تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819758813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حيات النفوس ديپلم افتخار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: حيات النفوس ديپلم افتخار گرفت
واحد مركزي خبر : در بخش موسيقي مسابقه ايران تنديس جشنواره و ديپلم افتخار و جايزه نقدي به احسان آنالويي براي نمايش ( حيات النفوس ) اهدا شد و سهيلا باجلان در بخش طراحي و ساخت عروسك ، ستاره امينيان دربخش نمايشنامه نويسي موفق به دريافت تنديس جشنواره و ديپلم افتخار و جايزه نقدي شدند .

همچنين در اين بخش هيات داوران مسابقه ايران نمايشهاي سفر پرخطر ، چهل گيس ، افسانه اي واي هاي، دختر كوچك بهار ، رامپل استيلت اسكين ، رمئو و ژوليت ، دخترك و كوزه ، حيات النفوس ، افسون شوم شاپرك و دختر نارنج و ترنج را شايسته حمايت مركز هنرهاي نمايشي براي اجراي عمومي دانست .

در بخش مسابقه بين الملل دوازدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران - مبارك به نيك بالت از كشور هلند در بخش موسيقي ، ازيو انتونلي از كشور ايتاليا در بخش طراحي صحنه ، طراح و سازندگان عروسكهادر نمايش يوهان اشتراوس از كشور اتريش در بخش طراحي عروسك ، لوكا رونگا و گاسپارناسوتا از ايتاليا در بخش بازي دهنده عروسك تنديس جشنواره و ديپلم افتخار و جايزه نقدي اهدا شد .

همچنين در اين بخش هيات داوران مسابقه بين الملل به داود فتحعلي بيگي نويسنده نمايش عروسكي قصه بخت ، تنديس جشنواره ديپلم افتخار و جايزه نقدي در بخش نمايشنامه نويسي را اهدا كرد و در بخش كارگرداني نيز سيما و فهيمه ميرزا حسيني موفق به دريافت تنديس جشنواره ديپلم افتخار و جايزه نقدي شدند .

همچنين دراين بخش جايزه ويژه مسابقه بين الملل به گروه نمايش عروسكي زمين و چرخ از ايران به كارگرداني زهرا صبري و جايزه بزرگ مسابقه بين الملل به گروه نمايش عروسكي ماكاندو به كارگرداني خانم آزاده انصاري از ايران تعلق گرفت .

در بخش نمايشهاي عروسكي فضاي باز دوازدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران - مبارك نيز در بخش طراحي صحنه بهاره نوزاد مقدم ، در بخش طراحي و ساخت عروسك فروز هاشمي ، در بخش بازي دهنده عروسك محمد مولايي ، دربخش طرح و ايده جواد تولمي و در بخش كارگرداني سيامك بانياني موفق به دريافت تنديس جشنواره - ديپلم افتخار و جايزه نقدي شدند .

همچنين جايزه ويژه هيات داوران، به نمايش عروس باران به كارگرداني رجبعلي فلاح از قائم شهر تعلق گرفت و براساس راي اين داوران اين نمايش شايسته عقد قرداد و اجراي عمومي شناخته شد .

دبيرخانه دوازدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران - مبارك براي ترغيب و حمايت از نمايشنامه نويسان عروسكي اقدام به برگزاري مسابقه نمايشنامه نويسي كرد كه از بين 96 نمايشنامه متقاضي در شركت مسابقه جايزه اين بخش شامل تنديس جشنواره ، ديپلم افتخار و هديه نقدي به جواد ذوالفقاري نويسنده نمايشنامه علي بابا و چهل دزد بغداد و خانم طلا معتضدي نويسنده نمايشنامه اوسنه گمشده اهدا شد .

نمايش در ايران ريشه تاريخي دارد

در اين مراسم صفار هرندي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با گراميداشت ميلاد حضرت ولي عصر (عج) گفت: نمايش در كشور ما به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي با جهش حركت خود را به صورت صعودي ادامه داده است .

وي افزود: اصل نمايش در كشور ما ريشه اي تاريخي دارد كه يك قالب آن تعزيه است و انواع كار نمايش ديگر كه مي توان به پرده خواني نيزاشاره كرد.

صفار هرندي گفت: شخصيت نمايش عروسكي مبارك كه در فرهنگ ما سابقه اي طولاني دارد و شخصيت مبارك در دنيا شناخته شده است و اين شخصيت عروسكي از سابقه دارترين عروسكهاي شناخته شده جهان است و نشان دهنده ان است كه موضوع نمايش عروسكي در باطن فرهنگ ما يك امر شناخته شده است .

وي اضافه كرد: ماهم اكنون به يك تراز دست پيدا كرده ايم كه مي تواند مقدمه پرشهاي بزرگتر هم براي نمايش عروسكي ما باشد .

عروسكهاي 27 كشور جهان ميهمان ايران بودند

دبير دوازدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران - مبارك نيز با اشاره به اينكه حدود 296 اثر در بخش نمايشهاي صحنه اي عروسكي به دبيرخانه جشنواره ارسال شد، گفت : از اين تعداد بيش از 165 نمايش از تهران و 131 اثر از شهرستانها بود .

رحمت الله محرابي افزود: همچنين در بخش نمايشهاي فضاي باز 87 اثر از 27 كشور جهان و 27 نمايش از كشورمان به دبيرخانه جشنواره ارسال شد.

وي گفت : از نمايشهاي دريافت شده 25 نمايش در بخش مسابقه ايران 13 نمايش در بخش مسابقه بين الملل و 17 نمايش نيز در بخش مسابقه فضاي باز انتخاب شدند .

اين مسئول افزود: از 20 مرداد اجراهاي نمايشهاي عروسكي دوازدهمين جشنواره بين المللي نمايش عروسكي تهران اغاز شد كه در مجموع 82 اجرا در بخش نمايشهاي صحنه اي و 68 اجرا در بخش نمايشهاي فضاي باز برگزار شد .

رحمت الله محرابي گفت: از ويژگيهاي جشواره امسال رقابتي بودن ان بود و به همين منظور دو بخش مسابقه ايران و بين الملل در نظر گرفته شد .

وي با اشاره به اينكه اين جشنواره به صورت دو سالانه برگزار مي شود گفت : در اين جشنواره پنج اثر در زمينه هاي نمايش عروسكي و مباني نظري نمايش عروسكي تاليف و چاپ شده است كه در اختيار علاقمندان قرار خواهد گرفت .
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن