تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813427259




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختصاصي / وزير مسكن : نظام بانكي بارشدتعداد وام مسكن مهرسرعت ساخت را افزايش ميدهد-‪۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اختصاصي / وزير مسكن : نظام بانكي بارشدتعداد وام مسكن مهرسرعت ساخت را افزايش ميدهد-‪۲‬
اقتصاد. تحولات بخش مسكن. دولت نهم . هفته دولت
وزيرمسكن وشهرسازي گفت : نظام بانكي كشور با افزايش پاسخگويي به متقاضيان دريافت تسهيلات طرح مسكن مهر ، موجب سرعت بخشيدن به اجراي اين طرح مي شود .

مهندس محمد سعيدي كيا روز دوشنبه در ادامه گفت وگو يش با خبرنگار اقتصادي ايرنا در آستانه هفته دولت با اشاره به عملكرد دولت نهم در اين بخش اظهار داشت : انتظار مي‌رود با همكاري شبكه بانكي كشور دولت بتواند وام بيشتري در طرح مسكن مهر جذب كند و ميزان پاسخگويي سالانه آن به بيش از ‪۴۰۰‬هزار متقاضي برسد.

وي در ادامه افزود: طي يك سال گذشته به استعداد ساخت يك ميليون و ‪۲۰۰‬ هزار واحد مسكوني زمين در اختيار تعاوني‌هاي مسكن مهر قرار گرفته است كه در قالب سه تا شش طبقه خانه‌هاي خود را احداث مي‌كنند .

وزير مسكن اضافه كرد: اكنون با اجراي اين طرح به استعداد ساخت ‪۳۰۰‬هزار واحد مسكوني در مرحله آماده‌سازي
قرار دارد و به هر واحد مسكوني نيز ‪ ۱۰‬ميليون ريال به منظور آماده‌سازي و ‪۱۴۰‬ميليون ريال جهت ساخت و ساز تسهيلات داده مي‌شود.

به گفته وي ، امسال نيز براي پوشش ‪ ۳۰۰‬تا ‪ ۴۰۰‬هزار واحد مسكوني تسهيلات بانكي براي مسكن مهر پيش بيني شده است
و در واقع طبق اصل ‪ ۴۴‬قانون اساسي دولت به طور مستقيم در زمينه ساخت و ساز وارد عمل نمي‌شود ، بلكه نقش كمك و نظارت بر اين امر خواهد داشت .

سعيدي كيا تصريح كرد : وزارتخانه‌هاي مسكن وشهرسازي و تعاون در كنار تعاوني‌هاي مسكن مهر قراردارند تا در مراحل مختلف اجرايي كار مشكلات را برطرف و براي سهولت آن همكاري كنند.

وزير مسكن و شهرسازي در ادامه گفت وگويش با خبرنگار ايرنا افزود : اكنون براي حدود ‪۱۵‬هزار واحد مسكوني در طرح مسكن مهر مرحله پي ريزي به اتمام رسيده و در نوبت اخذ وام ساخت قرار گرفته‌اند .

وي سپس اظهار داشت : براي كل كشور نيز سالانه يك ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار واحد مسكوني بايد احداث شود كه ‪ ۲۰۰‬هزار واحد آن در حوزه روستايي است كه دولت از آن حمايت مي‌كند و روستاييان بطور معمول نيز خود سالانه ‪ ۵۰‬هزار واحد مسكوني مي‌سازند كه در مجموع سالانه به ‪ ۲۵۰‬هزار واحد مسكوني روستايي بالغ مي‌شود .

همچنين حدود ‪۴۰۰‬هزار واحد مسكوني در قالب طرح مسكن مهر در كشور ساخته مي شود و در چارچوب احياي بافت‌هاي فرسوده نيز سال گذشته ‪ ۵۰‬هزار واحد مسكوني تحت پوشش قرار گرفت.

وزير مسكن با اشاره به عملكرد سال گذشته اين بخش گفت : سال گذشته از سوي شهرداري‌هاي كشور تعداد ‪ ۸۳۰‬هزار پروانه ساخت صادر شد كه اين رقم در تاريخ كشور بي‌سابقه بوده است و در مجموع شمار ساخت و ساز سالانه كشور در سه بخش روستايي ، شهري تحت حمايت دولت و آزاد به يك ميليون و ‪ ۵۰۰‬هزار واحد مسكوني خواهد رسيد .

وي تصريح كرد :دولت نهم براي تحقق اين برنامه حمايت‌هاي لازم را به عمل مي آورد تا مسكن مورد نياز هموطنان تامين شود .

سعيدي كيا در مورد واگذاري زمين در سال جاري اظهار داشت :امسال وزارت مسكن وشهرسازي به افرادي كه تا پايان سال گذشته براي دريافت زمين در قالب طرح مسكن مهر ثبت نام كردند و واجد شرايط باشند ، زمين واگذار مي كند كه شمار اينگونه افراد بالغ بر ‪ ۷۰۰‬تا ‪۸۰۰‬هزار نفر خواهد بود.

وي سپس تاكيد كرد: دولت مصمم به اجراي اين برنامه است و افراد پس از دريافت زمين و طي شدن مراحل اجرايي ، براي اخذ وام به بانك معرفي مي‌شوند و روند كار با سرعت لازم دنبال مي‌شود.

وزير مسكن وشهرسازي سهم شهرهاي جديد در برنامه مسكن مهر را سالانه ‪۳۵۰‬ هزار واحد مسكوني اعلام كرد و گفت : برنامه مسكن مهر دركلان شهرها بدليل محدوديت ساخت وساز در اينگونه مناطق به شهرهاي جديد منتقل شده و اين برنامه در تمامي شهرهاي جديد فعال است .

وي افزود: براساس برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته طرح متروي شهرهاي جديد در دستور كار قراردارد و متروي شهرجديد هشتگرد درحال ساخت است و در شهر پرند نيز ماه آينده شروع مي‌شود كه در مجموع با حل شدن مساله حمل ونقل شهرهاي جديد ، سهولت تردد به آنها فراهم خواهد شد.

سعيدي كيا در پايان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار اميدواري كرد :
نظام بانكي بايد با سرعت بيشتري در اعطاي تسهيلات به متقاضيان طرح مسكن مهر ،نقش لازم را براي اجراي اين برنامه ايفا كند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن