واضح آرشیو وب فارسی:بازی سنتر: مصاحبه در رابطه با Halo Wars
جنگ با Covenant در Halo 3 به پایان رسید,ولی استادیوی Ensemble (خالق فرنشایز Age of Empires) قصد دارد به قبل از شروع این اتفاقات با بازی Halo Wars برود.غیر مشابه با هر عنوان دیگری در این سری که کاملا first-person shooters بودند,Halo Wars یک بازی real-time strategy کامل است که اختیار کنترل انواع unit های مختلف را که در دنیای Halo خلق شده اند را به بازیباز می دهد و همچنین چندین unit جدید هم به این دنیا وارد خواهد کرد.
شرکت Ensemble در چند ماه گذشته واقعا در باره این عنوان سکوت اختیار کرده بود.ما فرصتی داریم تا با Graeme Devine صحبت کنیم.طراح اصلی در پروژه Halo Wars.
پروژه ساخت بازی از کجا شروع شد؟آیا Bungie هم در مورد یک بازی RTS در سری Halo نقش داشت؟
ما کار ساخت رو درست 6 ماه قبل از اینکه این موضوع رو به کسی بگیم شروع کردیم و ابتدا روی کنترل بازی کار کردیم,ماکروسافت هم از این ایده خوشش اومد و تیم Bungie هم موافق بود.
آیا دلیل خاصی وجود دارد که خط زمانی بازی قبل از نسخه اصلی آغاز می شود؟
ما می خواستیم داستان خودمون رو بگیم.داستان جنگ بین Covenant و Humanity واقعا عظیم است و می توان به آن از جهات مختلف نگریست.دیدی متفاوت از این جنگ با شخصیت های جدید واقعا جالب بود.
آیا شاهد وجود لوکیشن های قابل توجهی که در نسخه های مختلف Halo وجود داشت در Halo wars هم خواهیم بود؟
شما .... را خواهید دید اوه صبر کنید !من هنوز نباید چیزی بگم!!!!!!!!
چه آزادی عملی در ساخت بخش داستانی بازی دارید؟یا اصلا شما در باید و نباید ها در مضیقه هستید؟
ما به طور کاملا نزدیک با Bungie در حال کار بر روی داستان هستیم.ما در حال اضافه شدن به یک دنیا بزرگ,عظیم و پر جزییات هستیم و چیزی جز احترام به این دنیا در دستور کار ما نیست,
تا چه حد Bungie در این پروژه شرکت داشته؟آیا آنها به طور کامل مجوز داستان و یونیت های جدید و ... را به شما داده اند؟
ما همواره مراحل ساخت بازی را به Bungie نمایش می دادیم و آنها به طور کامل به Ensemble اجازه دادند که هر آنچه را که می خواهد بسازد.بازخورد این همکاری و ارتباط واقعا عالی بود و Bungie هم در کار ساخت ما را یاری می کرد ولی در کل انها اجازه کامل ساخت بازی جدید را به داده اند.
روی هم رفته طرح کنترلی یک بازی RTS روی کنسول موضوع مهمی است.حال شما چطور توازن را بین کنترلی که از بازی های RTS انتظار می رود و در عین حال قابل پذیرش بودن آن و هماهنگی آن با کنسول را انجام داده اید؟
من فکر می کنم این یک کلید است.ما وقتی شروع به ساخت Halo Wars کردیم موس و کیبورد را کنار انداختیم و دوباره فکر کردیم که کنترل یک بازی RTS چطور خواهد بود.ما به طور کامل روی این موضوع کار کردیم و سعی کردیم عمیق ترین کنترل را برای Halo Wars طراحی کنیم و همین طور آن را بهبود ببخشیم.
مدیریت منابع در Halo Wars چگونه است؟آیا ساختار آن شبیه به سری بازی های Age of Empires است,یا از استیل capture-and-hold در بازی Company of Heroes تبعیت می کند؟
نه زیاد به این دو شبیه نیست.ما مخازن را در ویدئوی E3 نمایش دادیم.تمام سعی ما این است که بالانس لازم را در منابع ایجاد کنیم و Ensemble روی این موضوع سخت در حال کار کردن است.
آیا قسمت single-player campaign به صورت ماموریت های خطی طراحی شده اند.یا گیم پلی بازی بر مبنای بازی های جهانی مثل Lord of the Rings: Battle for Middle Earth 2 و Empire at War است؟
campaign یک roller coaster سواری است.شبیه دیگر عنوان های Halo داستان یک بخش مهم در تجربه بازی است و می خواهد داستان جدیدی را از زاویه دید جدیدی بیان کند.من واقعا مشتاق هستم تا عکس العمل مردم را از تجربه بخش campaign ببینم.
چه ویژگی هایی را در بازی قرار دادید تا طرفداران سری Halo را راضی نگه دارید,ولی ممکن باشد برای RTS باز ها جذاب نباشد؟
من فکر می کنم fan ها گروه واقعا هوشمندی هستند,وبه دنبال تجربه ای جدید از سری Halo می گردند.این کار آسونی هست که چند چیز ساده به بازی اضافه کنیم و بگیم :هی این یه Halo جدیده" ولی مطمئنا چیز خوبی از آب در نخواهد آمد.یونیت های ما,حتی اونی که تازه معرفی شده باید با این دنیا مطابقت داشته باشد.ما باید قسمتی از این دنیا باشیم.و برای رسیدن به آن باید خیلی سخت کار کنیم تا داستانی جذاب را روایت کنیم,بازی را قابل لمس بسازیم,بر روی مبارزات تمرکز کنیم و به آن جادی احساسی Halo برسیم.
به نظر می رسد Covenant ها قابل بازی باشند.چه کارهایی برای توازن بین گروه ها انجام شده و چه مقدار از هم متمایز هستند؟
در حال حاضر ما بر روی قسمت campaign کار می کنیم و Covenant ها را ترسناک می سازیم.
چرا شما فکر می کنید که Halo Wars یکی از بزرگترین بازی های سال 2008 خواهد شد؟
ما بر روی کنترل,گیم پلی و داستان به قدری کار کردیم که تا کنون انجام نداده ایم.ما اعتقاد داریم که موفق خواهیم شد حتی وقتی ما کنترلر ها را به شما دادیم و بازی را انجام دادید شما هم معتقد می شوید که یکی از بزرگترین بازی ها را انجام می دهید.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بازی سنتر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 394]