تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815012961




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير نيرو خبر داد: نامه به دولت براي افزايش قيمت آب و برق


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير نيرو خبر داد: نامه به دولت براي افزايش قيمت آب و برق
وزير نيرو با اعلام اينكه از 10 مهر ماه به آن طرف خاموشي ها به طور كلي برطرف خواهد شد، اظهار كرد: منابع آبي كشور به شدت كاهش پيدا كرده و وضعيت آبي در چهار ماه آينده سخت تر خواهد بود.
به گزارش ايسنا، پرويز فتاح - وزير نيرو - در نشست خبري با خبرنگاران اضافه كرد: اگرچه گرما رو به كاهش است اما به دليل تبخير و افزايش مصرف و عدم بارش در ماه هاي آينده منابع آب كاهش پيدا كرده و در حال حاضر ورودي برخي سدها به صفر رسيده است.
وي خاطرنشان كرد: مديريت فني بر روي آب اعمال شده و در صورت كمك مردم مي توانيم چند ماه آينده را هم بدون جيره بندي در بيشتر شهرها سپري كنيم كه اين امر بستگي به ميزان مصرف و بارش دارد.
وي اضافه كرد: ميزان منابع مخازن رو به كاهش بوده و اول مهر ماه در حداقل قرار مي گيرد ما بايد در انتظار اولين بارش ها بنشينيم و منابع اندكي در اختيار را با درايت و منطق مصرف كنيم.
وزير نيرو گفت: در 140 شهر از حدود هزار شهر كشور مشكل آب وجود دارد و بقيه شهرها مشكل عمده اي ندارند كه نزديك به هفت هزار روستا با تانكر آبرساني شده و روز به روز تعداد اين روستاها بيشتر مي شود.
وي ادامه داد: با مصوبه مجلس و تصويب دولت بودجه وزارت نيرو براي خشكسالي 400 ميليارد تومان بوده كه 200 ميليارد تومان به آبرساني هاي اضطراري مانند حفر چاه و ايجاد خطوط انتقال موقت اختصاص يافته است، بنابراين از نظر مالي مشكل عمده اي در اين زمينه وجود ندارد.
به گفته وي توان توليد برق كشور مجموعا 34 هزار مگاوات است و مصرف بيشتر برق به 34 هزار و 230 مگاوات رسيده كه پيك مصرف در ساعت 20/53 بوده است.
وزير نيرو گفت: اگر مصرف برق در همين حدود اتفاق بيفتد خاموشي نخواهيم داشت و اگر به هر دليل مانند افزايش مصرف يا افزايش گرما مصرف برق افزايش يابد بايد كمبود را مديريت كرد.
وي ادامه داد: به 34 هزار مگاوات برق توليد كشور 500 مگاوات واردات اضافه مي شود كه در يك ماه گذشته واردات برق به 600 مگاوات افزايش يافته و به جبران كمبود برق كمك مي كند.
فتاح خاطرنشان كرد: تا اول مهر بايد كاهش دما را شاهد باشيم و در طول ماه مبارك رمضان نيز به طور طبيعي كاهش مصرف را داريم و پيك مصرف به ساعت افطار و سحر جا به جا خواهد شد.
وزير نيرو گفت: از 10 مهر ماه به آن طرف خاموشي ها به طور كلي برطرف خواهد شد و از 10 مهر تا آذر كل توليد برق كشور حرارتي خواهد بود كه در صورت بارش از آذر نيروهاي برق آبي نيز به مرور وارد مدار خواهند شد.
وي ادامه داد: پيش بيني مي شد كه امسال پيك مصرف كشور به 37 تا 38 هزار برسد كه در ششم مرداد پيك سال اتفاق افتاد و به 37 هزار و 500 مگاوات رسيد.
به گفته وي در سال جاري مصرف انرژي در سطح كشور 7/83 درصد رشد داشته و مصرف برق نيز 95 ميليارد كيلووات ساعت بوده است.
وزير نيرو درباره وضعيت برق در زمستان سال جاري گفت: در حال حاضر 71 درصد مخازن مازوت و 65 درصد مخازن گازوئيل پر است كه تا نيمه مهر و حداكثر اول آبان به صد درصد خواهد رسيد.
وي خاطرنشان كرد: تا اول شهريور وضعيت مخازن كشور 400 هزار متر مكعب افزايش يافته و در نيمه دوم سال نيز 400 هزار متر مكعب ديگر نيز اضافه خواهد شد كه وزارت نفت تعهد كرده اين مخازن را پر كند.
فتاح درباره هدفمند شدن يارانه ها و حذف يارانه هاي برق و آب خاطرنشان كرد: با اجازه دولت براي اولين بار در قبض هاي سال جاري قيمت تمام شده آب و برق درج شده تا مصرف كنندگان بدانند آنچه كه مي پردازند و قيمت هاي واقعي چه ميزان تفاوت دارد.
وي اظهار كرد: طرح هدفمند كردن يارانه هاي آب و برق در دست بررسي است اما اينكه از چه زماني و به چه صورت انجام گيرد هنوز توافقي در اين زمينه صورت نگرفته است اما مطمئنا به نحوي اجرا خواهد شد كه دهك هاي پايين با مشكل مواجه نشوند.
فتاح درباره چگونگي واگذاري نيروگاه ها نيز گفت: پيش از اين قرار بود نيروگاه ها در بورس عرضه شود كه پيشنهادات مبني بر واگذاري به صورت مزايده مطرح شد كه زمينه سازي آن صورت گرفته و 10 نيروگاه هم به صورت مزايده و هم عرضه در بورس قابل واگذاري است كه اسامي آنها در اختيار سازمان خصوصي قرار گرفته و هفته دولت اسامي اولين نيروگاه ها اعلام خواهد شد.
به گفته وزير نيرو تمام شركت هاي وابسته به وزارت نيرو اعم از كارخانه ها و غيره واگذار شده و تا پايان سال وزارت نيرو در هيچ كدام از اينها سهام نخواهد داشت.
وزير نيرو همچنين درباره افزايش قيمت برق و آب گفت: نامه اي در اين زمينه به دولت ارسال و تقاضا شده كه قيمت ها افزايش يابد كه تاكنون دولت در اين زمينه تصميمي نگرفته است.
وي خاطرنشان كرد: در حال حاضر هر كيلووات ساعت برق 17 تومان به فروش مي رسد كه در قانون بودجه 77 تومان ديده شده است و در واقع دولت براي هر كيلووات ساعت 60 تومان يارانه مي دهد.
فتاح افزود: در بحث آب نيز پنج ميليارد متر مكعب آب به قيمت 60 تومان به فروش مي رسد كه قيمت تمام شده آن 250 تومان است كه در واقع دولت حدود 200 تومان يارانه مي دهد.
وي درباره واگذاري سدها و شبكه هاي آبياري و زه كشي گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين زمينه دو مصوبه داشته تا سدها و شبكه هاي غير حساس به تشخيص دولت واگذار شود همچنين بخش خصوصي مي تواند مجوز دريافت كرده و اقدام به تاسيس شبكه و سد كند.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن