تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798920616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

~ همه چیز در مورد مواد غذایی ، نگهداری و طبخ و ... ~ : تمامی نکات ریز در مورد آشپزی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام
درمورد آش بلغور با بلغورگندم آيا حتماً بايد آب گوشت نيزاضافه کرد؟ اگربخواهيم باکشک استفاده کنيم بلورگندم بهتراست ياجو؟

سلام
اصولا براي آشها اگه از آب گوشت استفاده بشه طعم بهتري به آش مي ده.علاوه بر اينها خواص غذاييش هم افزايش پيدا مي كنه.
براي استفاده از آب گوشت مي تونين از جوشوندن استخوانهايي مثل قلم استفاده كنين.نكته ش اينه كه چربي روي آب گوشت رو جمع كنين.براي اين كار مي تونين اون رو توي يخچال بذارين تا چربي هاش ببندن و بعد راحت جمعشون كنين.
بلغور جو و گندم هم بستگي به آشي دارن كه دوست دارين درست كنين.هر دو خوشمزه مي شن.خصوصا اگه از قبل خيسشون كنين.
خدا كنه شما مثل من تنبل نباشين چون يه بار بلغور رو توي زودپز ريختم و متوجه شدم كار خطرناكيه چون دونه هاش ممكنه سوپاپ زودپز رو مسدود كنن و ...
نوش جان.

باتشکر راستش درآشپزي زياد واردنيستم وبراي اطمينان بيشترسئوال کردم خيلي سعي ميکنم غذاهايم خوش طعم شود

مونيكا خانوم
اميدوارم دست پختت هر روز بهتر از ديروز بشه.
اگه هوس يه آش فوري كردي و آب گوشت نداشتي مي توني از قرص هاي سوپ با طعم مرغ يا گوساله استفاده كني.بستگي به سليقه ت داره.در ضمن موقع استفاده از اين قرص ها نبايد نمك اضافه كني يا اينكه آخر كار بعد از چشيدن نمكش رو اندازه كني. اگه آش رشته و كشك هم داشته باشه كه اصلا نبايد طرف نمك رفت.

آماده كردن حبوبات

اگر هميشه حبوبات را به صورت خيس كرده در فريزر داشته باشيد وقت زيادي براي پختن نمي برند و خوب ميپزند و لعاب دار ميشوند . حبوبات را چند روزي در جاي نه چندان گرم خيس كنيد و مرتب آب آنرا عوض كنيد . بعد آب آنرا كاملا خالي كرده و در كيسه يا ظرفي داخل فريزر نگداري كنيد .
با اين روش تهيه و پختن : آش و قورمه سبزي و حتي عدسي و لوبيا گرم بسيار آسان و سريع خواهد بود ( البته اگر مواد ديگرتان هم آماده باشد ) و غذاي شما بسيار خوشمزه و لعابدار خواهد شد و هيچگاه نياز به اضافه كردن آرد به خورش يا خوراك يا آش نخواهيد داشت .

همانطور كه مرتب در سايت تذكر داده ميشود : هيچگاه فبل از پختن حبوبات به آنها نمك نزنيد چون دير پز ميشوند

بخاطر داشته باشيد :
يكي از دلايل جا نيافتادن آش ها يا خورش ها خوب نپختن حبوبات آن است . اگر با اين روش حبوبات را آماده و نگهداري كنيد كمتر به ناراحتي گوارشي دچار ميشويد ( كه باز يكي از دلايل آن خوب نپختن حبوبات است )

salam shabnam jan man tazeh ozv shodam vali khali vaght ast az site estefadeh mikonam hamisheh ham matnhay shoma ro mikhoonam ke be hameh dar morede har chizi rahnemayi mikonid.
avalesh too zehnam in bood shoma hamseno sale khodam hastin vali ye rooz ke didam dar morede kharide ojagh gaz neveshtin fahmidam senetoon kami balast va ba tajrobeh ham hastin.
khosham miad az shoma nemidoonam chera?
man ye soal dashtam vali dar morede ashpazi nist. choon kesi ro nadaram dar in mored mano rahnemayi koneh mikhastam az shoma beporsam mitoonam azetoon komak begiram ya na? lotfan be man javab bedin mamnoon bye

سلام دوست عزيز : Tima jan

خيلي خوشحالم كه از اين سايت استفاده ميكني . من هم فقط يك عضو ساده اين انجمن و سايت هستم .
حتما بپرس : هرچي كه بدونم حتما بهت ميگم و اگر ندونم برات پيدا ميكنم . ميشه كمي از خودت برام بگي . به مشخصاتت رجوع كردم چيزي دستگيرم نشد . ولي به هر حال فكر ميكنم- با كمي تفاوت سن - همسن و سال دخترم باشي .
راستش چون دختر من اطلاع زياد و تجربه اي از آشپزي نداره و ميدونم دختر هاي جوان كه همسن و سال اون هستن حالا ديگه به دليل مشغله تحصيلي و كاري فرصت ياد گيري خانه داري و آشپزي را ندارن ميشه اينطوري بهشون كمك كرد . به هر حال به جمع ما خوش اومدي دختر گلم .

تيما جان سلام

عزيزم ممنونم از ميل ات و عكس پسر خوشگل و نازنينت .
جوابت رو همون موقع دادم و لي متوجه شدم كه فونت فارسي نداري و نامه ام رو نميتوني بخوني .
ايندفعه برات تو همين سايت pm به فارسي زدم . ولي از اين به بعد برات با Pinglish ميل ميدم البته برام نوشتن و خوندنش خيلي سخته !! با فونت فارسي و انگليسي راحتم ولي براي پينگليش جونم در مياد !!

سلام به همه

لطفاً در این تاپیک درباره ی سویا ( طعم دار کردن و ... همه چیز بحث کنیم )
برای اولین بحث شیر سویا رو انتخاب میکنم.
امروز میخوام طرز تهیه شیر سویا رو که 4 شنبه یاد گرفتم رو بهتون یاد بدم .قابل توجه خانمها چون که شیر سویا خیلی خاصیت داره.دفعه بعد خواص سویا رو مینویسم.
سویا چند مدل تو بازار یافت میشه .به صورت لوبیا,بصورت چرخ کرده (مثل گوشت چرخ کرده) و بصورت برشته شده .
سویای مورد نظر لوبیا شکل (به صورت original) میباشد.
قدم اول ابتدا سویا را در ظرفی محتوی آب ریخته حداقل 2 ساعت میگذاریم تا کاملا خیس بخورد.سپس بعد از خیس خوردن آب اضافی را جدا و سویا را درون میکسر یا آسیاب کن ریخته و آن را آسیاب میکنیم.بسته به مقدار مخلوط مقداری آب به آن اضافه کرده درون ظرفی میریزیم و روی شعله میگذاریم حداقل 1 ساعت که با شعله بسیار کم جوشید آن را با صافی صاف میکنیم.ناگفته نماند که ممکن است سویا هنگام جوشیدن سر برود برای جلوگیری از این کار یک قاشق فلزی درون ظرف بگذارید.پس از صاف کردن سویا آن را در یخچال گذاشته و میتوانید بسته به میل خود به آن اسانس اضافه کنید .متل انواع مربا ,عسل ,کاکائو , شکر و غیره .
نکته دیگر اینکه حتی میتوانید اضافه سویا را که ته صافی باقی مانده را فریز کرده در غداهایی چون کوکو سیب زمینی,کتلت بکاربرید بدون اینکه مزه غذا عوض شود.

باتشكر.
اگر ممكنه دستور تهيه پنير سويا(پنير تافو) رو هم بنويسيد چون در آشپزي چيني بسيار استفاده داره و در ايران هم نايابه.

پنير سويا نيز همانند شير سويا منبع غني پروتئين و ويتامين هاي گروه B است. که در رژيم گياهخواري مي تواند جايگزين گوشت شود.

* توفو بر خلاف شير سويا، حاوي مقدار زيادي کلسيم است که براي جلوگيري از پوکي استخوان مفيد است.

* هضم پنير سويا (توفو ) خيلي آسان است ، زيرا فيبر موجود در دانه هاي سويا طي عمليات کارخانه اي از آن جدا مي شوند.

* توفو همانند ساير فرآورده هاي سويا، LDL (کلسترول بد) خون را کاهش مي دهد و مقدار HDL (کلسترول خوب) را در حد طبيعي حفظ مي کند، در نتيجه احتمال بيمارهاي قلبي را کاهش مي دهد.

* توفو منبع غني ايزوفلاوون هاست. ايزوفلاوون ها خطر پوکي استخوان را کاهش مي دهند. همچنين احتمال سرطان سينه، سرطان پروستات و عوارض ياسئگي مثل گرُ گرفتگي و اختلالات روحي را کم مي کنند.




طرز تهيه توفو در منزل:

1- براي تهيه 400 گرم پنير سويا، حدود 2 ليتر شير سويا و دو قاشق چايخوري سولفات کلسيم طبيعي لازم است. براي تهيه پنير سويا به صورت زير عمل مي کنيم:

1- جوشاندن شير سويا : شير سويا را در يک ظرف بريزيد و 5 تا 10 دقيقه به آرامي بجوشانيد. سپس آن را خنک کنيد تا دماي شير به 70 درجه سانتيگراد برسد.

2- سولفات کلسيم، يک ماده منعقد کننده و در حقيقت "مايه پنير" است. دو قاشق چايخوري سولفات کلسيم طبيعي را در يک ليوان آب گرم حل کنيد. هر چقدر مقدار سولفات کلسيم کمتر باشد، توفو نرم تر و هر چقدر مقدار سولفات کلسيم بيشتر باشد، توفو سفت تر مي شود.

3- محلول حاوي سولفات کلسيم را به آرامي در شير سوياي گرم بريزيد و آن را هم بزنيد. اگر بعد از افزودن محلول سولفات کلسيم ، باز هم قسمتي از شير به حالت شل باقي مانده بود، يک مقدار ديگر سولفات کلسيم اضافه کنيد.

4- اگر تمامي شير سويا، منعقد شد( دلمه بست) و مايع آبكي زرد رنگي روي آن ديده شد ، يك پارچه سفيد تميز را در يك آبكش قرار دهيد و شير منعقد شده را روي پارچه بريزيد . لبه هاي پارچه را روي پنير برگردانيد. سپس يك بشقاب ملامين پهن را روي پارچه ي حاوي پنير قرار داده و يك وزنه يك كيلويي را مدت 20 دقيقه روي بشقاب بگذاريد تا آب زردرنگ پنير از آن جدا شود. بعد از اين مدت پنير آماده است. آن را برش دهيد و در يك ظرف آب سرد قرار دهيد. سپس ظرف را در يخچال نگه داريد و هر روز آب آن را عوض كنيد.

منبع : WWW.SOYA.BE

ایـــن روزها سوپر مارکت های بزرگ چندین قفسه مختلف
را به فراورده های سویا اختصاص میـــدهند. مطمئنا یک یا
دو تا از دوستان سابق شما نیز در زندگی چیزی جز سویا
نــمی خوردند. سویا حتی در ترکیبات غذاهای مورد علاقه
شما نیز نفوذ کرده است.

آیـا سـویـا واقـعـا مفید است و یا تنها یک نوع غذای هوس
انگیز دیگر ميباشد؟

آنچنان که ثابت شده سویا میتواند در حفظ سلامت قلب،
استخوان ها، غده پروستات و سیستم ایمنی بدن نقش
مهمی را ایفا کند. برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد این دانه های اسرارآمیز متن زیر را مطالعه کنید.

سویا چیست؟
سویا از انواع حبوبات است که محل کشت اولیه آن در آسیا بوده اما تولید انبوه آن در ایالات متحده آغاز شد. سویا را می توان یک دانه همه کاره نامید که از آن می توان در مواد غذایی مختلف و روغن های خوراکی استفاده نمود.

آیا سویا برای شما مفید است؟
سویا گذشته از این که غذای کاملی، سرشار از پروتئین هاست هیچ نوع کلسترول مضر و چربی در بر ندارد و جزء ترکیبات اشباع نشده به شمار می رود.

اما سویا کارهای بسيار زیاد دیگری را نیز انجام میدهد. در این قسمت فواید سویا که از نظر علمی ثابت شده اند شرح داده شده است.

سویا ریسک ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد
جایگزینی محصولات حیوانی با سویا باعث افزایش کلسترول خوب نیز در بدن می شود.

این نظریه در سال 1999 در آمریکا ثابت شد و اداره بهداشت حق ترویج و تبلیغ سویا را بر روی اتیکت های غذایی به شرکت های آمریکایی واگذار کرد. در همین زمان سویا به عنوان یک رژیم مناسب برای بیماران قلبی معرفی شد.

سویا از بروز سرطان پروستات جلوگیری می کند
در بیش از 40 نوع تحقیق مختلف ثابت شده است که سویا باعث بهبود عملکرد پروستات میشود زیرا حاوی مقادیر زیادی ایزوفلایون است. ایزوفلایون یک نوع آنتی اکسیدان برجسته و موثر در جلوگیری از ایجاد غدد سرطانی در پروستات است. پروتئین سویا از ترشح آنزیمهایی که باعث تحریک رشد نابهنجار سلولهای تشکیل دهنده پروستات می شوند جلوگیری میکند. میزان پایین سرطان پروستات در مردان آسیایی گویای استفاده آنها از این ماده غذایی بی نظیر است.

سویا سلامت استخوان ها را تضمین میکند
مطالعات آماری نشان می دهد که مصرف سویا در خانم های یائسه از بروز پوکی استخوان در آنها جلوگیری می کند. مردان نیز از فواید سویا در این زمینه بی بهره نیستند زیرا مصرف آن استخوان ها را محکم کرده، کمبود مواد معدنی را جبران می کند و باعث کاهش بیماری آرتروز می شود.

سویا باعث حفظ سلامت روده بزرگ می شود
آمار مرگ و میر به دلیل سرطان روده در بیماری های جهاز هاضمه بالاترین درصد را به خود اختصاص می دهد. البته هنوز دانشمندان به هیچ گونه دلیل علمی و یا ادعای قطعی در این زمینه دست پیدا نکرده اند. اما سویا نقش مهمی را در حفظ سلامت دستگاه گوارش که روده نیز جزئی از آن به حساب می آید، بازی می کند. تحقیق و بررسی در مورد افرادی که از سرطان روده جان سالم به در برده اند حاکی از آن است که مصرف سویا باعث کاهش تکثیر سلول های سرطانی در روده می شود.

سویا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود
سویا حاوی یک نوع زداینده قوی به نام ساپونین می باشد. ساپونین ها به کلسترول های درونی امعاء و احشاء چسبیده و از جذب آن در بدن جلوگیری می کنند. علاوه بر این ساپونین ها با از بین بردن میکروب های مضر سلامت بدن را تثبیت می کند.
فواید سویا برای بیماران دیابتی و کلیوی
خون افرادی که از مرض قند رنج می برند دارای مقادیر زیادی گلوکز است و سلول های بدنشان از تشخیص انسولین عاجز می باشد. انسولین نام هورمونی است در بدن که میزان جذب گلوکوز را بر عهده دارد. افراد دیابتی که در رژیم روزانه خود از سویا استفاده می کنند میزان گلوکوز خونشان به طرز شگفت انگیزی کاهش می آید. به این دلیل که بیماری های قندی نهایتا منجر به بروز امراض کلیوی می شوند، پس می توان نتیجه گرفت که سویا به طور غیر مستقیم در درمان بیماری های کلیوی نیز مفید واقع می شود.

مواد غذایی که از سویا بدست می آیند

پروتئین سویا در مواد مختلفی از جمله موارد زیر به وفور یافت می شود:

شیر سویا: از ترکیب شیر، سویا، آب و مقداری شکر بدست می آید. حالتی چرب و خامه ای دارد و به آن طعم های مختلفی از جمله فندقی می افزایند. برای کسانی که توانایی هضم لاکتوز (قند شیر) را ندارند، سویا بهترین جایگزین است.

آرد سویا: از دانه های سرخ و کنگره دار سویا می توان آردی درست کرد که به خوبی آرد سفید در پخت غذاهای مختلف کاربرد دارد.

میزو (خمیر سویا): بیشتر در سوپ های ژاپنی از آن استفاده می شود. با افزودن کمی نمک طعم مطبوعی به خود می گیرد و حاوی مقادیر فراوانی پروتئین سویا است.

جوانه سویا: مانند جوانه گندم می توان از آن در طعم دادن به انواع سالاد استفاده کرد.

سویا برگر و هات داگ سویا: برای گياه خواران و آن عده که برای حفظ سلامتی خود از مصرف گوشت قرمز خودداری می کنند در عوض می توانند سویا را کباب کرده و در انواع مختلف نان های ساندویچی قرار دهند و از خوردن آن لذت برند.

توفو: نوعی پنیر است که از شیر سویا بدست می آید و در آسیا برای قرن های متمادی جایگزین گوشت قرمز بوده. طعمی متعادل دارد و مزه آن تقریبا شبیه به سایر فرآورده های سویاست.

آجیل سویا: مانند بادام زمینی، نوعی خوراك به شمار میرود البته خیلی کم چرب تر از آن است. سریع پخته میشوند و طعم آن در سالاد ها بی نظیر است.

دانه های سویا: در حالت طبیعی، دانه های سویا به تنهایی مصرف نمی شوند اما میتوان آنها را مانند دانه های سایر حبوبات پخت و مصرف نمود.

تمپو: نوعی کیک پوف کرده مختص کشور اندونزی می باشد که جایگزین مناسبی برای گوشتهای حیوانی محسوب می شود.

بافت پروتئینی سویا: در ابتدا سویا را ایزوله نموده و سپس خشک می کنند تا بافت های پروتئینی در آن به وجود آیند. همانند گوشت گاو به صورت آبدار و یخ زده به فروش می رسد و معمولا برای تهیه برگرهای گیاهی، سوسیس، هات داگ و نگتس های گیاهی مورد استفاده قرار میگیرد.

مکمل های سویا، محلول ها، قرص ها و پروتئین های تکه ای سویا: برای کسانی که همواره در رفت و آمد بوده و وقت چندانی برای صرف غذا ندارند، دانه های سویا در مکمل ها، نوشیدنی ها و قرص های مختلف قرار گرفته اند. حتی از پروتئین سویا نوعی آبنبات چوبی نیز درست کرده اند.

میزان مصرف روزانه
به دلیل تمام فوایدی که سویا دارا می باشد، اداره کل بهداشت و مواد غذایی مصرف حداقل 25 گرم پروتئین سویا را به صورت روزانه توصیه می کند که در هر وعده می بايست 25/6 گرم پروتئین سویا مصرف شود.

توجه داشته باشید که سویا به خودی خود یک وعده غذایی معجزه آسا نیست و نباید تنها با خوردن آن انتظار زندگی جاودانه داشته باشید. مانند تمام مواد غذایی، سویا نیز باید با مقادیر فراوانی میوه و سبزیجات تازه و سایر گیاهان فیبردار و غذاهای کم چرب استفاده شود.

سویا سلامتی به ارمغان می آورد

هیچ کس انتظار ندارد که شما هر روز توفو بخورید و یا شیر سویا سر بکشید، به همین دلیل تنوع زیادی در محصولات سویا وجود دارد. با بهره گیری از تکنولوژی مدرن بشر اجازه تولید انواع مختلف فرآوردههای سویا با طعم های متفاوت را دارد. پس اکنون که به خواص سویا پی بردید، حداقل برای یک بار هم که شده، آنرا امتحان کنید.

امروز من چقدر فعال شدم

سويا از تعريق شبانه در خانم‏ها جلوگيري مي‌کند



سه بررسي از سه مرکز تحقيقاتي مختلف نشان داد زناني که بعد از يائسه شدن دو هورمون استروژن و پروژسترون را دريافت مي‌کنند، در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به سرطان سينه، حملات و سکته‌هاي قلبي قرار دارند.

بنابراين پزشکان فقط براي زناني که دچار گُر گرفتگي شديد(احساس گرماي شديد)، تعريق شبآن‏ها، اختلالات رفتاري، کاهش تمايل جنسي و پوکي استخوان هستند، اين هورمون‌ها را تجويز مي‌کنند. تزريق هورمون زنانه‌ي استروژن به اين خانم‌ه، اختلالات ناشي از يائسگي و از جمله پوکي استخوان را کاهش مي‌دهد، ولي خطر سرطان سينه، حملات و سکته‌هاي قلبي را افزايش مي‌دهد.

زنان يائسه‌اي که استروژن دريافت مي‌کنند، 60 درصد کمتر دچار شکستگي مچ‌ دست، 40 درصد کمتر دچار شکستگي لگن و 35 درصد کمتر دچار هر نوع شکستگي به غير از ستون فقرات مي‌شوند.

فيتواستروژن‌هاي موجود در سوي، از نظر ساختماني شبيه استروژن توليد شده در بدن است، در نتيجه عوارض يائسگي را کاهش مي‌دهد.

فيتواستروژن موجود در غذاهاي گياهي مثل سوي، عوارض خفيف تا متوسط ناشي از يائسگي را در خانم‏ها کاهش مي‏دهد و از کاهش توده استخواني جلوگيري مي‌کند.


مطالعه جديدي در ايتاليا نشان داد مقدار گُر گرفتگي در خانم‏هايي ‌که روزانه 60گرم پروتئين سويا (حاوي ميلي‌گرم ايزوفلاوون) مصرف کرده بودند، بعد از 12 هفته 45درصد کاهش يافته بود.

گرگرفتگي در خانم‌هاي آسيايي شايع نيست، زيرا مردم ساکن در اين کشوره، مقدار زيادي مواد غذايي گياهي و از جمله سويا مصرف مي‌کنند. به عنوان مثال شيوع‏گر گرفتگي در خانم‌هاي ژاپني خيلي کم است، طوري‌که در زبان ژاپني ها، لغتي براي توصيف اين حالت ندارند.

در يک مطالعه، خانم‌هاي ژاپني خيلي کمتر از زنان کانادايي دچار تعريق شبانه و‏گر گرفتگي بودند. مطالعه ديگري نشان داد، دفع ادراري ايزوفلاوون‌هاي ناشي از محصولات سويا در زنان ژاپني 100 تا 1000 براي زنان آمريکايي و فنلاندي بود. در حقيقت مصرف زياد محصولات سويا در ژاپن باعث کاهش‏گر گرفتگي در زنان اين کشور مي‌شود.

استروژن موجود در غذاهاي گياهي مثل سوي، براي زناني که دچار عوارض خفيف تا متوسط ناشي از يائسگي هستند، مفيد است و از کاهش توده استخواني جلوگيري مي‌کند.

مصرف روزانه 4-1 واحد سويا و محصولات آن، در کاهش عوارض يائسگي موثر است، ولي تحقيقات بيشتري در اين زمينه بايد انجام شود.

ذرت يكي از ممهمترين غلات مصرفي مردم جهان به شمار مي رود و انواع متفاوتي دارد..ذرتي كه معمولا در ايران كشت مي شود سفت و دير پز است اما اخيرا انواع ديگر ذرت نيز در كشور كشت مي شود كه در باراز فروش به ذرت امريكايي معروف است .

به هر حال براي پخت ذرت روش هاي متفاوتي وجود دارد

يكي از روش هاي طبخ ذرت اين است كه كاكل ذرت را در اورديد**بلال ها را با همان غلاف سبزشلن درون اب بخيسانيد حدودا 20 تا 30دقيقه سپس اناه را به دو روش مي توانيد طبخ كنيد يا به مدت حدودا 4 دقيقه درون ماكروويو بگذاريد
راه ديگر استفاده از باربيكيو است كه بلال ها را با همان پوست سبزشان که قبلا خیسانده ایید كباب كنيد نتيجه اين مي شود كه بلال ها تقريبا بخار پز مي شوند و بسيار نرم و خوشمزه مي گردند

روش ديگر اين است كه ذرت ها دان بكنيد
در ازاي حدودا 30 بلال 4/3 پيمانه شكر و 8/1 پيمانه نمك و 7 پيمانه اب بريزيد خوب بپزيد سپس ابكش كنيد ( حال اين ذرت ها براي فريز كردن مناسب هستد)

با اين ذرت ها مي توانيد ذرت مكزيكي درست كنيد كه بواقع هيچ چيزي نيست جز ذزت نمك و ادويه و كره ! و احيانا هر چيز ديگري كه شما طلب كنيد

**

کاکل ذرت خواص دارویی بسیاری دارد حیف است که انها را دور بی اندازید انها را خشک کنید و به عنوان یک جوشانده مدر که تمیز کننده کلیه ها است استفاده کنید

سلام سرآشپز فاطی
در ادامه بحث خیلی خوبی که کردی منم اینو اضافه میکنم که اگر یه بنده خدائی مثل من ماکروویو نداشت اصلا" ناراحت نشه ها، چون میتونه ذرت های دون شده رو در زودپز بپزه تا مقصود حاصل بشه. بازم تاکید میکنم فقط تو زودپز بپزینشون چون اگه تو هر ظرف دیگه بذارین ذرت نه تنها پخته نمیشه بلکه سفت و ناپز هم میشه.
با احترام ـ ندا






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3071]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن