تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بنگر در چه (لباسى) و بر چه (چيزى) نماز مى گزارى، اگر از راه صحيح و حلالش نباشد، قبول ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816164549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتاب نخستين ماهواره ونزوئلا توسط چين /ناسا قرارداد 745 ميليوني را براي تحويل لباس هاي فضانوردي فسخ كرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پرتاب نخستين ماهواره ونزوئلا توسط چين /ناسا قرارداد 745 ميليوني را براي تحويل لباس هاي فضانوردي فسخ كرد
ماهواره مخابراتي كانادا از فرودگاه فضايي بايكانور در نيمه دون ماه سپتامبر (اواخر شهريور اوايل مهرماه) و نخستين ماهواره ونزوئلا توسط چين در اول ماه نوامبر برابر با 11 آبان ماه به فضا پرتاب مي شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري روسيه در فرودگاه فضايي بايكانور واقع در قزاقستان كارهاي آماده سازي پرتاب ماهواره مخابراتي كانادا موسوم به Nimiq-4 با موشك حامل پروتون ام آغاز شده و در حال انجام است.

قرارداد براي پرتاب اين ماهواره در سال 2008 با استفاده از موشك پروتن، در اوايل سال گذشته بين اپراتور ارتباط ماهواره اي كانادا موسوم به تله ست و كمپاني اينتر نشنال لانچ سرويسس كه اين كمپاني فروش موشك هاي پروتن را در بازار جهان انجام مي دهد منعقد شده بود.

ماهواره Nimiq-4 توسط كمپاني اي اي دي اس استريوم ساخته شده است اين ماهواره براي كار در مدار ثابت زمين در نظر گرفته شده است،ماهواره Nimiq-4 متعلق به تله ست كانادا-كمپاني ملي ارتباط ماهواره اي كانادا، كه تأمين كننده ارسال اطلاعات و ارائه دهنده خدمات پخش راديويي در آمريكاي شمالي است مي باشد.

پرتاب ماهواره Nimiq-4 با كمك موشك حامل پروتون ام در نيمه دوم سپتامبر 2008 (برابر با اواخر شهريور اوايل مهر ماه) انجام خواهد شد.

تاكنون به سفارش Tetesat Canada از فرودگاه فضايي بايكانور چندين ماهواره كانادا پرتاب شده است، 21 ماه مي سال 1999 موشك پروتون كا ماهواره Nimiq-1 و 30 دسامبر 2002 ماهواره Nimiq-z را در مدال زمين قرار داد، سپس پرتاب هاي موفقيت آميز ماهواره هاي آنالوگ Nimiq صورت گرفت كه شامل پرتاب ماهواره Anik F1r آينك اف يك آر در سال 2005، و آينك اف سهAnik F3در سال 2007 است طبق برنامه در سال 2009 نيز پرتاب ماهواره Nimiq5 با موشك حامل پروتن ام صورت خواهد گرفت.

****پرتاب نخستين ماهواره ونزوئلا توسط چين

به گفته اوگو چاور رئيس جمهور ونزوئلا نخستين ماهواره ونزوئلا موسوم به سيمون بوليوار يك نوامبر 11 آباد سال جاري از فرودگاه فضايي چين واقع در ايالت سي يو آن پرتاب خواهد شد.

همچنين به نقل از پايگاه خبري روسيه: نخستين ماهواره ونزوئلا توسط شركت چيني موسوم به چاينا گريت وال اينداستري كورپ ساخته شده است، اين ماهواره كه به افتخار مبارز آمريكاي لاتين سيمون بوليوار ناگذاري شده است براي تأمين ارتباط در منطقه ونزوئلا و برخي از دولت هاي همسايه اين كشور در نظر گرفته شده است اوگو چاوز رئيس دولت آمريكاي جنوبي گفت: پرتاب اين ماهواره به تحكيم و تقويت استقلال ونزوئلا در حوزه فعاليت ماهواره اي و جريانات اطلاعاتي اين كشور به ويژه تلويزيون و اينترنت كمك خواهد كرد.

چاوز ضمن سخنراني در يكي از پايگاه هاي فضايي نظامي ونزوئلا در ايالت گو اريكو كه اين مكان به مركز كنترل و مشاهدات ماهواره اي مجهز مي شود گفت: ونزوئلا قرار است دومين ماهواره خود را كه براي مشاهدات و نظارت در نظر گرفته است در چند سال آينده به مدار زمين پرتاب كند.

پيش از اين اعلام شده بود پروژه پرتاب نخستين ماهواره ونزوئلا به صورت مشترك است به طوري كه كشور اروگوئه در چارچوب همكاري فضايي با ونزوئلا 10 درصد هزينه اين پروژه را پرداخت مي كند.

اكتور ناوارو وزير علون ونزوئلا قبلاً اعلام كرده بود هزينه ماهواره سيمون بوليوار كه ساخت كشور چين است 241 ميليون دلار مي باشد.

اخيراً افزايش همكاري صنعتي نظامي بين دو كشور چين و ونزوئلا مشاهده مي شود براي مثال نيروي هوايي نظامي ونزوئلا قرار است هواپيماي نظامي چين موسوم به كا هشت را براي آماده سازي تركيب پرواز خود خريداري نمايد همچنين چاوز قرار است در سپتامبر (شهريور) از شكن به طور رسمي ديدار كند.

فضانورد ناسا از ايستگاه فضايي بين المللي به سوالات همه جواب مي دهد.

گرگوري چاميتوف فضانورد آمريكايي كه در ايستگاه فضايي بين المللي به سر مي برد دريافت سوالات را از تمام افراد آغاز كرد، سوالات بايد در حاشيه اين اطلاعيه در سايت ناسا جا داده شود.

سوالات هر هفته به ايستگاه فضايي بين المللي ارسال خواهد شد، چاميتوف گفته است قول نمي دهد كه به تمام سوالات پاسخ دهد اما سعي به طور مرتب به سوالات پاسخ دهد.

چندمين سال است كه سنت ارسال سوالات به شركت كنندگان مأموريت هاي فضايي آمريكايي صورت مي گيرد، آرشيوهاي مربوطه را مي توان در سايت ناسا مشاهده كرد، در سايت ناسا تأكيد شده است چاميتوف به سوالاتي كه قبلاً شاسخ آنها داده شده است جواب نخواهد داد، علاوه بر اين سوالات بايد ترجيحاً به مأموريت كنوني در ايستگاه فضايي بين المللي مربوط باشد.

چاميلتوف در يك ژوئن سال جاري (برابر با 12 خرداد) با شاتل فضايي ديسكاوري كه از فرودگاه فضايي در كاناورال پرتاب شده بود به ايستگاه فضايي بين المللي پرواز كرد، شاتل ديسكاوري دومين سيستم مجموعه آزمايشگاهي ژاپن موسوم به كيبو را به ايستگاه فضايي بين المللي منتقل كرد كيبو بزرگترين سيستمي است كه تا به حال به ايستگاه فضايي بين المللي متصل شده است.

****ناسا قرارداد 745 ميليوني را براي تحويل لباس هاي فضانوردي فسخ كرد

ناسا قرارداد 745 ميليوني را با كمپاني تگزاس موسوم به اوشنرينگ اينتر نشنال براي تحويل نسل جديد لباس هاي فضانوردي براي كيهان نوردان فسخ كرد.

آژانس فضايي آمريكا(ناسا) مجبور شد به خاطر برخي مسائل مطابق با مقتضيات اين قرارداد را ناتمام گذارد و اعلام كرد فسخ اين قرارداد به نفع دولت صورت گرفته است اين كمپاني بايد براي ناسا 109 لباس فضانوردي مي ساخت، ناسا قرارداد با Oceaneering International را در ماه ژانويه (اواخر خرداد اوايل تير ماه) ضمن انصراف از كار با كمپاني هاي اكسپلوريشن سيستمس اند تكنالوجي و اي ال سي داور كه از سال 1960 به ساخت لباس هاي فضانوردي براي فضانوردان آمريكايي مبادرت دارد منعقد كرده بود.

لباس فضانوردي كه درباره آن صحبت مي شود براي خروج فضانوردان به فضا باز به منظور استفاده از آن براي كار در ايستگاه فضايي بين المللي و نيز براي فرود در ماه كه براي سال 2020برنامه ريزي شده است طراحي مي شود./
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 367]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن