تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816735411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به همراه آثار تازه ديگر؛ كتاب محمد صنعتي درباره عباس كيارستمي منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: به همراه آثار تازه ديگر؛ كتاب محمد صنعتي درباره عباس كيارستمي منتشر مي‌شود
خبرگزاري فارس: محمد صنعتي علاوه بر انتشار گفت‌وگوهايش درباره تحليل روانكاوانه ادبيات، هنر و فرهنگ، و كتاب‌هاي «تحولات روشنفكري در ايران» و «پاپوليسم و روانشناسي توده»، كتابي درباره زندگي و سينماي عباس كيارستمي منتشر مي‌كند.


«محمد صنعتي» روانپزشك كه اين روزها مشغول نگارش كتابي درباره «عباس كيارستمي» است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اين باره گفت: موضوع اين كتاب سينماي عباس كيارستمي است و همينطور كيارستمي به عنوان يك انسان در زندگي روزمره غيرسينمايي خودش؛ با اين نگاه كه چقدر ممكن است شخصيت و همينطور رويدادهاي زندگي يك مولف در كار هنري‌اش بازتاب داشته باشد.
وي ادامه داد: به عبارت ديگر در اين كتاب رابطه مولف را با اثر هنري‌اش بررسي مي‌كنم و اين مسئله كه چقدر مي‌توانيم مؤلف را حذف كنيم و يا چقدر شناخت مولف براي تحليل اثرش ضرورت دارد، را تحليل مي‌كنم.
صنعتي دلايل خود را براي نگارش اين كتاب بيان داشت و گفت: به دلايل مختلفي اين كتاب را بدست گرفتم،يكي به اين دليل كه كيارستمي مطرح‌ترين سينماگر در تمام طول تاريخ سينماي ايران است،چه دوست داشته باشم، چه نداشته باشم.
وي افزود: شايد بتوان گفت كه عباس كيارستمي مهمترين هنرمند ايراني است كه شايد بعد از صادق هدايت توانسته با جهان بيرون از ايران ارتباط پيدا كند و آثارش آن گونه باشد كه مهمترين منتقدان و سينماگران دنيا نه تنها او را و سينمايي‌اش را تقيب كنند بلكه فارغ از مسائل ديگر به دليل اعتقاد خودشان او را ستايش مي‌كنند.
اين نويسنده درباره ديگر آثارش گفت:كتاب مجموعه گفت‌وگوهايم را زير چاپ دارم كه توسط نشر قطره منتشر مي‌شود. اين كتاب حاوي گفتگوهايي است كه تعدادي از آنها در مطبوعات منتشر شده و برخي نيز هنوز به چاپ نرسيده است.
وي افزود: بيشتر كساني كه طرف اين گفت‌وگو بوده‌اند، مطبوعاتي‌ها و روزنامه‌نگاران هستند كه بيشتر هم در رابطه به تخيل‌هاي روانكاوانه در عرصه ادبيات و فرهنگ گفت‌وگو كرده‌اند و بعضي هم شامل تحليل‌هاي روانكاوانه شعرا، نويسندگان بوده و برخي مربوط به پديده‌هايي كه در زندگي روزمره مردم اهميت پيدا مي‌كرده است و مورد توجه مطبوعات قرار مي‌گرفته است.
صنعتي گفت: بنابراين مي‌توان گفت كه اين گفت‌وگوها در رابطه با تحليل روانكاوانه ادبيات، هنر و فرهنگ است كه تا اوايل مهر منتشر مي‌شود.
وي ادامه داد: كتابي نيز تحت عنوان تحولات روشنفكري در ايران در دست نگارش دارم كه جريانات روشنفكري ايران را از مشروطه تاكنون دنبال مي‌كند.
صنعتي افزود: اين كتاب بيشتر به جنبه‌هاي ايدئولوژيك روشنفكران و رابطه‌يشان با قدرت از يك طرف و توده مردم از طرف ديگري مي‌پردازد.
اين نويسنده و منتقد به فارس گفت: همين رابطه كتاب ديگري در دست دارم با عنوان «پاپوليسم و روانشناسي توده» كه بيشتر به روانشناسي توده و انديشه و خصوصيات رفتاري آنها مي‌پردازد.
صنعتي همچنين گفت: اين كتاب نگاهي به ادبياتي دارد كه در اين زمينه از اواخر قرن نوزدهم در اروپا منتشر شده است. يعني از زماني كه جريانات پاپوليستي از روسيه قبل از انقلاب شروع شده بود و در ضمن توده‌ها رشد چشمگيري هم از نظر افزايش جمعيت و هم از نظر حركت‌هاي اجتماعي و سياسي پيدا كرده بودند و به همين جهت هم از اواخر قرن نوزدهم و اوايل قرن بيستم محققين و نويسندگان مختلفي شروع كردند به تحقيق در مورد فرهنگ توده‌ها و همينطور روانشناسي آنها.
صنعتي با بررسي نوشته‌هاي پيشين درباره روانشناسي توده‌ها گفت: برخي از اين نوشته‌ها با ترس همراه بود و بخشي تحريك جهان مدرن و برخي با نگاه مثبت مسئله توده‌ها بررسي مي‌كردند. آنچه كه مسلم است اين است كه از بعد از جنگ جهاني اول و انقلاب‌هاي چپ اين مسئله جدي‌تر شد كه با ظهور فاشيزم و نازيسم جنبه ديگري از حركت‌هاي افراطي راست توده‌اي در عرضه اجتماعي، سياسي و فرهنگي جهان حضور پيدا كرد و در آن زمان بود كه روانشناسان و روانكاوان و منتقدين فرهنگ شروع كردند به اظهار عقيده‌هاي ديگري درباره رابطه توده‌ها با قدرت و روانشناسي توده و رويكردهاي پاپوليستي در انديشه سياسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن