تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806610049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/نشست خبري مديران سه شركت كشتيراني/ * خريد ‌٢٠٠ دستگاه كانتينر يخچالي * تشكيل شركت‌هاي مشترك حمل و نقل با شركاي كويتي و اماراتي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /نشست خبري مديران سه شركت كشتيراني/ * خريد ‌٢٠٠ دستگاه كانتينر يخچالي * تشكيل شركت‌هاي مشترك حمل و نقل با شركاي كويتي و اماراتي
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بازرگاني

مديرعامل شركت كشتيراني والفجر و درياي خزر و نيز مديرعامل شركت حمل و نقل تركيبي شركت كشتيراني ايران در نشست مشترك خبري گزارشي از فعاليت‌ها، پيشرفت‌ها و نيز عملكرد چند ماهه شركت‌هاي خود را ارائه كردند.

به گزارش خبرنگار بازرگاني ايسنا، سعيدي ـ مديرعامل شركت كشتيراني والفجر ـ با بيان اينكه اين شركت براي حمل بار خطوط جديدي براي صادرات ايجادكرده است عنوان كرد: اين خطوط از بندرعباس به بندر سلطان‌قابوس پايتخت عمان، بوشهر به بندر دمام (عربستان سعودي)، بوشهر به بحرين و بوشهر به كويت راه‌اندازي شده و با ايجاد اين خطوط شاهد افزايش ميزان و تنوع صادراتي بوده‌ايم.

به گفته وي ميزان صادرات به ويژه صادرات ميوه و تره‌بار و فرآورده‌هاي يخچالي در مدت مذكور از رشد مطلوبي برخوردار بوده و با راه‌اندازي اين خطوط امكان تامين مواد غذايي حجاج ايراني هم فراهم شده است.

وي با اشاره به خريد 200 دستگاه كانتينر يخچالي از سوي اين شركت از توسعه خطوط كانتينر بر خبر داد و افزود: اين خطوط در حال حاضر به بندرعباس و دوبي فعال‌اند و به زودي از بندر عسلويه نيز اين سرويس‌ها ارائه مي‌شود.

همچنين اين سرويس‌ها از بندعباس، چابهار، كراچي، دبي ـ خرمشهر و موندرا در هند به شكل منظم انجام مي‌گيرد.

سعيدي از سه برابر شدن ظرفيت ناوگان كشتيراني والفجر در چند سال آينده خبر داد و گفت: در حال حاضر اين شركت با اضافه كردن چهار فروند كشتي كانتينربر به ظرفيت 1100 TEU زمينه و زيرساخت لازم را براي توسعه‌ حمل و نقل كانتينري فراهم كرده و اولين كشتي كانتينري نيز دهم شهريورماه به ناوگان اضافه مي‌شود و تا دي‌ماه امسال هر چهار فروند فعاليت خود را آغاز مي‌كنند.

به گفته وي با خريد اين كشتي‌ها ظرفيت ناوگان به حدود TEU5500 افزايش مي‌يابد كه پنج برابر ظرفيت فعلي خواهد بود.

مديرعامل شركت كشتي‌راني والفجر با اشاره به افزايش صادرات پتروشيمي از بندر امام(ره) عنوان كرد: به زودي شاهد حمل و نقل اين محصولات از بندر عسلويه نيز خواهيم بود.

سعيدي با اشاره به تشكيل شركت‌هاي مشترك حمل و نقل با شركاي كويتي و اماراتي خبر داد كه بر اساس توافق اين شركت با دولت راس‌الخيمه يكي از شيخ‌نشين‌هاي امارات شركت مشتركي تشكيل مي‌شود و با توجه به مبادله موافقت‌نامه ايجاد شركت مشترك با شركاي بخش خصوصي با عمان به زودي اين شركت نيز شروع به فعاليت خواهد كرد.

در اين نشست خبري جمشيد خليلي ـ مديرعامل كشتيراني درياي خزر ـ نيز با بيان اينكه اين كشتيراني با در اختيار گرفتن كشتي مسافربري ميرزاكوچك‌خان و ايران بشير در سال 68 فعاليت خود را شروع كرده است عنوان كرد: در حال حاضر اين شركت داراي 10 فروند كشتي بوده و ظرفيت ناوگان آن 53 هزار تن است.

به گفته‌ وي كل واردات غير نفتي كشور در چند سال گذشته از طريق شمال كشور 5/5 ميليون تن بوده كه كشتيراني خزر 20 درصد آن را حمل كرده است.

خليلي با اشاره به فضاي رقابتي موجود در درياي خزر در خصوص حمل كالاها عنوان كرد: در حال حاضر كشتيراني خزر با 120 كشتي روسي در حال رقابت است و بايد در پنج سال آينده با افزايش ناوگان 40 درصد از سهم حمل و نقل محموله‌ها را به خود اختصاص دهد.

وي با اشاره به حمايت‌هاي وزارت بازرگاني و سازمان توسعه تجارت از رشد صادرات به كشورهاي CIS عنوان كرد: با تشويق‌هاي انجام شده سال گذشته 40 درصد صادرات ايران به CIS از طريق كشتيراني خزر انجام گرفت و همچنان در حال رشد است.

وي مشكل اصلي اين كشتيراني را قيمت سوخت دانست و گفت: شركت ملي نفت سوخت را به نرخ ميانگين درياي مديترانه به اين كشتيراني پيشنهاد مي‌كند كه هرتن گازوئيل 1050 دلار در اختيار كشتي‌ها قرار مي‌گيرد و به اين ترتيب 40 تا 50 درصد هزينه‌ سفر كشتي به هزينه‌ سوخت اختصاص مي‌يابد.

همچنين ياسري ـ مديرعامل شركت حمل و نقل تركيبي ـ نيز با اشاره به شكل گيري اين شركت در سال 83 هدف از ايجاد آن را تكميل زنجيره‌ ارزش عنوان كرد.

وي گفت: به دليل نبود سرويس‌هاي عنكبوتي ريلي در ايران امكان تكميل زنجيره‌ حمل و نقل دورـ دور در كشور وجود ندارد و بايد براي اين منظور حمل كانتينري و توسعه واگن‌ها دردستور كار قرار گيرد.

ياسري افزود: در حال حاضر 456 واگن ملكي در اختيار اين شركت است كه 200 دستگاه‌ آن با سرمايه‌گذاري بانك تجارت از كشور اوكراين خريداري شده است.

وي تاكيد كرد كه براي استفاده از حمل و نقل تركيبي متاسفانه ناوگان ريلي سهم خوبي در جابه‌جايي كانتيتر ندارد و در حال حاضر 23 درصد حمل كانتينر در بخش ريلي از سوي اين شركت انجام مي‌شود.

مديرعامل شركت حمل و نقل تركيبي برلزوم توسعه استفاده از راه‌آهن و فراهم شدن زيرساخت‌ها تاكيد كرد و افزود: با توجه به يك قطعه بودن خطوط ريلي و كمبود در بخش لوكوموتيوها اين خطوط امكان ارائه‌ سرويس همزمان در دو بخش مسافري و باري ندارند.

وي تاكيد كرد كه سالانه بايد دو ميليارد دلار در بخش ريلي سرمايه‌گذاري شود تا اين بخش براي استفاده حمل بار آماده شود و علاوه بر آن تعداد واگن‌ها نيز بايد به حداقل هزار واگن افزايش يابد تا حمل و نقل سودده شود.

به گفته او در سه سال گذشته در دسترسي به شبكه ريلي با 30 درصد رشد مواجه بوديم در حالي كه در افزايش كانتينرها در اين مدت شاهد رشدي نبوده‌ايم.

ياسري ادامه داد: با توجه به راه‌اندازي قطار برنامه‌اي بندعباس ـ‌ تهران و بندرعباس ـ‌ سرخس نرخ حمل و نقل كالاها در اين مسيرها 50 درصد با حمل و نقل كالاها در مسيرهاي جاده‌اي تفاوت نشان مي‌دهد اما متاسفانه با توجه به عدم اعتمادي كه به بخش ريلي وجود دارد برخي محدوديت ها موجب مي‌شود كه صاحبان كالا از ريل استفاده نكنند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن