تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):رسول اكرم صلى الله عليه و آله گروهى را كه كشت و كار نمى كردند، ديدند و فرمودند: شم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820384844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارخانه فولاد جنوب با حضور وزير صنايع و معادن به بهره‌برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: كارخانه فولاد جنوب با حضور وزير صنايع و معادن به بهره‌برداري رسيد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير صنايع و معادن با بيان اين كه كارخانه فولاد جنوب نخستين طرح در كشور است كه با روش «كوره القايي» فولاد خام توليد مي‌كند افزود: با افتتاح فاز نخست طرح فولاد جنوب 200 هزار تن به ظرفيت توليد شمش فولادي كشور اضافه شد .

به گزارش روز سه شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، مهندس محرابيان وزير صنايع و معادن در مراسم افتتاح اين كارخانه تصريح كرد:با برنامه ريزي انجام شده در سال جاري ظرفيت توليد فولاد خام در كشور با 50 درصد افزايش به 15 ميليون تن خواهد رسيد.
وزير صنايع و معادن افزود: هم اكنون ظرفيت توليد فولاد در جهان يك هزار و 200 ميليون تن است كه كشور چين با توليد سالانه460 ميليون تن مقام نخست توليد فولاد جهان و جمهوري اسلامي ايران نيز در رتيه بيستم توليد اين محصول در جهان قرار دارند.
مهندس محرابيان با بيان اينك منطقه ويژه صنعتي استان هرمزگان به عنوان قطب صنعت توليد فولاد و صنايع انرژي بر محسوب مي شود گفت: تا پايان امسال چهار طرح بزرگ در حوزه آلومينيوم و فولاد در اين استان به بهره برداري خواهد رسيد.
وي سرعت انجام اين پروژه هاي صنعتي را در نوع خود كم نظير دانست و گفت: ساخت پروژه مشابه اين طرحها بعضا 15 الي 16 سال به طول مي انجاميد ولي هم اينك اين طرحها در زماني كمتر از بيست ماه به توليد محصول رسيده اند.
مهندس محرابيان گفت: طرح آلومينيوم 147 هزار تني با سرمايه گذاري 800 ميليون دلار به طريق فاينانس نيز با پيشرفت فيزيكي 75 درصد در اين استان در حال اجرا است كه تا پايان امسال به بهر برداري مي رسد.
وي افزود:چنين سرعتي در اجراي طرحهاي آلومينيوم در كشور كم نظير است.
گزارش ايسكانيوز مي افزايد، وزير صنايع و معادن همچنين پيش از افتتاح كارخانه فولاد جنوب، سايت اجراي طرح توليد آلومينيوم هورموزال را از نزديك مورد بازديد قرار داد.
مجتمع توليد آلومينيوم هورموزال در منطقه وي‍ژه اقتصادي صنعتي و معدني خليج فارس با سرمايه گذاري 700 الي 800 ميليارد تومان بنا شده و براي بيش از هزار نفر اشتغال ايجاد مي كند./02 /144/120
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 198]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن