تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809853972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديابتي‌ها مراقب نوارهاي تست قند تقلبي باشند


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: ديابتي‌ها مراقب نوارهاي تست قند تقلبي باشند
به تاريخ انقضاي درج شده بر روي بسته نوار اندازه‌گيري دقت كنيد توجه داشته باشيد كه سودجويان ممكن است تاريخ مصرف نوارها را دستكاري كرده باشند.
طبق برآورد فدراسيون بين‌المللي ديابت، درسال ‌2003 قريب به ‌194 ‌ميليون ديابتي در سراسر جهان زندگي مي‌كنند و تخمين‌زده مي‌شود درسال ‌2025 ‌اين تعداد به ‌333‌ ميليون نفر برسد‌.‌
با توجه به اين‌كه بالغ بر‌6/3 ‌درصد از جمعيت جهان با ديابت زندگي مي‌كنند، مي توان گفت ديابت، براي سلامتي جهانيان يك تهديد است و شايد به همين دليل هم هست كه بسياري از سودجويان به فكرفروش تقلبي نوارهاي تست قند خون افتاده‌اند و رئيس انجمن علمي ديابت ايران نسبت به عوارض ناشي از استفاده از نوارهاي تقلبي و تاريخ مصرف گذشته كنترل قند خون هشدار مي‌دهد.
دكتر اسدالله رجب ضمن تاييد نوارهاي تقلبي و تاريخ مصرف گذشته كنترل قند خون در بازار مي‌گويد: متاسفانه وجود كالاهاي تقلبي و تاريخ مصرف گذشته در كشور ما امري مرسوم است ولي اين مساله در ارتباط با سلامتي، نابخشودني است.
وي تصريح مي‌كند: پزشكان براساس آزمايش‌هايي كه يك فرد ديابتي در منزل انجام مي‌دهد، در خصوص وضعيت بيماري او نظر مي‌دهند و اگر اين موضوع با دقت نظر لازم همراه نباشد مي‌تواند تبعات ناگواري به دنبال داشته باشد.
وي به مواردي همچون مشاهده تاريخ مصرف نواركنترل قند خون، قلم خوردگي بر روي تاريخ آن و همچنين خريد آنها از جايي مطمئن اشاره كرده و مي‌گويد:
كنترل نادرست قند خون مي‌تواند فرد را گمراه ساخته و در نتيجه با مصرف مواد قندي موجب بالا رفتن قند خون و نارسايي‌هاي زودرس و ديررس در فرد ديابتي شود.
آمارها چه مي‌گويند؟
در ايران نيز آمارها حاكي از بالا بودن ميزان ابتلا به ديابت است. متاسفانه حدود 5 تا 6 درصد مردم به نوعي با اين موضوع دست به گريبان هستند.در حال حاضر ديابت چهارمين علت مرگ ومير در بيشتركشورهاي توسعه يافته است.‌ ديابت يك بيماري مزمن است و هنگامي كه لوزالمعده انسولين توليد نمي‌كند يا اين‌كه بدن نمي‌تواند از انسولين توليد شده استفاده موثر كند، اتفاق مي‌افتد‌.‌
توقف توليد انسولين يا استفاده نكردن از انسولين هر دو باعث افزايش گلوكز در خون مي‌شود و اين به معناي ديابت است.
ديابت دو نوع اصلي دارد
افرادي كه ديابت نوع اول دارند يعني مقدار خيلي كمي انسولين توليد مي‌كنند و يا اصلا انسوليني در بدنشان توليد نمي‌شود لازم است كه براي ادامه زندگي انسولين تزريق كننداين نوع ديابت بيشتر در كودكان و نوجوانان است‌.‌
نوع دوم ديابت افرادي هستند كه نمي‌توانند از انسولين استفاده موثر كنند، آنها مي‌توانند بيماريشان را تنها با تغيير روش زندگي كنترل كنند و معمولا بيشتر به داروهاي خوراكي نياز دارند تا به انسولين.
كاربرد دستگاه‌هاي سنجش خون در كنترل ديابت‌
دستگاه‌هاي اندازه‌گيري قندخون يا گلوكومترها به فرد ديابتي و پزشكان آنها اين امكان را مي‌دهند تا بتوانند به تنظيم اين اجزا بپردازند. شايد بتوان درمان ديابت بدون اندازه‌گيري مرتب قند خون را به رانندگي در جاده با چشمان بسته تشبيه كرد.
اهميت استفاده از گلوكومتر در پيشگيري از عوارض ديابت مخصوصاً در ديابت نوع يك در تحقيقات متعددي به اثبات رسيده است. اين تحقيقات نشان داده‌اند كه در افراد ديابتي كه قند خونشان را به طور مرتب اندازه مي‌گيرند و از نتيجه اين آزمايشات براي تنظيم روش درماني خود استفاده مي‌كنند، عوارض ديابت به نحو قابل ملاحظه‌، كمتر ديده مي‌شود.
چه زمان و چند بار؟
در پاسخ به اين سوال اختلاف نظر زيادي بين پزشكان وجود دارد. آخرين توصيه‌هاي ارائه شده توسط انجمن ديابت كانادا به شرح زير است:
-‌ اگر تحت درمان با انسولين هستيد حداقل روزي 3 الي 4 بار قند خود را اندازه گيري كنيد.
-‌ اگر تحت درمان قرص هستيد يا با رژيم ديابت خود را كنترل مي‌كنيد حداقل روزي يك بار قند خود را اندازه گيري كنيد.
-‌ مهم‌ترين زمان‌ها براي اندازه گيري قند خون صبح ناشتا و 2 ساعت بعد از وعده‌هاي غذايي است.
نوار اندازه‌گيري قند خون چيست و چه ويژگي‌هايي دارد؟
در هر جعبه دستگاه‌هاي گلوكومتر كه از بازار خريداري مي‌كنيد چندين نوار اندازه‌گيري قند خون وجود دارد كه شما قطره خونتان را به روي آن مي‌چكانيد و درون دستگاه مي‌گذاريد.
سطح اين نوارها به مواد شيميايي آغشته شده است كه با قند خون شما واكنش نشان مي‌دهند. برخي از اين نوارها، پلاستيكي هستند كه قطره كوچكي از آنزيم (گلوكتراكسياز) روي آن چكانده شده است. فراموش نكنيد هر نوار يك بار مصرف است و بايد پس از مصرف آن را دور بيندازيد و پيش از اتمام نوارها، حتما نسبت به تهيه نوارهاي لازم و مناسب اقدام كنيد.
نوارها چه قدر قابل اطمينانند؟
شايد بگوييد نتايجي كه اين دستگاه‌هاي گلوكومتر نشان مي‌دهد تا چه اندازه قابل اطمينان است و دقت اين دستگاه‌ها چقدر است؟ اين موضوع موجب انجام مطالعات و تحقيقات بسياري در سراسر دنيا شده است. فراموش نكنيد عوامل بسياري، دقت يك دستگاه گلوكومتر را تحت تاثير قرار مي‌دهد.
دقت يك دستگاه گلوكومتر كه از بازار خريداري مي‌كنيد، به تنظيمات آن، محدوده دما، فشاري كه براي پاك‌كردن نوار استفاده مي‌شود، اندازه قطره خون، ميزان داروهايي كه در خون وجود دارد، تميز بودن بخش اندازه‌گيري قند خون و رعايت شرايط نگهداري نوارهاي اندازه‌گيري قند خون در تمامي طول زنجيره تامين از لحظه توليد تا مصرف، بستگي دارد.
نكاتي در رابطه با اندازه گيري قند خون‌
-‌ هرگز از يك نوار اندازه گيري بيش از يك‌بار استفاده نكنيد.
-‌ براي پيشگيري از بروز خطا، پيش از اندازه‌گيري حتماً دستانتان را با آب گرم و صابون بشوييد.
-‌ شستشوي دست‌ها با آب گرم و صابون، خروج خون از سر انگشتان را نيز ساده‌تر مي‌كند.
-‌ به تاريخ انقضاي درج شده بر روي بسته نوار اندازه‌گيري دقت كنيد توجه داشته باشيد كه سودجويان ممكن است تاريخ مصرف نوارها را دستكاري كرده باشند.
- به منظور اطمينان از صحت نتايج، از دستگاه‌هايي استفاده كنيد كه از سيستم كنترل حجم خون برخوردارند.
-‌ نوارهاي اندازه‌گيري را از درون قوطي‌هايي كه شكستگي دارند و يا ترك خورده‌اند، استفاده نكنيد.
-‌ به هيچ عنوان از نوارهايي كه فاقد بسته بندي و پاكت مربوطه هستند، استفاده نكنيد.
-‌ به هولوگرام نصب شده بر پاكت و بسته‌بندي نوارهاي اندازه گيري، دقت كنيد.
در پايان بايد به اين موضوع اشاره كرد كه مردم به واسطه اهميتي كه خود براي سلامت، تندرستي و شادابي خويش قائل هستند، نبايد به سوي فرآورده‌هايي كه به صورت قاچاق و بدون نظارت وزارت بهداشت وارد كشور مي‌شود و يا با قيمت‌هاي غير معمول و به‌صورت محصولات تقلبي عرضه مي‌شود، بروند و هنگام تهيه اين محصولات بايد به برچسب فارسي آنها كه در بردارنده نام شركت توليد كننده و وارد كننده و شماره مجوز وزارت بهداشت و هولوگرام شركت معتبر مربوطه است، دقت كنند تا ابهامات موجود كاملا از بين برود و افراد با اطمينان از اين‌كه يك محصول به تاييد وزارت بهداشت رسيده است، بتوانند بدون هرگونه نگراني، آن را مصرف كنند.
سنجش
ميزان قند خون براي بسياري از افراد حياتي است ولي شرط موفقيت آن در تامين سلامتي فرد در اين نكته است كه فرهنگ تهيه وكاربري آن نيز به صورت صحيح و علمي در كشور پايه‌ريزي شود.
امروزه كه متاسفانه شاهد بروز پديده قاچاق و وفور نوارهاي تقلبي هستيم ، دقت نظر افراد در تهيه اين اقلام كه نقش مهمي در كنترل عوامل حياتي بدن دارند ، ضروري تر بنظر مي‌رسد. البته در اين رابطه شاهد تلاش ‌هاي بي‌وقفه وزارت بهداشت بوده ايم كه منجر به دستاوردهاي بزرگي در كشور شده است ، ليكن راه رسيدن به توسعه سلامتي در كشور همچنان طولاني است و اين موضوع مستلزم تلاش بيشتر ، سرمايه‌ گذاري هدفمند و سياستگذاري دقيق براي افزايش سطح آگاهي عموم جامعه از مولفه‌ هاي موثر بر سلامتي خصوصاً در حوزه حمايت از بيماران است.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن