تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814255637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ششمين نمايشگاه سراسري كتاب همدان به كار خود پايان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ششمين نمايشگاه سراسري كتاب همدان به كار خود پايان داد
داخلي. فرهنگي. نمايشگاه كتاب
ششمين نمايشگاه سراسري كتاب همدان كه همزمان با اعياد شعبانيه حال و هواي خاصي را در شهر براي كتاب دوستان ايجاد كرده بود، عصر چهارشنبه به كار خود پايان داد.

اين دور از نمايشگاه با حضور ‪ ۳۰۰‬ناشر از سراسر كشور و ‪ ۲۵‬هزار عنوان كتاب از ‪ ۲۴‬تا ‪ ۳۰‬مردادماه در محل دايمي شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي همدان برگزار شد.

شماري از بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب در گفت و گويي اظهار كردند:
امسال با توجه به افزايش سالن‌هاي نمايشگاه، فضاي بيشتري به غرفه‌هااختصاص يافته بود و امكان بازديد از همه غرفه‌ها فراهم بود.

آنان معتقدند: گرچه برگزاري نمايشگاه كتاب در توسعه فرهنگ مطالعه بسيار موثر و مفيد است اما در عين حال بايد روش‌هايي را براي ترويج اين فرهنگ مهم مورد توجه قرار داد.

يكي از محققان همداني در اين‌باره گفت: چه خوب است عادت كنيم در مراسم به جاي ظرف و لوازم منزل، كتاب به يكديگر هديه كنيم.

"دكتر ذكاوتي" افزود: رسانه در ترغيب مردم به مطالعه مي‌تواند بسيار موثر باشد هر چند كه خوشبختانه در چند سال اخير اين موضوع از اهميت خاصي برخوردار بوده اما به طور قطع بايد بيش از پيش به مطالعه و كتاب پرداخت.

وي همچنين به نقش موثر آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه اشاره كرد و گفت: اگر دانش آموزان را مجبور و علاقمند به مطالعه كنيم و روش‌هاي مورد نظر و ديگر راهكارهاي مفيد در جامعه رايج شوند در مدت زمان نه چندان دور شاهد تحولي عظيم در عرصه كتابخواني خواهيم شد.

يكي ديگر از بازديدكنندگان نمايشگاه كتاب همدان نيز گفت: همدان شهري با فرهنگ كهن است و همين سابقه باعث شده مردم اين منطقه علاقمندي به فرهنگ و دانش داشته باشند.

"جمشيد بيرامي" افزود: همدان پايتخت تاريخ و تمدن ايران محسوب مي‌شود كه با داشتن امكانات فرهنگي مي‌تواند ادامه‌دهنده مسير گذشته نيز باشد.

وي اضافه كرد: داشتن يك نمايشگاه دايمي كتاب مي‌تواند براي اين استان مفيد واقع شود.

يكي ديگر از بازديدكنندگان نمايشگاه نيز گفت: يكي از عواملي كه مي تواند باعث بالا رفتن فرهنگ كتابخواني و به تبع آن افزايش آگاهي مردم شود در دسترس قرار دادن كتاب براي همه مردم است كه برپايي نمايشگاه كتاب اين فرصت را فراهم مي‌كند.

معاون امور فرهنگي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان نيز گفت:
استقبال مردم استان در روزهاي پاياني نمايشگاه بسيار مطلوب بوده است.

"مجيد فروتن" افزود: در ايام برگزاري نمايشگاه بيش از يك صد ميليون تومان بن به فروش رسيده است.

وي اظهار داشت: علاوه بر اين جمع كثيري از مردم نيز بدون دريافت بن مراجعه و اقدام به خريد كتاب كرده‌اند.

وي يكي از ابزارهاي گسترش فرهنگ كتابخواني را برپايي نمايشگاه بيان كرد و افزود: نمايشگاه كتاب علاوه بر نقش فرهنگي نقش بسزايي در پر كردن اوقات فراغت جوانان دارد.

وي اظهار داشت: براي تشويق بيشتر مردم به سمت و سوي كتابخواني ابتدا در حوزه كتاب و فرهنگ بايد براي انتخاب و شعور مردم در شناخت كتاب خوب و بد احترام قايل شد.

وي اضافه كرد: بايد ناشران مطرح كشور با كتاب‌هاي مناسب و پرمخاطب در نمايشگاه‌ها حضور داشته باشند.

ششمين نمايشگاه سراسري كتاب همدان سي‌ام مرداد ماه به كار خود پايان داد.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن