تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805548697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نه هركه چهره برافروخت دلبري داند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نه هركه چهره برافروخت دلبري داند


سرمايه: با افزايش شمار افرادي كه براي رفع چين و چروك پوست خود به مراكز درماني مراجعه مي كنند يكي از روش هايي كه به طور معمول براي برطرف كردن اين عارضه استفاده مي شود تزريق ژل بوتاكس است. بوتاكس دارويي است كه از سم نوعي باكتري موسوم به بوتولينوم ساخته مي شود و پزشكان از ويژگي فلج كنندگي آن براي رفع چين و چروك پوست و گرفتگي ماهيچه اي استفاده مي كنند. بوتاكس در سال 1895 كشف شد و براي اولين بار در سال 1980 در علم پزشكي هنگام آزمايش تاثيرات آن براي درمان اختلالات عضلاني مانند لوچي و تنبلي چشم، تيك هاي چشم و پلك زدن غيرقابل كنترل مورد استفاده گرفت و وقتي به طور تصادفي اثر آن در كاهش چين هاي دور چشم مشاهده شد جراحان پوست و زيبايي در سال 1987 براي زيبايي از آن استفاده كردند. تزريق مقدار كمي از اين ماده به طور مستقيم در ماهيچه، فعاليت ماهيچه را كم كرده و خطوطي را كه نتيجه پركاري آن روي صورت به وجود مي آيد، از بين مي برد. درنتيجه صورت جوان تر، صاف تر و شاداب تر به نظر مي رسد البته بوتاكس دوام هميشگي ندارد و چهار تا شش ماه بعد، ماهيچه قدرت اوليه خود را پيدا مي كند و خطوط بازمي گردند بنابراين براي آنكه بوتاكس كاملاً موثر باشد بايد يك سال تمام هر سه ماه يك بار عمل بوتاكس تكرار شود.

بوتاكس در ميان ستارگان سينما رواج عجيبي يافته است . بسياري از هنرپيشه هايي كه نمي خواهند روي فرش قرمز اسكار عرق كنند اين مايع را زير بغل خود تزريق مي كنند تا غده هاي عرق ساز فلج شوند و آنها در هنگام دريافت جوايز عرق نكنند و لباس شان لك نشود.
بوتاكس بعد از تزريق معمولاً سه تا هفت روز در بدن عمل مي كند اما آثار آن ممكن است تا چند ماهي در عضلات باقي بماند. مصرف اين ماده كه به ژل جواني موسوم است و بيشترين كاربرد را در خانم ها دارد به تازگي با ممانعت از سوي برخي محافل پزشكي همراه شده است به طوري كه سازمان غذا و داروي آمريكا استفاده از آن را در مقادير محدود براي درمان انقباضات غيرقابل كنترل عضله شانه و گردن، پلك زدن اسپاسموديك چشمان، تعريق بيش از حد زير بغل و صاف كردن گهگاه چين هاي بين دو ابرو ( تنها كاربرد زيبايي) مجاز اعلام كرده است. در كشور ما نيز چندي پيش رئيس مركز تحقيقات پوست ايران در خصوص مصرف برخي بوتاكس هاي تقلبي كه براي زيبايي و رفع چين و چروك پوست در كشور مورد استفاده قرار مي گيرد، هشدار داد. دكتر يحيي دولتي در گفت وگوي خود با ايرنا با اعلام چهارنوع بوتاكس تقلبي و غيراستاندارد در بازار اعلام كرد: بوتاكس هايي كه فاقد مجوز رسمي از وزارت بهداشت هستند، حاوي مواد مؤثر نبوده و برخي از آنها حتي حاوي مواد سمي هستند كه تزريق آنها عوارض شديدي از جمله فلج صورت را براي مصرف كنندگان اين آمپول ها به همراه خواهد داشت.
از ديگر عوارضي كه از مسموميت با بوتاكس در بدن ظاهر مي شود، مي توان به فلج عضلات تنفسي و افتادگي پلك اشاره كرد. در گزارش هايي كه از سوي سازمان بهداشت جهاني نيز منتشر شده استفاده از داروي بوتاكس به عوارض خطرناكي مانند اختلال بلع، ذات الريه و ورود ترشحات معده به ريه يا در اصطلاح آسپيراسيون منجر شده است كه محققان بيشترين علت آن را انتشار سم بوتولينوم از محل تزريق به قسمت هاي ديگر بدن مانند مري يا عضلات مربوط به بلع يا تنفس مي دانند. تزريق زياد بوتاكس ممكن است به ضعف دائم عضلاني بينجامد، اگر چه بيشتر اين آثار سوء به مرور زمان رفع مي شوند. مهم ترين آسيب جانبي بوتاكس فلج كردن عضلات مجاور نقطه تزريق است . تزريق نادرست بوتاكس در نزديك لب ممكن است باعث شود بيمار نتواند غذا بخورد يا حرف بزند. تزريق اين دارو در اطراف چشم حتي ممكن است توانايي پلك زدن را هم از بيمار بگيرد. از سوي ديگر دوز بالاي اين ژل ممكن است به مسموميت شديد بيمار بينجامد. بوتاكس ماده خطرناكي نيست اما تزريق نادرست آن ممكن است عوارضي جبران نشدني داشته باشد. تزريق بوتاكس مدتي است در ايران هم رايج شده اما اين تزريق هاي غيركارشناسانه نه تنها به زيبايي كمكي نمي كنند بلكه معمولاً حالت هاي احساسي چهره را مي گيرند و آن را تبديل به چهره اي بي روح مي كنند.
با توجه به درنظر گرفتن موارد فوق و نقش تخريبي بوتاكس به نظر مي رسد روش كندن پوست به طور شيميايي (پيلينگ) جهت برطرف كردن چين و چروك ها و نيز رنگدانه ها از ميزان كارايي بالاتري برخوردار باشد. خفيف ترين شكل پيل هاي شيميايي، گليكوليك اسيد (آلفاهيدروكسي) است كه اغلب براي درمان زيان هاي خفيف پوستي در اثر آفتاب استفاده مي شود. در حالي كه چين و چروك هاي عميق تر و تيره تر و دانه هاي ناشي از تابش آفتاب با يك پيل شيميايي TCA درمان مي شوند. هر دو اين روش ها با به كار بردن يك ماده شيميايي روي سطح پوست قابل انجام است. برداشتن لايه خارجي پوست، سلول ها را در لايه هاي پاييني (براي رشد و تقسيم ) تحريك كرده و بي نظمي هاي پوست را كم مي كند. از اين رو هر چه بيشتر پوست پوسته پوسته شود تقسيمات سلولي بيشتري در لايه هاي پاييني آن اتفاق مي افتد. برداشتن سطحي پوست نيز از ديگر راه هاي رفع چين و چروك، جاي جوش هاي سطحي و لكه هاي صورت به شمار مي رود. در اين روش از كريستال هاي كوچك اكسيد آلومينيوم براي پاك كردن پوست، برطرف كردن لايه هاي سطحي و بي نظمي هاي سطحي پوست استفاده مي شود. برداشتن پوست به روش ليزري شيوه اي ديگر براي درمان چروك هاي پوست است. اين نوع درمان را ليزرپيل مي نامند و از يك ليزر كربن دي اكسيد براي برطرف كردن نواحي آسيب ديده يا لايه هاي پوست چروكيده استفاده مي شود. اين روش درمان براي به حداقل رساندن ظهور خطوط، مخصوصاً خطوط نواحي دهان و چشم به كار برده مي شود. رفع چين و چروك ها با استفاده از اين روش و در صورتي كه پوست از زيان اشعه ماوراي بنفش خورشيد مصون بماند تا 10 سال ادامه خواهد داشت.
منبع: www.healthnews.com
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن