تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812736916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مروری بر حوادث جهان در سال 1389 (4)، گرمترین تابستان تاریخ روسیه/آتش س


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: 6sqxhhnilp61xh4gv0a.jpg]

ماه جولای 2010 مصادف با تابستان 1389 گرمترین سال در تاریخ روسیه بود که باعث وقوع آتش سوزی تاریخی در مرکز و غرب این کشور شد.
مرگ بیش از 55 هزار نفر و خسارت مالی 15 میلیارد دلاری، نشان داد که روسیه در برابر حوادث طبیعی و غیر مترقبه، آسیب پذیر است.

گاه شمار آتش سوزی جنگلهای روسیه در سال 1389/2010:
شروع آتش سوزی: اواخر جولای
پایان آتش سوزی: اوایل سپتامبر
تعداد ساختمانها وتاسیسات تخریب شده: 2 هزار
میزان تلفات انسانی ناشی از آتش و دود و خفگی ناشی از آن و گرما: 55736 نفر
میزان خسارت مالی وارد شده: 15 میلیارددلار

در پی اوج گرفتن گرمای بی سابقه در روسیه که گرمترین سال تاریخ روسیه نام گرفته، آتش از اواخر جولای (مرداد 1389) شروع شد و تا اواخر شهریور 1389 ادامه یافت.
7 مرداد: گرمای بی سابقه باعث آتش گرفتن و تخریب خانه ها در مرکز و غرب روسیه شد.
9 مرداد: سرگئی شوی.گو مدیر امرکام و وضعیتهای اضطراری روسیه اعلام کرد 17 منطقه فدرال از جمله مسکو و حومه آن در بحران آتش و گرما خواهند غلطید. وی گفت آتش مانند طوفان در هر دقیقه 100 متر را به کام خود می کشاند.
10 مرداد: آتش 114 هزار هکتار از اراضی مرکز روسیه و اطراف مسکو را فرا گرفت.
11 مرداد: اینتر فاکس گزارش از آتش سوزی 500 هزار هکتار از اراضی را داد و اعلام نمود 7 هزار نقطه آتش وجود دارد. مرگ 34 نفر اعلام شد و در 14 منطقه فدرال روسیه اعلام وضعیت اضطراری شد. مسکو زیر ابری از دود سیاه گم شد. پوتین خود را برای بازدید از مناطق آتش گرفته آماده می کند.
13 مرداد: تعداد قربانیان به 48 نفر رسید. آتش به نیروگاه هسته ای ساروف رسید و باعث وحشت جهانیان شد. مدودوف تعطیلات تابستانی خود را ناتمام گذاشته و به کشورش بازگشت تا مدیریت بهتری علیه بحران داشته باشد. مدودوف در تلویزیون گفت همه چیز در حال سوختن است. برخی مقامات نیروی دریایی نیز بدلیل اهمال کاری در سوخته شدن تجهیزات نیروی دریایی در انبارها اخراج شدند.
14 مرداد: 73 آتش گسترده گزارش شد. بیش از 1800 حیوان تا این لحظه کشته شده اند و زندگی حیوانات در معرض خطر جدی است.
دود حاوی کربن کشنده مانند بر بر فراز مسکو رفت و مردم زیادی بر اثر استنشاق دود راهی بیمارستان شده و برخی نیز در دم مردند. چند افسر ارشد ارتش بعد از آتش سوزی در قرارگاه سری روسیه در مرکز این کشور توسط مدودوف برکنار شدند.
15 مرداد: 80 اتش بزرگ در ناحیه ای به وسعت 150 هزار هکتار به ثبت رسید. 162 هزار نفر در حال مبارزه با آتش هستند تا بتوانند انرا مهار کنند. کربن سمی در فضای مسکو 3.6 برابر شده و مردم بیشتری جان می دهند. باند فرودگاه مسکو تنها طرفیت برخاستن و نشستن همزمان 20 هواپیما را دارد و همین موضوع بحث امداد رسانی و اطفاء حریق را کند تر کرده است. تصاویر ناسا عمق فاجعه را نشان داد که در آن ابری از دود کشنده به شعاع 2980 کیلومتر روسیه را در بر گرفته است.
16 مرداد: 193 هزار هکتار همچنان می سوزد. آلودگی در مسکو 6 برابر شده و دما نیز به 40 درجه بالای صفر رسیده است. حداکثر دید نیز در فرودگاه بین المللی شرمت.یه.وو به 300 متری رسیده است. روزی 700 نفر دست کم در مسکو بدلیل آلودگی جان خود را از دست می دهند.
17 مرداد: ابرهای حاوی دود به سن پترزبورگ رسید. هیچ خارجی اجازه سفر به شهر ساروف بعنوان مرکز تحقیقات هسته ای روسیه و در معرض خطر آتش سوزی را نداشت ولی مسئولانگفتند اوضاع را در این شهر تحت کنترل دارند. فرانسه به روسیه پیشنهاد داد یکصد و بیست داوطلب، سی و هفت خودرو، پانزده پمپ موتوری و یک هواپیمای آب پاش به آن کشور ارسال کند. دولت آلمان هم با ارسال ماسک و تجهیزات اطفای حریق به روسیه موافقت کرد.
19 مرداد: آتش به نیروگاه خاموش چرنوبیل رسید. کارشناسان امکان انتشار بقایای رادیو اکتیو این نیروگاه را بعید ندانستند. در مسکو باد و طوفان به کمک مردم رسید و میزان آلودگی ماهش یافت. دما به 35 درجه تقلیل یافت. گفته می شود یخها در دریای شمالگان در حال آب شدن هستند. آزاد شدن مواد شیمیایی و صنعتی در هوا منجر به فاجعه زیست محیطی در درازمدت می شود.
21 مرداد: تعداد نقاط آتش از 612 به 562 تقلیل یافته است. باد و باران در مسکو باعث شد تا هوا صاف شود. مردم مسکو ماسکها را درآورده اند. خسارات مالی بیش از 15 میلیارد دلار تخمین زده شده است. هنوز 80 هزار هکتار از جنگلهای مرکز روسیه می سوزد.
22 مرداد: بارش سنگین باران مسکو و سایر نواحی روسیه را درنوردید. به همین خاطر هم درجه حرارت و گرما سیر نزولی پیدا کرده و هم آتش فروکش می کند. آتش در 480 کیلومتری شرق مسکو نزدیک مرکز تحقیقات هسته ای ساروف دوباره شعله ور شده است. 3400 آتش نشان همراه با قطار آتش نشانی راهی منطقه شده تا بقایای آتش را خاموش کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن