تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816892691




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عروسکهای انگشتی : کاردستی کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: طرز ساخت عروسك های انگشتی




اجرای تئاتر از جمله سرگرمی های مورد علاقه بچه ها به خصوص در روزهای تعطیلات تابستانی است. در این نمایشنامه های خانگی، خود بچه ها و دوستانشان و همچنین عروسك های آنها، نقش شخصیت های داستان را ایفا می كنند.
شما بچه ها می توانید به جای عروسك های بزرگ اسباب بازیتان، از عروسك های انگشتی دست ساز خود به عنوان بازیگر این گونه تئاترها استفاده كرده و به این ترتیب تعداد شخصیت ها را افزایش دهید. در ضمن مدتی نیز برای درست كردن شخصیت دلخواهتان سرگرم شوید.
مواد و وسائل مورد نیاز:

۱ - مقوای نازك سفید۲ - مقوای ضخیم تر سفید
۳ - قیچی كوچك لب گرد (برای ایمنی بیشتر)
۴ - چسب مایع یا چسب حرارتی
۵ - كاغذهای زرورقی رنگی
۶ - كاغذكشی رنگی
۶ - كاغذ معمولی رنگی
۸ - روان نویس مشكی
۹ - مداد رنگی
طرز ساخت:

۱ - ابتدا یك قطعه مقوای سفید رنگ به شكل مستطیل با عرض ۴ سانتی متر و یا عرضی متناسب با طول انگشت دست خود ببرید. برای مشخص كردن طول مستطیل، آن را دور انگشت مورد نظر دستتان لوله كرده و سپس اضافه آن را ببرید. 


البته پیش از برش، مقدار كمی اضافه تر در نظر بگیرید تا مقوای یك طرف بر روی طرف دیگر قرار گیرد. این محل اتصال را با چسب مایع یا حرارتی بچسبانید تا یك استوانه مقوایی به رنگ سفید حاصل شود. این استوانه مقوایی، بدن و سر عروسك شما را تشكیل می دهد.
۲ - به اندازه دور استوانه، نوار كاغذی زرورقی رنگی ببرید. تمام سطح استوانه به جز 5/1 یا ۲ سانتی متر در یك لبه آن را با این زرورق كاغذی و با استفاده از چسب بپوشانید. این به منزله لباسی برای عروسك است.
مقدار 5/1 یا ۲ سانتی متر بدون پوشش، سر این عروسك محسوب می شود.



۳ - از مقوای سفید رنگ ضخیم تری، نواری به شكل مستطیل و به عرض 5/1 سانتی متر و طول ۶ سانتی متر ببرید. این مستطیل مقوایی در واقع دستان عروسك به حساب می آید.
هر دو سطح دستان عروسك را به جز در نظر گرفتن ۱ سانتی متر در هر لبه آن، با كاغذ زرورقی بدنه و با استفاده از چسب پوشش دهید.
با روان نویس یا ماژیك مشكی خطوط افقی در راستای نوار و بر روی دو قسمت بدون پوشش دستان رسم كنید. این خطوط در واقع نشان دهنده انگشتان عروسك هستند.



قسمت میانی نوار مستطیلی را پیدا كرده و با آغشته كردن آن ناحیه به چسب مایع، آن را به لبه بالایی بدنه و سر عروسك بچسبانید.
۴ - نواری مستطیل شكل به طول ۲ الی ۳ سانتی متر و عرض 5/1 سانتی متر از كاغذ كشی بریده و یكی از لبه های آن را ریش ریش كنید.



نوار حاصل را با كمك چسب مایع به محل اتصال سر به بدنه بچسبانید. این نوار در واقع یقه عروسك محسوب می شود. چنین نواری را با كاغذ رنگی معمولی و با توجه به دور سر عروسك به اضافه مقدار لازم برای روی هم آمدن، آماده كرده و پس از ریش ریش كردن یك لبه آن توسط قیچی، به لبه بالایی سر عروسك بچسبانید تا حالت كلاه را تداعی كند. با روش های مختلف و كاغذهای كشی و معمولی می توانید برای عروسك مورد نظر خود مو و یا كلاه های مختلف درست كنید.



۵ - در آخر با روان نویس یا ماژیك نوك باریك، شروع به نقاشی چشم، ابرو، بینی ، دهان و به طور كلی فرم صورت عروسك خود كنید. سپس با مداد رنگی محل های مورد نظر مانند لب و گونه ها را رنگ آمیزی كنید.     

ساخت عروسک انگشتی برای کودکان



● زمان تهیه ۲۰ دقیقه
● مناسب برای سن پنج سال به بالا
انعطاف پذیری دسته ای از مواد مانند فوم، کودکان را برای شکوفایی خلاقیت های ذهنی شان یاری می دهد.
● وسایل مورد نیاز
▪ فوم
▪ اسفنج
▪ سیم کاردستی
▪ چشم عروسک
▪ رنگ
▪ چسب
▪ قیچی
▪ سیم چین
● طرز تهیه
از ورقه فوم مستطیلی در ابعاد پنج سانتی متر در هفت ونیم سانتی متر ببرید. طول آن را دور انگشت کودک پیچیده و سپس چسب بزنید. کناره های این لوله را در دست نگه دارید تا کاملاً خشک شود.روی لوله کمی چسب زده و اسفنج را روی آن بچسبانید. سیم کاردستی را از وسط تا کرده و آن را درون اسفنج فرو کنید تا شاخک ها را تشکیل دهد. چشم عروسک را در جای خود چسب زده و در صورت تمایل برای آن دهان و بینی بگذارید.بال ها را به شکل دلخواه از ورقه فوم جدا کرده و در جای خود بچسبانید و با رنگ، چسب اکلیلی و ‎.‎.‎. آن را تزئین کنید.برای هر یک از پاها، سیم کاردستی را به طول سه سانتی متر بریده و پس از آغشته کردن به چسب در اسفنج فرو کنید.









سرباز نگهبان



وسايل مورد نياز :






1- مقوا يا تخته سه لايي نازك
2- پارچه ديسكو، نقره اي يا طلايي
3- جوراب نايلون رنگ پا
4- چوب نازك به طول 35 سانتي متر براي نيزه
5- كاغذ آلومينيومي
6- ورقه چوب نازك جهت كمان و تيردان
7- رنگ گواش (قهوه اي، مشكي، رنگ دست و صورت، طلايي)
8- نخ و سوزن
9- ماژيك مشكي و قرمز
10- رژگونه
11- قيچي
12- كاغذ كپي آبي يا مشكي
13- حصير نازك بافت به ابعاد 46×14
14- چسب چوب يا چسب مايع يا چسب حرارتي
15- قلم مو (شماره 1 (
16- آويز مخصوص تابلو
طرز تهيه :

ابتدا زمينه كار را، همانند روش هاي قبل، آماده مي كنيم . الگوها را با مقوا يا تخته سه لايي مي بريم. (كاغذ كپي مابين الگو و مقوا يا تخته قرار مي گيرد .








صورت را با جوراب رنگ پا مي دوزيم. سپر و قطعه چوب 35 سانتي متري را با كاغذ آلومينيومي، مي پوشانيم. ورقه چوب نازك را طبق مدل نيزه دان و كمان مي بريم. پارچه ديسكو را دور مقوا يا تخته مي دوزيم يا مي چسبانيم. دست ها را با رنگ دست و صورت رنگ آميزي مي كنيم .
كلاه و آستين از پارچه ديسكو تهيه مي شود. در اين مدل ابتدا تنه را چسبانده پس از آن به ترتيب: تيردان و كمان را مطابق مدل، آستين، سر، كلاه، و نيزه را مي چسبانيم. دست ها را طوري مي چسبانيم كه نيزه را نگه دارد. در مدل سپردار، سپر روي آستين راست چسبانده مي شود. (مطابق مدل تكميلي، دست راست را نمي چسبانيم.) محدوده مو با رنگ مشكي و چشم، ابرو و دهان با ماژيك قرمز و مشكي نقاشي مي شود.
با رنگ طلايي روي موها را طوري نقاشي كنيد كه فرفري به نظر آيند. روي سپر،كلاه، تيردان و لباس را با رنگ مشكي، مطابق مدل، نقاشي كنيد. كفش ها با رنگ طلايي، كشيده مي شوند و پاها نيز با رنگ (بدن يا دست و صورت) كه قبلاً توضيح داده شد تكميل مي شود .








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن