تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812735222




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حكايت همچنان باقي است مشكلات محورهاي ارتباطي شمال كشور


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: حكايت همچنان باقي است مشكلات محورهاي ارتباطي شمال كشور
رودهن-خبرنگار آفرينش
محور هاي ارتباطي تهران به مناطق شمالي كشور هر از چند گاهي به سان خيابان هاي كلانشهر ها شاهد ترافيك طولاني مدت و كيلومتري هستند، رويدادي كه البته براي آخرين بار اتفاق نمي افتد. آخرين مورد اين ترافيك سنگين عبور و مرور در تعطيلات چند روز گذشته در محورهاي شمالي كشور رخ داد.
به گزارش خبرنگار آفرينش، اگر راه جاده را يكي از ملزومات توسعه يافته اي به شمار آوريم، حداقل در محورهاي منتهي به شمال كشور از اين توسعه يافتگي بي بهره مانده ايم. جاده به عنوان يكي از مهمترين اركان ترانزيت كالا و در نتيجه توسعه اقتصادي به شمار مي رود و براي همين منظور تكميل و راه اندازي آزاد راه تهران-شمال از هر زمان ديگري ضروري تر به نظر مي رسد. جاده چالوس در محور غربي تهران يكي از جاده هاي منتهي به شمال كشور است كه با مشكلات اساسي روبرو بوده است. اين جاده از استانداردهاي لازم برخوردار نيست و هر لحظه ممكن است با مشكلاتي از قبيل ريزش كوه و يا مشكل قطع برق در تونل ها مواجه شود.
محور ارتباطي كرج-چالوس به طول 124 كيلومتر بر اساس جديدترين گزارش سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي در خصوص ارزيابي شبكه جاده اي كشور در كنار محور هاي رودهن-آمل به طول 130 كيلومتر و قزوين-رشت به طول 120 كيلومتر جز» محور بحراني كشور به لحاظ حجم ترافيك بوده و در پايين ترين سطح سرويس قرار دارند.سرهنگ عليرضا اسماعيلي فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اين كه تاريخ مصرف ايمني جاده هاي چالوس و هراز پايان يافته است، گفت: اين جاده ها هيچ زماني ايمني ندارند، ولي مجبوريم علي رغم ميل باطني آنها را باز نگه داريم. وي با اشاره به اينكه هر ماه، حداقل دو بار اين مسير ها به دلايل مختلف از جمله رانش كوه در بهار و زمستان ، ريزش سنگ در تابستان و كولاك و بهمن در زمستان مسدود مي شود، تاكيد كرد: در روز هاي اوج تردد، حدود 70 هزار خودرو از هر كدام از اين جاده ها عبور مي كنند اين در حالي است كه بروز حوادث انساني در كنار حوادث طبيعي مشكل اين جاده ها را دو چندان كرده است.
اسماعيلي افزود:قدمت هفت دهه اي محور چالوس و ريزش هاي پي در پي سنگ و بهمن در اين مسير، همچنين قدمت چهار دهه اي محور هراز و يك بانده و كم عرض بودن و ريزش پي در پي سنگ و بهمن در آن موجب بروز مشكلات متعدد، بسته شدن هاي متوالي و نا امني اين محور ها براي مسافرت شده است ، به شكلي كه در ايام نوروز پارسال نيز شاهد مسدود شدن محور هراز و چالوس به دليل ريزش سنگ بوديم و هم اكنون نيز محور چالوس علي رغم بازگشايي، مسير امني براي مسافرت نيست.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به ميل بالاي سفر از طريق محور هاي هراز و چالوس گفت: متاسفانه حجم اين سفر ها در اكثر روزهاي تعطيل به حدي است كه محور هاي ياد شده پاسخگو نيست و بايد هر چه سريعتر مسيري امن كه قابليت جابجايي سفر ها را داشته باشد، جايگزين اين محور ها شود.
وي قابليت هاي آزاد راه تهران-شمال را يادآور شد و تصريح كرد: طراحي مهندسي، كنترل هوشمند مسير و افزايش حجم و سرعت تردد از ويژگي هاي اصلي اين مسير است كه اميدواريم مسوولان هر چه سريعتر براي اتمام اين آزاد راه اقدام كنند.
فرمانده پليس راه كشور با اشاره به اينكه اولويت اول وزارت راه بر اساس اعلام سرپرست اين وزارتخانه تكميل آزاد راه تهران- شمال است، اظهار اميدواري كرد كه با تشكيل كميته اي ويژه براي اين آزاد راه كه بر اساس دستور رئيس جمهوري صورت گرفته است، مسافران از تحمل درد مزمن جاده چالوس و پليس نيز از فشار رواني انسدادهاي متعدد اين محور رهايي يابند.
اسماعيلي با تاكيد بر اينكه بايد از جاده چالوس به عنوان يك اثر تاريخي حفاظت شود، افزود: در كنار سرعت بخشي به احداث آزاد راه تهران-شمال بايد نيروهاي امدادي و درماني با تجهيزات كامل در نقطه هايي از جاده هاي كنوني شمالي كشور كه داراي حجم بالايي از سفرها هستند، مستقر شوند تا در صورت بروز حوادث احتمالي ساعت ها منتظر رسيدن نيروها و امكانات براي رفع مشكل نباشيم.
 پنجشنبه 31 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن