تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798716957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صبحانه ميوه‌اي


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: صبحانه ميوه‌اي


از اين به بعد صبحانه شما به نرمي‌يك نسيم دچار تغيير خواهد شد و اين تغيير آنقدر مختصر است كه به حساب نخواهد آمد. تا ظهر مي‌توانيد تا آنجا كه دوست داريد و مي‌توانيد ميوه و آبميوه تازه بخوريد.

اين عمل باعث مي‌شود كه در طي مدت عملكرد چرخه پاكسازي در بدن شما و تمام انرژي بدن صرف اين فرآيند شود، چرا كه هضم ميوه نيازي به انرژي ندارد.

در خوردن ميوه هيچ محدوديتي وجود ندارد. تنها دقت كنيد كه ميوه را با معده خالي بخوريد.

هر روز صبح را با يك ليوان آبميوه آغاز كنيد: پرتقال، سيب، نارنگي، طالبي يا آناناس. به خاطر داشته باشيد كه اين آبميوه بايد توسط خود شما تهيه شود و انواع تجاري آن مناسب اين برنامه نيست.

از حالا به بعد مهم‌ترين وسيله در آشپزخانه شما، آبميوه‌گيري خواهد بود. هرگاه دوست داشتيد چند تكه ميوه آب‌دار بخوريد. صبح‌ها طي مدت 3 تا 4 ساعت چندين قطعه ميوه بخوريد.

در هر بار ميوه خوردن، آن قدر ميوه بخوريد كه احساس سيري كنيد. مثلا ممكن است با يك پرتقال سير شويد يا حتي يك كاسه پرتقال پوست كنده را بخوريد تا سير شويد، يا يك سيب و چند هلو با يك برش هندوانه يا طالبي، چند قطعه موز و غيره. ميوه خوردن هنري است كه هر فرد مي‌تواند طبق سليقه خود آن را انجام دهد.

آنچه اهميت دارد آن است كه به اندازه كافي ميوه بخوريد و ديگر آنكه چه ميوه‌اي را با چه حجمي‌ مي‌خوريد، چندان مهم نيست. قصد نداريم يك سلسله قوانين خشك را به شما تحميل كنيم كه عمل نكردن به آنها براي شما نا اميدي به همراه داشته باشد. همانطور كه ملاحظه كرديد اين قوانين بر اساس راحتي شما تنظيم شده‌اند. بياموزيد كه هميشه به نيازها و خواسته‌هاي بدن خود پاسخ دهيد، البته فقط در حد كافي. پرخوري نكنيد، كم خوري هم نكنيد. سعي كنيد به اندازه كافي ميوه بخوريد و از آن دريغ نكنيد، زيرا بدن شما به ميوه نياز دارد.

ميوه محتواي آب و سوختي راكه بدن شما براي انجام مراحل سم‌زدايي نياز دارد، تأمين مي‌كند. با پشت سر گذاشتن ساعات صبح اگر باز هم احساس گرسنگي كرديد، دو عدد موز بخوريد، چراكه موز سنگين‌تر بوده و بهتر مي‌تواند احساس گرسنگي را برطرف كند، ولي قبل از خوردن موز از رسيده بودن آن اطمينان حاصل كنيد اگر موز سبز باشد، نشانه آن است كه نشاسته آن هنوز به قند تبديل نشده است.

ظاهر شدن لكه‌هاي قهوه اي روي پوست موز نشان از تبديل نشاسته به قند دارد. در طي مدتي كه وزن كم مي‌كنيد، به هيچ وجه نبايد از ميوه‌هاي خشك شده و خرما استفاده كنيد.

اگرچه اين مواد نيز ارزش غذايي بسيار بالايي دارند، ولي از آنجا كه قند فشرده آنها زياد است، مانع از كاهش وزن مي‌شوند. از آنجا كه به راحتي مي‌توان در خوردن اين قبيل مواد غذايي زياده‌روي كرد، پس بهتر است تا شروع روند كاهش وزن از خوردن آنها پرهيز كنيد. هنگامي كه به وزن دلخواه خود رسيديد، مي‌توانيد از خرما و ميوه‌هاي خشك شده نيز به عنوان منبع قند استفاده كنيد ولي زياده‌روي نكنيد. اصلي كه بازنگري آن ضروري به نظر مي‌رسد، آن است كه ميوه را 20 دقيقه تا نيم ساعت قبل از ناهار بخوريد. اگر موز خورده‌ايد، مدت 45 دقيقه صبر كنيد تا موز هضم شده و از معده خارج شود. هندوانه بيش از هر ميوه ديگر آب دارد. توصيه مي‌شود كه هندوانه را قبل از هر ميوه ديگري مصرف كنيد زيرا هندوانه سريع‌تر از ساير ميوه‌ها از معده تخليه مي‌شود.

اگر مي‌خواهيد صبحانه شما كمي‌سنگين‌تر باشد، مي‌توانيد سالاد ميوه بخوريد.

اگر بچه داريد، مي‌توانيد هر روز صبح به تدريج آنها را به اين روش صبحانه خوردن عادت دهيد وگرنه آنها هم به يك صبحانه سنگين و بي‌خاصيت عادت خواهند كرد.

اگر بچه‌ها هم صبحانه سبك و مقوي بخورند، بهتر مي‌توانند بقيه روز را با انرژي و سرزنده بگذرانند.

اگر مايليد روش‌ها در كودك شما به صورت عادت درآيد، به هيچ‌وجه اين اصول را به آنها تحميل نكنيد ( البته در مورد بزرگسالاني هم كه اخلاق بچه‌گانه دارند، اين روش صدق مي‌كند!) فشار زياد باعث اضطراب و ناراحتي مي‌شود. هر جا كه بحث از غذا و غذا خوردن است، از اعمال زور و فشار خودداري كنيد. حتي اگر غذايي كه با زور به بچه مي‌دهيد.

خوشمزه هم باشد، بچه از خوردن مجدد آن اكراه خواهد داشت. ابتدا هر چند وقت يكبار به بچه خود سالاد ميوه دهيد. خودتان هم در خوردن آن با فرزند خود همراهي كنيد. در جشن‌ها و ميهماني‌ها اين نوع غذاها را درست كرده و به بچه بدهيد. حداقل سود اين كار آن است كه فرزندتان غذاي سالم و طبيعي مي‌خورد. به تدريج كودك از غذاهاي قبلي بريده و به سمت غذاهاي سالم و جديد جلب مي‌شود. اگر خودتان صبحانه ميوه بخوريد، كودك‌تان هم از شما پيروي خواهد كرد.

دانيال تارمست




 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 378]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن