وري و توان بر كليه فعاليت‌هاي صنعتي و معدني صورت مي‌پذيرد.
سخنگوي كارگروه طرح تحول فعاليت كار گروه تخصصي سوم را بررسي اثرات اصلاح قيمت روي متغيرهاي كلان ذكر و مسئول آن را با بانك مركزي اعلام كرد.
وي ادامه داد: كار گروه تخصصي چهارم اثرات هدفمندسازي يارانه‌ها بر بودجه دولت را بررسي مي‌كند كه معاونت نظارت و برنامه‌زيزي راهبردي رياست جمهوري مسئوليت آنرا به عهده دارد و مباني موضوع استخراج شده است.
فرزين اظهار داشت: بالاخره كار گروه پنجم وظيفه باز توزيع را بعهده دارد كه وزارت رفاه مسئول آن است و بديهي است بخشي از مطالعات آن وابسته به مطالعات كار گروه‌هاي قبلي است.

* بررسي 8 پروژه در محور بهره‌وري

عضو كارگروه تحول اقتصادي ادامه داد: محور بعدي بهره‌وري است كه شامل 8 پروژه است. كه هر پروژه در حال حاضر از وضعيت پيشرفت متفاوتي برخوردار است. براي مثال براي پروژه دستمزد و بهره‌وري كار گروهي مستقل توسط وزارت كار تشكيل شده است كه مطالعات آن در حال انجام است و ساير پروژه‌ها نيز مسئولان متفاوتي دارند، ولي متولي اصلي كار سازمان ملي بهره‌وري است كه امور را پيگيري مي‌كند
وي دربباره مراحل بررسي تحول بانكها نيز توضيح داد: محور بانك شامل 3 حوزه "اصلاحات رفتاري"،‌"بسته سياستي" و" اصلاحات ساختاري" است كه اصلاحات ساختاري نيز مجموعه طرح‌هاي بلند مدت و ميان مدت را شامل مي‌شود
وي گفت: اين طرح در كار گروه‌ اصلي تحول اقتصادي با حضور رياست جمهوري نيز ارائه شده است و در حال نهايي شدن است.
فرزين اضافه كرد: محور ماليات نيز شامل چندين پروژه است كه طرح توسط سازمان امور مالياتي نهايي شده و در شوراي مشورتي در حال بررسي است.
وي گفت: آخرين محور ارزش‌گذاري پول ملي است كه هنوز طرح آن نهايي نشده است. از طرف ديگر در پي توافقات انجام شده با كميسيون ويژه مجلس، بخشي از مطالعات به آنها ارائه شده و قرار است كه جلسات مشترك دولت و مجلس بطور منظم پس از تعطيلات مجلس برگزار شود.
فرزين افزود: علاوه بر اين كار گروه تحول نيز هر هفته جلسات منظمي را با حضور رياست جمهوري، معاون اول، 9 وزير اقتصادي، معاون اجرايي و رياست بانك مركزي و 3 اقتصاددان عضو كار گروه برگزار مي‌ كند و بر پيشرفت كار نظارت دارد.

*اول تا دهم شهريورماه،آخرين فرصت پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوار

خبرنگار فارس گفت: تكليف خانوارهايي كه اقدام به پر كردن فرم اطلاعات اقتصادي خانوار نكنند، چيست و آيا تدابيري براي خانوارهايي كه پس از اجراي طرح براي ارايه اطلاعات خود احساس نياز كنند انديشيده شده است؟
وي پاسخ داد: مركز آمارتاريخ اول تا دهم شهريورماه را به خانوارهاي 7 نفره به بالا و كليه خانواده‌هايي كه تاكنون موفق به تكميل فرم‌ها نشده‌اند اختصاص داده است.بنابراين در اين صورت آنها قادر به تكميل فرم‌ها خواهند بود.
وي تاكيد كرد: در سال جاري اين آخرين وضعيت براي تكميل فرم‌ها خواهد بود و فرصت بعدي در سال ديگر فراهم خواهد شد.

*4/8 ميليون خانوار اطلاعات اقتصادي خود را ارايه كردند

فرزين همچنين در خصوص اينكه چند درصد از مردم تا به حال به ارايه اطلاعات خود و پر كردن فرمهاي اطلاعات اقتصادي خانوار مبادرت كرده‌اند، اظهار داشت: مركز آمار بطور منظم گزارش عملكرد طرح را ارائه مي‌كند و آخرين آمار نشان مي‌دهد كه تا پايان روز 26 مردادماه تعداد 4/8 ميليون خانوار اقدام به تكميل فرم‌ها كرده‌اند.
وي گفت: ضمن اينكه در صورت اطلاع‌رساني مناسب خانواده كه تاكنون فرم را پر نكرده‌اند 10 روز ديگر براي تكميل فرم‌ها فرصت دارند و تجربه نشان مي‌دهد كه بسياري از مردم در روزهاي آخر مراجعه مي‌كنند و اين نسبت افزايش خواهد يافت.
فرزين تاكيد كرد: دهم شهريورماه آخرين فرصت تكميل پرسشنامه‌ها است و پس از آن مركز آمار نسبت به چك كردن اطلاعات با ساير پايگاه‌هاي آماري اقدام كند.
وي افزود: اگر چه به طور همزمان اطلاعات 8 ستون اول با پايگاه اطلاعات ثبت احوال چك مي‌شود و 95 درصد اطلاعات صحيح بوده است و هويت افراد محرز شده است. اين اطلاعات تا پايان مهرماه نهايي خواهد شد.
فرزين همچنين اظهار داشت: توضيح مي‌دانم كه طرح تحول اقتصادي در حال حاضر داراي كميته اطلاع‌رساني مي‌باشد و كليه ديدگاه‌ها و برنامه‌هاي طرح از طريق اين كميته در اختيار رسانه‌ها و كليه ارباب جرايد قرار خواهد گرفت.
انتهاي پيام/
 جمعه 1 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن