تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798321491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مواد غذائی و درمان های خانگی : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: آیا برای رفع گلو درد، با آب نمک غرغره می کنید؟ یا این که برای به خواب رفتن یک لیوان شیر ولرم می خورید؟هر کدام ما در زندگی به یکی از این درمان های خانگی و استفاده از مواد طبیعی عمل کرده ایم. امروزه متخصصان بر این باورند که بیشتر این درمان ها مورد تایید و کارساز است.
در این مطلب از «prevention» متخصصان به چند درمان خانگی موثر اشاره کرده اند که خواندن آن جالب خواهد بود. البته آن ها تاکید می کنند این درمان ها جایگزین توصیه های پزشک نشود.

▪ گوجه فرنگی: خوردن روزی ۲ تا ۳ عدد گوجه فرنگی مانع بوی بد دهان می شود. این ناراحتی به علت تولید ترکیب های بد بوی سولفور توسط باکتری ها رخ می دهد. این باکتری ها در محیط های عاری از اکسیژن مانند پشت زبان رشد می کند. گوجه فرنگی حاوی ترکیبی به نام ionones است که قادر به بی بو کردن ترکیب سولفور است.

▪ ماست: روزی یک کاسه ماست بخورید تا باکتری مفید و فعال موجود در آن باکتری های بوزا را از بین ببرد. علاوه بر آن باکتری های مفید در ماست به معده کمک می کنند تا حبوبات و لبنیات بهتر هضم شود.

▪ هویج: اگر احساس می کنید دهان شما بو گرفته، هویج خام بجوید. اغلب باقی ماندن غذاهای فاسد شده بین دندان ها بوی بد دهان ایجاد می کنند با جویدن، ترشح آب دهان تحریک می شود و برای از بین بردن بقایای غذاها کمک می کند. فیبر موجود در هویج عملکرد مسواک را برای پاک سازی دندان و لثه دارد.

▪ سرکه: کبودی هنگامی رخ می دهد که به علت ضربه وارد شدن رگ های خون آسیب ببیند و با تجمع خون در زیر پوست باعث درد، ورم و تغییر رنگ پوست می شود. سرکه با افزایش جریان خون در نزدیکی سطح پوست، خون جمع شده را از قسمت کبود بدن برطرف می کند. کافی است پارچه ای آغشته به سرکه خنک به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی کبودی قرار دهید.

▪ پیاز: پیاز رنده شده با کمی نمک را به مدت ده دقیقه روی کبودی پوست قرار دهید. پیاز منبع غنی نوعی رنگ دانه گیاهی است که خاصیت ضدالتهابی دارد. چند روز مانده به زمان قاعدگی روزی نصف پیاز خام بخورید. در این زمان هورمون ها نوسان پیدا می کنند و عنصر کروم موجود در پیاز می تواند تاثیر متعادل کننده ای برای هورمون ها داشته باشد. یک برش پیاز خام را به عنوان کمپرس سرد روی گردن قرار دهید تا سردرد که به علت کشیدگی گردن به وجود آمده از بین برود.

▪ تربچه قرمز: برای رفع بوی نامطبوع بدن، آب چند عدد تربچه را بگیرید و پس از دوش گرفتن و خشک کردن به زیر بغل و پا بمالید. تربچه خاصیت ضد باکتریایی و ضدقارچی دارد.

▪ جوش شیرین: برای از بین بردن بوی بدن و بوی پا کمی از آن به قسمت های لازم بمالید.

▪ آلوئه ورا: آب این گیاه ماده ای شیمیایی دارد که با تحریک روده ها، از یبوست جلوگیری می کند.

▪ خیار: این گیاه غنی از مایعات و فیبر است و دارای خاصیت ملین است کافی است روزی یک چهارم یک خیار را بخورید.

▪ شیرین بیان: تاثیر ملین خفیفی دارد.

▪ آویشن: این گیاه حاوی ماده ای فعال به نام تیمول است که نوعی ماده ضدعفونی کننده قوی است. غرغره کردن با چای آویشن در رفع سرماخوردگی و گلودرد موثر است.

▪ روغن نارگیل: علت اغلب شوره سر عفونت های قارچی است. روغن نارگیل نیز حاوی اسید است که خاصیت ضدویروسی و ضدقارچی دارد. کافی است هفته ای چند بار روغن نارگیل را به موها ماساژ دهید و سپس کامل بشویید.

▪ سیب: سیب پوست کنده شده را رنده کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در هوای آزاد قرار دهید تا قهوه ای شود، سپس بخورید. پکتین موجود در سیب از اسهال پیش گیری می کند و التهاب را کاهش می دهد.

▪ زردچوبه: روغن نارگیل مخلوط شده با پودر زردچوبه را به روی قسمت های بدن که اگزما دارد بمالید و روزی ۳ بار هر دفعه بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند. این ادویه حاوی ماده ای شیمیایی به نام کورکومین است که خاصیت ضدالتهابی و آنتی اکسیدان دارد.

▪ چای: کمپرس با پارچه آغشته شده با چای دم کرده نیز در درمان اگزما موثر است. تانین موجود در چای عملکرد منقبض کننده دارد که در کاهش التهاب موثر است. چای بابونه خاصیت تسکین دهنده التهاب هاضمه ای نفخ و انقباض عضلانی دارد. برای به دست آوردن تسکین کامل از سوزش سردل روزی چند لیوان از این چای بخورید.

▪ ریحان: ترکیبی موجود در این گیاه به نام یوجینول، با از بین بردن باکتری معده از درد، حالت تهوع، اسهال و گرفتگی عضلات می کاهد چای دم کرده و تازه آن برای رفع ناراحتی گوارشی موثر است.

▪ توت فرنگی: مصرف روزانه این میوه خطر بروز سکته و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

▪ میخک: برای تسکین از درد بدن، چند قطره روغن میخک به آب وان اضافه کنید. خاصیت طبیعی تسکین دهنده این ادویه با جذب شدن به پوست، گردش خون را افزایش می دهد و در نتیجه عضلات را شل می کند.

▪ موز: برای رفع استرس و اضطراب یک موز بخورید. یک موز متوسط علاوه بر سیر کردن، مقدار قند خون را بالا می برد و ۳۰ درصد ویتامین B۶ روز را تامین خواهد کرد. ویتامین B۶ به مغز کمک می کند تا سروتونین نوعی هورمونی که احساس خوب ایجاد می کند را ترشح کند.

▪ کشمش: در هر ۶۰ عدد کشمش یک گرم فیبر و ۲۱۲ میلی گرم پتاسیم وجود دارد که برای کاهش فشار خون بالا و حفظ سلامتی قلبی عروقی مفید است.

▪ زردآلو: مصرف روزی ۴ زردآلو مانع تراکم ماده معدنی در ادرار و تشکیل سنگ کلیه می شود.

▪ گلابی: فیبری که به شکل پکتین در این میوه موجود است با از بین بردن کلسترول مضر، خطر بروز بیماری قلبی را از بین می برد.

▪ انجیر: برای درمان نقرس، ۴ عدد انجیر را در آب خیس کنید و پس از له کردن به طور مستقیم روی قسمت مورد نظر بمالید و با پارچه تمیز به مدت یک ساعت بپوشانید. نقرس به علت تراکم اسیداوریک در مفصل ها به وجود می آید و خاصیت قلیایی موجود در این میوه با تراکم اسیداوریک مقابله می کند. علاوه بر آن مصرف روزی ۴ انجیر خشک با نرم و منظم کردن روده ها مانع بازگشت بواسیر خواهد شد.

▪ سیب زمینی: مصرف یک سیب زمینی متوسط حاوی ۳۷ گرم کربوهیدرات باعث بالا رفتن میزان هورمون های سروتونین و تسکین سردردهای عصبی خواهد شد.
پيوست ها:
a4a049c8d57ad5a20afb5bf33d70eb48.jpg [ 16.93 KiB | بازديد 195 بار ]







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 574]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن