تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805474851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دختران جوانی که مجبورند با مردان 60 ساله ازدواج کنند ! +تصاویر : مطالب جالب و خواندنی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: اجبار کودکان برای ازدواج در سنین خردسالی در حالی که کودک در حال کسب تجربه های ارتباط با محیط پیرامون و کسب مهارت های زندگی هستند و هنوز قادر به تجزیه و تحلیل قواعد پیچیده زندگی زناشویی و چگونگی برخورد مناسب با زوج خود در شرایط مختلف زندگی نیستند، تبعیض و ظلم بزرگی به دخترانی است که تجربه زندگی مشترک شان برای همیشه در هاله ای از ترس و تبعیض خواهد بود.



از بین مسائل مختلفی نظیر سوء تغذیه، کمبود شیر مادر، بی سرپرستی، بی هویتی فرزندان خارج از ازدواج رسمی، فقدان خدمات بهداشتی و درمانی لازم، فقر آموزشی، بیسوادی، بهره کشی جسمی و جنسی و دهها مورد دیگر، ازدواج کودک در برخی از کشورها مانند افغانستان و برخی از کشورهای خاورمیانه و قاره آفریقا یکی از مهمترین مسائلی است که گریبان دهها هزار دختر و پسر واقع در سن کودکی را به مخاطره انداخته است.


به گزارش یونیسف، ازدواج کودک یا ازدواج زودهنگام مربوط به ازدواج با کودک زیر 18سال است. در این میان با وجودی که هر دو جنس پسر و دختر در معرض ازدواج های زودهنگام هستند ولی دختران بیشترین قربانیان این پدیده بشمار می روند.ازدواج اجباری ازدواجی است که بدون توافق معتبر یکی از طرفین یا هر دو زوج صورت می گیرد و در آن اجبار عاطفی یا بدنی یک عامل اصلی است. در برخی از کشورهای آفریقایی مانند نیجر، چاد، مالی، گینه و بورکینافاسو حدود 80 درصد دختران قبل از رسیدن به سن 18 سالگی مجبور به ازدواج کردن می‌شوند.


نشریه "فارین پالیسی" نگاهی تحلیلی همراه با تصاویر انداخته به این پدیده غمبار و تاسف بار در کشور محروم افغانستان.






بنا به آمار یونیسف حدود 50 میلیون دختر زیر 17 سال در کشورهای در حال توسعه مجبور شده اند متاهل شوند. پدیده ازدواج کودکان در افغانستان بویژه در مناطق روستایی شایع است. 57 درصد از دختران افغان قبل از رسیدن به سن 16 سالگی عروس می شوند و آمار مرگ آنان به علت حاملگی زودرس بسیار بالاست. در عکس فوق سعید محمد 55 ساله با روشن کاظم 8 ساله در مراسم نامزدی دیده می‌شوند. پدر عروس، عبدل کاظم 60 ساله با بیان اینکه راضی به این ازدواج نبوده اما فقرشدیدمجبور به رضایت وی برای این ازدواج شده است.






فایز محمد 40 ساله با غلام حیدر 11 ساله در روستای دمردر در حال برگزاری مراسم ازدواج هستند. این عکس به عنوان نماد و عکس برگزیده از سوی یونیسف انتخاب و از عکاس آمریکایی آن قدردانی شد.







زهرا عروس افغانی در سالن آرایشی در بامیان برای شرکت در مراسم ازدواج آماده می شود.






همه ازدواج ها در سنین کودکی رخ نمی دهد اما بعید است سن عروس دیگر از 24 سال بالاتر برود. در عکس فوق رضا علی زاده 24
ساله با عروس 21 ساله اش آجیلا نظری پس از مراسم عقد در حال بازگشت به خانه شان در روستای هزاره هرات هستند. این دو
قبل از ازدواج فقط یک بار با هم ملاقات کرده بودند.







مادر و مادربزرگ عروس در حال آویختن گوشواره به عروس در کابل هستند. بعد از دوران طالبان سالن های ازدواج دوباره بازگشایی شد و شادمانی و بوق زدن ماشین عروس و همراهانشان در خیابانهای کابل بار دیگر رواج یافت ولی قانونی برای منع ازدواج کودکان تصویب نشد.



بس گُل دختر 17 ساله افغان در خانه حمایت از زنان در بامیان. وی در سن 11 سالگی مجبور به ازدواج با مردی همسن پدر خود شد و
به علت سوء رفتار با وی از طرف شوهرش مجبور به فرار و پناه گرفتن در خانه امن بامیان شد.






بهترین دوست عروس، مترا آماده ورود داماد برای تحویل عروس نوجوان است. برخی از این کودکان و نوجوانان به امید داشتن زندگی بهتر
و فرار از فقر با خوشحالی تن به ازدواج های اجباری می دهند.





مراسم ازدواج دسته جمعی گروهی 50 زنان در استان هرات افغانستان. اکثر این عروسها کمتر از هجده سال دارند.



مجگون آمونی دختر 16 ساله در حال گریه. وی به خاطر خشونت شوهرش مجبور به فرار و پناه گرفتن در موسسه خدمات اجتماعی در هرات شده است. وی در این مرکز به مدت شش ماه زندگی کرد تا خانواده اش راضی به حمایت و پذیرفتن او شوند اما در جامعه عقب مانده افغان هر زنی که از خانه شوهرش فرار کند مایه ننگ خانواده پدری اش محسوب میشود. مجگون زمانی که فقط 11 سال سن داشت به عقد مردی 60 ساله در ازای تحویل دو بسته هروئین درآمد. وی مجبور به قاچاق مواد مخدر در خانه شوهرش شد تا زمانی که مجبور به فرار از خانه شوهرش شد.
منبع: fardanews


وحشتناكه 

,اخی  ببخشید اگه ناراحتتون کردم

واقعا وحشتناکه.بیچاره دختر ها

واقعا وحشتناكه -فداى  مملكت خودمون بشم كه لااقل از اين خبرا نيست !!!!!!!!!!!!

 
 
[/r]

خيلي وحشتناكه
     مرسي گلم


فکرکردن بهش هم عذاب آوره آخه یه دختر 8 ساله از ازدواج چی می دونه؟
مرسی گلم

ازدواج اجباري كه هنوز تو كشور خودمونم هست. حالا ازدواج كودكانو اطلاعي ندارم بيچاره دختر كوچولوها...

دوستای گلم چرا فکر میکنید این چیزا توی ایران نیست؟؟؟ اتفاقا خیلی هم هست! فقط ما با کسانی که اینجوری ازدواج میکنن ارتباطی نداریم که بفهمیم اینجا هم هست! گرچه قانون ایران میگه دختر قبل از 16 سال نمیتونه ازدواج کنه، اما توی ایران قبل ازاون رو صیغه محرمیت میخونن و وقتی 16 سالشون شد، رسمیش میکنن.
همین چند وقت پیش یه مریضی داشتیم که یه خانم 17 ساله بود که بچه ش رو آورده بود برای چک آپ... آخرش فهمیدیم که 13 سالگی ازدواج کرده بوده!!!!
یا یکی دیگه رو دیدیم که خانم 23 ساله، بچه ش کلاس دوم دبستان بود!!!!!!!!!!!!!!
و اینها توی "تهران"!!!!!! که مثلا پایخت کشوره داره هر روز اتفاق میفته!!! چه برسه به شهرهای کوچکتر که فشار جامعه هم بیشتره!
میدونین چند سال پیش شنیدم که توی سیستان و بلوچستان، یه نفر دختر 5 ماهه ش رو به عقد پسرعموی دختر که خیلی هم بزرگ بود در آورده بود، فقط چون عقد دختر عمو پسر عمو توی آسمونها بسته شده!!!! و قرار بود تا دختر بزرگ میشه خونه پدر و مادرش بمونه، و بعدش بره خونه شوهر!!!
و این چیزا کم نیستن!!! فقط کسی نیست که بیاد اینجا هم آمارش رو دربیاره!! خودشون هم اینقدر وضعشون بده که نمیتونن مثل من و شما بیان توی اینترنت و صداشون رو به بقیه برسونن...
از همه اینها بگذریم، هیچی بدتر از تجاوز پدر به دختر نیست که یکی از استادهای روانپزشکیمون میگفت خیلی توی خانواده های سطح پایین زیاد شده.................. روزی که این رو شنیدم تا شبش اعصابم خرد بود!

آره يكتا جون مورد دومي كه گفتين متاسفانه تو ايران زياده... و با توجه به محدوديتهاي قانوني و عرف جامعه كه ديواراي دور خانواده زيادي بلندن بطوري كه قانون هم وارد خونه ها نميشه اين مشكلات اصلا ريشه يابي و يا از آسيب ديدگانش حمايت نميشه.

راحيل نوشته است:
آره يكتا جون مورد دومي كه گفتين متاسفانه تو ايران زياده... و با توجه به محدوديتهاي قانوني و عرف جامعه كه ديواراي دور خانواده زيادي بلندن بطوري كه قانون هم وارد خونه ها نميشه اين مشكلات اصلا ريشه يابي و يا از آسيب ديدگانش حمايت نميشه.

راحیل جون میدونی؟ وقتی کسی توی بطن یه کاری هست و این چیزا رو میبینه بیشتر اعصابش خرد میشه!!! مثلا توی پزشکی قانونی به ما میگفتن کسی که بهش تجاوز شده، حق سقط نداره!!!!!!! خوب این میشه که اون دختر بیچاره باید بره غیرقانونی سقط کنه و بعدش هزار و یک درد سر که با سقطهای غیرقانونی پیش میاد و عفونت میکنه و حتی ممکنه فوت کنه!!!
هرچی ما به استادهامون میگفتیم خوب این چه قانونیه؟؟ یعنی چی؟ مگه به اندازه کافی زندگیش تباه نشده که حالا یه مشکل جدید براش درست میکنن؟ استادها هم قبول داشتن ولی میگفتن قانون ما اینجوریه دیگه...
چه برسه به دختری که از طرف پدرش که مثلا قراره حامیش باشه بهش تجاوز شده... که اون حتی همون سقط غیرقانونی رو هم نمیتونه بکنه!
نمیدونم کی قراره این مشکلا حل بشه.... خدا میدونه!!!

من اينو نميدونستم يكتا جون. خيلي ناراحت شدم. جامعه شناسا ميگن براي اينكه كشوري پيشرفت كنه بايد قانونش از فرهنگش جلوتر و پيشرفته ترباشه. حالا تكليف كشور ما كه قانونمون 1000 سال عقبتر از فرهنگمون معلومه چيه.

راحيل نوشته است:
من اينو نميدونستم يكتا جون. خيلي ناراحت شدم. جامعه شناسا ميگن براي اينكه كشوري پيشرفت كنه بايد قانونش از فرهنگش جلوتر و پيشرفته ترباشه. حالا تكليف كشور ما كه قانونمون 1000 سال عقبتر از فرهنگمون معلومه چيه.

آره عزیزم.... متاسفم که هنوز سر این چیزای ابتدایی باید جنگ اعصاب داشته باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ممنونم از همه گلها که به این مطلب توجه کردید 
دوستای گلم من خودم توی این استان (سیستان وبلوچستان)  زندگی میکنم  البته در بلوچستان خیلی این امر طبیعی تلقی میشه عزیزان
بعد از ازدواج این قربانیها علاوه بر  سختی زندگی باید به اجبار مادر چندین فرزندی باشه که با سن کمش بدنیا  اورده
دوستای گلم همه بر می گرده به کمبود فرهنک و فقر که متاسفانه ریشه اش ..............    البته من بومی این منطقه  نیستم  وفقط این جا زندگی میگنم  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

چه قدر وحشتناک






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 454]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن