تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805474250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مطبوعاتي وزيرعلوم در آستانه هفته دولت برگزار شد زاهدي با تشريح عملكرد: جمعيت دانشجويي كشور به ‌٥/٣ ميليون نفر رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نشست مطبوعاتي وزيرعلوم در آستانه هفته دولت برگزار شد زاهدي با تشريح عملكرد: جمعيت دانشجويي كشور به ‌٥/٣ ميليون نفر رسيد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

نشست مطبوعاتي وزير علوم، تحقيقات و فناوري و معاونان وي با موضوع ارائه گزارش عملكرد سه ساله امروز در آستانه فرا رسيدن هفته دولت در ساختمان مركزي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مهدي زاهدي در اين نشست در سخناني گفت: وزارت علوم يكي از وزارت خانه‌هاي موفق دولت است و توانسته بر اساس برنامه‌ها و مطابق حيطه وظايف خود عمل كند.

وي در تشريح عملكرد وزارت علوم در دولت نهم به تشكيل ستاد راهبردي نوآوري و شكوفايي اشاره كرد و گفت: سند اين ستاد چاپ شده است و در حال حاضر نيز در حوزه‌هاي مختلف وزارت علوم برنامه ريزي براي پياده كردن آن آغاز شده است.

وي با بيان اينكه تغيير ساختار سازماني وزارت علوم در سال گذشته به تصويب رسيد، اظهار كرد: در سال جاري بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي و برخي از فعاليت‌هاي بين‌المللي وزارت علوم تغييراتي در اين ساختار شكل گرفت كه از جمله تغييرات عمده آن مي‌توان به اضافه شدن هيات مركزي جذب اعضاي هيات علمي اشاره كرد.

وي با بيان اينكه هيات مركزي جذب اعضاي هيات علمي زير نظر وزير علوم فعاليت مي‌كند، افزود: همچنين ديگر تغيير صورت گرفته در ساختار، تشكيل دبيرخانه رتبه بندي دانشگاه‌هاي جهان اسلام است كه اين دبيرخانه نيز زير نظر وزارت علوم فعاليت مي‌كند.

وي خاطر نشان كرد: با دو تغيير صورت گرفته در ساختار سازماني وزارت علوم علاوه بر پنج معاونت، دو سازمان و تعدادي مركز، دو حوزه ستادي نيز به مجموعه آن اضافه شد.

به گزارش ايسنا، زاهدي در ادامه در خصوص برنامه‌هاي كلي ارائه شده به مجلس گفت: از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در برنامه چهارم توسعه به پوشش 30 درصدي جمعيت جوانان 18 تا 24 سال است كه بر اساس آخرين آمار جمعيت جوانان تحت پوشش بايد تا سال آينده به سه ميليون و 600 هزار نفر برسد.

وي با بيان اينكه جمعيت دانشجويي كشور امسال به 5/3 ميليون نفر مي‌رسد گفت: جمعيت دانشجويي كشور در سال آينده از مرز 3 ميليون و 600 هزار نفر مي‌گذرد.

زاهدي در خصوص جمعيت دانشجويي مقاطع تحصيلات تكميلي به رشد 100 درصدي آن در مقطع كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه‌هاي دولتي اشاره كرد و گفت: در واقع ظرفيت پذيرش دانشجو از حدود 20 هزار نفر در سال 84 به 40 هزار نفر در سال جاري رسيده است، همچنين ظرفيت دكترا نيز از 2 هزار نفر به 4 هزار نفر افزايش يافته است.

وي با اشاره به نقش دوره‌هاي تحصيلات تكميلي در روند صعودي توليدات علمي، پيش بيني كرد كه با ادامه همين روند تا شش سال آينده به يكي از اهداف چشم انداز كه دستيابي مقام اول به توليد علم در منطقه دست يابيم.

وي همچنين در خصوص وضعيت اعضاي هيات علمي طي سه سال گذشته گفت: با نظر مساعد رياست جمهوري توانستيم سهميه استخدام اعضاي هيات علمي را كه در برنامه چهارم توسعه حدود 2 هزار و 250 نفر پيش بيني شده بود به بيش از 5 هزار و خرده‌اي ارتقا بخشيم كه در اين زمينه توانستيم با موافقت هيات دولت دو سهميه سه هزار نفري و 400 نفري را بگيريم.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: طي سه سال گذشته جذب اعضاي هيات علمي به بيش از دو برابر افزايش يافته است.

وزير علوم با اشاره به تشكيل دانشكده كارآفريني نيز گفت: جوانان فارغ‌التحصيل مي‌توانند به دنبال نوآوري باشند تا به جاي پشت ميز نشيني علاوه بر تدارك شغل براي خود زمينه اشتغال ديگر فارغ التحصيلان را فراهم كنند.

وي همچنين با اشاره به فعاليت‌هاي انجام گرفته در حوزه فرهنگي وزارت علوم به ايجاد خانه فرهنگ در دانشگاه‌ها اشاره كرد و گفت: همچنين علاوه بر آن وزارت علوم توانسته است واژگان جديدي را كه در دوره مسئوليت خود خلق كند كه از آن جمله مي‌توان به خانه فرهنگ، آپارتايد علمي، ISC، رتبه بندي دانشگاه‌هاي جهان اسلام و غيره اشاره كرد كه هر يك از اين اسامي ماموريت‌هاي سختي را براي ما به دنبال داشته است.

وي همچنين با اشاره به افزايش انجمن‌هاي علمي دانشجويي از 800 انجمن به بيش از 2 هزار انجمن در سال 86 تصريح كرد: اين امر موجب شد كه يك جو علمي در بين دانشجويان دانشگاه‌ها ايجاد شود.

وي افزود: بايد تلاش كرد كه فضاي علمي در گفتمان‌هاي درون دانشگاهي و حتي برون دانشگاهي شكل گيرد.

وي همچنين به تشكيل دبيرخانه دائمي قرآن و عترت در معاونت فرهنگي اشاره كرد و گفت: اين امر موجب گسترش فرهنگ قرآني در دانشگاه‌هاي كشور شد و معاونت فرهنگي ماموريت يافته كه اين موضوع را در بين اساتيد نيز گسترش دهد كه اين امر در هفته وحدت حوزه و دانشگاه عملي مي‌شود.

زاهدي به افزايش سهميه عمره دانشجويان و اعضاي هيات علمي اشاره كرد و گفت: در اين زمينه امسال 26 هزار و 400 نفر به عمره دانشجويي اعزام شدند كه اين آمار در سال 84 حدود 3 هزار و 200 دانشجو و قريب به 500 عضو هيات علمي بود.

وي تصريح كرد: در سال جاري خوشبختانه حتي يك گزارش منفي از دانشجويان دختر و پسر خود در عمره دانشجويي نداشتيم بلكه تمامي گزارشات در اين زمينه مثبت بوده است.

زاهدي با اشاره به اقدامات وزارت خانه در حوزه دانشجويي گفت: در اين زمينه يكي از مسائل جدي دنبال شده توجه به تربيت كادر مورد نياز در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها بوده است.

وي در ادامه با بيان اينكه در بورسيه كردن دانشجويان نيز چه در داخل و چه در خارج كشور برنامه‌ ريزي‌هاي جدي و مناسبي صورت گرفته است گفت: طي دو سال گذشته بيش از هزار و 700 دانشجوي دكترا بورسيه داخل شده‌اند .

وي با اشاره به كاهش اعزام بورس به خارج دانشجويان علت آن را وجود اكثر رشته‌هاي دوره‌ دكترا در داخل كشور بيان كرد و افزود: اعزام دانشجو براساس نياز كشور و در رشته‌هايي مورد نياز صورت مي‌گيرد.

وزير علوم همچنين با اشاره به افزايش دانشجويان تحصيلات تكميلي در دوره‌هاي شبانه تصريح كرد: در اين زمينه با توجه به اينكه سابق بر اين بسياري از دانشجويان به دليل شهريه دوره‌هاي شبانه را انتخاب نمي‌كردند هفتاد درصد شهريه را صندوق رفاه پرداخت مي‌كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن