تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 آذر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ساختمان پزشکان

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

دوره آموزش باریستا

مهاجرت به آلمان

بهترین قالیشویی تهران

بورس کارتریج پرینتر در تهران

تشریفات روناک

نوار اخطار زرد رنگ

ثبت شرکت فوری

تابلو برق

خودارزیابی چیست

فروشگاه مخازن پلی اتیلن

قیمت و خرید تخت برقی پزشکی

کلینیک زخم تهران

خرید بیت کوین

خرید شب یلدا

پرچم تشریفات با کیفیت بالا و قیمت ارزان

کاشت ابرو طبیعی

پرواز از نگاه دکتر ماکان آریا پارسا

پارتیشن شیشه ای

اقامت یونان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1840278026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه با Ken Levine خالق Bioshock


واضح آرشیو وب فارسی:بازی سنتر: مصاحبه با Ken Levine خالق Bioshock
مصاحبه با Ken Levine خالق Bioshock
آقای لیواین چند وقتی بود که هیچ خبری از او نبود و بسیار ساکت کار می کرد تا اینکه سایت gamasutra مصاحبه ای با این خالق استوره ای انجام داده که 6 صفحه است و در حال حاظر قصد دارم 2 صفحه اول این مصاحبه رو برای شما بگذاریم.




آیا شما افراد جدیدی هم باز به 2K Boston برای کار روی پروژه ی جدید خود اضافه می کنید؟ در مورد رشد استودیو چه دیدگاهی دارید؟

ما هیچ گاه در تاریخ شرکت خود رکودی نداشتیم. و من به آن خیلی افتخار می کنم. ما در گذشته یک استودیو مستقل بودیم و در حال حاظر ما قسمتی از یک کمپانی عمومی هستیم. و میدونی من برای آینده نمی توانم پیش بینی کنم. ولی ما همیشه سعی داشتیم تا استخدام افراد درست را یک امر مهم در نظر بگیریم. نه افراد زیادی که نتوان تمام آنها را کنترل کرد .

یکی از دلایلی که شما رکود را در صنعت بازی می بینید این است که شما پروژه های بزرگی دارید که نمیدانید بعد از آن چه کار کنید. شما پروژه خود را تمام می کنید و حال هیچ برنامه ای ندارید و بی کار بدون هیچ برنامه ای برای آینده هستید.

خوشبختانه ما از قبل برنامه هایی داشتیم. و این امر وقتی ما یک شرکت خصوصی بودیم بیشتر بود. ولی این قضیه یکی از اهداف مهم من و frankly بود. من فکر می کنم یکی از دلایلی که ما نبتا یک تیم کوچک هستیم این است که اگر شما یک تیم بزرگ داشته باشید ، احساس خوبی دارید و میگوید:"اوه. من در ملک خود 200 نفر را دارم که روی این پروژه کار می کنند" . ولی در حقیقت عدد آخر پروژه مهم است.

فکر می کنم راهیی که بتوانید رئیس های خود را متقاعد کنید این است که بگویید:"ببین ، این بازی ما است. این چیزی است که من می خواهم باشد.این چیزی است که فکر می کنم در آخر موفق خواهد بود.این چیزی است که من می خواهم تو انجام دهی و این چیزی است که من فکر می کنم تو می خواهی و نیاز داری انجام دهی." در پایان روز این آدمها فقط افراد business ای هستند و اگر شما دلیل business ایی برای آنها بیاورید ، آنها خواهند گفت:OK.

آیا برنامه ای برای یک بازی بزرگ در آینده دارید که در مورد آن محتاط باشید؟ فکر می کنم جواب شما "بله" است. می توانید در مورد آن صحبت کنید؟


بله،ما یک پیش ساخت برای یک پروژه بزرگ داریم. چون ما آن را باور داریم. اگر به پیشینه و کارکنان ما نگاهی بیندازید ما چند سال است مشغول آماده سازی هستیم؟ برای این پروژه؟

Ryan Oddey:چند سال پیش بود.

KL: تقریبا 2 سال برای این پروژه. و ما سر سری جلو نرفته ایم چون تاریخ این بازی را میدانیم و میدانیم چه زمان طول خواهد کشید. و ما برنامه ای بلند مدت برای مرحله پیش ساخت داشتیم و هیچگاه نگفته ایم: " خب. بیایم همه دست به ... بمانیم". بازیها همانند یک گلوله برفی می مانند. آنها مردم را در کنار هم قرار می دهند و به آرامی بزرگ می شوند.

ولی سوال اینجا است که شما با این افراد جدید که در طول مرحله پیش ساخت نبوده اند چه کار می کنید قبل از اینکه این توپ برفی خیلی بزرگ شود؟. خب. دو راه وجود دارد. اول اینکه اصلا آنها را استخدام نکنید. دوم اینکه حالا که آنها هستند پس باید در اقتصاد صنعت بازی کار کنند. ما تعدادی DLC برای Bioshock نسخه PS3 ساختیم. و همچنین مقداری هم برای Xbox 360. و این کاری بود که ما بعد از تکمیل شدن بازی کردیم.

و این چه خوبی برای من داشت؟. اینکه تمام طرح های ناتمام را در طی این فرصت انجام دهیم. ولی این پروژه های کوچک بنظر من راه خوبی است تا برای آوردن مردم به یک تجربه ای که قبلا نداشته اند.

کسانی که روی DLC ها کار کرده اند ، هیچ کدام نقش اساسی در پروژه های قبلی نداشته اند . پس این پروژه کاری کرد که آنها این تجربه را داشته باشند و به قولی آماده برای داشتن یک نقش اساسی بشوند. این در حالی بود که تیم اصلی ما مشغول مرحله پیش تولید پروژه جدیدی که ما در حال حاظر در دست ساخت داریم بود.

شما مجبور بودید تعدادی از تیمهای خود را به 2K Marin بدهید برای کار روی پروژه ی Bioshock 2. آیا فکر می کنید 2K Marin وسایل و مقدمات لازم را برای موفقیت داشته باشد؟

بله. ولی از دیدگاه های دیگر وقتی شما دو استودیو جدید داشته باشید... در اینجا 2 هدف جدا برای یک استودیو خوب بودن به وجود می آید. افرادی که به استودیو جدید رفته اند قبلا در این کمپانی بوده اند و تنها برای Bioshock ، البته به غیر از Carlos. و من فکر می کنم چیز خوبی که 2K Marin دارد افرادی است که دوست دارند چیز جدیدی بسازند .

ولی آنها تجربه کار روی Bioshock را با ما داشته اند . اگر من روی Bioshock 2 کار نکرده ام پس نباید هیچ ادعایی نسبت به آن داشته باشم. و من فکر می کنم در ساخت آنها این یک امر خیلی مهم است.

من فکر می کنم آنها خیلی مشتاق ساخت یک چیز جدید هستند و این خیلی برای موفقیت آنها مهم است. و قرار نیست آنها یک کپی از 2K Boston یا Irrational Games باشند و آنها اهداف خود را دارند. و یک چیز مهم این است که آنها روی Bioshock هم کار کرده اند.

بازی شما دارای یک داستان کامل و فوق العاده بود. و این جا بحث سر این است که داستان چگونه باید در بازیها روایت شود. و اگر قرار است گفته شوند به چه روشی باید آن را انجام داد. وقتی شما مشغول ساخت یک بازی داستان محور بودید چه المانهایی را مد نظر داشتید؟

یکی از چالشهایی که ما در ساخت یک بازی با آن مواجح هستیم این است که بازی را که ما میسازیم بدون تکیه به عوامل داستان است. و این بحثی بود که ما در System Shock و BioShock آن را انجام ندادیم.

بزرگترین استدلال من از این موضوع این است که یک بازی باید مردم را در خود غوطه ور کند. و باید مردم را در سناریویی قرار دهد که آنها هیچ مانعی را بین خود و تجربه ای که در حال انجام دادن هستند احساس نکنند. درست مثل یک فیلم. شما فقط مینشینید و حرکاتهای روی پرده نمایشگر را می بینید. شما با یک cutscene فقط روی صندلی خود می نشینید !.

چه لحظه هایی را ما دوست داریم از صنعت بازی خارج کنیم؟ ما می خواهیم فراموش کنیم که جلوی کامپیوتر هستیم. یا جلوی Xbox 360 یا PS3. ما لحظاتی را می خواهیم که در بازی غوطه ور باشیم. و این چیزی است که ما در آن موفق بودیم. اگر شما این مشکلات را نداشته باشید در حقیقت شما یک تجربه را در پیش رو دارید و این یک اصل طلایی است.

پس ایجاد چالش یک کار بسیار،بسیار،بسیار سخت است به این خاطر که خیلی آسان است. Cutscene ها تنها یک کمک کوچک برای روایت داستان است ، این خیلی راحت است برای گفتن داستان به این خاطر که شما به همه چیز تسلط دارید.

وقتی شما مردم را وارد آن می کنید چیزی می خواهید متوجه شوید این است که:آیا شما از ساخت این تلاش راضی هستید؟ به این خاطر که روایت داستان به آن روش خیلی نیازمند تلاش است. روایت داستان در Cutscene خیلی راحت است.

من اکنون روی نول Bioshock کار می کنم که نویسنده ای با نام John Shirley هم کمکم می کند. و من خیلی دقیق و ریز به داستان نگاه می کنم تا یک prologue و بخش آخر آن را بنویسم. من مینشینم و فقط می نویسم و همانند این است که بگویم:"اوه. من فقط می توانم در مورد Tenenbaum بنویسم" .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازی سنتر]
[مشاهده در: www.bazicenter.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 270]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن